رواية جريمة أهل الفصل الرابع 4 بقلم إلهام علاء
رواية جريمة أهل الجزء الرابع
رواية جريمة أهل البارت الرابع
رواية جريمة أهل الحلقة الرابعة
ذياد/انت
ميرا/انت بتعمل اي هنا
/بشوف شغلي ي قلب ابوكي
(اوبس 😂ايوا هو ابو ميرا يوسف صدمه كبيره😂تيعشو وتاخدو غيرها🤝😂)
ميرا بغضب/انا مليش اب انت بنسبالي ميت فاهم
ذياد/ميرا اهدي احنا في مكان عام ومش عايزين شوشره
ميرا/صفقتكو مرفوضه
خالد/استاذه ميرا باين دي مشاكل عائليه فياريت مش تدخلي الشغل في حياتك الخاصه
ميرا/انا قولت الي عندي انتو من النهارده الشركه المنافسه ليا ونا مش هعمل صفقه واحده معاكو يلا ي ذياد ثم وجهت كلمتها ليوسف/لو حولت تطلع في طريقي تاني صدقني هت*ندم
وثم ذهبت تحت صدمة الموجودين
ذياد/ميرا ممكن تهدي
ميرا بغضب/مش عيزا اسمع صوتك لحد منروح
ذياد/صدقيني مكنتش اعرف حتي انا اتفجأت انو ليه شريك
ميرا/هما عايزين مني اي
ذياد/ميرا اهدي علشان خاطري
ميرا/اسبقني انت علي البيت ولزم تعرفلي بقي شريكهم ليه وأمته
ذياد/حاضر بس انتي راحه فين
ميرا/راحه انسي
ولم تستني من ذياد رد بل انطلقت بسيارتها الي الب*ار
ميرا تجلس وحدها تش*رب بجوننيه إلا ان
/ اي ده انتي تاني
ميرا التفت للصوت /نعم انت بتكلمني انا
/ايوا انتي مش فكراني ولا اي بس عندك حق انتي كنتي يومها متب*هدله خالص
ميرا/انت مين ي جدع انت وامشي من وشي بدل مد*فنك مكانك
/اهدي اهدي انا زين الي انقزتك المره الي فاتت من قدام العربيه وبعدين اخوكي جه خدك
ميرا/امم مش فاكره حاجه زي كده
زين/علشان كنتي متق*له في الشرب
ميرا/مش فاكره حاجه
زين/طيب لما تفتكري هتلاقيني هنا دايما
ثم ذهب وتركها
ميرا شربت كأ*سها ثم حاسبت واتجهة نحو المنزلها
بعد قليل وصلت إلي باب فيلاتها ودخلت الي الداخل كان بانتظارها زينب وذياد
ذياد/كويس انك مش اتاخرتي
ميرا/مليت فجيت
زينب/يارب تملي علي طول كده
ميرا/ههه ماشي ي زوزو
زياد/طيب ي ماما معلش حضرلنا حاجه نكلها بعد ازنك
زينب/حاضر ي حبيبي
ميرا/لا انا مش جعانه انا هطلع انام
ذياد/لا هتاكلي معانا وبعدين انا عيزك في موضوع
ميرا/بكره ي ذياد
ذياد/لااا دلوقتي حياه او موت
ميرا/استغفر الله العظيم أمشي قدامي علي المكتب انا عرفه انك هتفضل تزن قدامي
ذياد/ده حقيقي
ثم دخلو الي اوضه المكتب
ميرا/ها ارغي
ذياد/اولا يوسف بقي شريكهم من فتره صغيره بسبب أن شركتهم كانت بدأت تفلس فشترك معاهم وبقي شريكهم
ميرا/اممم تمام هو ده الموضوع روح الله يعك*نن عليك
ذياد/هههه لا في موضوع تاني
ميرا/اكيد حاجه تسد النفس قول ي حبيبي قول فرحني بزهرة شبابي
ذياد/ههههه استني بس موضوع حلو والله وهيبسطك
ميرا/ونبي طيب قول
ذياد/انا قررت أخطب
ميرا😳/بتهزر لالا بتهزر انت سخن ي قلب امك وثم اتجهت للخارج تنادي بعلو صوتها وذياد خلفها يضحك عليها
ميرا/ي زوزو الحقي ي زوزو
زينب خرجت بفزعه/في اي حد حصلو حاجه
ميرا/لا بس هيحصل تعالي شوفي ابنك المحترم
زينب/ذياد مالو ي حببتي
ذياد/ههه مليش ياست الكل
ميرا/عايز يتجوز ويسبنا شوفتي ترب*يتك
زينب بفرحه/بجد ي ذياد الف مبروووك ي حبيبي
ذياد/الله يبارك فيكي ي قلبي
زينب/حرام عليكي ي ميرا وقعتي قلبي
ميرا بضحك/ههه سلامة قلبك ي روحي بس خبر ذي ده مش يعدي كده
زينب/ههه عقبالك ي حببتي
ميرا/خليكي في ابنك ي زوزو
زينب/يابنتي هتفضلي كده
ميرا/زوزو بلاش الله يخليكي سبيني انام فرحانه انهارده الصح مين سعيدت الحظ
ذياد/واحده اتعرفت عليها في النادي واعجبنا ببعض وأخوها صاحب شركات ****
ميرا/علي البركه وهنروح امته
ذياد/الخميس الجاي
زينب/الي هو بعد بكره
ذياد/اه ي امي
ميرا/تمام
ذياد/يلا ناكل علشان انا محتاج تغذيه علشان داخل علي جواز
ميرا/لاول مره اتفق معاك انت داخل علي مفرمه😂
ذياد/الله يطمنك
ميرا/ههه لا العفو يلا ناكل يلا
تاني يوم صحت ميرا مبكراً وذهبت الي الشركه
في مكتب ميرا تجلس تنظر للورق الذي اممها إلا أن دخل عليها ذياد
ذياد/ميرا
ميرا/ ارغيى
ذياد/شركة ****عرضه علينا صافقه
ميرا/مش علي معتقد الشركه دي بتاعت اخو الي هتبقي خطبتك
ذياد/ايوا
ميرا/طيب هبص عليه كده وارود عليه
ذياد/تمام يلا تعالي معايا
ميرا/علي فين
ذياد/هنجيب بدله وتجهيزات لبكره
ميرا/هههه ايوا بقا ماشي ياعم هنخلص ونروح سوا
ذياد/ربنا يخليكي ليا يارب
ميرا/ويخليك ليا انت وداده يارب وطلع بره علشان مش تعيط
ذياد/ههه فصيله والله يلا سلام مش تتاخري
ميرا/طيب حاضر
ثم ذهب وتركها
ميرا ابتسمت بحب وثم عادات للاوراق
وعدا اليوم واتا اليوم الي ينتظرو ذياد علي احر من الجمر
ميرا نائمه إلا أن
بوووووووم
صوت إنفجار و
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جريمة أهل)