روايات

رواية جريمة أهل الفصل الثالث 3 بقلم إلهام علاء

رواية جريمة أهل الفصل الثالث 3 بقلم إلهام علاء

رواية جريمة أهل الجزء الثالث

رواية جريمة أهل البارت الثالث

رواية جريمة أهل
رواية جريمة أهل

رواية جريمة أهل الحلقة الثالثة

/ميرا
ميرا/زيزووو
ذياد/كنتي فين ومين ده
ميرا بسطل/ده اسمو اسمك اي
ذياد/ميرا انتي شاربه
ميرا/لا مش شربت غير شويه
ذياد/لا مهو باين ووجهه كلامو لزين /حضرتك مين
زين/زين هي شكلها شربه جامد وكانت في عربيه هتخبطها
ذياد/ميرا حصلك حاجه
ميرا بنوم/امم
زين/لا هي كويسه مش فيها حاجه هي حببتك
ذياد/اختي وشكرا علي انك انقزتها
زين/العفو ده واجبي

 

 

ميرا بنوم/يلاااا عيزا انام
ذياد/طيب يلا شكرا مره تانيه بعد ازنك
زين/سلام
ذياد دخل ب ميرا الفيلا وهو شيلها
زينب/ميرا مالها ي ذياد
ذياد/مفيهاش حاجه ي ماما بس شربت كتير
زينب/ي قلبي عليكي يابنتي
ذياد/خلاص ي ماما هطلعها اوضتها وانزلك
زينب/ماشي ي حبيبي
ذياد طلع ميرا وحطها علي السرير والعها جذمتها وجاي يطلع من الاوضه ميرا مسكت ايدو
ميرا بنوم ودموع/هو انا وحشه ي ذياد
ذياد/لا ي حببتي انتي احلا واحسن واحده في الدنيا دي
ميرا بدموع/طيب ليه اهلي سبوني ي ذياد انا عملتلهم اي علشان يبعوني كده انا كنت محتجاهم اوووي في أول يوم في المدرسه لما كنت بشوف الامهات بتروح تجيب عيلها من المدرسه ولما كنا بنخرج ليه عملو فيا كده ي ذياد
وبدأت تروح في النوم/ليه عملو فيا كده ليه
ذيادغطها وهو بيمسح دموعو فهو أكثر شخص يعلم كم هي عانت وكم كانت تشتاق لأحضان أهلها اغلق الغرفه وذهب لامو إلي الأسفل
زينب انتبهت لمجئ ذياد
زينب/مالك ي حبيبي
ذياد/صعبانه عليا اووي ي امي
زينب/ربك كبير ي ابني وربك مش هينسيها وطلع ريح جسمك
ذياد/حاضر تصبحي علي خير
زينب/ونت من اهل الخير ي حبيبي

 

 

وذهب ذياد ليستريح في غرفة
زينب/يارب حوش عننا الحزن ده يارب وريح قلوب عيالي يارب
وثم ذهبت لتصلي ركعتين لله بأن يزيح عنهم هذه الغما
في صباح اليوم التالي
ميرا تململ في نومها حتي استفاقت
ميرا/اااه ي راسي هي الساعه كام
وبصت في منبها
ميرا/يلهووووي الساعه تلاته
ثم انتفضت من علي السرير وذهبت إلى الحمام وارتدت ملابسها ونزلت إلي الأسفل ممسكه برأسها
ميرا/داده
زينب/مساء الخير
ميرا/مساء النور سيباني ده كلو نايمه ي زوزو
زينب/والله طلعت اصحيكي مش رديتي صعبتي عليا سبتك تنامي
ميرا/ههه ي قلبك ي زيزو ونبي بس اعمليلي كوباية قهوة علشان دماغي مش هت*نفجر
زينب/مهو لو تبطلي الي بتشربي ده
داده/دمااغي الله يبركلك اعملي القهوة بس وبعدين نتكلم
زينب/لا افطري الاول وبعدين اعملك ومش في جدال وكمان ذياد صحي هو كمان اهو
ذياد بعيون مغلقه وشعر منعكش
ذياد وهو يتتاوب/صباح الخير
ميرا/مساء الز*فت علي دماغك انت بتعمل اي هنا ومين ماسك الشركه والاجتماع
ذياد/الفطار ي زوزو
ميرا/ولا انا مش بكلمك
ذياد/مستني البرنامج بتاعك ده يخلص علشان اعرف اتكلم

 

 

ميرا/طيب اتن*يل اتكلم
ذياد/شكرا اول انا نايم متاخر بسبب حضرتك وبعدين انا مأجل كل الاجتماعات لبليل اجتماع عشا
ميرا/امم طيب ابقي روح وطمني بقي
ذياد/نعم انتي بدأتي تاكلي الكلام ليه
ميرا/قصدك اي😒
ذياد/قصدي انك تعدلي روح دي لنروح ي عسليه
ميرا/لا عندي سهرا
ذياد/مفيش الكلام ده وبعدين صاحب الشركه جي ولزم تكوني موجوده
ميرا/مهو البركه فيك انت بقي بص اعتبر الشركه بتاعتك ماشي
ذياد/يابنتي مش تضيعي تعب سنين بسبب تهورك و
ميرا/بس طيب خلاص مش ناقصه الاسطوانه بتاعك خلاص هاجي
ذياد/ههه مقنع انا بردو
ميرا/الفطار ي زوزو بدل ماكل ابنك
ذياد/يما
زينب/كلي فداكي ي حبيبتي
ميرا/ههه بسم الله
ذياد/فكري تقربي مني شوفي اي الي هيحصلك شكرا ياست الكل 😒
ميرا/ولا مش تبص لزوزو قلبي كده
ذياد/دي امي علي فكره
ميرا/امي قبل منت تيجي
ذياد/بشهرين
ميرا/بردو اكبر منك وامي قبل متبقي امك صح ي زوزو
زينب وهي تضمها إليها/صح ي قلب زوزو
ميرا حضنت زينب وأخرجت لسا*نها لذياد المبتسم عليهم
جاي المساء
ذياد كان بانتظار نزول ميرا للذهاب الي عشاء العمل
ذياد/ي ميرا انجزي بقالك ساعتين قدم المرايا

 

 

ميرا وهي تنزل من علي الدرج/خلاص خلصت اهو
ذياد بنبهار/فكريني امي رض*عتك ليه علشان مش اروح امسك فيها
ميرا/هههه مش عارفه
ذياد/مش كنت أنا اولا ب القمر ده بدل ميروح لحد مش نعرفو
ميرا/لا ي حبيبي قعدالك ويلا عشان مش نتأخر
ذياد/ههه يلا ي جميل
ميرا/ههه يلا
ثم انطلقو الي المطعم الذي يقيم فيه الاجتماع
بعد قليل وصلو أمام المطعم ودخلوا إليه ورحب بهم الجميع
وبعد دقائق
ميرا/طيب نطلب الاكل وحنا بنتكلم في الصفقه
عميل/سوري انسه ميرا بس هنتظر عشر دقائق شريكي جي في الطريق
ميرا/امم استاذ خالد المفروض أنك تكون عارف اني بقدس المواعيد
خالد/عارف انسه ميرا علشان كده بعتذرلك علي التأخير ده وهو زمانو جي اه. جه اهو
/انا اسف جدا علي التأخير انا كنت
/انت😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جريمة أهل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى