روايات

رواية جريمة أهل الفصل الثاني 2 بقلم إلهام علاء

رواية جريمة أهل الفصل الثاني 2 بقلم إلهام علاء

رواية جريمة أهل الجزء الثاني

رواية جريمة أهل البارت الثاني

رواية جريمة أهل
رواية جريمة أهل

رواية جريمة أهل الحلقة الثانية

 

زينب /بس

/انتو اي الي جبكو هنا

زينب/ميرا دول

ميرا/استني انتي ي داده

ثم توجهت أمام من يسمون أهلها وقالت بغضب/ااااي اتخرس*تو ليه جين تعملو اي في بيتي

الجد/جين نطمن عليكي

ميرا/بصفتك اي

الجد/جدك

ميرا/مليش جدود انت بنسبالي ميت

ابو ميرا/انتي مش مت*ربيه ازاي تكلمي مع جدك كده

ميرا/والله مكنش في حد معايا علشان ير*بيني

وثم نظرت لامها الواقفه بدموع

ميرا/اهلا اهلا ب رانيا هانم ونبي امسحي دموع التماس*يح بتاعتك دي مش بتاكل معايا

الجد/لاا انتي زوتيها يابت انتي

ميرا بغضب اكتر /محدش زودها غيركو انتو عايزين مني مش سبتوني لواحدي راجعين ليه

الجد/بس انا مش سبتك عرضت عليكي كزا مره تيجي تعيشي معايا وانتي رافضتي انا اي زنبي تقطعيني ليه

ميرا/ههه زنبك اي ههه ضحكتني والله اصلا كل الي بيحصل والي حصل بسببك انت لولا قرراتك أنك تجوز اتنين مش بيطيقو بعض كنت متوقع يحبو بعض صح ومن نحيت حبو بعض فهما عشقو بعض لدرجه مكنش في يوم بيعدي من غير زعي*ق وضر*ب واها*نه من غير محبس نفسي في اوضتي من غير مفضل اعيط لواحدي ونا لسه عندي خمس سنين

الجد/لو مكنوش اتجوز مكنتش جيتي

ميرا/ياريتني مجيت انا بكر*هكو وانت بزات هفضل اكر*هك لاخر يوم في عمري

الام/ميرا ي ابنتي اسمعي بس

ميرا/بنتك هههه الحق ي ذياد الحقي ي داده بتقول بنتي لسه فكره بنتها دلوقتي ههه لسه فاكره أن عندها بنت عرفه انتي عا*له علي الأمهات وبس*تعر منك

الام/ليكي حق تقولي اكتر من كده بس مشاكلي انا وابوكي مكنتش قدراه استحملها انا اي ذنبي

ميرا بغضب جحيم/ونا اي ذنبي اعيش في عيله مش طيق بعض طلما مش حبين بعض بتجبوني ليه ههه فكره فكره ي رانيا هانم لما قولتلك مش تسبيني لواحدي ها فكره ههه لا اكيد مش فاكره بس عندك حق ي شيخه هتفتكري اي ولا اي الله يكون في عونك فتحتي بيت وعيال وراجل تاني لا بجد ربنا معاكي

لم تستطيع الام الرد بل استكفت بالبكاء فقط

ميرا وهي تخرج من الفيلا

ميرا/لو رجعت لقيتكو هنا صدقوني هقت*لكو

ثم ذهبت ولحق بها ذياد

الاب/سامع ي بابا احنا غلطنين اصلا أن احنا جينا

الام/انت لسه بتكابر احنا بنتنا ضاعت منا وانت لسه بتقول أنها غلطانه

الاب/والله ده كلو بسبك انتي

الام/وليه مش تقول بسببك انت

الجد/بااااس انتو لتنين ميرا عندها حق لاول مره اعرف اني خدت قرار غلط وكان اكبر غلط في حياتي والي شال عقابو ميرا

الاب/ي بابا

الجد/بس بلا بابا بلا ز*فت اتفضلو قدامي

الام راحت لزينب/زينب شكرا انك ربيتي بنتي عندك انا كنت متغميه انا فعلا زي مقالت انا عا*له علي الأمهات

زينب بدموع/صدقيني ميرا مش كان قصدها بس انتو وجعنها ومحدش فيكو سأل عليها

رانيا/صدقيني غصب عني بس خلاص كل حاجه انتهت بس لما تيجي تطمنيني عليها

زينب/حاضر

ثم ذهبو جميعهم

وعند ميرا في الب*ار تش*رب بكميات جونونيه لعند الث*مل

ميرا خرجت من الب*ار تتمايل يمين ويسار وكانت تعدي الطريق إلا أن كانت هناك سياره كانت صتصدم بها ولكن احدهم لحقها باخر لحظه

/انتي كويسه ي انسه

ميرا بدون وعي/مش عارفه

الشاب/شكلك شربه بس باين عليكي محترمه كويسه لي تعملي في نفسك كده

ميرا/ههه كويسه محدش في الزمن ده كويس ي قمر انت

الشاب/انتي منين ولا بيتك فين ولا اهلك

ميرا/لاااا اهلي لااا مش عيزاهم مش عيزاهم اوعا سبني لواحدي

الشاب/استني بس هتقعي تعالي معايا هروحك

ميرا/لا انت هتوديني لاهلي

الشاب/وانتي مش عيزا تروحي ليهم ليه

ميرا بعيون دامعه/علشان سبوني من ونا صغيره لواحدي

الشاب/ليه ما*تو

ميرا/لااا مش ما*تو

الشاب/امال

ميرا بابتسامه سك*ر/منفص*لين ههه بابيا ومامتي منفصل*ين ومش راجعين وهما مرتاحين ونا بم*وت كل يوم هههه

الشاب/مش فاهم حاجه غير أن باين عليكي تعبانه اوي

ميرا/اووي

الشاب/طيب تعالي نقعد علي الكرنيش وتحكيلي

ميرا/لااا مش عيزا احكي حاجه

الشاب/ياستي مش تحكي بس تعالي نقعد بدل منتي مش عارفه تسندي طولك كده تعالي

ميرا/مين دي الي مش عارفه تسند طولها انت الي مش عارف تقف

الشاب😳/انا برود طيب ياستي ماشي حقكك عليا

ميرا/اي ده انت بتاخدني علي عقلي

الشاب/اي علي عقلك دي اه قصدك علي قد عقلك

ميرا/رجلي واجعتني

الشاب/ههه منا قولت يلا نقعد

ميرا/انا الي قولت

الشاب/ي صبر ايوب طيب ماشي امشي

ووصلو واعدو علي الكرنيش

الشاب/ها قوليلي اسمك اي

ميرا/ميرا

الشباب/ههه اسمك حلو ونا زين

ميرا/اسمك وحش

زين/ههه تشكري ها كنتي بتقولي مش عيزا تروحي لأهلك ليه

ميرا اتنهدت/اهلي سبوني من ونا عندي خمس سنين اتجوز غصب وهما مش طيقين بعض لمجرد مصالح جدي مش بحبو الراجل ده

زين/ههه طيب كملي

ميرا/وبعدين فضلو يتخانقو كتيييير اوووي ونا اعيط عارف ي سمك اي

زين/زين والله زين

ميرا/وحش

زين/ههه طيب كملي

ميرا/في مره كانو بيتخانقو

فلاش باك

ام ميرا كانت بتقلب في فون جوزها وشافت رسايل مش حلوه

رانيا/يوسف يوووسف

يوسف/اي بتزعقي لي

رانيا وهي ترفع الفون في وشو /اي ده

يوسف ببرود/والله حاجه مش تخصك

رانيا/انت بتخ*وني وتقول حاجه مش تخصني

يوسف /اه مش تخصك منتي بتخون*يني اتكلمت

رانيا/انا مش حبيتك ولا هحبك اصلا انت مش شخص مسئول

يوسف/ولاانتي قد المسئوليه

رانيا/يعني انت الي قدها طلقني بقي ي اخي وسبني في حالي

يوسف/ونا معتش قارد ابص في وشك ولا وش بنتك كل مبص في وشها اكر*ها علشان منك

انتي طا*لق ي رانيا ولا عايز اشوفك لا انتي ولا بنتك

رانيا/احسن ولا انا مش عت عيزا اشوفك انت ولا حتي حاجه من رحتك

ده كلو تحت عيون ميرا الباكيه

وكل منها احضر ملابسو وذاهبا للمكان

ميرا/ماما مش تسبيني بابا مش تسبني

مامااااا

باك

ميرا بدموع/انا فضلت انادي عليها كتير ومش سمعتني

زين اتأثر جد بكلمها لدرجه ان عيونو غرغرة بلدموع

ميرا/وبعدين داده خدتني ربتني معاها

زين/طيب واا

/ميرا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جريمة أهل)    

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى