رواية البلطجية والأعمى الفصل السادس 6 بقلم هالة
رواية البلطجية والأعمى الجزء السادس
رواية البلطجية والأعمى البارت السادس
رواية البلطجية والأعمى الحلقة السادسة
حور بعياط: يارب متاخدوش مني يارب انا محتجالو انا مليش غيرو بعدك يارب يارب
محمد: لا حول ولاقوة الابالله لا حول ولاقوة الابالله
عدت ٤ ساعات كأنها ٤ سنين في سجن ومستنين الافراج لغايه مخرج الدكتور ومحمد جري عليه وحور من الخوف وقفت مكانها ومش قادره تتحرك وهي سانده على الحيطه
محمد بكسره: ابني ي دكتور
الدكتور بص في الارض ومردش معدتش دقايق والممرضه خرجت وهي بتجر سرير تيم وهم مغطين وشو
محمد بدموع وكس*ره راح وقف جنبو وشال الغطى من على وشو وفضل يحسس على وشو وهو بيعيط وبيقرا قران بعدين مسح على شعرو: كده ي تيم هتسيب ابوك لوحدو… لسه صغير ي حبيبي لسه مشبعتش منك. قبل جبينو : هدعيلك ديما لغايه مجيلك مش هتأخر عليك ي حبيبي
حور كانت بتصارع عشان تاخد نفسها وهي بتبص على تيم وهي فاتحه عنيها على اخرها وذكرياتهم بتحاربها .. على فكره بقى انا بحبك.. اوعي تسبيني انا من غيرك ام*وت.. موافقه تكملي مع واحد اعم*ى حضنتو وهي بتبسم موافقه اكمل مع تيم
حور حطت اديها على وشها وهي بتترعش ووقعت على الارض وهي بتصرخ: تاااااااااييم لاااااااااااا
فاقت من ذالك الكابوس على صوت الدكتور وهو خارج ومستنيه ردو بخوف وقلبها بيدق بعن*ف
محمد: ابني ي دكتور
الدكتور: الحمدلله عدى مرحله الخطر
محمد بفرحه: الف حمد وشكر ليك يارب
حور ضحكت بفرحه وسط دموعها: ع عايزه اشوفو
الدكتور: مينفعش غير شخص واحد اللي يدخل وميطولش عن خمس دقايق
حور بصت لمحمد فابتسملها وهز راسو
حور بصت للاوضه وقربت ببطئ وبمجرد م عنيها وقعت عليه دموعها اتسابقت على خدها وقلبها دق بع*نف…. غمضت عنيها وهي بتحاول تاخد نفسها وقربت منو وقعدت جنبو براحه وهي بتتأملو موجع والدموع في عنيها بتزيد لدرجه مبقتش شايفاه بوضوح: ا انا عارفه ا انك مش سامعني ب بس انا محتجاك ي تيم مش هقدر اكمل من غيرك ا انا السبب في اللي حصلك ي حبيبي انا اسفه.صوت عياطها ظهر وشهقاتها: و ولله غصب عني ا انا ب بس حبيتك م مكنتش اعرف انك هتتأ*ذى بسببي ا انا كنت مستعده ابعد عن كل حاجه عشانك عشان بس تكون مرتاح ومحدش يأ*ذيك ا انت عارف اني مش بالقوه اللي بظهرها واني اضعف من ان اكون لوحدي. مسكت اديه وهي بتترجاه: عشان خاطري ي تيم متسبنيش انا خايفه اوي من غيرك خايفه اواجهم لوحدي كنت ديما ببقى مطمنه انك معايا يوم م حس اني مك*سوره هجري عليك وانا متأكده انك هطمني. ابتسمت وهي بتفتكر: ف فاكر لما اللي ميتسماش فارس كان هيفض*حني في الحاره وانت دافعت عني اثبتلي للمره المليون ان ليا ضهر ومحدش هيكسرني ابدا. عيطت بصوت عالي: بس مكنتش اعرف انك هتك*سرني كده ي تيم لي تبعد عني دلوقتي… انا السبب في كل ده ياريتني م حبيتك ي تيم ياريتني مدخلت حياتك بس انا لازم ابعد عشان اتأكد انك بخير باباك كان معاه حق انا هسببلك مشاكل كتير سامحني اني هسيبك وهخالف بوعدي ليك واني مش هكمل بس انت عارف انك اغلى من روحي وانا مستعده اعمل اي حاجه بس متتأ*ذاش انا اسفه ي تيم اسفه ي حبيبي.قربت وقبلت جبينو وقبلت يدو: هتوحشني اوي بس خليك متأكد اني مهما عملت ف هو عشان تكون بخير. سابت كفو وهي بتعيط وجريت على برا
في مكان تاني
حسن ببرود: خير
محمد بدموع: ابني ي حسن انت السبب
حسن: ولله انت اللي منفذتش وروحت تتحامى في حور ومفكر اني مش هقدر اوصل للي انا عايزو ف دي اعتبرها قرص*ه ودن عشان بعد كده لما تفكر تلعب من ورايا تفتكر ابنك
محمد رمالو الفلوس على الارض وهو بيقول بكسره: مش عايز فلوسك ال**** مش هاخد فلوس بد*م ابني
حسن وهو ينفذ الدخان: اعقل ي محمد وخد الفلوس وامشي
محمد: انت اي ي اخي شيط*ان انت عايز مننا اي
حسن: اللي عايزو قربت اخدها متقلقش اصل بصراحه انا مترفضش وفوق ده تفضل ابنك الاع*مى عليا
محمد: انت عمرك م تستاهل حور ي حسن هي انضف منك بمراحل
حسن ضحك بسخريه: لا حوش مين اللي ييتكلم اومال مين اللي كان بيحاول يفرق بينهم
محمد: عندك حق انا اللي غلط في الاول بس عرفت ان مفيش احسن من حور ل ابني لانها مش زينا ي حسن مش بنجري ورا الفلوس وخلاص هي كل اللي كانت عيزاه تعيش حياتها مع الانسان اللي حبها وحبتو. اخد نفس وهو بيتحكم في دموعو: انا مش هسيبلك حور ي حسن حور هتفضل ل تيم وانا اللي هقفلك
حسن بسخريه: انت
محمد: اه انا بس مش بتاع زمان لا بواحد قلبو مح*روق على ابنو وبكرا تشوف. وسابو وراح المستشفى تاني لقى حور قاعده في ركن بعيد وبتعيط فبصلها بندم ولسه هيمشي وقفو صوتها
حور بدموع: عمي
محمد بصلها بحزن: نعم ي بنتي
حور بصت في الارض وهي بتحاول تنظم كلامها: انت كان عندك حق انا منفعش ابقى مع تيم احنا مش شبه بعض و
محمد قاطع كلامها: متقوليش كده تاني محدش يستاهل تيم غيرك
حور بعياط: انا السبب في اللي حصلو ي عمي
محمد هز راسو بدموع: لا ي حور انتي ملكيش ذنب انا اللي غلط لما وافقت على عرض حسن من الاول وحاولت اف*رق بينك انتي وتيم سامحيني ي بنتي
حور هزت راسها وهي بتعيط: مش هينفع افضل معاه صدقني انا كنت باخد قوتي منو بس من غير قصد كنت بأذيه وطول منا في حياتو حسن مش هيسيبو في حالو . اخدت نفسها بتعب: خليه يسامحني وقولو اني عملت كده عشان مش عايزه اشوفو بيتأذى واقف ساكته
محمد: هتعملي اي
حور بعيون حمرا ودموع: قولتهالك قبل كده اللي يجي جنب تيم اطلع مص*رينو بايدي وانا قد وعدي ي عمي
محمد: حور انتي كده هتودي نفسك في داه*يه
حور: مش مهم المهم اني هخلص منو ومن ش*رو وتيم يبقى كويس. بصتلو بدموع: انا عايزه اطلب منك اخر طلب
محمد: اؤمريني ي حور
حور وهي تمسح دموعها طلعت شنطه: دي فلوس عمليه تيم ي عمي خليه يعملها وميوقفش حياتو
محمد: بس انا مينفعش اخد منك فلوس
حور: ارجوك ي عمي اعتبرها اخر هديه مني لتيم متخليش كل اللي اعملو يروح على الفاضي ارجوك
محمد دموعو نزلت وحضنها وهي عيطت في حضنو بقهره
بعد شويه
حور اتسحبت براحه وفي اديها سكي*نه ووقفت قدامو ولسه هت*ضربو لقتو مسكها وهي صرخت بفزع
حسن بسخريه: اي مفكره انك هتقدري تخلصي مني بالسهوله دي
حور بعيون حمرا وانتقام: هق*تلك ي حسن
حسن: احبك وانت شر*س كده
حور زقتو: ابعد عني ولله العظيم لاق*تلك
حسن قعد قدامها ببرود: اقت*ليني بس متنسيش حبيب القلب
حور: قصدك اي
حسن: كلمت واحد حبيبي اوي وقولتلو اني لو مكلمتكش يعد ساعتين يدي لحبيب القلب حقنه صغيره كده هتخليه يرتاح على طول
حور بدموع وعصبيه وراحه تتهج: م عليه: اه ي ح*قير ي ز*باله
حسن مسكها: لا ي حلوه اتظبطي كده ومتنسيش نفسك هم كلمتين ملهمش تالت ي توافقي تتجوزيني ي تسمعي خبر حبيب القلب ها تختاري اي
حور بصتلو بكره ودموع
في المستشفى
تيم بدأ يفوق
الممرضه: الحق ي دكتور المريض بيفوق
تيم بهمس: ح حور
بعد مرور شهر
تيم: ي بابا حور فين انت بقالك اسبوع بتتهرب مني فهمني في اي حور حصلها حاجه
محمد بتنهيده: بص انا هقولك على كل حاجه……. وبس وانهرده فرحها على حسن
تيم وعروقو برزت وعينو اسودت من الغضب
على الجهه الاخرى
كانت تجلس حور لا حول لها ولا قوه فقط دموعها تنزل ف لم يتبقى سوا دقائق وتبقى ملك لذالك البغيض
المأذون: يلا امضي يبنتي
حور مسكت القلم ودموعها بتنزل بغزاره وغمضت عنيها وتخيلت قدامها تيم ف ابتسمت ولسه هتمضي وقفهم صوت تيم والبوليس
حور ابتسمت وسط دموعها: تيم
حسن: اي اللي بيحصل ده في اي يباشا
الظابط: مطلوب القبض عليك بتهمه الشروع في قت*ل الاستاذ تيم وخ*طف الانسه حور
حسن: قت*ل وخط*ف اي يباشا انا راجل شريف وانهرده فرحي على اللي بتقول عليا خاطفها
الظابط موجهه كلامو لحور: خاط*فك ولا لا
حور هزت راسها بسرعه: ايوه خا*طفني وهددني بالق*تل زي معمل مع تيم لو بلغت
حسن بصلها بصدمه: نعم
تيم ابتسم: ومتقلقش فارس اعترف عليك اديكو هتسلو بعض في السجن
الظابط: خدوه
حور جريت على تيم وحضنتو وهي بتعيط: كنت خايفه اوي ي تيم
تيم مسح على شعرها وابتسم وبعد عنها شويه: بس مكنتش اعرف انك قمر كده
حور بضحكه وسط دموعها: ا انت عملت العمليه
تيم: لا الحادثه السبب اهي كان ليها حانب ايجابي برضو بعدين انا مش هعديلك اللي عملتيه ده ازاي يهانم تدي ل ابويا فلوس العمليه مس انا محظرك ميت مره وبعدين اي اللي كنتي هتعمليه ده كنتي هتتكتبي على اسم حد غيري
حور: لو على الفلوس اتبرع بيها يسيدي اما بخصوص اني اتكتب على اسم حد غيرك ف انا كنت خايفه عليك
تيم لسه هيتكلم وقفتو حور وهي تضع يدها على فمو: بالله كفايه ي تيم انا تعبت كفايه لغايه هنا
تيم شال اديها: تتجوزيني
حور مسكت اديه: يلا على المأذون
بعد مرور خمس سنوات
كانت تمشي وهي تضع يدها على بطنها المنتفخه و تتلقى المباركات من الجميع
: الف مبروك يست حور يتربى في عزك
حور بإبتسامة: الله يبارك فيكي ي ام حنان اعبال عيالك ي حبيبتي
: الف سلامه يست حور ربنا يقومك بالسلامه
حور: تسلمي ي ام سعيد
ابتسمت عندها وصلت لزوجها وحبيبها وهي تراه يتحدث مع مساعده
تيم ابتسم عندما راها: طب روح انت دلوقتي
حور اقتربت منه وطبعت قبله على يدو وقبل هو جبينها
حور بإبتسامة: لايق عليك لبس المعلمين يولا زي القمر
تيم بإبتسامة: مفيش قمر غيرك ي حوري. وضع كفو على بطنها: المعلم الصغير عامل اي
حور: اهو قرب يشرف
تيم: ربنا يقومك بالسلامة يحبيبتي
حور بصتلو: تيم
تيم: نعم
حور: ندمت انك كملت معايا
تيم: ندمت على عمري اللي راح وانتي مش معايا
حور بإبتسامة: بحبك
تيم بإبتسامة وهو يحتضنها: بعشقك
محمد بإبتسامة وهو بحمل حفيدو صاحب ال٣ سنوات: وانا بحبكو انتو الاتنين
وهنا نغلق الستار وقد اكتملت عائله البلطجيه والاعمى
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية البلطجية والأعمى)