روايات

رواية ليتني أنساك الفصل الخامس 5 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني أنساك الفصل الخامس 5 بقلم وتين الصافي

رواية ليتني أنساك الجزء الخامس

رواية ليتني أنساك البارت الخامس

ليتني أنساك
ليتني أنساك

رواية ليتني أنساك الحلقة الخامسة

كنت صاحبه النصيب الاكبر م الصدمه
ازاي ليل ليل اتو”فت
و وداه ابنها طيب لي بيقول ل احمد يا بابا وفين باباه
الدكتور كمل كلاموا وقال =طيب حضرتك مراتك الله يرحمها كانت بتعاني من اي مشاكل ف القلب ولو ممكن تتفضل حضرتك لان لازم نعمل كشف عام عليك بما انك والد الطفل ع نعرف التعب اللي ف قلب اسر دا مر”ض وراثي ولا لاء
اسر كان نايم بفعل المهد”ئات اللي ف الدوا
احمد رد ع الدكتور وقال -لا ليل ومحمد الله يرحمهم مكنوش بيعانوا من اي مر”ض ف القلب
كنت واقفه والصدمات بتنزل عليا واحده ورا التانيه
ي يعني ليل ومحمد اتو”فوا
خرجت اخيرا من صدمتي وسالت الدكتور بخوف -طيب يعني هو اسر عامل اي دلوقتيي
اتكلم وهو بيحاول يطمنا =لا متقلقوش هو حاليا بخير بس لو تمشوا ع الدوا دا ويبعد عن الأكلات الدسمه و يبقي في مرعاه انو ميعملش مجهود زياده واحنا هنتابع معاه
احمد رد عليه بخوف وقلق _ي يعني قصدك انو مش هيلعب مع صحابوا او ياكل اللي نفسوا فيهه
=استاذ احمد دي فتره مؤقته لحد بس م حاله القلب تستقر
=وبنا يطمنكوا عليه بس هو انا تقربوا اي عمو

 

 

_لا انا خالو
بصلي وقال بعمليه = يبقي حضرتك مرات خالوا
مد اايدوا بورقه وانا عاوزه اقول لاء بس هو كان بيتكلم بسرعه ومش مديني اي فرصه ارد وكمل كلاموا وقال =دا نظام غذائي يمشي عليه وكلها ساعتين ويفوق وتقدروا تخرجوا
هزيت راسي بتفهم وخرج
بصيت ع احمد مستنيه انو يحكي
بصلي واتنهد وقال _بعد م سافرتي فجأه ليل تعبت واتاثرت
وكانت بتلومني وتحط عليا الحق ف ف انوا يعني سيبتك و و المهم اجلت الفرح لفتره
وبعدها مع اصرار محمد قرروا انهم يعملوا الفرح
والفترة دي كلها ليل مكنتش بتكلمني ياوتين
كان بيحكوا ودموعوا مغرقه وشوا
_ وسافرت مع محمد ل السعوديه ع شغلوا
حاولت اكلمها واصلحها ل لكنها كانت رافضه
بعدها بسنتين جالي اتصال
_الو
=ايوهه حضرتك استاذ احمد
_اه انا اتفضل
=احم انا اسف لحضرتك بس مدام ليل وجوزها عملوا حادث وات”وفوا وحضرتك لازم تيجي تستلم الج”ثث وابنهم
ليل اتو”فت وهي مش بتكلمني
قفلت وروحت جهزت الورق وسافرت عطول

 

 

شوفتها قدامي فضلت اصحيها كتير مرضتش ترد عليا يا وتيين
بعدها جابولي طفل حوالي عندوا سنتين كان هادي وشبهه ليل اووي واخد كل ملامحها الجميله
وعرفت انوا اسموا اسر
كان بيمسح دموعوا اللي رافضه انها توقف وقال عارفه عرفت بعدين من مذكراتها انها سمتوا كدا ع توفي ب الوعد اللي بينكوا
“”””
-ليل اي رايك نعمل اتفاق
=ايه هو
-اول طفل تجبيه انا هسميه والعكس
=تمام
-لو جبتي ولد هتسميه اسر ولو بنت يبقا وتين ع تطلع شبهي
ضحكت وقالت =تمام
=وانت لو ولد هتسميه قصي ولو بنت ليل
مسكنا ف ايد بعض وضحكنا
“””””
وانا حالتي مكنتش احسن منوا كنت قاعده ع الكرسي ومنهاره اواي كل دا يحصل و ومعرفش افتكرت حاجه ف رفعت راسي وبصتلوا
-طيب هي لي مكلمتنيش
ضحك بسخريه وقال _م انت اختفيتي فجاه وغيرتي رقمك ازاي هتكلمك

 

 

بصتلوا ب استغراب-ايوه بس نا سافرت ع ع ابعد عنك انت انما ليل انا بعتلها ورقه مع بابا في اسباب السفر وانها متزعلش منك وكمان فيها عنواني ورقم تليفوني الجديد
_ازاي ليل موصلهاش اي حاجه
-لا والله انا بعتها مع بابا ع انا سافرت قبلوا ف قولتوا يوصلهالها
اسر بدا يفوق وقاطع كلامنا وهو بينده عليا
فقريت منوا وقعدت جنبوا ع السرير ولعبت ف شعروا -نعم يا قلب وتين
=انا عاوز اكل شكولاته
ضحكت ع طفولتوا وقولت-في واحد قايم م النوم وتعبان يبقي عاوز شكولاته
قام قعد وسنه نفسوا السرير وقال بلماضه=مش انا قولت يبقا فيهه
ضحكت وانا بفتكر ليل ولماضتها عليا -ماشي ياسيدي اوعدك اجبلك شكولاته بس لما تخف
=اخف لي هو انا عندي اي قالها ببرائه خلت قلبي يوجعني عليه
بصيت ل احمد وهو قرب وقعد جنبوا النحيه التانيه_ابداً يا بطل انت كويس بس الدكتور قالي انت شغال تقول ان اسر بطل بطل ف هو قرر يعمل تحدي ع يثبت ان انت بطل بجد وانا و وتين قولنالوا انك قد التحدي صح ةلا ايي
هز راسوا بحماس وقال =صحح
=بس اي هو التحدي
اتكلمت انا بلطف وهزار-ابدا يا سيدي الدكتور قال ان انت متاكلش اكل دسم او تجري او تتنطط وانت بتلعب هاه قد التحدي ولا اي
سكت كان بصصلي بحيره عارفه ان صعب عليه بس دا ع يخف

 

 

اتكلمت وانا بتحرك من جنبوا -لا دا نا اقول للدكتور انك مش قد التحدي
مسك ايدي وقال بحماس=لاا انا قدوا وهثبت دااا
احمد كان بيدفع حساب المستشفي وانا و اسر كنا بنحكي ونهزر
لحد م لقيت عمر داخل وجي جري علياا وحضني
ووو..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية ليتني أنساك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى