رواية سجينة جبروته وقسوته الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني
رواية سجينة جبروته وقسوته الجزء التاسع
رواية سجينة جبروته وقسوته البارت التاسع
رواية سجينة جبروته وقسوته الحلقة التاسعة
بدر بقي واقف جنب نور مش عارف يعمل اي هي بتن*زف وتتالم قدامه وهو مش عارف يعمل اي حاجه
فكر شويه ولقي نفسه بيكلم شهد اخته
بدر بقلق شهد تعالي البيت عندي حالا بسرعه يا نور معرفش فيها اي
شهد هو انت فاكر نفسك بتكلم تمرجي انا متهببه عندي شغل
بدر بزعيق يا شهد بقولك نور بتنز*ف
شهد بتن*زف ازاي يعني
بدر بخوف مش عارف باينها كانت حامل معرفش
شهد بعصبية الله يحر*قك يا بدر منك لله يا اخي غور انا جايه
بدر دخل قعد جنب نور لقها بتعيط بوجع
بدر نور حاسه بايه دلوقتي
نور بعياط ووجع هم*وت يا بدر بطني بتتق*طع اه
بدر طب طب اهدي انا بعت لشهد وهي هتيجي دلوقتي
نور فضلت. تعيط لحد ما شهد جيت
شهد زقت بدر اوعي كده بقولك اي بره يلا عشان اشوف مالها
بدر بقلق طب مانا هقف مش هعمل حاجه
شهد بره
بدر حاضر بدر خرج بره وهو متوتر جدا وخايف قعد علي الكنبه وحط ايده علي راسه وعينه دمعت بدر عنده عقده من لون الدم و بيكره
……
شهد اهدي يا نور انتي هتبقي كويسه دلوقتي انا ايديتك مسكن قومي بس معايا نضفي نفسك في الحمام عشان تنامي وارتاحي خالص متتحركيش تمام
نور بتعيط ومش بترد عليها وراحت فعلا معاها ورجعت تاني شهد نيمتها وخرجت لبدر
شهد بعصبية بقولك اي يا بني ادم انت انتوا تنزلوا من عل قفايا بقي
بدر بقلق نور عامله اي يا شهد
شهد اتنهد كانت حامل وعشان صغيره وجسمها ضعيف غير انها عيانه غير انك بعتها تخدم امك غير ضر*بك ليها الحمل نزل مبسوط انت طبعا كده
بدر بحده في اي يا شهد اصلا كل ده عشان خاطرك انا بعمل كده عشان اخدلك حقك
شهد بسخرية لا ده انتوا شله مجانين وعاوزين تتعالجوا كللكوا انا ماشيه انا مفياش حيل للمناهده دي
ومشيت
بدر دخل لنور لقها نايمه وعلي وشها اثر التعب والعياط اتنهد ونام هو كمان عدي يومين ونور ابتدت تتحسن وبدر مكنش بيجي ناحيتها كان مستنيها لحد ما تخف بس في يوم وبدر في الشغل
الباب بتاع البيت خبط نور راحت تفتح لقت شاب شكله في اوائل العشرينيات
نور ايوه
الشاب انا يوسف جاركوا الجديد هنا انا اسف اني بخبط علي حضرتك بس انا لسه جاي هنا ومعاي اختي ليليان وهي كانت عاوزه تستلف من عند حضرتك وضحك باحراج احم بصله
نور ها نعم اه ثانيه واحده وقفلت الباب ودخلت جابت له البصل اللي طلبه
نور اتفضل حضرتك
يوسف مشتكر اوي حضرتك انسه اي
نور احم انا مدام مش انسه مدام نور عن اذنك وقفلت الباب
يوسف باستغراب مدام ودخل الشقه بتاعته
ليليان جيب البصل يا يوسف
يوسف ايوه ياختي اتفضلي عارفه جارتنا الاي جنبنا دي غريبه اوي
ليليان غريبه ازاي يعني
يوسف شكلها صغير اوي عل انها تبقي مدام
ليليان عادي في بنات بيتجوزا صغيرين ويلا يا بابا يلا يا حبيبي روح اعمل السلاطة يلا
يوسف ماشي يا ام لسانين
نور عملت الاكل وكانت مستنيه بدر يجي
بعد شويه لقت بدر بيفتح الباب
بدر اول ما دخل راح جاب نور من شعرها
نور صوتت اي في اي انا عملت اي
بدر بغضب انتي بتفتحي الباب وانا مش موجود لحد ليه
نور ابدا ابدا والله يا بدر انت فاهم غلط ده حد من الجيران كان عاوز حاجه والله
بدر ضر*بها بالقلم بتتهبيبي تفتحي الباب لحد ليه انتي مبتفهميش
نور بعياط طب انا اسفه حقك عليا والله مش هعمل كده تاني
بدر هز*ها من شع*رها بع*نف هو انتي ليه كل لما تتعدلي شويه ترجعي تعصبيني عليكي ليه
نور بعياط وتعب بدر مش قادره استحمل سيبني انا تعبانه لسه اه
بدر مسكها من بوقها جامد انا ببقي هادي انتي اللي بتعصبيني عليكي
نور حاولت تزقه ابعد عني انت ايه يا اخي انا بكر*هك
بدر اتجنن اكتر انتي بتقولي اي انتي اول مره تقوليلي كده
نور صوتت عشان انا عشان انت تعب انت بعمل معايا كده ليه ليه من اول ما جيت خديتني من البيت وانت بتعمل فيا كده انا كنت بحبك كنت بحبك اوي بس انت خليني اكر*هك يا رب اخلص منك بقي والقي حد يعملني علي اني بني ادمه
بدر بصلها بش*ر انتي قولتي ايه
نور بخوف منه ورجعت لورا شويه اللي سمعته
بدر انتي واضح كده اني كنت بتساهل معاكي اوي بس تمام ملحوقه اربيكي مهو انا واخدك عيله صغيره عشان اربيكي علي ايدي وسح*بها من شعرها لحد الاوضه ونزل فيها ضر*ب بكل غ*يل وبشكل مش طبيعي وصوت صر*يخ نور كان بشع يق*طع القلب
بدر بعد ما خلص منها نام اما نور فضلت صاحيه طول الليل مش عارفه تنام من التعب ولا عارفه تقوم من بسبب ايدها الم*ربوطة لان بدر كان مك*تفها فضلت تعيط لحد ما عنيها غمضت في الفجر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية سجينة جبروته وقسوته)