رواية قدر قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندى أحمد
رواية قدر قلبي الجزء السادس عشر
رواية قدر قلبي البارت السادس عشر
رواية قدر قلبي الحلقة السادسة عشر
^ ياريت المدام متتعرضش لاي ضغط الفتره الجايه عشان الحمل يثبت
=حمل ؟!
^ ايوا المدام حامل
بفرحه = بجد ؟!
^ ايوه .. عن اذنكم
و سابهم لوحدهم
دوروك بص ل ندي بفرحه
= هبقا اب
بصدمه وعدم تصديق -معقول جوايا طفل ؟!
= ايوا انتي دلوقتي مسئوله عن نفسك وابننا .. تعرفي انا اسعد واحد فالدنيا النهارده
بدموع -هتعامله كويس ؟
دوروك حضنها
= حبيبتي عارف انك متعقده من ابوكي و يمكن عشان كدا مفرحتيش اوي لما عرفتي انك حامل .. لانك خايفه ابننا يمر ب الي مريتي بيه بس لا انا مش ابوكي يا ندي ..
بدموع -لو موت هتتجوز عليا و مراتك تعامله وحش اوي و هو يقولك وانت متصدقهوش وتصدق مراتك ؟
= يبنتي ايه جو الروايات الي عايشه فيه دا لا طبعا دا مش هيحصل و بعدين تموتي ايه بس .. انا وانتي ان شاء الله نموت فنفس السنه كمان
-افرض اتغيرت بعد لما ولدته و بقيت تكرهه
دوروك حضنها تاني
= خليكي بس فحضني و هو هيجاوبك علي كل اسئلتك .. حبيبتي انتي اختارتيله اب كويس و انا بأكدلك اني هحبه اوي .. ناسيه انتي بردو اني مكنش عندي اب و كنت بتمني احس بشعور العيله ولو ليوم ف اكيد مش هخلي ابني يعاني من الي عانيته .. ويمكن انا خايف اكتر منك اننا منقدرش نمنحه شعور العيله الي يخليه مبسوط
وقتها الاب دخل عليهم اوضه المستشفي
بفرحه > انتي بجد حامل ؟!
=ايوه يا بابا ندي حامل
الاب حضن ابنه
> يااه اخيرا هبقا جد
= ايه يا بابا مش كنت عايزني اطلقها او نعيش ف بيت منفصل ؟ خلاص يا بابا لما ندي تخرج من المستشفي هاخدها و نشوف بيت بعيد عنكم
> لا يا ابني ايه الكلام دا بس … الكلام دا طلع مني فوقت غضب بس و بعدين انت هتكون دايما فالشغل و اكيد مش هتسبها وحدها .. خليكم عايشين معانا لغايه لما تولد حتي
= والله القرار يرجع لمراتي حبيبتي .. ها يا ندي هنرجع للقصر تاني ولا نعيش ف بيت منفصل ؟
-هنرجع للقصر
> ايوا كدا يا بنتي وانا هشيلك فوق راسي ان شاء الله المهم بس تبعدي عن اوضه مروان خالص
-اوعدك يا عمي مش هقرب من اوضته خالص
و بعدها بساعه اخدوها و رجعو القصر
*وهما بيتعشو عالسفره*
> هو عشا متأخر اوي بس المهم ناكل فكل وجبه مع بعض .. احلي حاجه فالدنيا لمه العيله
~ عندك حق يا بابا
= صحيح يا مروان محدش فينا قالك .. مبرووك هتبقا عم
~ ايه ؟!
= ندي حامل و كام شهر كدا وهيكون فيه طفل صغير بيلعب فالبيت
مروان اتصدم جداا
~ الف مبروك
= بص يا مروان ياريت تفضل بعيد عن ندي لغايه لما تولد يعني متكلمهاش اصلا و اعتبر اصلا انها مش فالبيت
~ اه طبعا دا اكيد ..
خلصو العشا و كل واحد راح اوضته
و ندي نامت عالسرير اما دوروك فكان واقف جمب السرير و خايف
بضحك -مالك خايف ليه
= خايف اخبط بطنك وانا مش قاصد وانا نايم
-تعالا بس مفيش الكلام دا
= لا بتكلم بجد .. بصي انا هفرش عالارض وانام
بضحك – دوروك انا حاسه انك طفل بجد
وكانت هتقوم عشان تفرشله الي هينام عليه عالارض
= لا لا استني انتي قايمه ليه ؟! خليكي مرتاحه مكانك وانا الي هفرشه .. بصي لو ينفع متقوميش من عالسرير خالص لغايه متولدي
ندي ضحكت
-خايف عليا للدرجادي ؟!
= لا خايف عالطفل
ضربته علي دراعه
= اه طبعا يا بنتي خايف عليكم انتو الاتنين
-ايوا كدا اتعدل
= فيه واحده تقول لجوزها حبيبها اتعدل ؟!
-دوروك نام بس دلوقتي و بطل غلاسه
= اه منا متجوز كوابس
ضربته تاني علي دراعه
= ايدك بقت تقيله الاه !
-نام
طفي النور
بعدها بدقيقتين
-دوروك عايزه اكل بيتزا
= ايه دا ندي اتجننت وبتتكلم وهي نايمه
ندي شغلت النور
-بقولك عايزه اكل بيتزا
= بيتزا ؟! بيتزا ايه يا روحي الساعه ٣ ؟! وبعدين مش لسا متعشيه ؟!
-اموت انا يعني من الجوع !
= جوع ايه بس دا انتي عالحال دا هيكون عندك كرش من اول اسبوع
-عندك مشكله مع الكرش ولا ايه
= لا خالص دا انا حتي كنت بفكر اربي كرش لنفسي 😂
-يخربيت غلاستك بجد .. قوم يلا شوف هتجبلي بيتزا منين
دوروك قام واتصل بكل المطاعم و ولا مطعم بيرد .. كلهم قافلين ماعدا مطعم واحد رد بس قاله يجي ياخد البيتزا بنفسه لان مفيش ديلفري فالوقت دا
= هنزل الفجر اهو اجيب بيتزا لمراتي حبيبتي
-يلا ربنا معاك
= طب مفيش بوسه قبل لما انزل ولا حاجه
-محسسني رايح تحارب
= ايوا طبعا مش شايفه الجو عامل ازاي ؟؟ دا انا بتجمد وانا ف بيتي
-دوروك يلا انا جعانه يرضيك ابنك و مراتك حبيبتك يجوعو ؟
= لا خاالص طبعا .. اهو نازل
و نزل
اما ندي ف كانت قاعده مع نفسها و بتفكر ان اد ايه هي محظوظه ب دوروك … زوج حنين وكمان اب مثالي .. اتنين اتحرمو من شعور العيله علي وشك انهم يكون عندهم طفل ف اكيد هيمنحو الطفل دا كل حاجه اتحرمو منها
وهي شارده ف تفكيرها سمعت صوت خبط علي الباب
فتحت الباب و شافت بيتزا قدام الباب ومعاها نوت و وورده حمرا
اخدت البيتزا و النوت والورده
-ايه يا دوروك الرومانسيه الي نزلت عليك دي
مسكت النوت عشان تقرأها
‘ احلي بيتزا لاحلي حبيبه فالدنيا ‘
ابتسمت و بدأت تاكل البيتزا
بعدها وقفت اكل وقالت تستني دوروك وياكلو مع بعض بس كان طعمها حلو لدرجه مقدرتش تستني
بعد لما خلصتها حست بدوخه ونامت فجأه
*الصبح*
صحيت وكان دوروك قاعد عالارض وهو مكشر
-صباح الخير يا حبيبي .. مالك مكشر ليه ؟! اه اكيد عشان اكلت البيتزا من غيرك صح
= بيتزا ايه بس .. انا جيت امبارح من المطعم بعد لما الراجل لطعني هناك ساعه لغايه لما يعملها و فالاخر الاقيكي نايمه ف سابع نومه وصحيتك كتير مرضيتيش تقومي
-نعم ؟! بطل هزار يا دوروك انت سبتهالي قدام الباب ومعاها ورده حمرا و نوت و انا اكلتها
= لا انتي شكلك اكلتيها مع الملايكه يا حبيبتي .. بقولك جيت ولقيتك نايمه و البيتزا فالتلاجه اصلا
-طب استني انا هوريك الورده والنوت و العلبه الي كان فيها البيتزا
بصت عالكومدينو الي سابت عليه الورده والنوت و العلبه بتاعت البيتزا بس مكنش فيه حاجه موجوده
-ايه دا راحو فين ؟!
= يا ندي بقا حرام عليكي بقا كفايه تخيلات
-استني بس المرادي انا متأكده اني مكنتش بتخيل
حطت ايدها عند انفها عشان اكيد لسا ريحه البيتزا موجوده ف ايدها بما انها نامت فجأه ومغسلتش ايدها
بس مكنش فيه اي ريحه ف ايدها
-ايه دا راحت فين ريحه البيتزا ؟!
= ندي انا مش هسمع المهزله دي اكتر من كدا .. انا رايح الشغل سلام
و لبس وراح الشغل وهي لسا مستغربه ومش مصدقه الي بيحصل
حست ان مروان ليه علاقه بالموضوع بس هي وعدت العم انها مش هتدخل اوضه مروان تاني ابدا ف قعدت ف اوضتها و حاولت تقنع نفسها انها يمكن كانت بتحلم
بعدها بكام ساعه جه وقت الغدا ومكنش لسا دوروك جه من الشغل ف قعدت عالسفره هي و الاب و مروان
> ايه دا انا نسيت اجيب الملح .. استنو هجيبه من المطبخ وجاي
كانو مروان و ندي لوحدهم عالسفره
~ عجبتك البيتزا الي جبتهالك امبارح ؟ والورده والنوت ؟
بصدمه -ايه ؟!
وقتها الاب جه
> اهو الملح وبكدا نقدر نبدأ اكل
-مروان انت اتجننت صح ؟! عرفت منين اني عايزه بيتزا و ازاي حطتها قدام اوضتي و انت مش بتعرف تمشي ؟! كدا انا متخيلتش اي حاجه من كل الي حصل قبل كدا يا مروان .. ايه هدفك من انك تطلعني مجنونه ؟!
> يوووه بدأنا الجنون تاني
-جنون ؟!
~ بابا انا بجد مش عارف هي بتتكلم عن ايه و زهقت من انها دايما تزعقلي كل يوم وتتهمني بحاجه جديده
-انا قايمه اكل ف اوضتي .. ولما يجي دوروك هقوله ننقل ف بيت وحدنا احسن
وقامت و راحت اوضتها و طلبت اكل ديلفري
بس وهي قاعده وحدها فالاوضه حست بالدوخه مره تانيه وصداع رهيب وبدأت تتعرق بشده و تاخد نفسها بالعافيه
مرضيتش تاخد اي برشامه صداع احسن تكون غلط عالبيبي
وحطت راسها عالمخده و نامت
اما دوروك ف لما رجع من شغله الاب حكاله الي حصل
> يبني انا مش عايزكم تعيشو ف بيت تاني .. انا نفسي حفيدي و ابني يكونو معايا فنفس البيت .. متسمعش كلام مراتك
= حاضر يا بابا هشوفها و احاول اقنعها نفضل هنا
دخل الاوضه و اتصدم بالمنظر الي شافه
دم كتيير عالسرير تحت بطن ندي و كمان ندي شكلها غريب .. عيونها تحتها هالات كتير و وشها باهت و بتعرق بشده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدر قلبي)