رواية آسر قلبي الفصل الثاني 2 بقلم ندى رأفت
رواية آسر قلبي الجزء الثاني
رواية آسر قلبي البارت الثاني
رواية آسر قلبي الحلقة الثانية
بعد ١٦ سنه …….
في إحدى الجامعات ..
وقفت عربيه فخمه جداا قدمها …
فارس بيتكلم في التليفون وبيقول : نغم انا قدام الجامعه أهو قدامك قد إيه ..
نغم : انا نزله أهو ..انت تعبت نفسك وجتلي ليه ..انا كنت هروح مع صحبتي ..
فارس : انتي عايزه بعد الي عمله حسام الكل*ب دا اخليكي تروحي ..لوحدك ..
نغم : عمره ما كان هيقدر يقر*بلي ..دا انا صو*ت ولم*يت عليه الجامعه كلها ..
فارس : انا عارف كدا ..طبعاا..بس علشان اطمن اكتر ..يلا بقا انزلي بسرعه علشان نلحق نجيب هدير ..وأروحكوا ..علشان اطلع بعدها على الشركه علشان ورايا شغل ضروري ..راحت ركبت نغم العربيه ..وقالت : وإيه هو الشغل الضروري دا ..
فارس وابتدى يمشي بالعربيه قال : بصي يا ستي ..المفروض اني انهارده هقابل راجل اعمال تقيل جدا وليه وزنه ..وإن شاء الله نعمل شراكه مع بعض..وانا لو عملت شراكه معاه يا نغم ..أسهم الشركات بتاعتنا هتعلى جداا وهيبقى لينا شئننا في السوق ..
نغم : بس انت ليك شأنك بردوا يا فارس ..
فارس بثقه : طبعا يا بنتي..بس انا بتكلم هنعلى اكتر يعني ..
نغم : ااه ……
وفي مدرسه هدير ..
_ ياا هدير انا بح*بك ..و عايز نتصرف زي اي اتنين بيحب*وا بعض
هدير : يعني إيه..يا سامح
سامح : يعني نخرج مع بعض ..تجيلي البيت ..نقع*د مع بعض شويه ..انتي فهماني ..
هدير : فهمه يا سامح ..بس نغم ..مش بتسمحلي اخرج لوحدي…وبصراحه مش طيقا*ك خالص ..وبتقولي ابعد عنك …وشيفاك ..إنسان كدا*ب ومش بتحبن*ي ..بجد..ومجرد لما تاخد الي انت عايزه هتر*ميني
سامح : وانتي مصدقه الكلام دا بردوا يا هدهد ..انا اقدر اعمل فيكي كدا ..
هدير : لأ طبعا انا واثقه فيك جدا يا سامح ..وعارفه انك مستحيل تعمل معايا كدا ..ابداا ..
سامح : طب هتيجي عيد ميلادي انهارده ..انا عازم كل اصحابي ..
هدير : لأ..طبعا نغم ..مبتحنيش اروح أماكن زي دي ..
سامح : كدا ازعل ..ازي حبي*ب قل*بي ..ميجيش عيد ميلادي ..يبقى انتي كدا مبتحني*ش ..
هدير : ما أنا جبتلك هديتك دلوقتي يا سامح .. ملوش لزوم بقا ..
سامح : انا قولت انتي مبتحن*يش ..بردوا يا هدير
هدير : والله بحب*ك يا سامح ..بس هنزل ازاي ..دا نغم مبتسبنيش ..
سامح : حاولي بقا يا حبي*بتي ..ارجوكي ..
هدير : هحاول يا سامح هحاول…
وفجأه …
نغم : بتعملي ايه عندك يا هدير ..
هدير بخض*ه : ننغم …مبعملش ..حاجه …أ..أصل ..سامح كان عيد ميلاده انهارده فكنت بقوله كل سنه وهو طيب ..
سامح : ازي حضرتك يا انسه نغم ..
راحت بصتله نغم بقر*ف وقالت : والله العظيم لو ما بعدت عنها ..لهو*ريك ..راحت خدت إيد هدير ..ومشيت …
وبعد فتره ….
وصلو الفله …
نغم : مش تخش ترتاح شويه يا فارس ..
فارس : لا يا نغم ..علشان متاخرش ..يلا سلام نغم ..سلام يا هدير ..ومتز*عليش نغم تاني انتي فاهمه ..
هدير بخوف : ماشي يا عمو فارس ..وبعدها فارس مشي ونغم دخلت الفلا ..وفي الاثناء دي كانت بسنت (بنت عم فارس ) واقفه بصه عليهم من الشباك بغي*ظ ..وبعدها دخلت …وقالت : يا مامي يا مامي ..
والدتها : في إيه يا حبيبتي …
بسنت : يا مامي ..شكل نغم …هتا*خد فارس مني يا مامي ..وفارس كمان شكله بي*حبها اوي …
والده بسنت (عمه فارس) : وانا روحت فين يا بت..ومستحيل كمان ..تقبل نهى ( والده فارس ) بالبنت دي .. انتي ناسيه يا بنت ..احنا مشغلنها عندنا في الفله خدامه ..في ام تجوز ابنها خدامه بردوا ..
بسنت : بس ..فارس ..ميعرفش ..ان احنا مشغلنها خدامه ..ولو عرف …
والده بسنت : وإيه الي هيعرفوا فارس ..طول اليوم في الشغل ومبنتقابلش غير على العشاء وهي على العشاء بتقعد معانا معززه مكرمه ..وثانيا كمان انا كل شويه بزل*ها علشان كدا هي موافقه تشتغل كدا بحيث تعمل بلقمتها ..فاطمني مش هتروح تقول لفارس حاجه ..
بسنت : يا مامي ..بس فارس بيحب*ها ..اوي
والده بسنت : فارس طيب وا*هبل زي أمه وابوه بالظبط ..امه بردوا سعات بتحن ليها كدا وبتصعب عليها هي وابوه ..بس طول ما انا موجوده ..متقلقيش ..وانتي الي هتتجوزي فارس ..
بسنت بفرحه : بجد يا ماما ..
والده بسنت : طبعا يا روح ماما … ويلا بقا قوليلي ..هي شر*فت
بسنت بقر*ف: اه ..
والده بسنت : طب بدل ما أنتي قاعده متغاظ*ه منها هنا كدا لوحدك ..روحي ..وعرفيها ..قي*متها..وانها طلعت نزلت هتفضل خدامه ..يلا بنت ..
بسنت بفرحه : معاكي حق يا ماما…..
الكاتبه:Miyano shiho (ندى رأفت )
وفي شركه فارس..
في مكتبه ..
دخلت السكرتيرة وقالت : فارس بيه ..رجل الأعمال الي حضرتك كنت منتظره وصل ..وانا وصلته لاوضه الاجتماع ..زي ما حضرتك قولتلي ..
فارس : طب تمام ..وقام فارس ..ودخل اوضه الاجتماع…
فارس: ازيك يا استاذ نبيل ..اتشرفت جدا بحضورك هنا ..قام استاذ نبيل ولفله وقال : وانا اكتر يا استاذ فارس …
فارس اتغيرت ملامح وشه وفجأه قال : هو أنا شوفت حضرتك قبل كدا…
ابتسم نبيل ابتسامه خفيفه وقال : والله دي اول مره اقابل حضرتك فيها …مش تتفضل بقا علشان منضيعش وقت اكتر من كدا ..
فارس: اه تمام وقعد فارس ..وابتدوا الاجتماع ..
فارس كلم نفسه وهو بيبص على نبيل قال : انا متأكد اني شوفته قبل كدا ..معقوله …مستحيل …
وبعد فتره خلص الاجتماع وقام نبيل وفارس ..
مد فارس إيده وقال : إنا سعيد جدا بأن تكون بيني وبين حضرتك شراكة يا استاذ نبيل ..
سلم نبيل عليه وقال بابتسامه خفيفه ..بينت وسام*ته اكتر : وانا اكتر يا استاذ فارس ..
وبعدها ساب إيده ولف وكان هيمشي …..
فجأه…….
فارس : آسر …………….
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية آسر قلبي)