رواية أسيري الفصل الثالث 3 بقلم نورين هاني
رواية أسيري الجزء الثالث
رواية أسيري البارت الثالث
رواية أسيري الحلقة الثالثة
الدكتور:- عندها انهيار عصبي وجسمها ضعيف والانهيار دَ ناتج عن تعرضها لصدمة وهيه مقدرتش تتحملها، انا اديتها حقنة مهدئة وكتبتلها على علاج تمشي عليه وان شاءلله هتكون بخير
سليم:- ان شاءلله يدكتور وشكرًا على تعبك معانا
الدكتور:- لا ولا تعب ولا حاجه ربنا يقومها بالسلامة
_____________ بعد ذهاب الدكتور
والدة جوري:- لين اي اللِ حصل خلي جويرية فِ الحالة دي، انتو خارجين كويسين
لين:-…..
سليم:- لين متردي ساكته لي اي اللِ حصل لجوري خلاها ف الحالة دي
لين:- بصي يا طنط نا مكنتش ناوية احكي ع أي حاجة بس لازم تعرفو
سليم:- نعرف اي
لين بحزن:- انتو طبعًا عارفين ان جوري كانت متعلقة ب ريان جدًا وكانت لسه عندها أمل انه يرجع حتي بعد ما مشي وانقطعت كل اخباره
والدة جوري:- ودَ اي علاقته باللِ حصل لجويرية
لين بحزن:- مهو يطنط احنا شوفنا ريان انهارده لما خرجنا وكان معاه بنوته وقالت انها بنته
سليم بصدمة:- هو ريان رجع
والدة جوري ولين بصدمة:- رجع منين وانت كنت تعرف حاجه عن ريان..
______________ فِ المساء فِ منزل ريان
والدة ريان:- حمدلله على السلامة يا ريان يعني يبني يوم متيجي تقضي طول اليوم برا ومش اشوفك
ريان بحنان:- وانا اقدر بردوا ي ست الكل اسيبك، انا بس كان عندي شويه حاجات لازم اخلصها
والدة ريان بحنان:- ماشي يقلبمك اكيد مكلتش حاجه طول اليوم، نا جهزتلك العشا اطلع غير لحد ما احطه على السفرة
ريان:- ماشي يامي هطلع اغير واجيلك،هي سيليا فين مش شايفها يعني
والدة ريان:- فوق فِ قوضتها، انتِ بس يبني لو تريح قلبي وتقولي مين دِ واي علاقتك بيها
ريان:- يامي سيليا دِ بنتي يعني بقي عندك حفيدة، يلا نا طالع اغير ونازل
والدة ريان بعد ان غادر ريان من امامها:- وبالسهولة دِ قدرت تنسي جويرية، دَ اللِ يشوفك يوم مكنا بنعزل وانت مش قادر تبعد عنها وسهرك طول الليل عشان هي بعيدة عنك مش يشوفك دوقتي قدرت تنسي البنت الوحيدة اللِ حبتك
ريان بحزن:- لا ي امي منستش جويرية ولا هقدر انساها طول عمري بس معدش ينفع نكون سوا
والدة ريان بحزن على حال ابنها:- انت اللِ عملت كدَ فِ نفسك وفيها انت اللِ اخترت تبعد وتسافر وياريتك ما سفرت، غبت غيبتك وقولت هترجع عشان تتجوز البنت الوحيدة اللِ حبيتها زي مكنت قايل قبل ما تسافر انك عايز تسافر علشان ترجع تتجوز انت وجوري بس رجعت وانت معاك بنت ويعالم جايبها منين
ريان وقد امتلأت عيناه بالدموع:- خلاص ي امي معدش ليه لازمة الكلام دَ، انا طالع اجيب سيليا ونازل
_______ في غرفة سيليا
سيليا:- بابي انت كنت بتعيط
ريان:- لا يحبيبة بابا مش بعيط انا كويس، يلا عشان تتعشي مع تيتا تحت
سيليا بطفولة:- وانت يبابي مش هتيجي معايا
ريان:- لا ي حبيبتي هاجي هغير بس وانزلك
سيليا وهي تغادر:- ماشي يبابي مش تتأخر
“اخذ ريان فِ تبديل ملابسه، فاذا بصوت رنين الهاتف مُعلنًا عن وجود اتصال من اي الأشخاص”
“عندما نظر ريان إلى الهاتف ووجد ان الاتصال يأتي من احد اصدقائه فِ المانيا اجاب بسرعة”
الشخص بالالماني :- Deine Neuigkeiten Ryan, und was gibt es Neues von Celia, geht es ihr gut?
اخبارك ريان، وما أخبار سيليا هل هي بخير؟
ريان بالاماني:- Ja, Marood geht es gut, sagst du mir, gibt es etwas Neues?
اجل مارود هي بخير، هل حدث شي جديد
مارود:- Ja, Ryan, das, was wir erwartet hatten, ist passiert, Dieser Typ namens Marco sucht dich und Celia
اجل ريان حدث الشي الذي كنا نتوقعه، ذلك الشخص الذي يُدعى ماركو اخذ في البحث عنك وعن سيليا
ريان ببرود:-Ich wusste das gut, aber er konnte nichts finden
كنت اعلم ذلك جيدًا ولكنه لن يستطيع ايجاد شيء
مارود:- Ich weiß, dass du alles über Celia gelöscht hast, aber ich möchte wissen, was du mit meinem Freund vorhast
اعلم انك قمت بمحي اي شيء بخصوص سيليا ولكني اريد ان اعلم ما الذي تنوي على فعله يا صديقي
ريان بعصبية:- Ich werde Marod eine Menge Dinge antun und ihn dazu bringen, alles zu bereuen, was er getan hat
سوف اقوم بفعل اشياء كثيرة مارود وسأجعله يندم على كل ما فعله
مارود بهدوء:-Ich verspreche dir, mein Freund, dass ich dir helfen werde, dich an diesem Idioten zu rächen
اعدك صديقي بأن أقوم بمساعدتك لكي تأخذ بثئرك من هذا الابلي
ريان:- Das weiß ich gut, Maroud, du bist mein Bruder, nicht nur mein Freund
اعلم ذلك جيدًا مارود فانت اخي وليس صديقي فقط
مارود:- Sicher, Bruder, ich werde ein bisschen arbeiten und Marco finden, und ich rufe dich zurück
اكيد اخي، سوف أقوم الان ببعض الاعمال والبحث عن ماركو وسأقوم بإعادة الاتصال بك ثانيًا
ريان:- Wir waren uns einig, Rafeeq, und wenn Sie weitere Informationen sammeln, sagen Sie mir, tschüss
اتفقنا رفيق وحين تقوم بجمع معلومات اخري اخبرني بقا، الي اللقاء
مارود:-Sicher, tschüss
بالتأكيد، إلى اللقاء
” بعد ان انهي ريان الاتصال قام بالهبوط إلى الاسفل لكي يتناول العشاء”
____________ فِ منزل جوري
لين والام بصدمة:- سليم انت كنت تعرف حاجه عن ريان كل الفترة دِ ومش عرفتني
سليم بأسف:- ايوا نا كنت بكلم ريان دايمًا اطمن علية ويطمن عليا وكان اخر اتصال بينا قبل ما يسافر ألمانيا
الام بصدمة:- هو ريان سافر الماني، انا اخر حاجه اعرفها انهم بعد ما عزلو من هنا سافرو لبلدهم فِ الصعيد
سليم:- ايوا يا امي هو فعلا كان كدا بس من خمس سنين تقريبًا ريان عرفني انه هيسافر عشان يعمل الماجستير بتاعه وهيرجع من اليوم دَ ونا معرفش عنه حاجه، ولسه عارف من لين دوقتي انه رجع بس رجع ازاي من غير ميعرفني وازاي بتقولي معاه بنت اكيد فِ حاجه غلط
“فِ هذا الوقت كانت جوري قد افاقت وبدأت بالسير نحو الخارج ولكنها توقفت حينما سمعت حديث اخاها”
جوري بصدمة:- ريان انت انت كنت تعرف كل دَ عن ريان ومش قولت
سليم بحزن واسف:- جوري انا اسف سامحيني مكنتش عايز افكرك بيه تاني كنت فاكر انك نسيتيه
جوري بضياع:- نسيته، نسيته ازاي انا حاسه اني فِ دموامه ومش قادرة اخرج منها
” وما هي الا لحظات وكانت جوري مطاحة ارضًا”
الجميع بفزع:- جوريييي
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أسيري)