روايات

رواية غدر الزمن الفصل الثاني 2 بقلم ليالي ديسمبر

رواية غدر الزمن الفصل الثاني 2 بقلم ليالي ديسمبر

رواية غدر الزمن الجزء الثاني

رواية غدر الزمن البارت الثاني

غدر الزمن
غدر الزمن

رواية غدر الزمن الحلقة الثانية

حنين : بعد استغراب ايه ازاي يعني انتي بتقولي ايه ومن امته كلم ده يام اسما عيل
ام اسماعيل :من نه كده وبصراحه كنت بستغرب مبتجيش ليه بس المهم انتي بقيتي كويسه
حنين باستغراب :اه الحمد الله بس كويسه من ايه
ام اسماعيل عادل جوزك كنت بسأل عليكي بيقول تعبانه ومش عوزه تروح لي امه اصلا
اسماعيل :ماما الاكل شكله شاط
ام اسماعيل :يلهوي دخله يا اسماعيل لحد ما اشوف الاكل
اسماعيل :اتفضلي يا طنط حنين بعد عدت دقاق مدخلتيش ليه يا بنتي معلش انا لازم اروح بس عاوزه اطلب منك طلب متقوليش لحد اني جيت لماما
حاضرا بس وشك اصفر ليه
حنين تعبانه شويه
الف سلامه بس توعديني انك هتيجي تاني
وعد حاضرا وحياة اسماعيل حاجي سلام
في بيت بطلته كانت بدور علي مفتاح شقة أمها وحطتها في البوق
لمحة صورة اهلها وعيطة
عادل :حنين انتي فين انا جيت
حنين بتوتر وبتمسح دموعها :انا هنا يا ناجي جيه اهو
عادل :كنتي بتعملي ايه انتي كنتي بتعيطي
حنين لا ب
عادل بمقاطع مش مهم جهزي نفسك بسرعه عشان صاحبي عازمنه علي فرح اخته النهارده و تجي معايا يلا
حنين :انت كنت في الشغل النهارده
عادل بتوتر :اه يلا بقه جهزي نفسك بسرعه
لبسه حنين فستان محتشم وضعت القليل من مساحيق التجميل
عند عادل :ايه القمر ده
حنين بضحكه مصطنعه :شكرا
في العربيه
حنين عوزه اروح لي ماما
عادل بزعيق وعصبيه :مش قولت مش هنروح ليها تني انتي هتكسري كلامي ولا ايه
حنين انا خيفه تكون جرالها حاجه
عادل :امك بخير مفهاش حاجه
حنين وانت عرفت منين
عادل بتوتر حاسس
بشاك :طيب
في الحفله
وفاء هاي انتي مرات عادل
حنين اه
وفاء انا مرات شريف صاحب جوزك
حنين اه عمله ايه
وفاء بخير
وفاء شكلك مش بتحبي الدوشه زي انا اصلا مكنتش جايه عشان الحمل تعبني
حنين انتي في الشهر الكام 5 بس ايه هموت
وفاء وانتي عندك اطفال
حنين لا لسه ربنا مأذنش
وفاء ربنا يرزقك بس انتي شكلك مديقه
حنين لا مفيش حاجه بس
وفاء :بيقه وجوز هما الرجال والد المديقه
حنين: ههيييي
وفاء :تعالي اما نقعد جنبهم
في قلب الحديث الطويل والكثير سمعت شريف وعادل بصوت منخفض
شريف بضحك :مقولتليش مين الست اللى شوفته معاك دي اوع تكون مراتك
عادل بخوف وطي صوتك واسكت
عادل بصوت واطي :بقولك عاوز اخد اجازه اسبوع
شريف :ماشي ياعم بس ليه
(بعد عدت ساعات )
لازم نمشي بقه يا جماع
وفاء : استنها هاتي رقمك يا حنين خد الارقام
حنين :شكلنا هنبقى اصحاب
(في البيت عند ابطالنا)
عادل :انا هطلع سفارية تبع الشغل ضروري شنطي
حنين :بصدمه :سافريه تبع الشغل ايه
عادل :انتي نسيتي اني محاسب لازم اروح فرع الشركه اللي في اسكندريه
حنين :بتقعد كام يوم
عادل اسبوع ولا حاجه
حنين :طب شريف بيروح معاك
شريف بتوتر :اه
حنين بمكر تمام يا قلبي تروح وتجي بسلامه
عادل بنعاس :حضري الشنطه بقه تصبحي علي خير
(في الصباح )
وحنين نايمه وتحاول تافيقه عادل
عادل قوم عادل
وفاقت ونظرة جنبه
تذكرت ان عادل قد رحل دون أن يفيقها
حنين اطمن علي وفاء
وفاء الو مين معايا
حنين: انا حنين
وفاء حنين ؟اه افتكرت عمل ايه
حنين :بخير “قولت اطمن عليكي اكمن حامل وجوزك سافر وكده
وفاء باستغراب :تسلمي بس شريف مسافرش اصلا
حنين بصدمه :ايه ازاي هو قال انه سافر معاك
وفاء بضحك : حركات رجالة بقى شكله جوزك بيخونك
حنين بحزن:طب معلشي انا لازم اقفل في حد بيخبط على الباب
وفاء انتي كنت بهزر مش قصدي
حنين :فهمه بعد اذنك لازم اقفل
وقفل الخط
حنين طب اعمل ايه يارب انا لازم اروح لماما اشور عليها
ذهبت بطلتنا لي بيت امها
قدام الشقه عماله تخبط افتكرة المفتاح فتحت الباب ودخلت
قبل ما تنده سمعت صوت شخص تعرفه جدا في اوضت النوم
ذهبت بطلتنا بكل دموع
فتحت الباب ورأت ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر الزمن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى