رواية حب إجباري الفصل الخامس عشر 15 بقلم منة وليد
رواية حب إجباري الجزء الخامس عشر
رواية حب إجباري البارت الخامس عشر
رواية حب إجباري الحلقة الخامسة عشر
اجا يوم فرح لينا وفهد
لينا بتوتر/شكلى حلو
تيا/قمر مفيش كلام
كاميليا/ما شاء الله حلوه اوي
لينا/شكرا يا حبايبي متحرمش منكم
كاميليا وتيا/مفيش بينا الكلام ده احنا اخوات
لينا بفرحه/اكيد طبعا
تيا/واو شكل العريس وصل
لينا بتوتر/بجد
كاميليا/ايوه وصل
تيا/اهدى كده انتى زى القمر
كاميليا/بالضبط كده
…………………………..دخل فهد عند لينا
فهد بانبهار/ما شاء الله زى القمر يا ليلو
لينا بخجل/شكرا انت كمان حلو ما شاء الله
مروان بمرح/بعتذر عن قطع اللحظه دى بس متتاخريش
فهد بغيظ/ليك يوم
مروان/ماشى يا عم
………………………..طلعوا العربيات لينا وفهد ومروان مع كاميليا وسليم مع تيا
سليم/ما شاء الله طالعه حلوه اوي
تيا بخجل/وانت كمان
سليم/اى ده ما احنا بنتكسف اهو
تيا/اكيد يعنى
سليم/معلش اصل متعود كل ما اشوفك نتخانق
تيا بمرح/تصدق صح
سليم/شوفتى بقا
………………………..نروح عند فهد ولينا
فهد/بس اى القمر ده يا جدعان
لينا بضحك/حلو يا فهد
فهد/جدا ماشاء الله
لينا/بس الفستان كبير اوى
فهد بضحك/متدبس فيه صح
لينا/اللى فاهمنى اوى
………………………………. نروح عند مروان وكاميليا
مروان/حلوه اوي
كاميليا بخجل/شكرا
مروان/كاميليا كنت عايز اقولك حاجه كده
كاميليا باهتمام/قول
مروان/احم خلاص وقت تانى
كاميليا/لا قول
مروان/هو يعنى الفترة اللى قعدنا سوا حبيت وجودك وهزارنا وضحكنا وطبعا خناقتنا على كل حاجه
كاميليا/ايوه وانا كمان
مروان بحماس/ايوه انتى اى بقا
كاميليا بخجل/يعنى حبيت إنك موجود معايا اقصد يعني وكمان منون حبيتها اوى وحسيتها ماما اوى
مروان /طيب وانتى يعنى مشاعرك من ناحيتى اى
كاميليا بتوتر/بص يا مروان انا لسه مشاعري متلخبطه من نحيتك بس ببقى مبسوطه وانت معايا وكمان اهتمامك بيا
مروان بتفهم/اممم دا حلو اوي
………………………. وصلوا قاعه الفرح وعبدالله اخد لينا عشان يديها لفهد
عبد الله بهمس/ما شاء الله زى القمر يا حبيبتي
لينا/حبيبى يا بابى
عبد الله وهو بيتوعد لفهد/دا حسابه عشان هياخدك منى
لينا/محدش يعرف ياخدنى منك يا بودى
……………………….. عبد الله وصل مع لينا لفهد
عبد الله وهو بيضم فهد/الف مبروك يا بنى ربنا يسعدكم مش هوصيك يا فهد عليها
فهد وهو بيبص ليها/متقلقش يا عمى دى فى عنيا
عبد الله وهو بيضم لينا/مبروك يا حبيبه بابا
لينا/الله يبارك فيك يا حبيبي
……………..بدا الفرح ورقصوا نروح عند سليم وعبد الله
سليم/الف مبروك يا فندم
عبد الله/الله يبارك فيك يا سليم عقبالك يارب كده
سليم بمرح/هو ده عايز حضرتك
عبد الله/خير
سليم/كنت عايز اخد رايك في الموضوع ده
عبد الله/خير فى دماغك حد
سليم/اى راى حضرتك فى تيا بنت عم فهد وصاحبه كاميليا مرات مروان
عبد الله/ما شاء الله محترمه كويسه جدا
سليم/يعنى حضرتك شايف كده
عبد الله/توكل على الله يا بنى هحدد ميعاد مع فهد ونروح نتقدم
سليم بفرحه وهو بيضم عبد الله/دا اى الدعوات اللى بتستجيب بسرعه دى
عبد الله بضحك/شوفت بقا مبروك يا بنى
مروان بمرح/مين بيتجوز
عبد الله/سليم
مروان/بجد الف مبروك يا اخويا
سليم/الله يبارك فيك يا غالي
عبد الله/ربنا يسعدكم يارب
سليم ومروان/ويخليك لينا يا فندم
……………………………. نرجع بعد الفرح ما خلص
تيا بفرحه/الف مبروك يا حلوين
فهد ولينا/الله يبارك فيكي يا توتا عقبالك
سليم/مبروك يا اخويا مبروك يا اختى
لينا وفهد/الله يبارك فيك
سليم/إن شاء الله قريب
فهد/طيب يا سيدي الف مبروك مقدما
مروان/الف مبروك يا صاحبي مبروك يا لينا
فهد ولينا/الله يبارك فيك
كاميليا/مبروك ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض
فهد و لينا/الله يبارك فيكي
هاله وفاطمه/مبروك يا حبايبي ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض
فهد/الله يبارك فيكم ويخليكم ليا
لينا/الله يبارك فيكم يا حبايبى
عبد الله وهو بيضم لينا/كبرتى يا لينو وبقيتى عروسه
وانهارده راحه بيت جوزك
لينا بدموع وهى بتبادله/انا عايزه افضل معاك
عبدالله بضحكه/ازاى بقى وفهد
لينا/كده انا مش عايزه اسيبك
عبد الله بحب/لينو حبيبتي انا مش هسيبك وعلطول البيت بيتك فى اى وقت وبعدين انا واثق فى فهد راجل هيخاف عليكى يا حبيبتي وهيكون دايما معاكى متخافيش من حاجه طول ما انا موجود
لينا بدموع/حاضر
عبد الله وهو بيضم فهد/الف مبروك يا فهد مش هوصيك عليها يا بنى انت واخد اغلى حاجه عندى فى حياتى والبيت حطها فى عينك اوعى تزعلها او تجرحها وانا واثق فيك إن عمر ما هندم إن جوزتها ليك
فهد وهو بيبص بحب/فى عنيا متقلقش عليها
عبد الله/انا عارف يا بنى
فهد وهو بيمسح دموع لينا/خلاص بقا كفايه عياط يالاه نروح
لينا/ماشى
……………………. فهد ولينا ركبوا العربيه وراحوا بيتهم
فهد/وصلنا
لينا بتوتر/حلو البيت
فهد بضحك/عارف ياربى كل ده فستان يا لينا
لينا/وانا اعمل اى مش اخترتوا معايا
فهد/صح معاكى حق
لينا بتوتر/احم انا اوضتى فين
فهد/قصدك اوضتنا اهى
لينا/هو احنا هنقعد مع بعض
فهد/تقريبا
لينا/لا طبعاً يعنى ما شاء الله فيلا كبيرة ومش فيها اوض
فهد/لا موجود بس تقريبا انتى ناسيه إن جوزك
لينا/لا والله
فهد بضحك/اه والله روحى غيرى هدومك وتعالى نتعشى سوا
لينا/الصبر من عندك يارب
فهد بضحك/يارب يالاه من هنا
…………………………….. بعد العشا واجا وقت النوم
لينا/اسمع بقا انا هنام هنا وانت الجمب التانى
فهد/نعم انا بحب انام هنا
لينا/مليش دعوه
فهد/لينا عدى يومك ونامى
لينا/مليش دعوه هروح انام فى اوضه تانيه
فهد/مفيش نوم غير هنا واسمعى الكلام
لينا/مش هسمع الكلام هتعمل اي يا فهد
فهد/والله يا لينا ارنك حته علقه تحلفى بيها
لينا/لا والله
فهد هعد من1 ل3وانتى حره 1
لينا/على فكره انا بس عايزه انام
فهد بضحك/عارف عارف
لينا/كويس
فهد بضحك/تصبحى على خير يا كارثة
لينا وهى بتضربه بالمخده/متقولش كارثة
فهد بضحك/عدى يومك ونامى هقوملك والله
لينا/اتخمدت
……………… بعد طبعا الخناقات ناموا تانى يوم
لينا/اختفى دا فين كمان اقوم اجهز وانزل الحديقه
………………….فى الحديقة حمام السباحة وفهد بيسبح
فهد/اى ده لينا هانم فى الحديقة بتاعتى
لينا/صباح الخير
فهد/صباح النور المايه تحفه تعالى
لينا/لا شكرا مش بعرف اعوم
فهد/هعلمك
لينا برفض/لا شكرا
فهد بمكر/طيب معلش ممكن تجبيلى فونى من الترابيزه عندك
لينا/تمام اتفضل
فهد وهو بيسحبها فى المايه/شكرا كنت عايزك انتى
لينا بشهقه/اى ده يخربيت كده هتغرقنى
فهد/لا متقلقيش مش هتغرقى
لينا/طلعنى من هنا
فهد بعند/لالا
لينا وهى بتبعد فهد ودماغه اتخبطت فى حديد السلم وبدأ ينزف
لينا بصدمه وخوف/فهدددد
…………. ………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب إجباري)