روايات

رواية اهتديت بحبه الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريم خاطر

رواية اهتديت بحبه الفصل التاسع عشر 19 بقلم ريم خاطر

رواية اهتديت بحبه الجزء التاسع عشر

رواية اهتديت بحبه البارت التاسع عشر

اهتديت بحبه
اهتديت بحبه

رواية اهتديت بحبه الحلقة التاسعة عشر

الدكتور:أما بالنسبه لعذر*يتها فالحمد لله هي لسه بنت زي ماهي يمكن بس شويه تشو*هات بسيطه بس هتروح بالعلاج انشاء الله
سليم خد نفسه اخيرا وحمد ربنا وفرح جدا ايوا زعلان عشان الك’لب ده شاف جسم*ها وحاول يعت*دي عليها بس الحمد لله ربنا سترها
الظابط:كده تمام اوي سليم بيه كده نقدر نسجنه بتهمه محاوله اغتص*اب ده غير اقوالها اللي لو ثبتت أنه هو اللي خطف*ها المره اللي فاتت كده اوعدك أنه مش طالع مالسجن ابداااااااااا
سليم بابتسامه:تسلم يا حضره الظابط ربنا يخليك
الدكتور:هو للاسف متقدرش تاخدوا منها اقوال دلوقتي لان البنت اصلا مش هتقدر تتحرك قبل بكره لان مرخي الأعصاب مفعوله قوي غير أن نفسينا تحت الصفر فمقدرش ادخلكوا ليها بس هو تقدروا تاخدوه
سليم :ممكن ادخلها
الدكتور:امم تقدر بس يرات تحاول تفهم أنها حاليا نفسيا مش مظبوطه فبلاش تحاول تفكرها أو تحاول تكلمها عن الحاد’ثه هيكون افضل
سليم؛تمم
الظابط:تمم احنا هناخد مراد معانا نستجوبه علي مالمدام تكون بخير يلا سلام ومشي
سليم دخل لقاها راقده وبصه للسقف ودموعها نزله علي خدها
سليم جري عليها واعد جنبها وقال:سمكتي
سما بصتله وقالت بوجع:سمكتك مبقتش بنت
سليم:مين قال كده بس
سما بصت للسقف تاني:أنا اللي بقولك انا مبقتش انفعك يرات تطلقني
سليم بصدمه من كلامها:انتي بتقولي ايه

 

 

 

سما؛اللي سمعته يا سليم أنا منفعكش أنا مبقتش بنت وعياطها زاد وبدأت تشهق
سليم:لاء يا سما انتي
سما قاطعته وقالت بصر’اخ:لاااااااااا اسسكتتتتتت انااااااا ممشششششش بنتتتت سمعت ي سليم أنا مش بنت طلقني يا سليم طلقنااااااااي ومسكت دماغها واعده تصوت
الممرضين جم جري بس سليم قالهم:لو سمحتوا سيبوها متدهاش مهدئ أنا ههديها
الممرضه:متأكد
سليم: ايوا
سليم جري حضنها جامد وقالها:متقوليش كده ياروووحي انتي لسه زي مانتي بنت محدش قرب منك الدكتور اللي قال كده يعني انتي زي مانتي شريفه عفيفه يا حبيتي مين قالك الهبل ده
سما بعدم تصديق:لاء هما بيكد’بوا عليك انا عارفه نفسي
سليم شدد فالحضن وقال:هشششش اسمعي مني محدش لمسك انتي زي مانتي هشششششششش
سما حاولت تحضنه بس مقدرتش بسبب مرخي الأعصاب وزعلت اوي وقالت:مش قادره اتحرك وعيطط اكتر
سليم حوطها وخدها كلها فحضنه وقال:متقلقيش بكره بالكتير وهتكوني بخير يا حببتي متقلقيش
سما اكتفت أنها تعيط من غير صوت وهو اعد يقرألها قران عشان تهدي وبالفعل شهقاتها هديت وهي هديت ونامت فحضنه وهو بقا حزين عليها وعيط غصب عنه وهي فحضنه وقال بحر’قه قلب:حقك هيرجعلك يا سمكتي حقك هيرجعلك،،،،،،
خديجه:قالك ايه
مالك:الدكتور كان طلع فقفل
خديجه باستغراب:دكتور دكتور ليه
مالك بتوتر:ها لاء ده هي بس كان أغمي عليها مالصدمه وكده فراح يكشف عليها
خديجه بشك:مااااالك
مالك اعد يلف وشه يمين وشمال وقال:هو الجو حر كده ليه انا رايح اشوف حته فيها هوا
خديجه مسكته وشدته بعيد وقالت:مالك بطل كذ’ب أنا مش هبله ده أنا خديجه وعرفاك اكتر منك متلفش وتدور عليه انجزز
مالك بجديه:خديجه الوضع مش مستحمل فاسكتي احسن
خديجه عكشت فيه جامد:مش سيباك إلا أما تعترف صاحبتي جرالها ايه
مالك زقها وقال:خديجه بس بقا بجد
خديجه دمعت وقالت؛بالله عليك يا مالك قلبي هيقف مالخوف عليها بالله عليك قولي
مالك بحنيه:هي بخير يا حببتي والله متقلقيش
خديجه:طب قولي مالها ريح قلبي عشان خاطر ربنا
مالك: هووووووف مبقدرش اهرب منك طب بصي وبدأ يحكيلها،،،،،،،
سيلا كانت أعده وام سليم جنبها
ام سليم؛انتي يا بت انتي اومي هاتيلي مايه عطشانه
سيلا ببراءتها:حاضر يا تاتا
ام سليم غنقت:تا ايه ياختي تاتا عشنا وشوفنا بصي يا عنيه أنا مش تاته حد اما ولادي يخلفوا ابقا تاتا غير كده مش تاتا
سيلا بخوف:طب اقولك ايه
ام سليم؛قوليلي يا هانم فهمه

 

 

 

سيلا بلعت ريقها وقالت:حاضر
ام سليم:يا ايه
سيلا:يا هانم
ام سليم:يلا امشي
سيلا جريت راحت تجيب مايه
ام سليم بخ’بث:اما خليتك تمشي بإرادتك مبقاش أنا
سيلا طلعت تجري وخبطط فممرض
الممرض مسكها:براحه يا جميل حاسبي ونزل لمستواها:بتجري ليه كده راحه فين
سيلا بدموع:هجيب مايه لتا اقصد للهانم
الممرض باستغراب:هانم مين هو انتي يعني خدامه
سيلا؛لاء بس هي مش عوزاني اقولها يا تاتا قالتلي قوليلي يا هانم
الممرض:لا حول ولا قوه الا بالله طب انتي دلوقتي عوزه مايه
سيلا هزت راسها بمعني اه
الممرض:طب تعالي معايا هجبلك
سيلا راحت معاه ونزل تحت دخل السوبر ماركت اللي تحت المستشفي وجاب ازازه مايه وجابلها شبسي وعصير وبسكوت وقالها:خلاص خدي المايه اهه لجدتك اللي ربنا يهديها دي ودول ليكي هديه مني
سيلا فرحت وقالت بابتسامه قمر زيها:شكرا يا عمو
الممرض:العفو يا جميل يلا تعالي نطلع
وطلع معاها،،،،،،،،
خديجه بصدمه:ايه انت انت قصدك أن ومسكت دماغها وقعدت مكانها وقالت:وانت عمال تقولي مفيش حاجه يا حببتي يا سما يا تري هي عمله ايه دلوقتي يا حبيتي 💥صلي علي حبيبي رسول الله 💥
مالك قومها وقال:اكيد انشاء الله خير يابنتي واكيد هي يعني بنت متقلقيش

 

 

 

خديجه بانهيار:ازاي وانت بتقول أنه خدها فوضع استغفر الله العظيم هي الدنيا عوزه منك ايه يا سما ليه كله ضدك يا تري الك’لب ده عمل فيكي ايه ياتري انتي حالك ايه دلوقتي يا حبيتي يا سما واعدت تعيط
مالك حضنها وقالها؛اكيدخير انشاء الله وده اختبار من ربنا يا ديجه اهدي يا حببتي وهي اكيد هتكون بخير
خديجه حضنته جامد وعيطط بحر’قه علي صاحبتها وبقا كل اللي فدماغها يا تري سما عمله ايه وفيها إيه،،،،،
بعد شويه سليم ساب سما ورقدها عالسرير وغطاها وطلع وقفل الباب وطار عالسجن واول ما وصل جري زي الطور الهائج ومسك فمراد اللي الظابط كان بيستجوبه ونزل فيه طحن
الظباط اعدو يشدو سليم بس مين ده واحد قلبه انكسر كسر كبير اوي علي حبيبه قلبه ومحدش قدر يبعده وبالعافيه علي ما بعدوه
سليم بزعيق:هقت’لك يا مراد الك’لب هقت’لك ازاي تجرأ تمس شعره منها يا حيو’ان انا هوريك سيبوني سيبوني
الظابط:سليم اهدي مينفعش كده
مراد بتمثيل:ااااه اااااه كسر’ني يباشا أنا عايز اعمل فيه محضر حالا واهو ادامكوا
سليم البرج اللي فضله طار وقال بكل عصبيه:انت ليك عين يا رو’ح ا’مك كمان دانت عايز تد’فن مكانك سيبوني عليه ابن****** والله لو ماكان الق’تل ز’نب كبير وكبيره من الكبا’ئر لكنت قت’لتك وشر’بت من د’مك يا مراد الك’لب ات’فو عليك وعلي امثالك
الظابط زعق:سليييييم خدوه عالحجز
سليم مهموش وخلاه باصص لمراد بصه رعبت مراد حرفيا
مراد بلع ريقه وبقا شويه وهيعملها علي نفسه مالخوف😂😂
وفعلا دخلوا سليم الحجز وكملوا استجواب مراد بس مراد مكنش مركز معاهم خالص وكان كله همه الذ’ئب اللي بيخترقه بنظراته وبعد وقت مش كبير
مراد قام وقف وقال:أنا مش قادر اكلم بسبب نظراته دي ودوني فحته تانيه
سليم بفحيح الافعي:خايف يا مراد
مراد من غير ما يبصله:ايه ايه أنا باشا أنا هعترف بكل حاجه بس ابعدوني عنه
(يمكن تحسوا اني بأڤور بس بجد حطوا نفسكوا مكان أي حد قبل ما تحكموا عليه مثلا مراد عنده حق يخاف لان سليم كان بيبصله نظره واحد قلبه انكسر واحد مغلول اوي واحد عامل زي الأسد المحبوس فعرينه وعاوز يهجم علي فريسته ومش قادر نظرات قاتله فعلا طبيعي اي انسان لما شخص يفضل يبصله بيخاف بيقلق بيشك فنفسه مبالكوا بقا بواحد مركز نظره عليكوا وشويه وتحسوا أنه هينقض عليكوا وحابه اقول اني بكتب الروايه دي عشان أنا حباها وحبه فكرتها يمكن مثلا بأڤور فالاحداث سعات بس أنا حباها وحبه أي حد بيحبها ومن قلبي شكرا لاء حد بيستناها وبيحبها يعني لاڤ من قلبي😚)

 

 

 

سليم ضحك اوي اوي وقال:بقا نظره مني خلتك تعترف اومال لو كنت تحت ايدي بقا
الظابط:سليم اسكت بقا قول يا مراد
مراد:بصراحه اول مره شفتها كانت فالدرس وعجبتني اوي اوي ودخلت دماغي سعتها صورتها من غير ماتاخد بالها وجبت كل معلوماتها وحبيت اقرب منها اوي وتكون ملكي(طبعا كل الكلام كان بيتقال ود’م سليم بيغ’لي)فبعت صورتها لواحده بتأجر البنات وكده وجبتهالي فعلا وخدت مني مليون جنيه ولما روحت هي خافت مني وضر’بت نفسها بالسك’ينه عشان مقربش منها سعتها خفت لتكون ما’تت وهربت وهانم هي اللي رمت’تها عالطريق وخدت مني مليون كمان عشان أن اتمسكت متجبش سيرتي وبصراحه مراحتش عن بالي لحظه كنت بفكر فيها كل لحظه وكل ساعه وكل دقيقه ولما عرفت انها عايشه وكله تمم طلبتها تاني من هانم بس المره دي خدت ٥مليون وانا روحت خدتها بنفسي عشان محدش يعرف مكاني وكنت متفق أن هانم تديها مرخي اعصاب عشان متقاومنيش وده االي حصل فعلا بس أنا اللي غب’ي اني كلمت سليم قبل مااخد اللي عايزه لانه عرف يوصل قبل ما اقرب منها بس وبص لسليم وابتسم بخ’بث:جسم’ها ايه وغمز جاااامد
سليم اتعصب اوي وام اعد يرزع فالحديد ويقول:همو’تك همو’تك طلعوني طلعوني
الظابط:سليم اهدي وانت يابني مين هانم دي ومكانها فين
مراد فكر وقال :اعترف عليها وارجع فلوسي ايوا بالظبط
الظابط:انت يابني
مراد:ايوا ايوا اسمها هانم فاتحه مكان زي بيت دعا’ره بتأجر فيه البنات بالساعه واي بنت تطلبها منها تجبهالك وده رقمها وده عنوانها
الظابط:تمم حلو اوي
مراد بص لسليم ببرود:ايوا اعترفت وهدخل السجن بس يكفيني اني طولت شويه ماللي عايزه خليك فاكر كل مره تشوف مراتك اني شفت جسم’ها كله وضحك ضحكه استهزاء
سليم بقا بينفخ جامد وهياكل مراد بنظراته ومراد خاف تاني بس كان من جواه سعيد💥اسغفر الله العظيم من كل ز’نب عظيم💥

 

 

 

الظابط:تمم اكتب يابني قررنا نحن الظابط محمد جمال سعيد أنه في يوم اكتب اليوم سيتم حبس المتهم اربعه ايام علي زمه التحقيق امضي يا مراد وانت يابني دخله الزنزانه رقم ٤ مراد مضي وقبل ما يدخل الزنزانه قال:ابقي سلملي علي الجامده بتاعتك ههههههههه
سليم وهو بيجز علي سنانه:طلعني يا ظابط محمد
الظابط:سليم أنا اسف بس مقدرش انت غلط جدااا مستحيل تطلع قبل بكره لازم تبات انهارده فالحجز عشان تحترم القانون تاني
سليم حاول يمتص غضبه واعد يستغفر ويقرا قران عشان يهدي وهدي بالفعل،،،،،،،،
مالك:تليفونه مقفول تعالي نرجع ونبقي نرن تاني
خديجه هزت دماغها بمعني تمم ووصلوا
خديجه:اومال سيلا فين
امها من غير ما تبصلها؛معرفش
مالك وخديجه بصدمه:ايه
امهم:معرفش ايه صعبه
خديجه:بس بس أنا سبتها كانت جنبك هنا
امها:مخدتش بالي
مالك بعصبيه:امي انتي ازاي كده بجد انتي ليه بتكر’هيها ده طفله كل ده عشان هي مش من العائله ذن’بها ايه هي حرام عليكي ليه بتعامليها كده اعتبريها حفيدتك بنتك اي حاجه ياستي اعتبريها يتيمه واحنا بنكفلها ده الرسول عليه الصلاة والسلام قال أنا وكافل اليتيم كهاتين فالجنه وأشار بالسبابه والوسطي انتي بقا ليه مش قبلاها كده ليه عملتلك ايه فهميني
ام سليم:كل الكلام ده لا يعنيلي شئ أنا مقعدش بنت مش من عالتنا معانا فالبيت وتبقي ملزومه مننا ليه يعني ممكن نحطها فملجأ ونصرف عليها بس متعدش معانا 💥سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 💥
خديجه:انت ليه بقيتي كده امته اصلا كنتي كده انتي ليه اتغيرتي عمرك ما كنتي كده ده مكنش فيه اطيب منك انقلبتي وبقيتي بش’عه كده ليه انتي مش امي اللي ربتني عالقيم والأخلاق مش انتي ابدا انتي واحده معرفهاش
مالك بيكمل:ايوا عندك حق يا خديجه دي مش امنا أمنا كان الكل بيحسد’نا عليها وعلي طيبتها واحترامها وعطفها وحنانها أما انتي واحده غريبه عننا
كل ده امهم كانت بتسمع ومكنتش مصدقه هل هي بقت كده فعلا هل هي اتغيرت هل هي مبقتش هي ولي وصله لدرجه ان عيالها يتهموها كده ليه عيالها التلاته بقوا شايلين منها ليه الحياه وصلت معاها كده هل هي بقت بش’عه فعلا هي بجد انقلبت ١٨٠ درجه عشان بس سيلا جت ده المفروض تفرح أن في طفل هيحي البيت ويفرحه وكمان هتخش الجنه بسببها لكن هي بدل ما تفرح غمت علي نفسها وعلي العائله كلها وفاقت من تفكيرها علي صوت خديجه وهي بتقول:سيلا أهه وجريت عليها حضنتها وقالت:كنتي فين يا سيلا قلقتينا عليكي
مالك:مين حضرتك

 

 

 

الممرض:أنا لقيتها كانت بتجري وحكي اللي حصل وبص لامهم:اعتقد انك جدتها أنا اسف لو بدخل بس عيب اوي أن حضرتك تقولي لطفله بتقولك يا تاتا قوليلي يا هانم وتحسسيها انها خد’امه عندك سلام ومشي
خديجه بذهول من امها:انتي قولتيلها تقولك يا هانم انتي بجد كده لاء دانتي بقيتي صعبه اوي
مالك بنفس الذهول:أنا مش مصدق أنا بقيت اخاف منك بجد لتتقلبي علينا وتخلينا نقولك يا هانم كمان ربنا يهديكي ياامي بجد
سيلا خدت المايه وراحت قالت:اتفضلي المايه يا تا اقصد يا هانم وحطط المايه جنبها وراحت وقفت جنب مالك وخديجه وقالت:أنا عوزه سليم وسما
مالك:تعالي يا سيلا نشوفهم فين وخد سيلا وسما ومشيوا وسابوا أمهم فحال غير الحال سابوها غرقانه فمحاسبه نفسها وتأ’نيب ضميرها عاللي بتعمله،،،،،،،
وصلوا المستشفى وسألوا علي رقم غرفه سما ووصلوا الاوضه وانصدموا من المنظر،،💥💥💥

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على (رواية اهتديت بحبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى