رواية أسيرة الصقر الفصل الرابع 4 بقلم جنات
رواية أسيرة الصقر الجزء الرابع
رواية أسيرة الصقر البارت الرابع
رواية أسيرة الصقر الحلقة الرابعة
قمر. مين القفل الباب….افتح….
_………انتي هتفضلي هنا لصبح…
قمر بدموع. صقر…انت بتعمل كده فيا لي؟
صقر بغضب . مش عايز اسمع نفس….
راحت طلعت موبايلها من شنطتها وكانت هتتصل بنعمة…
صقر. لو لاقتك اتصلتي بوالدتك مش هيحصل كويس…في رجاله تحت بيتها في اي لحظه ممكن متسمعيش صوتها تاني…
قمر بدموع وعياط جامد. حرام….حرام عليك….
وقعدت تخبط علي الباب جامد….
ومشي صقر…
منى. مش حرام كده يابني هي عملتلك حاجه….
صقر. انا عارف انا بعمل ايه…
ومشي وسبها….
وفي الصبح…
كانت قمر نايمه علي الباب وشها مليان دموع…فجأه فتح الباب….
فجأه اضر*بت قمر قل*م
قمر بفزع. ايه في ايه؟؟؟؟
صقر فوقي يا ست هانم وجهزي نفسك علشان هتيجي معايا…
قمر. اجي علي فين؟
راح بصلها بصه مرعبه ومسك شعرها…
قمر بألم. سبني….بقي..
صقر. انا ام اطلب حاجه تتنفذ علي الساكت…فهمتي…
ورمها علي الارض….
وطلع من الاوضه…
قمر قاعده علي الارض وبتعيط جامد ودخلت الحمام ومسحت وشها وغيرت ونزلت….
منى بصدمه. انت هتاخدها معاك الشركه…هتودي وحده جه*له معاك هتعمل اي دي…
صقر. انا مش هجبها تشتغل معايا….
منى. هتعمل ايه ياعني…
راحت نزلت قمر…من فوق بصلها صقر وقالها. العربيه بره تركبها ومش عاوز نفس…
قمر بدموع. حا…ضر…
وهي بتعدي جنب منى هي…
قمر. انقذيني منه….
منى. انا مليش دعوه…
ومشت وسابتها….
راحت خرجت قمر وركبت العربيه وركب صقر وراحو الشركه…
راحوا خرجو من العربيه وطلعوا المكتب صقر في شركتوا….
وقعد صقر علي مكتبه وفضلت قمر واقفه جمبه هو بتكلم في التليفون…
صقر. الورق جهز…
_…اه يافندم…ثواني وبيبقي عند حضرتك…
بعد ما قفل صقر بص علي قمر…
صقر. روحي اعمليلي قهوه…المطبخ الشركه في الدور التحت…
كانت قمر هتتكلم بس خافت منه ونزلت لدور التحت…
وعملت القهوه وطلعت…وهي بتحطهالو في المكتب كانت ايدها بتترعش من خبطها علي الباب امبارح راحت وقعت القهوه علي المكتب ووقعت علي ايدها وهي سخنه…
قمر بألم. إيدي….
اتعصب صقر من الحصل ومسكها وزقها علي الارض…
صقر بغضب. انتي مش بتاخدي بالك…ليه عم*يه
قمر. والله مش قصدي انا اسفه….
صقر. أمسحي الهبب*تي ده…قومي انتي لسه هتتفرجي عليا….
وفي قصر صقر…
نعمة. ياعني ايه قمر مش موجوده…
منى. نزلت مع صقر من الصبح معرفش ليه…؟
نعمة. انا هتصل بيها….
منى بسرعه. لا لا اوعي ….
نعمة. ليه…؟
منى. صقر قالي محدش يتصل بيه وهو بره…
نعمة بتعجب. ماشي…بس متنسيش اول ما ترجع تخليها تكلمني…
منى. طبعا طبعا…
نعمة. عن أذنك انا مشيه…
منى. ما تستني شويه…
نعمة. لا مش هينفع…
منى. تمام يا حبيبتي مع الف سلامه…
وخرجت نعمة من القصر…
وعند نيفين…لاقت موبايلها بيرن….برقم غريب راحت ردت بسرعه عشان بتحسبه احمد…
نيفين . الو….
_مين الحلو البيتكلم…
نيفين. نعم نمره غلط راحت قفلت السكه بغضب…راح رن موبايلها تاني راحت ردت …
نيفين. انا قولت نمره غلط انت مش بتف*م
احمد. انا مش بفهم خلاص يا ستي انا غلطان هكلم مرات عمي تقولي قمر عامله ايه..
نيفين بصدمه. احمد….انا اسفه والله بس في رقم رن قبلك …معلش…
احمد. خلاص حصل خير…. كلمتي قمر انهارده عرفتي عامله إيه…
نيفين اتغير صوتها. لا والله مكلمتهاش انهارده….هبقي اكلمها واقولك…سلام…
احمد. ماشي سلام…
راح قفل الخط…
نيفين بتريقه. عرفتي قمر عامله إيه….
راحت رمت موبايلها علي السرير…
نيفين. مش هتصل بيها….
وبليل وقمر لسه في الشركه مع صقر في المكتب…
قمر بتعب. ممكن اقعد علي الكرسي ده…
صقر. لأ كده كده هتنزلى تجبيلي شويه حاجات…
قمر. هجيب ايه في الوقت ده الساعه ١٢ بليل والشارع قاطع هنا مين الهجيب منه ده….
صقر. انتي ليكي عين تتكلمي معايا الكلام يتنفذ…
قمر. ماشي…
نزلت قمر من الشركه وريحه تقابل شخص قالها عليه صقر تديلو شويه الورق المعاها…
بس صقر كان متابعها علشان في الطريق القادم الشركه في كميرات عند عمود النور…
قمر. انا خيفه اوي…..هو قال اني هلاقي هنا …
وفضلت واقفه مستنيه وصقر كان بيشوفها في الكاميرا…
فجأه جت مكلمه من منى لصقر بتقوله تعالي علي القصر بسرعه انت وقمر….
صقر. ليه انا لسه بدرى علي….
فجأه ملامحش قمر واقفه في مكنها ول في اي حته في الكاميرات…
صقر. راحت فين دي….
فجأه لاقى الورق مرمي علي الارض وظهرت في الكاميرا…
راح اتصدم صقر وساب الموبيل علي المكتب ونزل بسرعه..
منى. صقر….انت روحت فين….صقر….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة الصقر)