روايات

رواية بيت العيلة (النصيب) الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم وحيدة كالقمر

رواية بيت العيلة (النصيب) الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم وحيدة كالقمر

رواية بيت العيلة (النصيب) البارت الحادي والثلاثون

رواية بيت العيلة (النصيب) الجزء الحادي والثلاثون

رواية بيت العيلة (النصيب)
رواية بيت العيلة (النصيب)

رواية بيت العيلة (النصيب) الحلقة الحادية والثلاثون

عند البنات ملك سمعت حد بيخبط علي الشباك الشباك جنب باب الوضه والبنات كانو نايمين و محدش حاسس
ملك: يا بنات حد صاحي فيكم
مفيش رد
قامت ملك فتحت الشباك وبصت ملقيتش حد جات تقفلو طلع مراد قدامه
ملك بخضه: مراد خضتني
مراد بابتسامة: معلشي كنت مستخبي علشان اشوف مين الي هيفتح و لما طلعتي انتي طلعت
ملك وهي بتبص علي البنات وهما نايمين : بتعمل اي هنا
مراد بابتسامة: وحشتيني وجيت اشوفك
ملك بابتسامة: لا والله انت مكملتش نص ساعة ماشي من هنا
مراد بابتسامة: بصراحة
ملك بابتسامة: اممم
مراد بابتسامة: انا مش عارف انام من غيرك
ملك بحنيه : يا روحي … بصت ملك لقيت في حد مستخبي
مراد: ملك بصيلي انتي باصه فين
ملك وهي بتشاور : في حد مستخبي هناك
مراد شاورله تسكت ومشي براحه
مراد: مسكتك بتعمل اي هنا
ادم: انت بتعمل اي هنا
مراد: انا جاي اشوف مراتي
ادم: وانا كمان جاي اشوف مراتي
ملك شورتلهم علشان ييجو له مراد كان ماسك ادم زي الحرامي
ادم: يابني سيبني انت ماسكني زي الحرامي كده ليه
ملك: بتعمل اي هنا يا آدم
ادم: جاي اشوف مراتي
ملك بابتسامة: مراتك نايمه من بدري
ادم: بجد انا قولتله متناميش
ملك بابتسامة: يلا ..روحو نامو
مراد بابتسامة: روح يا ادم و انا جاي وراك
ادم غمز لمراد و مشي
ملك بابتسامة: يلا تصبح على خير
مراد بأس ملك من خده و حضنه : وانتي بخير
وراح ينام و ملك قفلت الشباك و نامت
يوم جديد
سما بصوت عالي: يا بنات يلا اصحوا
البنات صحيو
ملك بنوم : سبينا ننام شويا
سما بصوت عالي: مفيش نوم الكل هيصحه
عبير بنوم: في اي
سما : انا و نور صاحيه من بدري يلا يا عروسه
صحي النوم
سها: في اي يا سما
سما: هنروح النهارده نجيب الفساتين و هنروح نحجز فستانك يا عروسه
نور: يلا يا بنات البسو وانزلو ورانا
عبير: طيب مش هنفطر
سما: اكيد هنفطرك انتي و البطيخه بتاعتك و ملك و البطيخه بتاعته
ملك: لا ياروحي انا لسه معنديش بطيخه بطني صغيره لسه
نور: طيب يلا هننزل قبليكم
نزلوا و بعد نص ساعة نزلوا الباقيين
سما: يلا يا بنات علي العربية
الشباب هيروحو يشوفو البدله
مراد: انا هروح أصولهم و اكون معاهم
الجد: مراد خليك انت انا عاوزك في شغل روح انت يا ادهم
ادهم : حاضر يا جدي ..يلا يا بنات
ادم: وانا هوصلكم بالعربيه التاني يلا
ركبوا العربية مع ادهم سوسن و سها و سما
و مع ادم عبير و ملك و نور
وصلوا المول وبعد أربع ساعات كل وحده جابت الفستان الي عجبه
و راحو الكوافير حجزو بعد ما حجزو الفستان
و روحو بعد تعب وخلص اليوم وجه الليل
و البنات راحو اوضتهم و الشباب رحو يعملوا حفلت عوزبيه كانو في شقه زياد صاحب مراد و مشغلين اغاني و قاعدين يهزرو و يرقصوا
و ملك كانت قاعده بتفكر هما بيعملوا ايه
عبير بشك: بت يا ملك تفتكري الحفله الي عملينه دي فيه بنات
ملك بصدمه: بنات
عبير: ايوه خليكي ناصحه و فكري معاي
ملك: انا برن علي مراد مش بيرد
عبير: وانا برن علي ادم مش بيرد
وبصو لي سها
سها : متبصليش كده انا مليش دعوه انا برن علي اسلام مش بيرد هو كمان
ملك : تعالو يا بنات عندي خطه
هنروح انا و عبير و سها و سوسن
سوسن: وانا مالي كل واحدة فيكم رايحه علشان جوزه انا اروح ليه
ملك: هتروحي علشان ادهم و متخفيش هقول رايحه معانا علشان خايفة علينا
سوسن: ماشي
ملك: يلا يا بنات
ونزلوا براحه و خدو عربيت ادم و لسه هيشغلوه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيت العيلة (النصيب))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى