روايات

رواية عشق اولاد النمر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم جنه ياسر

رواية عشق اولاد النمر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم جنه ياسر

رواية عشق اولاد النمر الجزء التاسع والعشرون

رواية عشق اولاد النمر البارت التاسع والعشرون

عشق اولاد النمر
عشق اولاد النمر

رواية عشق اولاد النمر الحلقة التاسعة والعشرون

خرجوا همس و ريان ووقفت همس في حديقه الفندق
وقالت : اتفضل يا ريان ادينا بقينا لوحدنا اي الموضوع المهم اللي عاوزني في ..
ريان : بصراحه كدا يا همس ومن غير لف ودوران انا
همس قالت : انت اي ماتتكلم علطول يا ريان
ريان فجاءه اخرج علبه قطيفه صغيره ثم جث علي ركبه
وفتح العلبه القطيفه وكان فيها خاتم ذهب ..
فال ريان بحب : انا بحبك يا همس …تقبلي تتجوزيني
همس كانت اندهشت وكانت هترد …
لاكن سمعت صوت من الخلف يقول : ازاي تتجرء تتقدم لخطيبتي يا حيوان انت
همس التفتت للخلف لتري مين قال تلك الجمله رأته يامان وكانت ملامحه غاضبه بشده وعيونه كانت حمرا بتطلع لهب وعروق يده بارزه من كتر ما قابض عليهم ومره واحده انقض علي ريان بالضرب بقوه..
همس ذهبت وكانت تصرخ وقالت : يامان انت اتجننت سيبه .
يامان : اقسم بالله هقتلك يا كلب ازاي تتجرء تعمل كدا
ريان : وانت مالك انت اي حشرك انا بحبها وهتجوزها
يامان كان فوق ريان وكانت يلكمه
وقال : بتحب مين همس ملكي انا وبس ومش هتبقي لحد غيري
الوضع اتعكس ريان صار هو اللي فوق يامان وكان يضربه
وقال : لا انت مش بتحبها ….وله عمرك حبيتها انا اللي بحبها وهي هتكون ليا وغصب عنك …
همس فجاءه صرخت وقالت : كفايه تضربوا في بعض
وريحوا نفسكم انا مش موافقه عليكم انتم الاتنين…انا مش عاوزه حد يحبني …
ثم الاثنين وقفوا ضرب في بعض ثم نظروا لها وقاموا عندما رأوا همس كانت ذاهبه …
يامان مسك ذراعها : انتي رايحه فين …تعالي معايا عاوز اتكلم معاكي …
ريان ذهب لها هو الاخر وقال : لا مش هتروح معاك …هي هتيجي معايا انا ..
يامان : اخرس ماتسمعنيش صوتك صدقني بقتل*لك ..
ريان قال ببرود : اعملها كدا لو راجل …
همس صرخت : خلاص انا مش هروح في حته ابعدوا عني هو فجاءه كده انتو الاتنين حبتوني اي ياربي ده
يامان وقف امامها وقال : قوليلوا انك بتحبيني يا همس خلي يغور ..
همس قالت باستفزاز : ومين قال اني بحبك يا يامان
يامان نظر لها وقال : انتي قولتيلي …
همس : هههه لا ده كان زمان اما دلوقتي انا مش بحبك قلبي مبقاش يحس بحاجه من نحايتك …
يامان : همس بلاش تستفزيني
ريان : همس انتي بتحبيني انا صح…
يامان قال : ماتخرس بقي يا زفت انت
همس : انا داخله القاعه ….
يامان فجاءه مسك همس وحاملها علي كتفه وذهب الي السياره وريان ذهب خلفهم وكان يصرخ وينادي علي همس …يامان فتح السياره وركب همس ثم ركب هو كمان وحرك السياره وريان اتغاظ ثم قرر يذهب ويبلغ العائله ….
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في فيلا اللورد في مصر …..كان اللورد ينتظر نزول عشق من علي الدرج وكان بيتحدث في الهاتف وكان واقف و ظهره لدرج …وبعد ثواني سمع صوت كعب عالي يرن بالدرج والتفتت اتجاه الدرج ورأي عشق كانت تنزل من علي الدرج وكانت فاتنه للغايه كانت ترتدي فستان قصير لونه موف وكان يصل الي فوق ركبتها وكان ضيق جدا عليها وبارز جمالها ومفتوح من عند الصدر وكانت رافعه شعرها ذيل حصان وتضع القليل من المساحيق التجميلية ….اللورد شرد ونسي الهاتف والذي كان بيتحدث معه وصلت عشق لآخر الدرج ثم ذهبت ووقف امام اللورد …
ثم قالت بابتسامه جميله : انا خلصت يلا بينا ..
اللورد كان مازال ينظر لها وشارد ولم يستمع لحديثها
عشق استغربت ثم رفعت يدها وشاورت له
وقالت : هاااي مصاص دماء انت سامعني ..
اللورد فاق ثم قال بغضب : متقوليش مصاص دماء دي بتعصبني ..
عشق ضحكت علي ريأكش وجهه وقالت : ههه طيب اقول اي ..
اللورد قال ببرود : انا ليا اسم اعتقد
عشق بابتسامه : طيب اقول جواد عادي وله هتتعصب قبل كده اتعصبت علي خليل وكنت هتضربه ..
جواد بغيره : متنطقيش اي اسم راجل وبعدين اي القرف اللي انتي لبساه ده …
عشق : ماله الفستان ..
جواد قرب من عشق بشده ثم لمس علي رقبتها باصباعه
وقال : الفستان مفتوح اوفر وانا مش هسمح لمراتي تخرج بالمنظر ده
عشق زقت ايده بغضب ثم قالت : إياك تلمسني وله تقرب مني وبعدين ما انت اللي جايب الزفت الهدوم دي …
جواد قال وهو يمسك هاتفه وينظر فيه.
وقال : قدامك خمس دقايق تكوني غيرتي …لو اتأخرتي هرجع في كلامي ومش هخليكي تشوفي عيلتك ..
عشق قالت بيغيظ : اووووووووف
ثم صعدت الي الطابق العلوي وذهبت الي غرفتها لتبدل الفستان …
وجواد كان واقف ومبتسم ثم خليل دخل من باب الفيلا وتوجه الي اتجاه جواد …
خليل : جواد
جواد : خير
خليل : الملك قرر يصفيك من المافيا جالي اخبار انه باعت رجاله وامرهم ان يقتلوك …المره دي الملك مش بيهزر وشكله ناوي علي موتك فعلا
جواد : نفسي في مره تدخل عليا و تقولي اخبار حلوه …كل اخبارك زفت عكننت عليا غور من وشي ..
خليل : يعني انا غلطان وبعدين انت مجتش لي تسلم الصفقه تهريب الاسلحه معايا ..
جواد : مش فاضي ..
خليل رفع حاجبه ثم قال : مش فاضي
جواد نظر علي الساعه اللي في يده ثم نظر علي الدرج رأي عشق كانت تنزل بسرعه وتركض بسرعه وبدون سابق انذار وقعت عشق بقوه علي الارض وجواد خاف عليها ذهب بسرعه لها وقومها وكان ساندها وقال بغضب : مش براحه ليه بتنزلي من علي السلم بسرعه كدا ..
عشق زقته لان اتوترت من قربه ومسكته لها ..
وقالت : انت السبب قولت ليا لو اتأخرت عن خمس دقايق هترجع في كلامك انك توديني اشوف اهلي …
خليل ذهب لهم وقال : اييههه هي قالت تشوف اهلها جواد انت اتجننت مش هينفع طبعا لو حد لمحها هيحصلك ليك مشكله وبتتأذي ..
جواد : انا مش هرجع علي الفيلا عشان تخبر جيسي متستنناش هروح علي الصعيد لعم جمال ..
خليل قال بتريقه : حته لو روحت اخر العالم الملك هيوصل ليك يعني هيوصل …
جواد تجاهل خليل ومسك ذراع عشق وجذبها الي الخارج
وخليل قال : مفيش فايده هتودينا في داهيه اعمل اي
“بعد حوالي نصف ساعه كان جواد واقف بالسياره امام فندق الذي فيه فرح قيس وروح ..كانت عشق متحمسه وفرحانه بشده وقالت : هو احنا كدا وصلنا
جواد كان ينظر لعشق بطرف عينه وابتسم علي حماسها وفرحتها ثم قال ببرود : اه وصلنا طبعا انتي عارفه لو غدرتي ولو عملتي حاجه ممكن اعمل اي انا رجالتي
عشق قاطعته وقالت : لا صدقني مش هعمل حاجه بس هو انت متأكد ان اهلي هنا ..
جواد : اه كلهم موجودين هنا ..
عشق بحماس كانت هتنزل من السياره ثم رأت جاسر ونديم كانو خارجين من الفندق
وعشق صرخت بفرحه : بااااابا
جواد كتم صوت عشق …وعشق كانت تحاول تبعد ايد جواد
همس جواد في اذن عشق : اهدي ومتخلنيش اندم ان سمعت كلامك انتي قولتي انك مش هتطلعي صوت
عشق دموعها نزلت وكانت نزلت علي يد جواد وشعر بدموعها غمض عيونه بقوه وشعر انه اضايق عندما رأي دموعها …
قال جواد : هشيل ايدي وياريت متطلعيش صوت..
نزل جواد يده من علي فمها وعشق كانت عيونها علي جاسر ثم همست وقالت : بابا انا هنا
جاسر كان هو نديم أخذوا شئ من سيارة جاسر ثم التفتوا وكانوا داخلين الفندق مره اخري وفجاءه شعر بنغزه في قلبه ووقف ..
نديم قال : اي يا جاسر وقفت لي ..
جاسر وضع يده علي قلبه وقال : مش عارف فجأه حسيت بنغزه في قلبي ..
ثم التفت جاسر حواليه وينظر حواليه كأن يدور عليها
وفجاءه وقع نظره علي سياره .
ثم قال جاسر بتوهان : نديم عشق في العربيه اللي هناك
ندين التفت ونظر الي السياره ثم قال : اي ده معقول ازاي ..
جاسر بدأ يتحرك ببطئ اتجاه السيارة وكان قلبه بينبض بسرعه جدا ثم وصل لسياره وفتح الباب الخلفي الذي بجانب المقعد السائق..
ثم قال بفرحه : عشق بنتي ..
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في السياره كانت همس بتصرخ وقالت : يامان انت اتجننت انت ازاي تشيلني وتخدني غصب عني انت عاوز اي مني
يامان : اخرسي انا مش طايقك ..
همس نظرت له وكانت تشعر بسعاده انه وأخيرا اعترف له ان يحبها ..
قالت همس : يامان انت واخدني علي فين .
يامان فجاءه وقف السياره في مكان هادي ثم نزل وتوجه الي باب همس وفتحه وجذب همس ..
همس : يامان لو سمحت خلينا نرجع بابا لو لاحظ اني مش موجوده هيعمل مشكله
يامان بصراخ : مش هنمشششي غير لما تسمعيني
همس شعرت بالخوف منه ثم نظرت له وقالت : خير عاوز مني اي ..
يامان نظر لها وقال بخنقه : همس انتي فعلا مبقتيش تحبيني ومبقتيش تحسي باي مشاعر من نحايتي
همس نظرت له وكانت عيونه مليئه بالدموع…
همس قالت : يامان لو سمحت رجعني
همس التفتت وادارت ظهرها وكانت غمضت عيونها بقوه وكان قلبها يتسارع بشده …
يامان ذهب ووقف امامها وقال بصراخ : ردييي عليا انتي مبقتيش تحبيني
همس : انت بتسأل لي وبعدين انت عاوز مني اي وليه اتحمقت اوي لما سمعت ريان ان بيحبني وعاوز يتجوزني …
يامان قاطعها بغيره ومسك ذراعها بقوه : متطقيش اسمه علي لسان سامعه ..
همس قالت له باستفزاز : لا بقي هقوله ريان ..ريان ..ريان هاااا.
يامان نظر لها بغيظ وقال : همسس بلاش تستفزيني وردي علي سؤالي ..
همس قالت : اه مبقتش احبك وله عاوزاك وبعدين انت بتسأل ليه …
يامان قال : عشان انا وقعت في حبك يا همس
همس نظرت له ثم شعرت بالصدمه وفرحه في نفس الوقت مشاعري كثير شعرت بيها هل يامان حب طفولتها وقع في حبها ….معقول هو حبها لم تصدق ..
همس قالت : نعم هو انا اللي سامعاه ده صح وله بتخيل زي كل مره …
يامان نظر لها وقال بابتسامه بشوشه : لا يا همس انتي مش بتتخيلي وتسمحيلي اقولك ان انا حبيتك يا همس واووي……معرفش ازاي وحبيتك امتي بظبط معرفش …انا مكنتش اتخيل انك انتي بذات مشاعري تتحرك من نحايتك انا بجد كنت بعتبرك اختي وزي تولين وفي معزتها ومكنتش قادر اشوفك غير كدا …وفجأه حالي اتشقلب من ساعات لما قربت منك كل مره اشوفك فيها ببقي حاسس اني مبسوط ومش عاوزك تمشي وفي حاجه بتحرك مشاعري نحايتك ….همس انا كل ما ابقي قريب منك بحس ان قلبي بيدق جامد اوي ….تعرفي انا عمري ما قولت كلام زي كدا لحد قبل كدا حته عشق اختك الله يرحمها عمري ما قولت ليها كلام اه قولت ليها بحبها وان هي كانت شداني بس هتصدقيني لو قولتلك ان محستش بنفس الاحساس اللي حسيته معاكي احساس مختلف خالص انا مش عارف اوصفه ليكي …انا اكتشفت ان محبتش قبل كدا ..اكتشفت ان حبي لعشق كان مجرد اعجاب كنت شايفها جميله وعجباني كااسلوب وشكل وحجات كتير بس عمري ما غيرت مثلا عليها … لاكن انتي يا همس غيرت عليكي وكل ما اشوف اي حد يقرب منك كنت بحس بنار في قلبي …همس تقبلي تكملي حياتك معايا وتفضلي جمبي طول العمر…. تقبلي تكوني صاحبتي واختي وامي قبل ماتكوني حبيبتي وزوجتي ….
همس عيونها دمعت ونزلت علي وجنتها لم تقدر تستوعب الكلام هل اللذي بتسمعه ده حقيقه لم تصدق …
قالت همس ببكاء : انا مش قادره أصدق انا بحلم باليوم ده من ١٢ سنه مش قادره أصدق ان الحلم اتحقق …١٢ سنه وانا بحبك يامان كنت مخبيه وكنت مستنيه اللحظه دي ….١٢ سنه و انا موجوعه كنت بموت الف مره لما لما اشوفك مش شايفني وله مهتم …يوم ما جيت واتقدمت لعشق اختي انا فعلا حسيت اني موت وروحي رجعت ليا لما عرفت ان عشق رفضتك لان كانت عارفه اني بحبك الوحيده اللي كانت عارفه بحبي ليك …. وموت مره تاني لما اعترفت ليك بحبي وانت جرحتني لما قولت ان انت مش بتشوفني غير اختك …
يامان قرب منها ووضع صابعه علي شفتيها ….
وقال : شش يا همس اهدي انا عاوزك تنسي كل الوجع وكل حاجه …انا كنت غبي زمان وكنت مراهق اوي وكنت كل سنه احب حد سواء اختك ماسه وله عشق وله بنات تانيه ….لاكن دلوقتي انا متأكد من مشاعري ويعتبر انا اول مره احب انتي حبي الوحيد يا همستي….
اصلا انا كنت هفجائك انهارده وهعترف ليكي بحبي بس الجربوع ابن عمك الغلس الرخم طلع هو كمان بيحبك وعملها قبلي …
همس ضحكت وقالت : كان تمثيل يا يامان …ريان لا بيحبني وله عاوز يتجوزني هو عمل كدا بس عشان انت تغير عليا ….كان اتفاق بينه وبين عشق الله يرحمها ….عشق لما شافت غيرتك عليا لما كان خالد قريب مني وهي قالتلي انك حبتني وعاوزني …ولما ريان جه قالتلي احنا نلعب لعبه صغيره وانا هكشف ليكي حب يامان ليكي وقالتلي ان هيجي ويعترف ليكي ..وفعلا كلامها كان صح وجه اليوم اهو ..
يامان نظر لها وقال بغيظ : يعني انتي وعشق كنتو متفقين تطلعوا عيني ماشي ياهمس يعني الغتت ريان كان بيمثل متأكده انا حاسس ان كان بيتكلم جد …
همس : لا والله صدقني هو كان بيمثل ومظنش ان بيحبني …
يامان : اقسم بالله لو طلع مكنش بيمثل لقتله هاااا ..
همس : تق*تله لا اهدي يا يامان مش كدا انا متأكده ان كان بيمثل …
يامان : طيب غمضي عينك بقي …عاوز افجأءك..
همس غمض عيونها ثم يأما جث علي ركبه واخرج علبه قطيفة صغيره من جيبه ثم فتحها وكان فيها خاتم الماس وقال : افتحي يا همس …
يامان : تقبلي تتجوزيني يا ست البنات 💓
همس كانت تبكي ثم هزت رأسها بمعني اااه..
يامان ابتسم ثم اخرج الخاتم من العلبه ورماها ثم مسك ايد همس ولبسها الخاتم 💍 ثم قام وحضنها ورفعها من علي الارض وهمس حضنته بقوه ودفنت وجهها في عنقه وكانت تبكي بصوت عالي…كانت فرحانه بشده …
ويامان فجاءه لف بيها وقال : بحبك يا همسس
ثم نزل همس علي الارض ثم قالت : يلههوي دوخت حرام عليك يا يامان …
يامان قال : سوري انا بس فرحان….يلا بقي نرجع ونفاجأ العيله…والنمر لو عرف باللي انا عملته دلوقتي ممكن يقتليني خلينا نرجع ..
همس : اه يلا اكيد بابا لاحظ غيابي ربنا يستر …
يامان نظر لها وقال : متخافيش انا معاكي وانا هقوله خدتك غصب يلا نركب العربيه …
ركبوا يامان وهمس السياره ثم وحرك يامان السياره وذهب …
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي العصافير الصغيرين اوس وشغف
شغف كانت واقفه وبتتصور ثم أتي اوي ورخم عليها واخذ الهاتف منها …
شغف قالت : اي ده اوس انت ازاي تاخد التليفون مني بالطريقه دي ..
اوس : وأخير اتكلمتي معايا
شغف بغيظ : لا يا بابا انا مش بكلمك ولو سمحت اديني التليفون ..
اوس : شغف بطلي رخامه انا بجد مش قادر منتكلمش مع بعض احنا متوعودناش علي كدا ……يا ستي اضربني هزأيني زي ما انتي عاوزه بس يا شغف متبعديش عني
انتي بعدك عني يعتبر عقاب بالنسبه ليا ارجوكي خلينا نرجع زي الاول ..
شغف : لا يا اوس استحاله بنرجع زي الاول مش عاوزه انا مخدتش من وراك غير الوجع القلب وكسره نفس ومصلحه …انت دايما كنت مقرب مني عشان مصلحتك وبس بطل انانيه بقي وابعد عني
اوس بحزن : يعني ده اخر كلام عندك ..
شغف : اه اخر كلام
اوس قال : شغف انا عندي ان ابعد عن كل الناس لاكن انتي لا متعمليش فيا كدا. .
شغف قربت منه وقالت : ليه انا لا …ليه انا بذات مش عاوز تبعد عني …
اوس : عشان انا اتعودت عليكي احنا من الحضانه واحنا مع بعض اتربينا مع بعض كبرنا مع بعض جينا علي الدنيا مع بعض عمرنا ماتفرقنا يا شغف …متبقيش قاسيه كدا واديني فرصه اخيره اصلح اللي حصل وخلينا نرجع تاني زي الاول .
شغف : اديتك فرص كتير وانت ضيعتهم….
اوس : طب عاوزاني أعمل اي عشان ترجعي تاني زي الاول ..
شغف : ممكن نرجع زي الاول ااه ممكن اكلمك بس مش كل يوم يعني يوم اه ويوم لا اسبوع اه واسبوع لااااا ابعد عني يا اوس ومش هقولها ليك تاني
اوس شعر بالحزن ثم مد الهاتف لها وهي أخذته واوس التفت ليذهب لاكن سمع نداء شغف له التفتت بفرحه مره اخري
وقال : كنت عارف ان مش ههون عليكي
شغف قالت : لاا انت فاهم غلط انا بنده عليك عشان اقولك ياريت تبقي تاخد بالك من تليفونك كويس وانت قاعد مع صحابك …لان امبارح ياسين هااا بعت ليا من رقم واتكلم وبعت ليا رسايل كتير طبعاا انا عملت بلوك ياريت تبقي تاخد بالك من التليفون عشان مش نقصه مصايب من وراك …
اوس بغضب : بعت قالك اي
شغف : مش لازم تعرف
اوس قرب منها وقال بغضب : بعتت قالك اي يا شغف ..
شغف : قال انه بيحبني ومن اول يوم شافني في المدرسه وكلام كتير ملوش لازمه
اوس شعر بالضيق والغيره وعيونه احمرت وقال : وانتي رديتي علي قولتي اي ..
شغف : مردتش عملت بلوك لان عرفت من تروكلور ان ياسين
اوس جز ععلي اسنانه وقال : وحيات امه لانا مش هسيبه هي حصلت ..
شغف شعرت بالخوف وقالت : انا من رأي بقي تقول لانكل جاسر وكفايه اوي لحد هنا هو اللي هيقف لياسين واشكاله..
اوس : ليه هو انتي شايفاني توتو لا يا حبيبتي انا بكون ابن جاسر الحديدي واستحاله يتعلم عليا وبابا مسيره بيعرف ويبقي فخور بيا ..
شغف : ايوه يعني هتعمل اي في
اوس بشر : هعمل كل خير
شغف قالت : كفايه بقي مشاكل لو سمحت
اوس نظر لها وقال بمكر : اي خايفه عليا.
شغف بتوتر : لا انا بس خايفه علي خالتو وانكل يعني انت جبت ليهم مشاكل كتير…ووو
اوس : اتصدقي اني انا غلطان ان جيت واتكلم معاكي …بجد انتي بقيتي لا تطاقي يا شغف …
ذهب اوس وشغف اتغاظت بشده ثم جلست علي مقعد وكانت ربعت ذراعها بضيق وقالت : اوووووف
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نرجع مره اخري الي جاسر كان فتح باب السياره..
وقال : عشق بنتي…
$: اي ده انت ازاي تفتح العربيه كدا خضتني يا عم انت .
جاسر كان ينظر للبنت الذي فكرها عشق بحزن ..غمض عيونه كان يتمني ان البنت دي تطلع عشق …كان عنده امل ..
ونديم زق جاسر و قال : بنعتذر يا استاذ يلا يا جاسر ..
جاسر نظر لنديم وقال : نديم عشق كانت هنا صدقني انا شوفتها ..
نديم قال بحزن : عشق ماتت يا جاسر افهم بقي استحاله ترجع تاني بطل تتخيلها في كل مكان تروحه
جاسر : لا انا متأكد ان شوفت بنتي المره دي انا شوفتها استحاله يا نديم اتوه عن بنتي ..
نديم نظر له ثم قال : طيب يا جاسر …يلا تعالي ندخل القاعه. .
جاسر قال : نديم هو ممكن عشق تكون مماتتش وتكون مخطوفه مثلا ممكن صح بيحصل في المسلسلات قولي ان كلامي صح ..
نديم : طب ازاي مش انت بنفسك دخلت وشوفتها ..
جاسر فجاءه عيونه نزلت وقال : ما هو المشكله ان دخلت وشوفتها انا مش قادر يا نديم بجد كل يوم عن اللي قبله بشتاق ليها وبتعب اكتر مبقتش قادر اتحمل ..
نديم شعر بالحزن ثم قال : اهدي يا صحبي والله عارف باللي انت حاسه…
جاسر مسح دموعه وقال : يلا يا نديم ندخل ..
دخلوا جاسر ونديم…ونذهب الي سياره جواد كان ركن في مكان متخبي ثم نظر لعشق وكانت بتبكي بشده
وقالت : شوفت بابا كان بيعيط ده عمره ما عملها حرام عليك بجد …
جواد قال : وانتي اش عرفك أن بيعيط عشانك ..
عشق : بابا شافني لولا انك حركت العربيه من مكانها لكان جه وفتح العربيه وشافني وكان مش هيرحمك يا جواد..بابا لو عرف باللي انت عملته مش هيرحمك وهيدفعك التمن غالي اوي
جواد قال بغضب : اتصدقي اني انا غلطان اني جبتك وسمعت كلام عيله زيك …انا همشي ومش هخليكي تشوفي بقيت عيلتك انتي خساره فيكي اي حاجه …
عشق مسك ذراعها وقالت ببكاء : لا عشان خاطري خليني اشوف ماما واخواتي …او عشان خاطر جيسي عشان انا عارفه ان مليش خاطر عندك …
جواد نظر لها وصعبت عليه ثم قال : لو عملتي المره دي حاجه حقيقي هندمك انا عمري ما نفذت طلبات حد انتي انتي اللي …
ثم سكت وبعد ذالك صرخ وقال : اخرسي مش عاوز اسمع صوتك
عشق نظرت له باستغراب وقالت : هو انا قولت حاجه
جواد فتح درج بعصبيه ثم اخرج منه باروكة شعر ونظاره ( اللي هي كعب كوبايه😂 ) وكمامه…ورماهم عليها
وقال : اتفضلي اتنيلي البسي دول …
عشق قالت : اي كل ده ..
جواد قاطعها وقال : انجزي والبسي وهما خمس دقايق هتشوفي اهلك من بعيد وهنمشي سامعه ..
عشق : حاضر ..
ثم عشق ارتدت الباروكة كانت سوداء وارتددت الكمامة والنظارة جواد ارتدي كاب شتوي رجالي وبالطوا طويل..
عشق نزلت من السياره ثم هو الاخر نزل وكانت عشق تسير امامه وهو خلفها ثم شرد وبدأ يتحدث مع حاله
وقال : انا لازم افهم ليه مش قادر اشوف دموعها انا اول مره بنفذ طلبات حد انا لازم اعرف اللي بيجري ليا ده ….انا لازم قريب انفذ اللي في دماغي وارجعها لأهلها واخلص منها فوق يا اللورد من امتي وانت كدا …من امتي وانت بتستطلف بنت ..
ثم قال بصوت عالي : اقفي عندك اصبري …احنا هنخش من باب غير ده ..
عشق بحماس : ماشي يلا .
ثم ذهبوا الي باب اخر غير الباب الرئيسي للقاعه وكانوا واقفين بعيد وعشق رأت عائلتها وكانت بتبكي بتتمني لو تركض لهم وتعنقهم كلهم …
وفجاءه رأت يامان يتوجهه الي الدجي واخذ مايك
وقال يامان : مساء الخير علي الجميع انا عاوز اقول بس كلمتين ممكن تسمعوني مش هاخد من وقتكم حاجه…
اولا الف مبروك للعرسان ربنا يتمم ليهم علي خير ان شاء الله..
ثانيا انا عاوز اقول قدام كل موجودين ان بحبك يا همس وانا عاوز اتجوزك ….و انا بطلب منك يا عمي ايد بنتك همس قدام الناس دي كلها …ولو يا عمي العزيز لو موقفتش هخطف بنتك ومش هخليك تشوفها تاني …انت حر انا بحبها وهي بتحبني وياريت بقي متقفش قدامنا وتكسب فينا ثواب وتجوزنا انا وهمس لبعض …
جاسر وإلياس نظروا لبعض ثم قال جاسر : ابنك شارب اي يا إلياس السعادي ..
كان اسر ركض الي اتجاه يامان واخذ منه المايك
ثم قال : وانا بحب ديما يا عمو نديم وعاوز اطلب ايدها منك وياريت تجوزها ليا في أسرع مممكن …. اصل بحبها اوي …بحبك يا بنتتت يا ديما ..
المعازيم ضحكوا ثم سقفوا لهم …
ونديم قال : هههه ابنك انت يا جاسر اللي شارب اي
إلياس : العيال دول اتجننوا وله اي … اي الهبل اللي بيعملوا ده ..
جاسر : انا عاوز اعرف حاجه هو مش ابنك يا إلياس كان المفروض بيحب عشق غير بقي بحب همس ابنك بيلعب ببناتي اقسم بالله ما هرحمه بتاع بنات ده …
غرام أتت ووقفت بجانبه وقالت : ههههه طالع لعمه …
جاسر : قصدك اي يا غرام ..
غرام : قصدي كل خير يا حبيبي….
يامان واسر ذهبوا ووقفوا بجانب العائله …واسد قرر يستفز جاسر ثم ذهب امام يامان وعنقه …
وقال : الف مبروك يا ابن خالتي …هتبقي ابو نسب يلا همس تستهلك وانا عارف انكو بتحبوا بعض . .
جاسر بغيظ : اسسد
يامان : لوسمحت يا عمو جاسر ممكن اتكلم معاك ..
جاسر بغضب : بعدين واوعي تفكر باللي انت عملته ده انك كده حطتني في الأمر الواقع …وانا استحاله اجوز بنت لواحد بتاع بنات وكل شويه من واحده لواحده …
نديم : وانا نفس الكلام يا جاسر ما ابنك بردو بتاع بنات وطلب ايد بنتي ديما. .
سيلا قالت : اسكت يا نديم هي ديما تطول اسر القمر ..
اسر : حبيبتي يا خالتو خدي بوسه ..
ثم قبل سيلا علي وجنيتها وحضنها …
يونس قال : ماشاءالله الأفراح بدأت تكتر اهي …بص يا جاسر انت ونديم ياريت توافقو والولاد مننا وعلينا واحنا اللي مربينهم وانا بقول مش هتلاقوا احسن منهم لبناتكم سواء اسر وله يامان …
يامان : يسلم بوقك يا جدو الله يبارك فيك وفي عمرك ويخليك لينا …
جاسر : اخرس يلا متسمعنيش صوتك.
اسر بغمزه لنديم : عمو نديم يا عسل انت اكيد مش هتعمل زي اللي بابا بيعملوا ومش هطلع عيني ممكن لو سمحت تجوزتي البنت الغلبانه دي انا والله بحبها وهي كمان بتحبني حته اسألها…
نديم : هههههه لا يا حبيبي دي فرصتي وجت لحد عندي ده انا هطلع عليك كل اللي ابوك عملوا فيا زمان ….وبنتي استحاله تحب واحد بتاع بنات ..
جاسر قال بغضب : اي بتاع بنات ده يا نديم ابني استحاله يكون بتاع بنات وانت اصلا هتلاقي احسن من ابني فين …
إلياس : الله يعني انا يا جاسر اللي ابني بتاع بنات ..وانت كمان مش هتلاقي احسن من ابني .
جاسر : لا ابنك بتاع بنات وكمان سئيل ورخم ..وبنتي متستهلش ابنك .
إلياس : انا ابني يستهل بنات الكون كله يا جاسر وصدقني انت مش هتلاقي أجمل وله احسن من ابني يامان عيون جميله وشعر اي وجسم رياضي يعني فتي احلام اي بنت ..
يامان سقف وقال بفرحه : الله واكبر اخيرا يا بابا نطقت وقولت حاجه في حقي …
جاسر : طيب انا هاخد بنتي وامشي وعندا فيك يا إلياس انت وابنك ما هديها ليك بس كدا ..
ذهب جاسر امام همس وجذب همس وذهب وغرام ذهبت خلفه ..
يونس : الله يرحمك يا عبدلله…ابني طلع نسخه منك في غيرته علي بناته …الله يكون في عونك يا يامان ..
يامان بصدمه : ده مشي وخد همس …لاااا همس
ثم ركض يامان الي الخارج وضحكوا و الجميع ذهبوا ماعدا اسر كان واقف وينظر لديما
نديم قال : حصل ابوك يا اسر يلا…
اسر. : لو سمحت يا انكل انا بجد بحب ديما انا عاوزها
نديم : هو اي اللي عاوزها روح يا اسر بعدين نبقي نتكلم وابقي جيب ابوك وتعالي اتقدموا بيتي مفتوح اي وقت ..
اسر ابتسم : ماشي يا عمو
ثم غمز لديما وقال : بعد شهر وهتكوني معايا سلام ..
ذهب اسر وسيلا ذهبت الي اتجاه روح وقيس وديما كانت مبسوطه اوي …
اما عند عشق كانت تراقب العائله من بعيد وكانت فرحت لديما وهمس ….وفرحت لهمس اوي وكان تتمني لو تركض وتاخذها في حضنها وتبارك لها …
جواد قال : يلا عشان هنمشي ..
عشق : لا ارجوك اصبر شويه ..
جواد : كلامي مش هيتكرر يلا ..
عشق نظرت له وقالت بحزن : اوعدني انك هتخليني اشوفهم مره تانيه ارجوك
جواد نظر لها وصار قلبه ينبض وكان ينظر لعيونها التي كانت تغرغر قال بتوهان : ماشي بوعدك ان اخليك تشوفيهم تاني بس لو نفذتي كل الكلام اللي بقوله ليكي ..
عشق : هنفذ كل اللي انت عاوزه ..
جواد قال بخبث : هتنفذي كل حاجه ..كل حاجه …
عشق قالت بعدم فهم : اه هو انت قصدك اي بظبط .
جواد. قال : امشي قدامي ..
عشق : حاضر ..
كانت ذهبت لاكن لم تعرف تري كويس بسبب النظاره وكانت هتقع لاكن جواد مسكها وحاوط خصرها وقربها له …كانت عشق تنظر له وكانت تددق في عيونه او مره بتاخد بالها من عيونه انهم جمال وجذابين…
عشق قالت بشرد : عيونك حلوه اوي يا جواد
جواد قال : نعم
عشق فاقت من شرودها وقالت : ااه قصدي يلا نمشي
ثم. بعدت عنه وقفت بجانبه ثم قالت في سرها : انا ازاي اقول كدا ليه اي هبل ده …انا اي اللي حصل ليا اوووووف منك يا مصاص دماء …
ذهبوا الي السياره وركبوا ثم قلعت عشق الباروكة والنظارة والكمامه…
عشق قالت : اوووف اتخنقت اوي …ومكنتش شايفه حاجه بالنضاره..
جواد نظر لها ثم نظر الي امامه وبدأ يحرك السياره…
ليذهب الي الصعيد….
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي حمزه وماسه كانوا ذهبوا وكانو في السياره ..
حمزه كان ينظر لماسه بطرف عينه.
ماسه قالت : هو احنا رايحين فين …الطريق ده مختلف عن الطريق اللي جاين منه ..
حمزه نظر لها ثم سكت وتجاهلها.
ماسه نظرت له وغضبت منه…وقالت : ماتردد احنا متنيلين رايحين فين
حمزه نظر لها وقال بمكر : علي جهنم الحمرا …اي خايفه وله حاجه ..
ماسه نظرت له وشعر بالخوف لاكن بينت عكس ذالك
وقالت : اخاف من اي …اصلا انا غلطانه اني سألتك وبعدين انا مش طايقك وله عاوز ابص في وشك وله اكلمك …
حمزه قال : يعني انتي اللي غلطانه وكمان زعلانه ومش طايقاني ..
ماسه نظرت له وقالت : انا اللي غلطانه…. انت اللي متخلف مش راضي تصدقني
حمزه : اقفلي علي الموضوع ولمي لسانك اللي عاوز قاطعه ده …
فجاءه السياره وقفت لان كان البنزين خلص …
حمزه : اوف اي الحظ ده البنزين خلص شوفتي نبرك وصلنا لي اي
ماسه قالت : هو انا …انا مش هرد عليك اتفضل اتصرف
حمزه نزل من السياره ثم رأي كوتش السياره كان نام واتخرم بسبب صخره كانت علي الارض ..
حمزه : اهي كملت العجله نامت
ماسه نزلت وقالت : طيب وهنعمل اي دلوقتي …
حمزه كان يحاول يتصل على احد لاكن لم يوجد شبكه ..
حمزه قال : اووووف كمان مفيش شبكه ..
ماسه : وهنعمل اي دلوقتي الحته هنا مقطوعه وكمان مفيش حته تكاسي بتعدي من هنا …مش فاهمه ليه جبتني من الطريق ده اوووف
فجاءه ظهر صوت زئير حيوان ماسه خافت ثم قربت من حمزه ومسكت ذراعه وقالت برعب : اي الصوت ده
حمزه نظر لها ثم قال بخبث : اكيد صوت حيوان مفترس يطلع وياكلنا…
ماسه ضربته ضربه خفيفه وقالت : بطل تخوفني اوووف
حمزه ابتسم عليها ثم نزل الي مستوي شعرها وغمض عيونه ثم استنشق رائحتها …كانت ماسه خائفه وكانت لازقه في حمزه ومسكه ذراعها ..
حمزه قال : اهدي يا ماسه انا معاكي
ماسه: هنعمل اي دلوقتي هنروح ازاي ..
حمزه : هتصرف تعالي نقف علي الطريق يمكن نلاقي اي عربيه تعدي ..
بالفعل ذهبوا ووقفوا علي الطريق ولم يروا اي سياره
وفجاءه سمعوا صوت رعد وماسه اتخضتت وهطل مطر شديد تغير الطقس في عده ثواني …
حمزه نظر لماسه التي كانت انكشمت في نفسها وكانت ترتجف من المطر والسقعه…..قلع حمزه الجاكت ووضعه عليها..
حمزه : ماسه خلينا نمشي لقدام اكيد هنلاقي مكان نقعد في ..
ماسه كانت ترتجف وقالت : ماشي ..
صاروا يمشون لقدام لاكن ماسه تعبت وجلست علي صخره وقالت بتعب : انا خلاص مش قادره انت السبب لو كنت مشيت في طريق التاني مكنش حصل لينا كل ده ..
حمزه نظر لها ثم نزل الي مستوها ثم امسك يدها وكانت ساقعه بشده حمزه بدء ينفخ فيهم ويفرك فيهم
وماسه كانت تنظر له وقالت : ليه يا حمزه
حمزه نظر لها وقال : هو اي اللي ليه
ماسه بحزن : ليه عملت فيا كدا لية وجعتني ليه هنتني وذلتني ليه محبتنيش ليه مصدقتش كلامي انهارده ليه ليه
حمزه نظر لها بتوهان وقال : مين قال اني مش بحبك ..
ماسه قاطعته وزقت يده وقامت وقفت
وقالت بصراخ : متكملهاش اوعي تكملها انا مش هسمح ليك انك تضحك عليا بكلمتين ومش هسمح ليك انك تجرحني تاني …خدت خدت عهد علي نفسي ان لو عملت اي يا حمزه انا مش هصدقك وانا والله لهندمك علي كل حاجه وهكشف ليك حقيقه جدتك الحربايه اللي هي سبب كل اللي بيحصل ليك ولباباك معيشاك في كدبه كبيره وانت مصدقاها صدقني اول ما الحقيقه تبان ليك انا همشي ومش هرجع ليك يا حمزه حته لو حصل اي …. انا عمري ما كرهت حد في حياتي قد ماكرهتك كل ما افتكر كل اللي انت عملته فيا بكرهك زياده وبتمني اني اموتك واخنقك بأيدي..
قربت ماسه منه انا بكرهككككك يا حمزه سامع بكرهك ومش عاوزك يارب الحقيقه تتكشف قريب واغور من وشك … انا .انا
ثم غمضت عيونها وكانت هتقع لاكن حمزه حاملها بين يده بسرعه وكانت ماسه فقدت الوعي ..وفجأه الطقس اعتدل والمطر وقفت تماما …
حمزه جث علي ركبه وضع ماسه علي الاض وكان ماسك رأسها وكان يخبط بشويش علي وجهها
وقال : ماسه فوقي اي اللي حصل ليكي ماسه ارجوكي متخضنيش عليكي .
فجاءه سمع صوت خلفه يقول : مين انت
حمزه نظر الي خلفه رأي رجل عجوز ماسك كشاف
حمزه وقف وكان حمل ماسه مره اخري بين يده
ثم قال : لو سمحت ممكن تساعدني القي مكان اقعد في لصبح مراتي تعبانه زي مانت شايف وانا مش من هنا وجيت غلط ..
الرجل العجوز قال : اكيد بساعدك يا بني تعالي انا بيتي مش بيعيد من هنا هاخدك معايا باين ان مراتك تعبانه اوي متقلقش انا بنتي دكتوره وهخليها تكشف عليها ..
حمزه : شكرا ليك جدا
الرجل ذهب وحمزه ذهب خلفه وكان مع الرجل عربيه صغيره فتح الرجل الباب الخلفي لحمزه وركب ماسه وركب هو الاخر بجانبها ..ورجع ركب في المقعد الأمامي وبدأ يتحرك وكان ينظر لحمزه وماسه من مرأة السياره
كان حمزه اخذ ماسه في احضانه وحاوطها ليحاول يدفيها…
الرجل العجوز قال : شكلكوا كدا عرسان جداد وله انا غلطان
حمزه قال : يعني بقالنا ٤ شهور متجوزين.
الرجل : هو انت يا بني اي اللي خلاك تيجي من طريق زي ده
حمزه : بصراحه انا مشيت غلط وكنت لسه هلف وارجع من طريق تاني العربيه وقفت والبنزين خلص وكمان عجلة الكوتش نامت ..
الرجل قال : طيب وهنعمل اي هترجعوا ازاي بقي بكره ..
حمزه : هتصل علي حد يبعت ليا عربيه غير اللي اتعطلت
الرجل : اممم شكلك يا بني من لبسك يقول انك غني مش كدا ..
حمزه قال : يعني هو احنا قدامنا كتير …
الرجل : لا فاضل خمس دقايق ونوصل متقلقش .
حمزه كان ينظر الي ماسه وقربها منه بشده ثم قبل رأسها وكان بيملس علي وجهها بلطف وكان حابب قربها .
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
عند العرسان قيس وروح ..
كانو في السياره وكان في طريقهم الي مكان لم يعرفه نهائي من عائلته دائما يروح علي لما يكون مخنوق ومضايق ..
روح بخوف : هو احنا لي ممشيناش ورا ملك واخوك ..
قيس بشر : مش عاوز اسمع نفسك لو عاوزه تفضلي عايشه تحاولي متسمعنيش صوتك
روح بخوف : ليه هو انا عملت اي .
قيس قال بصراخ : قولت اسكتي بقي اخرسسسسسي
روح انكشمت في نفسها وخافت بشده منه …
وفجاءه ظهر احد امام السياره و قيس خبطه
روح : يلهههههوي خبطت حد
روح نزلت بسرعه ولتري من الذي اتخبط رأت رجل عجوز وكبير في السن ..
شهقت ووضعت يدها علي فمها وقالت : حرام عليك يا أخي خبت راجل عجوز …
نزلت روح الي مستوي الرجل ورأت النبض رأت نبض ضعيف..
روح تنهدت وقالت : الحمدلله لسه عايش تعالي بسرعه نخده علي المستشفى
قيس لاحظ حركه غريبه ولاحظ خيال واقف خلف الأشجار…
قيس جذب روح وقال : تعالي مش هنودي علي المستشفى احنا لازم نمشي
روح نظرت له وقالت بغضب : نعم ازاي مش هنخده المستشفي الراجل هيموت ..
قيس قال بغضب : ده فخ اركبي العربيه وقفلي علي نفسك …
روح قالت : فخ اي …
فجاءه اتفتح ضرب نار عليهم وقيس جذب روح ونزلها علي الارض واخذ سلاحه وصار يضرب نار …
والرجل العجوز قام وركض وروح قامت
وقالت بصدمه : اي ده الراجل قام وجري
كان قيس قام ووضع روح خلفه ليحميها وكان يضرب نار باحتراف وكانو متخبين خلف السياره وكان اكتريت الرصاص كان يأتي في السياره..
قيس قال بغضب : قولت ليكي أن فخ …غبيه .
روح بخوف : هما مين دول و ليه يضربوا نار علينا
قيس قال : خليكي واقفه ورايا اوعي تتحركي
روح كانت خايفه ثم نظرت حواليها ولمحت احد يمسك سلا*ح ومصوبه علي اتجاه قيس وخرجت من السلا*ح رصا*صه وكانت متجه علي قيس فجاءه روح وقفت امام قيس وأخذت الطل*قه بدال قيس وأتت في جمبها …
روح قال : آآآآآآه
قيس نظر لها وبرق ثم روح ساندت عليه وجلست علي الارض وكانت واضعه يدها علي جمبها والفستان صار كله دماء…
صرخ قيس وقال : روووووح ……اااااا يا ولاد *****

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق اولاد النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى