رواية لعنة الفراعنة 2 الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم رحمة نبيل
رواية لعنة الفراعنة 2 الجزء الثامن والأربعون
رواية لعنة الفراعنة 2 البارت الثامن والأربعون
رواية لعنة الفراعنة 2 الحلقة الثامنة والأربعون
واحد صاحبي سألني وقالى انه بيبقى مضايق لما حد يجرحه او يهينه ومايردش عليه!! …وان الناس بتقول عليه طيب بزيادة !!
اديته قلم جاف وقولتله اكسرة….فكسرة !
اديته استيكه وقولتله اكسرها…فضل يعافر لحد اما قطعها!!
قولتله أنى الاصعب؟..قالى الاستيكه!
قولتله على الرغم من هى أضعف من القلم فى الشدة بس هى مرنه
اهو قلبك عامل كدا بالظبط لو بقى قاسى وبيرد هيفضل يجرح ويكسر ويتكسر
لوبقى مرن وبيتقبل هيتجرح ويجرح بصعوبه !
و سيدنا النبى بيقول ” اقرب المؤمنين مجلساً منى يوم القيامة الموطئون اكنافا الذين يألفون ويؤلفوون ” !
و ان من أشر الناس منزلة عند الله يوم القيامة من أتقاه الناس لفحشه ولسوء لسانه !
فكون انك طيب وقلبك مختلف عن قلوبهم مش معناة ضعف منك
انت جواك نعمه اتنزعت من قلوب كتير اسمها “الرحمه”
فخليك دايما استيكه مش قلم جاف!!
يا بائعا في أرض طيبة عنبر
بجوار أحمد لا تبيع العنبر
إنّ الصّلاة على النبي وآله
يشدو بها من شاء أن يتعطر.
صلواعليه ما استضاء بنوره🌸
في صباح يوم جديد كانت كريمة تنام بهدوء وهي تحتضن صلاح وتبتسم بسعادة ويبدو انها تحلم حلم جميل ولكن فجأه استيقظت بفزع هي وصلاح وهي تضم الملاءه برعب لجسدها برعب وهي تلطم / يا مري يا مري اتقفشنا يا صلاح هيقتلونا ويغسلوا عارهم
ضربها صلاح علي رأسها بحدة / مرك مين يابنت الفلطوس انتي مراتي يا هبلة د ده احنا عدينا العشرين سنه متجوزين بعدين بتشدي الملايه عليكي علي أساس انك لابسالي الاحمر والاخضر اشحال مانتي لابسه بجامتي يا شحاتة
كريمة بتذمر / جرا ايه يا صلاح مش كنا خلصنا من حوار البيجامة ده وقولتلك اني اخدتها عشان مريحه
تحدث صلاح بسخريه / ده وضع يد يا روحي روحي يا شيخه الله يسامحك
نظرت له كريمة بغباء وهي تبعد الملاءه / انت مش مسامح فيها يا صلاح
صلاح ببسمة باردة / لا مش مسامح
كريمة بسماجة / اخر همي
وما كاد يجيب صلاح حتي سمعوا صوت الصراخ مجددا فنهضت كريمه وهي ترتدي اسدالها بعنف وهي تتحرك للخارج / نهار ابوك اسود ياللي بتصرخ علي الصبح كده
ثم وقفت علي السور المقابل لغرفتها والذي يشرف علي الدور السفلي وجدت احمد يقف أعلي الطاوله وهو يصرخ فصرخت بدورها / جرا ياض يابن جاسر يا معفن بتنادي في سوق ولا إيه يا خويا
نظر لها احمد بحنق / ادخلي يا كريمة نادي جوزك عشان هعملكم جريمة هنا
رأيت كريمة نيرة التي تدخل وخلفها جاسر ونسرين وحسام والجميع فاشارت كريمة / امسكولي الكلب ده لحد ما انزل
خرج مراد وطمطم وصلاح وهم ينظرون بتعجب لما يحدث بينما ركضت كريمة علي الدرجه وهي تخلع نعلها وتلقيه بحدة علي احمد الذي انحني بسرعه فامسك جاسر النعل وهو يتحدث بضيق/ هو مفيش يوم هيعدي علي العيله دي بسلام
حسام ببسمه باردة / وكريمة ونيرة في العيله؟؟؟ ما ظنش ان الحلم السعيد ده هيتحقق
اقتربت كريمة من أحمد / جرا ايه يا ديك البرابر نافش ريشك علينا ليه من الصبح يا خويا
احمد وهو ينظر لصلاح / انت وعدتني انك هتكتب كتابي انا وفاطمة يا عم صلاح ولحد دلوقتي محدش جاب سيرة الموضوع تآني
كريمة بحده / هو ده الموضوع طب ايه رأيك معندناش بنات للجواز يلا بقي وريني هتعمل ايه
هبط احمد من الطاوله وركض لكريمة وهو ينظر لها بشر فامسكه حسام بينما احمد يصرخ / سيبني بس يا عمي انا مش هعمل حاجه انا هقعنها بهدوء
كريمة وهي تختبئ خلف صلاح / اوعي تسيبه يا حسام احسن والله اخلي نيرة تنكد عليك
نظر حسام لنيرة فهزت رأسها ببسمه باردة
ضحك جاسر بشده / خلاص بقي يا جماعه ده عيل دماغه جذمه حددوا ميعاد ونكتب الكتاب ونخلص
احمد باعتراض / دلوقتي تجيبوا المأذون دلوقتي والا هقتل كريمة
كريمة بتذمر وهي مازالت تختبئ / الله وانا مالي يا لمبي ان شالله تولعوا انتم الاتنين
نظر احمد لنسرين وتحدث / زغروطة يا نسرين
أطلقت نسرين زغروده عالية بينما الجميع يضحك علي كريمة
استيقظ ابريس وهو ينظر حوله بوجع و تعب فرأي صورة مشوشه امام عينه لميسرة وهي تحضر مقعد وتستند عليه امام فراشه ضيق مابين حاجبيه بتعجب شديد وهو يحاول النهوض حتي تمكن من ذلك فاستند بتعب علي الفراش وهو ينظر لجلسة ميسرة التي تبتسم له ببرود همس بلهفه / ميسرة انتي كويسة انا كنت ب…..
قاطعته ميسرة ببرود / آه انا كويسه يا بعلي
رفع ابريس حاجبه بتعجب من ردها وكاد يتحدث لولا نهوضها وهي تتجه لصندوق يحتوي علي ملابسها وقامت باخراجها وهي تجمعها فتحدث ابريس بتعجب وهو ينهض بتعب / فيه إيه يا ميسرة بتردي كده ليه…. وبتعملي ايه كده
نظرت له ميسرة ببسمه /اشفق عليك من الجلوس مع غبيه في غرفة واحده كما انني لا اريد ان اصبح حمل عليك أكثر من ذلك
كادت تستدير لولا جذب ابريس لها وهو ينظر لها بغضب وتحدث بعنف / بماذا تهذين انتي ها هل جننتي
ميسرة ببرود غريب / ماذا يا عزيزي هذا حديثك انت ألم تقل انني غبيه وانك لا تعلم كيف تتحمل كلامي
جذبها ابريس اكثر لاحضانه وهو يهمس بفحيح وعيون حمراء / انتي تعلمين انني لم تكن بوعي صحيح
ميسره وهي تدفعه برفق حتي لا تؤذيه / ولكن هذا حديثك يا ابريس وكان بداخلك لا يفرق معي ان كنت بوعيك ام لا فقد نطقه لسانك هذا يعني انه كان بداخلك طوال تلك السنين لذا سأرحمك وارفع عنك هذا الحمل
ثم انحنت وأخذت حقيبتها وكادت ترحل لولا ابريس الذي امسك يدها وهو ينظر لها برعب / رايحه فين يا ميسرة هتسبيني بعد كل اللي مرينا بيه سوا هتهديه عشان لحظه مكنتش حاسس انا بقول فيها ايه
ميسره وهي تجذب يدها منه / انا بس بنفذ لك رغبتك يا ابريس
جذبها ابريس بعنف لاحضانه وهو يهمس / وانا رغبتي انك تفضلي دايما في احضاني يا ميسرة
ثم تحدث ليجلب تعاطفها / اخبريني كيف سيحيا هذا القلب اليتيم بدون شمسه
نظرت ميسرة لعينه وهي تهز رأسها وتبتعد عنه / انت من اخترت يا ابريس
ثم أمسكت حقيبتها وخرجت بسرعه بينما نظر ابريس لاثرها وهو يسب ويصرخ بصوت عالي ليصل لها / أينما ذهبتي يا ميسرة فستعودين لاحضاني هل سمعتي ستعودين يا شمسي
ثم ابتسم بخبث / وانا اعرف كيف افعل ذلك
نظر سيف بخبث لميسرة وهي تحمل حقيبتها وتخرج من جناحها وهمس / وها قد أعلنت الشمس الحرب
ثم ابتسم واتجه لغرفته حتي يغتسل من تعب ما واجهه وهو يفكر في ملاكة الصغير
بيننا ميسرة كانت تسير في الرواق وهي تسب وتلعن / الله يسامحك يا ابريس اهو الواحد مش عارف يروح يغضب فين لما يسيب الجناح ليك والله لو كنت هناك كنت روحت غضبت عند كريمة وبعتها تسود عيشتك هي ونيرة لحد ما تقول حقي برقبتي
ثم توقفت وهي تزفر / دلوقتي اغضب اروح فين بقي
ثواني وكانت تبتسم بخبث وهي تحمل حقيبتها وتتجه حيث قررت
بينما خرج سيف من الحمام وهو يرتدي بنطال فقط وكان يقوم بفرك شعره بشده حتي يجففه ابتسم وهو يمسك التيشيرت الخاص به وماكاد يرتديه حتي وجد الباب يفتح بعنف وصوتها المزعج يصدح / سيييييف جبتلك…. ااااااااه
صرخت تيتي وهي تخرج بسرعه واستندت علي الباب بصدمه وهي تضع يدها علي خدها وشفتيها ترتعش وكأنها لأول مره تري رجل عاري الجذع فهي رأت الكثير والكثير من الرجال أثناء تدريباتهم ولكن لم تتأثر او تخجل من قبل فهي لم تكن تفكر بشئ وقتها كانوا مجرد رجال لا علاقة لها بهم ولكن هذا هذا هو الرجل الذي نبض له قلبها الصغير
خرجت من شرودها علي صوت عدي الذي يستند علي باب غرفته المقابله لسيف وهو يضم ذراعيه ويغمز لها / ايه هو سيف اخيرا عملها وباسك ولا إيه
فتحت تيتي عينها بصدمه وخجل شديد وكادت تجيب لولا سيف الذي فتح الباب وهو يجذبها للداخل وهو يغمز لعدي وأغلق الباب بينما اخذ عدي يضحك بشده وهو يتحدث / أنا قولت سيف لما يحب هينحرف
ثم تحدث بصوت عالي ليسمعه سيف / افتح الباب يا كبير عشان كده خلوة يا عمري
ثم ضحك بشده وهو يذهب ليري شئ يأكله وايضا ليبحث علي غبيته اللطيفة فللعجب قد اشتاق لها وبشدة
نظر سيف لتيتي قليلا ثم ذهب وفتح الباب مثلما قال عدي واتجه لها وهو يتحدث بانزعاج / كام مره اقولك خبطي قبل ما تدخلي بعدين كنتي بتقولي ايه لعدي
زفر بضيق وهو يتحدث / إياك يا تيتي إياك والمزاح مع احد الشباب انا فقط من تمزحين معه وتضحكين له هل فهمتي
لم تجب تيتي وهي مازالت في صدمتها فابتسم سيف واقترب منها بشده وهو يهمس لها / ماذا هل كانت رؤية عضلات بطني مثيرة لتلك الدرجه هل اخلع ثيابي لتريها مجددا فلا مانع لدي أبدا
واخيرا نجح في إخراجها من صدمتها فنظرت له بخجل شديد وهي تصرخ به / ايها الوقح ما بك لم احسبك وقح هكذا لقد تفوقت علي أخيك الأحمق الاخر انا لن أتحدث معك مجددا
ثم تركته وهي تركض للخارج بينما هو يضحك بشده عليها وعلي خجل وهمس لنفسه / هل يمكن أن اعشقها اكثر مما افعل الان
فتح ست الباب وهو يفرك عينه بنعاس وتعب فوجد ميسرة تقف امام الباب وهي تحمل حقيبه فضم حاجبيه بعدم فهم وهو يتحدث / ماذا تريدين
ميسرة وهي تنظر له بخبث / ماذا يا ست ألم يكفيك وقاحة يا رجل
ابتسم ست بوقاحه اكثر / لا
هزت ميسرة كتفها وتحدثت / هل كل شئ في الداخل بخير ام ان هناك شئ وضع لا يجب أن أراه
ست بعدم فهم / لا ولكن…..
قاطع كلامة دفع ميسرة له بعيدا عن الباب ثم اخرجته واغلقت الباب بوجهه وهي تتحدث / اذهب لاخيك واجلس معه فأنا لن اجلس معه بنفس المكان
نظر ست بصدمه للباب هل تم طرده من جناحه للتو فُتح الباب مجددا فالقت ميسره بوجهه وساده وغطاء ثم اغلقت الباب بينما هو نظر لما يحدث بفم مفتوح بصدمه هو ملك كمت يتم طرده من غرفته بملائته ووسادته
جز علي أسنانه بغيظ شديد ثم سار في الرواق بغضب وهو يدعو الا يراه احد بهذا الشكل المخزي حتي وصل لجناح أخيه ففتح الباب ودخل وجد ابريس يقف في منتصف الجناح وهو يضع يده في خصره ويتحرك بغضب
نظر ابريس بتعجب لست ولم يكد يتحدث حتي وجد وسادة ست وغطاءه يصطدمون بوجهه بعنف وست يصرخ بوجهه / اللعنة عليك انت وزوجتك
نظر له ابريس بتعجب حتي تدارك ما حدث فامسك معدته وهو يضحك بشده علي تصرفات زوجته اخذ ابريس يضحك بعنف وهو يشير لست / طردتك ههههههههههههه القادرة هههههههههههه
نظر له ست بغيظ شديد وكاد يهجم عليه لولا دخول احمس وبيك وهم بثياب نومهم ويبدو عليهم الغضب نظر لهم ابريس قليلا ثم انفجر في الضحك اكثر /يالله هههههههههههههههه سأموت ههههههههههههههههههه
نظر له احمس بغضب وهو يحمل وسادته وغطاءه ثم اتجه لفراش ابريس وهو ينام ويتمتم بانزعاج / الواحد هيفكر بجد في موضوع السخط ده اياكش اسخط ميسرة لحمار واخلص
نظر بيك بشر لابريس وهو يتحدث / ابعد زوجتك المجنونه عن امرأتي يا رجل لقد طردتنا جميعا من غرفنا وأخذت النساء لجناح ست
ضحك ست بشده وهو يحضر وسادته من الأرض / علي الاقل لم اطرد وحدي هذا مطمأن بعض الشئ
انضم بيك لاحمس وست علي فراش ابريس فنظر لهم ابريس بشماته وهو يدفعهم ليجلس ويضع يده أسفل راسه باسترخاء / حسنا الأمر فعلا مطمأن طالما لست الوحيد الذي تركته زوجته
نظر ابريس بجانبه فوجد الثلاثه ينظرون أمامهم بغضب فضحك بشده وهو يهمس / مش سهله ميسرة دي
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وعافية
انطلقت هذه الجملة من فم المأذون الذي كان يجلس وبجانبه صلاح وعلي الطرف الآخر احمد
نظر المأذون لهم بانزعاج / ممكن اروح افطر ده اذا سمحتم يعني
نظر جاسر للمأذون الذي احضره محمد بثياب نومه ودفتره فضحك بشده وهو يربت علي كتفه / معلش يا بركة قلقنا نومك
نظر ذلك الرجل الكبير لجاسر بحنق / أنا من يوم ما كتبت كتابكم كلكم وانا حياتي كلها قلق اصلا
كريمة بمزاح / خلاص بقي يا مولانا ده احنا بنحبك والله عشان كده مش بنجيب غيرك
ضحك الشيخ وهو ينهض بتعب / طيب يا بنتي اشوفكم قريب عشان شكل في فرح تآني
قال كلمته وهو ينظر لمحمد الذي ضحك بفرحه وهمس له / ادعيلي انت بس يا شيخنا
ضحك الشيخ / ربنا يسعد قلبك يابني تعالي بقي وصلني
ضحك محمد وسند الشيخ وهو يخرج من المنزل برفقته بينما نظرت كريمة له وأطلقت الزغاريد العاليه وشاركتها نسرين وطمطم بينما احضرت نيرة الدف وصعدت علي الاريكه وأخذت تضرب عليه بفرح وهي تغني / الليله ليله هنا وسرور………. وكوبيات في صواني بتدور…….. اسقينا شربات لون وردي……. طب واحد…. آتنين…. طب واحد آتنين….. الصلاه علي الزين…… الصلاه علي الزين
كانت نيرة تغني ويغني معها الجميع بينما احمد ينظر لفاطمة وهو يغمز لها بفرحه اقترب منه جاسر وعانقه بفرحه وهو لا يصدق ان صديقه الصغير كبر وأصبح عريس ابتسم احمد وهو يضم جاسر بشده همس له جاسر / مباااارك يا احمد
احمد بفرحه / الله يبارك فيك يا بابا
ابتعد عنه جاسر وهو ينظر له بتأثر وفرحة كبيرة اقترب منه حسام وصلاح ومراد والجميع ليهنأه بينما اشتعلت الأجواء بين كريمة ونيرة والسيدات ومعهم سامر الذي يصفق لهم ويضحك عليهم وعاد محمد وهو يشارك الجميع الفرحه والبهجه وعمت الضحكة المكان واحتفل الجميع باجتماع قلبين بعد وقت طويل جدا من فراقهم
كانت تيتي تسير في الممر وهي تأكل بعض التفاح وتصفر باستمتاع ولكن فجأه شعرت بنفسها تصطدم بأحد صرخت بألم وهي تفرك رٱسها وهي تصرخ / يا اعمي
رفعت نظرها فوجدته مصعب وهو يحاول ان يتوازن بسبب قدمه فنظر لها بشر وهو يقترب / مين الاعمي يا فرقع لوز انتي
نظرت له تيتي بغضب / مين اللي فرق لوز دي يا للي معداش عليك ثانية تربيه ياللي ماشوفت بتعريفه ادب
اقترب منها مصعب بشده وهو ينظر لها ببسمه خبيثه / منتي عارفة اني مش محترم اهو بتجري شكلي ليه ها
ابتعدت تيتي عنه برعب وهي تبتلع ريقها / انت مفكر أني هخاف منك ياض انت
ابتسم مصعب وهو ينظر لها من أعلي لاسفل / حلوة بس بلسان طويل مش عارف سيف حبك علي إيه الله يعينه
ثم تركها وهو يرحل ويصفر نفس اللحن الذي كان تصفره منذ قليل فضربت هي بقدمها الأرض بغضب وهي تتجه لغرفه سماريا وتزفر بضيق
اقترب تاج من الشجرة وهو يعلم انه سيجدها هنا وبالفعل صدق حدسه وهو يجدها تجلس أسفل الشجره وهي تدندن بصوت منخفض جدا وتغمض عينها كانت فاتنة بشده وبريئة بدرجه كبيره جدا ابتسم وهو ينحني ويجلس بجانبها ويستند برأسه علي الشجره وهو ينظر لها بينما هي لم تشعر به أبدا فقد كانت شاردة في تلك اللحظات التي عاشتها مع أول من جعل قلبها يخفق ولكن شعرت بانفاس ساخنة بجانبها ففتحت عينها ببطئ ونظرت وجدته هو وكأنه خرج من رأسها ليتمثل امامها ابتسم لها تاج وهو يتحدث بهدوء /مرحبا
تفاجأت به نونيا كثيرا وتوترت لقربه ذاك وهمست بخجل / مرحبا كيف حالك
ابتسم لها تاج بسمته الحنونه وهو يتحدث / بخير وانتي؟؟؟
هزت رأسها ببسمه خجوله وهي تنظر للارض بخجل فتحدث هو بعد صمت / لقد فكرت في أمر ما
نظرت له نونيا بتعجب فتحدث هو ببسمه حنونه / انتي لستي فاشلة كما كنتي تقولين
نظرت نونيا أرضا وهي تتحدث بحزن / ولما تقول ذلك
زفر تاج أنفاسه ببسمه وهو ينظر امامه للحديقه الكبيرة / كل شخص منا خلق لشئ ما عليه فقط أن يكتشف اين سيجد ذاته فأنا مثلا أجد نفسي بين الكتب وايضا في القتال ولكن إذا وضعت في أمر يتطلب مني السباحه افشل وبجدارة وبالمثل انتي اذا وضعتك في أمر يتطلب القتال ستفشلين ولكن…
نظر لها بعيون لامعه وهو يتحدث / اذا وضعتي في امر يتطلب السباحه ستتفوقين علي الجميع فقط ابحثي عن نفسك في مكانها الصحيح يا صغيرتي لا تذهبي لارض ليست أرضك وتبحثي فيها عن شئ يخصك فلن تجديه حتي وان بحثتي لعقود ولكن إذا وجدتي أرضك وبحثتي فيها عما يخصك فستجديه لان في النهايه هذه أرضك وملكك وكل ما فيها يعود لكي
اقترب منها اكثر وهو يبتسم ويهمس لها / فقط جدي نفسك في مكانها الصحيح صغيرتي
ثم نهض وابتسم لها ورحل بينما هي نظرت لاثره بشرود وهي تكرر كلمته / ابحث عن نفسي في مكانها الصحيح!!!!
تقدم ازي لذلك المنزل القديم الذي وجده بعد عناء وبحث طويل طرق الباب وهو ينتظر رد ولكن لم يسمع شئ طرق الباب مجددا ولكن ايضا لارد زفر بضيق ونظر حوله وهو يرجع شعره للخلف ويفكر كيف سيجدها مرت دقائق وهو مازال يقف مكانه حتي شعر باقتراب احد ما نظر وجدها فتاه صغيره تبدو في الخامسه عشر تقريبا اقتربت الفتاه منه وهي تمسك طفل في يدها وهي تتحدث بهدوء واحترام شديد / نعم تفضل من انت
نظر لها ازي بجمود وتحدث / انا ابحث عن صاحبه هذا المنزل هل تعلمين أين هي
نظرت له الفتاه ببسمه / نعم انا هي تفضل كيف اساعدك
ازي بتعجب / ولكن علي ما اظن ان صاحبه هذا المنزل هي السيده اسارا
ابتسمت اسارا/ نعم وهذه هي انا اسارا
ازي بصدمه شديدة / كيف ذلك ولكن….. انتي صغيره و… كيف ذلك
اسارا بتعجب / صغيره علي ماذا يا سيد انا لا افهمك
تحدث ازي بعدم فهم / أنا ازي قائد الجيش الملكي وايضا القائد الخاص بميلسيا
تحفزت حواس اسارا وهي تتحدث / ميليسا أين هي؟؟ هل عادت من مهمتها
صمت ازي وهو يفكر كيف يخبرها بما حدث قاطع تفكيره صوت طفل صغير يبدو في الثالثة من عمره وهو يتحدث / ماما
نظرت له اسارا بحنان وهي ترفعه وتقبله / نعم يا قلبي انها ماما
ثم نظرت لازي ببسمه / اسفه نسيت ان أدعوك للدخول هيا تفضل ارجوك واعذر وقاحتي فقد نسيت تماما
ثم فتحت المنزل ودخلت وهي تحمل الطفل وتضعه علي الارض ثم نظرت له وهي تتحدث ببسمه / اين هي ميلسيا لقد انتظرتها كثيرا كما ان الصغير افتقدها بشده
نظر ازي للطفل في الأرض وهو ينظر له ببراءه وحارب دموعه لمنعها من النزول وهمس بصوت خافت / ميليسا ماتت أثناء المهمه…..
خرجت نازيا من غرفتها دون أن تنتبه لقلادتها التي لم تخلعها تلك القلاده التي لا ترتديها خارج غرفتها أبدا فهي تخشي عليها بشده فهي هدية مميزه من الملك في عيد مولدها العاشر حينما كانت ما تزال تلك الطفلة الصغير البريئة لذا فهي تحبها جدا لأنها تذكرها بنازيا الطفله الصغيره
كانت تتقدم وهي تسير تجاه الحلبة ولكن وجدت احد الجنود يسير وهو يفرك يده بشده فتعجب وقررت تجاهله ولكن ازداد تعجبها وهي تري توتر الحارس فتقدمت منه وهي تتحدث / ماذا يحدث معك ولما هذا التوتر
نظر لها الحارس باحترام شديد وهو يتحدث / لا شئ فقط كنت احضر سيفي للمبارزه
نازيا بتعجب / وهل انت خائف من المبارزة
توتر الحارس كثيرا من نظرات نازيا التي تكاد تحرقه رغم برودة تعابيرها / لا ياسيدتي ولكن هو أنا فقط متوتر قليلا لان هذه أول مرة سأواجه احد الأمراء
نازيا بتعجب/ احد الأمراء!!!
الحارس / نعم سوف أواجه الأمير مصعب ابن الملك ابريس
ابتسمت نازيا بغموض وهي تهمس / مصعب
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
*عاوزه تخش روام روايات علي 📌واتس خش علي الينك كده 💞🥀*
*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
*روايات ابو تولين👧*
~روايات جامده ممتعه 🥰~
“`اي روايه عاوزها هتلاقيه علي
الجروب 🤍💞“`⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
دخل ابريس للحلبه فوجد أبناءه جميعا يتجهزون ووقع نظره علي معشوقته المجنونه تقف بعيدا فاقترب منها فتصرفت ميسرة كأنه ليس هنا بينما كانت تيتي تقف بجانب سماريا وهي تصفق بحماس / يارب يطحنوك يا مصعب
نظر لها مصعب بشر بينما خرج سيف ووقف بجانبها وهو يهمس / نخف شويه ماشي
نظرت له تيتي بتذمر وهي تهتف / أنا مش بكلمك علي فكره
ضحك منها سيف فهي مازالت غاضبه مما حدث صباحا
تنبه الجميع لدخول الحارس وهو يرتدي ثياب القتال ويحمل سيفه بينما دققت تيتي النظر به فابتسمت فجأه وهي تصفق وتصفر / دي هتبقي مطحنه يا شقيق
وقف مصعب في منتصف الساحه وهو يرفع سيفه بتحفز لذلك القتال الذي ورغم اصابه قدمه التي مازالت تؤلمه الا انه ابي الا ان يتمرن بانتظام وكأن شئ لم يكن
تقدم ذلك الجندي ووقف امامه وأشار له بالبدء ابتسم مصعب وفي ثواني كان يهجم عليه بعنف شديد وهو يحرص علي قدمه
بينما قام ذلك الجندي بصد ضرباته بمهارة عالية جدا تعجب منها مصعب حتي انه كاد يسقطه مرات عديده تدارك مصعب نفسه واشتد عنفه علي ذلك الجندي
كان مصعب يضرب وبشده وكأنه ليس بتدريب بل في حرب كانت ضربه سيفه قويه لدرجه سقوط غريمه اكثر من مره
نظر مصعب للشخص الساقط أرضا بتعجب فرغم بنيته الضعيفه الا ان ضرباته قويه ومدروسه
نهص الشخص وأنطلق بقوه لمصعب فاستعد له مصعب واشتدت المنافسه مجددا بينما العائلة كلها تهتف وتشجع بالخارج
ثواني وكان مصعب يضرب جانب وجه ذلك الرجل فسقطت قبعته وقناعه وللصدمه كانت فتاه وليست اي فتاه بل ذلك الملاك الذي يراقبه دائما من النافذه نعم فتلك هي القلادة الخاصه بذلك الملاك والذي لم يكن سوي نازيا……..
سمع الجميع صوت صفير من الخارج وصوت تيتي وهي تصرخ / نازيا يا جااااااامد ايوه يابت اديله الواد قليل الادب ده
نظر مصعب لتيتي سليطه اللسان بتعجب بينما ضرب سيف تيتي علي رأسها بحده وهمس لها / ملكيش دعوه بحد انتي فاهمه وخصوصا اخواتي او اي ذكر عموما
صرخت به تيتي / راسي يا جدع بعدين انت مالك بيا يا قليل الادب انت خليك في حالك
أشار لها سيف وهو ينظر في عيونها / انتي حالي
ثم جذبها بجانبه ونظر لها بتحذير ان تتحرك بينما هي فقط تحدق امامها بصدمه كبيره ماذا قال هذا
نظرت ميسره لسيف الذي يضم له الفتاه بحمايه ثم صفرت / سيف يا ابو الجمدان جدع ياض اديها بوسه بقي
جذبها ابريس ونظر لها بحدة / يابت اسكتي شويه يخربيتك
نظرت له ميسره بشر ثم نظرت للساحه وضربت كتف ابريس وكأنها لا تقصد فابتسم ابريس وهو يعلم ما تفعله الان
نظر ابريس لابنه الذي اتخذ فقط وضع الدفاع امام ضربات نازيا الشرسه
صرخ مصعب بألم وهو يري سيف نازيا يجرحه وبشده فنظر لها بشر وانطلق لها مجددا وضربها بالسيف فانقطع جزء من ثيابها نظرت هي لعينه وجدت بها نظره لعوب وبسمه ماكره
فتحدثت بشر / آه سوف اقتلك
مصعب وهو يرمي سيفه ويفرد يده / آه لي الشرف ان اموت علي يد جميله مثلك
ثم غمز في آخر كلماته فتوترت ملامحها بشده واحمرت خدودها
ضحك مصعب واقترب منها بسرعه وامسك يدها واسقط سيفها وهمس لها وهو مقترب منها / اري انك تخجلين مثل الفتيات اذا لما هذه الثياب التي تشبه الرجال وايضا هذه التصرفات الصبيانيه يا اميرتي فمن يراكي الان لا يراكي وانتي تجلسين كل ليله علي الشرفه
نظرت له نازيا بحده ودفعته بعيدا عنه وخلعت معطفها والقته أرضا بغيظ واخذت تصرخ به
فتحدث مصعب / يا بنتي استهدي بالله وكملي قلع بقي
صرخت نازيا به/ ماذا تقول ياهذا
خرجت تيتي من تحت ذراع سيف بصعوبه وهي تصرخ / عايزك تقلعي ابت يا نازيا اديله في وشه اللي مشافش خمس ثواني تربيه ده
ميسره وهي تصفر / البت دي معلم تدري ليش لأنها قالت الحقيقه الواد دا مش متربي فعلا
جذبها سيف من شعرها / بت اخرسي وملكيش دعوه بيه
ابعدت تيتي يد سيف عنها/ ايدك بس يابا كده عشان فيه خناقه بالصلاه علي النبي وانا بعونك يارب هولعها
ثم ركضت لساحه التدريب وهي تصرخ / يريدك ان تخلعي ثيابك يا نازيا هذا الحقير اضربيه
نظرت نازيا بصدمه لمصعب وصرخت به وهي تهجم عليه وتقفز عليه / تريدني ان اخلع ثيابي يا حقير مجددا في كل مره تراني تريدني ان اخلع ثيابي
مصعب وهو يصد ضرباتها / ياريت قصدي احم ماذا تقولين يا فتاه متي قلت هذا ان هذه الفتاه تكذب عليكي
تيتي وهي تصرخ / كدااب ياض انا سمعتك من بره وكلنا سمعناك حتي ااااااااااه
صرخت وهي تشعر بيد سيف تجذبها
نظر سيف لمصعب وأشار باصبعه / ملكش دعوه بيها انت فاهم
رفع مصعب يده بمعني لا دخل لي
بينما تيتي تصرخ / ياعم نزلني خلينا نهدي النفوس بس
ضمها سيف اليه اكثر وهمس لها / لو مسكتيش هنفذ اللي ميسره عايزاه وهبوسك في نص الساحه وانتي الحره
صمتت تيتي بخجل وتوقفت علي الحركه ونظرت للشجار امامها بالساحه مشتعله بين الجميع
فتحدث عدي وهو ينظر للجميع المشغول في الشجار / آيوه يعني الغدا كده هيتأخر ولا إيه
بينما مصعب كان يصرخ ويحاول ان ينزل نازيا من علي رأسه و هي تجذب شعره بشده صرخ بها مصعب
بينما عدي يصرخ باخيه / عشان خاطر كل مزه عرفتها في حياتك يا أخي لتخلص خلينا نتغدا عشان جعت آوي
اتجه مصعب لبركه من المياه والقي نفسه بها فصرخت هي بشده
خرج مصعب من أسفل الماء ونظر لها وهي تتنفس بعنف وتنظر لها ثم اقترب منها وهمس لها / حافظي علي جمالك هذا فأنتي ستصبحي لي يا جميلتي
ثم غمز لها وهو يخرج من بركه السباحه وثيابه ملتصقه بصدره بطريقه كبيره فوضع سيف يده علي عين الفتاه وهو يسب أخيه
ابعدت تيتي يد سيف / يا عم اوعي انت خايف عليا من الفتنه يعني هو إنت شايف اخوك عامل ازاي ده معفن
جذبها سيف للخارج وهو يتحدث بحده / أنا زهقت والله منك انتي واخويا
وما كاد يخرج حتي سمع صراخ مصعب بتيتي / شوف مين بتتكلم المقشفه تيتي قال يعني انتي اللي فتنه آوي يابت ده انتي ناقصلك شنب وتكوني ارجل مني
نظر له سيف وهو يزفر بغضب ولكن جذبت تيتي يدها منه بعنف وركضت لمصعب وهي تصرخ / المره دي انا اللي هنتف شعرك يا ابو رجل مسلوخه انت
ثم هجمت عليه وهي تصرخ به بينما هو يصرخ بألم / أنا هحلق ام شعري ده اللي مش جايبلي غير المشاكل
اقتربت سماريا وهي تجذبها بعيدا عنه
دخل تاج للساحه وهو ينظر لما يحدث بتعجب بينما عدي يزفر بضيق / يا أخي حسبي الله فيك خلص ام خناقاتك دي عشان هفطس من الجوع
كانت تقف في منتصف الساحه سماريا تمسكها وهي تصرخ بمصعب / جرا ايه ياض انت فاكرني من البنات الهبل اللي هنا اللي مش فاهمين حاجه لا اصحي ده انا اصيع من بلدك يا كبير
رفع مصعب حاجبه ببسمه ثم نظر لها بدقه وغمز / يعني مش معفنه وبس لا ولسانك أطول منك
صرخت بهياج اكثر/ معفنه مين يا روووح امك ده انا اطلع عينك ياض فوق لنفسك اوعي طولك ده يغرك فاهم
كانت ميسره تقف بعيدا مع ابريس وهي تشير لنفسها / روح امه اللي هي انا
ضحك ابريس بشده وهز رأسه بينما ميسره نظرت لها باعجاب / البت دي معلم وعجبتني ودخلت دماغي وهجوزها للواد سيف
ابريس وهو يبتسم لها فنظرت له / بتضحك علي إيه ها أنا مش بكلمك انت أساسا انا بكلم نفسي بعدين ابعد كده شويه لو سمحت
ثم رفعت رأسها بكبرياء غبي وهي تبتعد عنه وتتوعد له بالويل فهي لم تنفذ اي شئ مما خططت له ولكي تنفذه تحتاج لمساعدة ومن افضل للمساعده في هذا من كريمة
ضرب ابريس كف علي كف من تصرفاتها الصبيانيه ولكن توقف وهو يري سيف يخرج بكل هيبته ويتجه للساحه بكل برود ثم امسك الثياب الخاصه بتلك الصغيره سليطة اللسان وسحبها من ثيابها خلفه بينما هي كانت ما تزال تصرخ بمصعب / اوعي ياعم سيبني علي الواد النحنوح ده هجيبك ياض هجيبك واعلقك هنا في نص الساحه بس استني
ثم نظرت لسيف الذي يسحبها / باشا برستيجي مينفعش اكون بهزق اخوك تقوم تيجي تجرني جره المعيز كده الله يقول عليا ايه مهزقه
ولكن كالعاده كان الصمت هو ما يصدر من سيف ثواني وجدت نفسها تدخل لساحه التدريب الاخري التي تقع بعيدا عن الساحه الرئيسيه نظرت حولها وهي تصرخ / احنا هنا ليه انت هتقتلني وتاويني يالهوي مكنش قصدي هو اللي عصبني يا احممممممسسسسس يا بيك ياست يا نااااااس
وجدت احد الحراس يقف بجانب الاسلحه / بسسس يابسسسس انت يا عم الراجل ده خاطفني وهيقتلني
تحدث سيف ببرود / لو مسكتيش هكون اكثر من سعيد اني اعمل كده
صمتت بخوف وهي تنظر حولها وجدت نفسها تتوقف في منتصف الساحه
ونظر لها للحظه بهدوء شديد فتحدثت وهي تنظر له / في إيه بتبص كده ليه
نظر لها وتحدث ببرود / انتي التحدي الجديد
نظرت له دقيقه حتي تستوعب ولكن جائت لبالها فكره
نظرت له للحظات قبل أن تتحول بسمتها للخبيثه وتحدثت بما جعل سيف ينظر له بنفاذ صبر وهو يكاد يقتلها /اه صحيح الن تبارك لي لقد تقدم احد أبناء الملوك لخطبتي واخبرني بيك بذلك منذ قليل لذا كنت افكر في….
قاطعها همس سيف بنبره جعلتها ترتعش من الرعب /……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الفراعنة)