رواية زواج مغصوب ولكن الفصل السادس 6 بقلم ملك
رواية زواج مغصوب ولكن الجزء السادس
رواية زواج مغصوب ولكن البارت السادس
رواية زواج مغصوب ولكن الحلقة السادسة
ماما : ندي انتي بتقولي ايه انتي مكلتيش حااجه طول اليوم والله هيحصلك حااجه
ندي : ماما مش,قادره انا فعلا تعباانه انا راحه اناام معلهش, يا اميره انا فعلا نسيت انهي قوضتي ممكن توديني تاني
اميره : ولو تعالي معايا اوصلك
الام : يا حاج معلهش خلي بالك منها لانها فعلا الي حصلها مش سهل بردك
الحاج : متخفيش عليها ان شاء الله تبقي بخيير
انتم هتعدوا لامتي ! ان شاء الله
الاب / لا احنا هنمشي بكره كده علي العصزيه
الحاج بحزن / والبت عاارفه كده وعاارفه انها هتعد معانا والمدرسه هتبقا هنا
الاب / اه ..انا فهمتها كل حااجه
الحاج / علي خيره الله
!………………!…………………………..
تاني يوم بالاخص وقت العصر
الام ببكاء : خلي بالك من نفسك والنبي ممتتهوريش وحافظي علي عصبيتك زي ما كنت واكتر و اوعي تزعليهم
الاب : خلي بالك من نفسك يا بنتي
كريم ببكاء : هتوحشيني اوي والله
ندي بحضن اخاها : هتوحشني بس اوعي تضاايق بابا وارفع راسهم بالمذاكره مااشي
كريم ; حاضر
ندي : الله يسامحكم يا امي ويا ابي دمرتوني بعد مكنت مبسوطه بحياتي وعايشه في بلدي عمري ما همني حاجه والوقتي بتمني اني ارتاح وموت مش انا بنتكم الوحيده طيب ولا ايه تبعوني ليه !!! الله يسامحكم الله يسامحكم يا اغلي ناس علي قلبي
الاب ينزل دمعه حزينه من كلام بنته والام تقع من كتر بكائها واحساسها بالذنب
بعد الوداع
ندي تصعد سريعاا الي غرفتها مرت ثلاثه اياام
اميره : طب علشان خطري كلي حااجه طيب اي حااجه طب كلميني انا خايفه عليكي بقالك تلات ايام من غير اكل كل بتعمليه تشربيه شويه ميه طب احكيلي الي في قلبك اعتبريني اختك زي ما انا بعتبرك …..ندي …رضي عليا
اميره تلتف الي جدها وهي بتهز رسها
الحاج : مش راضيه طب كلميني طيب ندي انتي معايا يا بنتي …انتي سمعاني ….لا كده الموضوع زاد عن حده قومي يا اميوه انتي وومرات عمك لبسوها علشان تروح للدكتور البت هتروح مننا
بعد مساعدات كل من اميره لبست ندي وهي نازله علي السلم قابلت قهد مما قدي للاغماء عليها اسرع فهد ومسكها يا الله فهد يكلم نفسه يا الله ايه الي بيحصل هنا حد يقولي بس ليه باين عليها التعب الشديد جدااا مش هيا دي نفسها ال شفتها في بيتهم
فهد بعصبيه : هيا مالها …! ايه الي حصلها … اميره .انتي الي بتهتمي ببها مالها كده
اميره ; اصل يا ابيه من ساعت ما اهلها مشوا وهيا ماكلتش حاجه والميه بس,الي بتشربها وكمان قليل ومبتكلمش حد وعلطول بتبقي في عالم تاني خاالص
فهد بصراخ : محدش قالي ليه ….!
محمد ( صديق طفوله فهد ومساعده ودراعه اليمين ) اتصل علي الدكتوره بسرعه
محمد : حاضر هتصل علي الدكتور فوراا
فهد وعينيه تشتعل ناار : انا قلت دكتوره جبت سيره دكتور انا ولا ايه
محمد : حاضر بس انتي هدي حالك
……..?………….
بعد مرور نصف ساعه
فهد : ندي ..اصحي علشان خاطري اصحي بسرعه ..ندي …ويصرخ بصوت عالي يهز القصر : الدكتوره مجتش ليه
محمد عند باب ويسمع صرااخه بصيحته الدكتوره التي ارتعدت خوفاا
محمد : استرهاا يا رب يلا وحياتك يا دكتوره لو تاخرنا عن كده ممكن يموتنا لو حقلها حااجه
الدكتوره تدخل : السلام عليكم
فهد يقوم مسرعاا : بسرعه لو سمحتي …اغمي عليها فجاه ..وبقالها ٣ ايام من غير اكل ومبتكلمش حد بسرعه اعمليلها حااجه
الدكتوره :: حاضر يا فندم اخرجوا لو سمحت علشان اعرف اكشف عليها
الحاج فريد وهو يسحب فهد
: يلا يا فهد علشان الدكتوره تعمل شغلها قعدي معاهم يا اميره
……………
خارج الغرفه
الحاج فريد : هدي حالك شويه يا فهد
فهد : اهدي ازاي بس انا وعدت اهلها اني احافظ عليها بس هيا شوف بقيت عاامله ازااي
واصفرت من كتر التعب ومبتكلمش وعاايشه بعالم تاني
الحاج : لا هتبقا بخير ان شاء الله
فهد : جدي خليها ترجع لاهلها انا فااهم ان ده وعد بس هيا متقدرش تتقبله انا بحترمك اووي علشان كده وفقت بي هيا صغييره متقدرش تفهم
الحاج ; لا يا ابني هيا هتبقي الي بتنور البيت ده وهتخرجوا من ظلمته بس اصبر وهتشوف بس
صوت فتح الباب
الدكتوره تخرج
فهد : ايه الاخباار
الدكتوره بعصبيه : ايه الي حصل هنا البنت جالها اكتئاب حاد محدش يقدر يساعده هيا الوحيده الي تقدر تساعد نفسها بس
هيا اصلا مش حاسه بينها مش سمعااني هيا بعالم تاني بتساعد نفسها بس البنت بتموت وعلشان مش راضيه تاكل هنعلقلها اجهزه
فهد بصوت مبحوح: انتي بتقولي ايه طب نساعدها ازااي
الدكتوره : انا قلت مفيش حل بس لو هيا بسخصيه جاامده هتخرج منها لوااحدها خلوهاا تتامل بالحجات يمكن ترجع
طب شكراا
يجلس فهد و الحاج احساسه بالذنب الشديد
الحاج : مستحيل انا متاكد انها قويه هتخرج باسرع وقت
الدكتوره : اه قبل ما امشي عاوز اقولكن انها ملهاش مده علشان تخرج ممكن تعد اسبوعين ..شهريين ..سنتين حسب اراردتها
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج مغصوب ولكن)