رواية مأساة حورية الفصل الخامس عشر 15 بقلم فريدة أحمد
رواية مأساة حورية البارت الخامس عشر
رواية مأساة حورية الجزء الخامس عشر
رواية مأساة حورية الحلقة الخامسة عشر
: انزلي بوسي رجلي
قالتها حورية بتجبر لـ رشا اللي اتصدمت وقالت بزهول … انتي بتقولي ايه
حورية ببرود…. زي ماسمعتي
كانت رشا محتارة بين خوفها منها انها تكشفها قدام جوزها بالفيديو اللي معاها وبين شرطها اللي بيأمرها بالخضوع ليها
لكن في النهاية كان خوفها علي نفسها من المو،، ت او الفضـ يحة اكبر من انها تخضع ليها ف بلعت ريقها وقالت بكسرة …. لـ لو عملت كده توعديني متفضحنيش.. يعني اضمن منين انك مش هتفرجي لـ امجد الفيديو
حورية…. ملكيش عندي ضمان. دا علي حسب مزاجي. يعني خالفتي أوامري في اي حاجة من هنا وجاي ساعتها مضمنش نفسي
ثم اكملت بتجبر… يلا انزلي عاوزة اشوفك تحت رجلي
بلعت رشا ريقها ثم مالت بإزلال لتقبل قدميها كما أمرت
لكن حورية ركلتها برجلها لتقع رشا علي الارض وقالت بغضب… رجلي اللي كنتي هتبوسيها دي انضف من انك تلمسيها ياز،،، بالة ياو،، سخة… انا بس حبيت اشوفك تحت رجلي واديني شوفتك لان دا مكانك اللي تستحقيه. تحت رجلي ياز،، بالة
زعقت فيها بغضب وقالت… اخرجي يلا بره شقتي. يلااا
قامت رشا من الارض بصعوبة وبدون ولا كلمة خرجت لكن كانت بتتوعد ل حورية بداخلها
……………
عند سمر اللي قامت اتعدلت علي ركبتها وهي علي السرير وقربت من علي اللي كان قاعد علي السرير بيشرب سيجارة، حاوطت رقبته وبا، سته وقالت بحب… كنت واحشني اوي
باس ايدها اللي محاوطة رقبته بعدين لفها ليه خلاها تقعد علي رجله وقال وهو بيبص عليها بر، غبة… انت اللي كنت واحشني يابطل
كمل وهو لسه بيبص علي جسـ مها بوقاحة وقال… ولسه واحشني. مشبعتش منك
خد نفس من السجارة و ميل يبو،، سها لكن علطول سمر بعدت وقالت… مش هينفع ياحبيبي.
وقامت اخدت هدومها من الارض
علي… مش هينفع ليه يابطل
سمر ميلت باست شفا.. يفه بسرعة وقالت وهي بتدخل الحمام ….علشان اتأخرت ياقلب البطل ولازم ارجع البيت. وبعتتله بوسه وقفلت الباب وابتدت تاخد شاور
.
اما هو بعد ما خلص سيجارته قام لما سمع جرس الباب قام يفتح وكان الدليفري
اخد منو الاكل اللي كان طالبه وحاسبه وبعد ما حط الاكل علي بار المطبخ اللي مفتوح علي الريسيبشن
دخل الاوضة يشوف سمر واللي كانت خرجت من الحمام بعد ماانتهت من الشاور بتاعها
قرب ليها وهي واقفة قدام المرايا بتجفف شعرها باللاستشوار اخد خصله من شعرها وابتدي يشمها باستمتاع وقال…الاكل وصل يلا علشان ناكل
سمر…. مش هينفع لازم امشي
وهي بتاخد الفون وبتبص في الساعة قالت.. انا اتاخرت اوي ياعلي
علي… تعالي ناكل وبعدين امشي. احنا لسه بدري
كمل باستغراب… اشمعنا المرادي عاوزة تمشي
سمر…. علشان السين والجيم. بعدين اليومين دول امجد هنا ولما بيكون هنا بيفضل يحاسبني علي الدخول والخروج. كويس اصلا اني عرفت اجيلك
اتنهدت وقالت .. امتا اخلص بقا وابقي معاك من غير ما حد يتحكم فيا
بصتله وكملت باستفهام…. هو انت هتتجوزني امتا ياعلي
ارتبك علي اول ما سألته السؤال ده لكن قال وهو بيرجع شعرها لورا… ما احنا متجوزين ياقلبي
سمر…. اقصد يعني.. هتتجوزني رسمي امتا. هتيجي تتقدملي امتا ياعلي
علي…. احم. اول ما اخلص السنادي. انتي عارفة مش هينفع افاتح ابويا في الموضوع قبل ما اتخرج.. اهم حاجه خدي بالك اوعي يحصل حمل.
كمل وهو بياكد عليها مرة تانية…. خلي بالك ياسمر
سمر…. حاضر. انا اصلا باخد الحبوب بخلي بالي علطول متقلقش
…………………..
في بيت اهل حورية وخصوصا شقة اخوها طارق
كانت عاليا واقفة بترتب الدولاب بتاعها دخل طارق وجي من وراها حضنها وقال….وحشاني
لفت ليه وقالت… انت كمان
طارق… مش باين
عاليا…. انا اه زعلانة منك. بس انت عارف اني بحبك.
كملت بتردد… صالح حورية ياطارق.
نفخ بضيق وقبل مايتكلم قالت بسرعة.. دي اختك. علشان خاطري صالحها. هي ملهاش غيركم. انتو اهلها. ليه قاسيين معاها كده. علشان خاطري روحلها وراضيها
طارق…اروحلها ايه اكيد لا
عاليا… امال هتصالحها ازاي
طارق بضيق….هبقي اكلمها علي التليفون. مرضية كده.. تعالي بقا علشان انتي وحشاني
عاليا…. طب كلمها الاول
بصلها طارق بغضب
عاليا… علشان خاطري كلمها دلوقتي
اتنهد بنفاذ صبر ومسك موبايله وطلب حورية
..
عند حورية اول مالقت رقم اخوها استغربت جدا لانها مابتحصلش اصلا وحد من اخواتها يتصل بيها
فضلت ماسكة الموبايل وهي شاردة وبعدين ردت عليه
وقبل ماهو يتكلم قالت هي…. اكيد اتصلت بالغلط.
كملت بسخرية…. ماهو اكيد مش بتتصل تتطمن عليا يعني
طارق بهدوء مصطنع… ازيك ياحورية.
حورية…. يبقي مغلتطش.. بس غريبة
طارق… غريبة اني بتصل اتطمن علي اختي
ضحكت حورية بقوة وبعدين قالت….. اختك. لا اكيد في حاجة غلط.. وانت من امتي بتعتبرني اختك.. دا انا استغربت لما لقيتك بتتصل
كملت بحزن والم… لان عمرك مابتتصل تتطمن عليا لا انت ولا اخوك التاني. ولا حتي امي
طارق…. عارف اني قاسي معاكي. حقك عليا
حورية…. من نفسك
طارق…. مش فاهم
حورية…. يعني بتكلمي دلوقتي من نفسك ولا عاليا اللي ضغطت عليك تكلمني.. اكيد عاليا السبب. اصل مش معقول ضميرك صحي فجأة من ناحيتي وافتكرت فجأة اني اختك.
كملت بسخرية…. انت اتصلت دلوقتي علشان تنول الرضا بس. وانا هعتبر نفسي انك متكلمتش اصلا علشان ما تنزلش من نظري اكتر من كده
طارق بغضب… انتي بنت ماتربتيش. ازاي تتكلمي معايا كده. نسيتي اني اخوكي الكبير
لترد عليه حورية بسخرية وتقول….. اخويا الكبير.. طب والله كويس انك عارف انك الكبير..
كملت بألم وحزن… طب ياخويا ياكبير. ليه طردت اختك الصغيرة من بيت ابوها. ليه خلتها ترجع في نصاص الليالي ل جوزها اللي ضر، بها واهانها. ليه ما اخدتليش حقي منو.. ليه
كملت بدموع… ليه يا اخويا ياسندي. ليه. ليه بدل ما توقفله وتاخدلي حقي منو خلتني ارجعله مكسورة ومذلولة زي الكلبة علشان يذ، ل ويهـ ين فيا اكتر هو واهله… انا هفضل طول عمري اكرهكم ياطارق. مش عايزة افتكركم حتي لاني كل ماهفتكركم هحسبن عليكم
وقفلت
طارق بص ل عاليا بغضب وقال… بنت ال.. دي اللي عاوزاني اصالحها دي متربتش
عاليا…. هي لسه واخدة علي خاطرها منك. وبعدين. انت لازم تروحلها وتصالحها وتحسسها انك اخوها بجد سندها.لازم تروحلها بيتها ياطارق علشان تسامحك.
طارق برفض… انتي بتقولي ايه استحالة اروحلها دي بت قليلة الادب وكمان انا مش هدخل للزفت جوزها ده بيت
عاليا لسه هتتكلم
قاطعها بحدة…. خلص الكلام. متتكلمش في الموضوع ده تاني. سامعة
……………..
تاني يوم
في شقة امجد ورشا
امجد خرج من الاوضة بعد ماجهز لانه راجع الغردقة
كانت رشا قاعدة علي الكنبة في الرسيبشن بصمت
والولاد قصادها علي الارض بيعلبو بالالعاب بتاعتهم
امجد حط فلوس كتير علي الترابيزة وقال… لو احتاجتي حاجه ابقي كلميني
وميل علي عياله وباسهم وخرج
……………
بعد اسبوع
كان امجد في شغله قاعد علي مكتبه مغمض عينه ومرجع ضهره لورا وهو بيفكر في رشا وهو في حيرة
مفيش حاجة بتثبت ابدا انها بتخو،، نه كل مراقبته ليها
،، مكالمتها اللي اخترقها مفيش مكالمة واحدة بينها هي واخوه،، الكاميرا اللي بدلها باكاميرا تانية واللي كان متابعها طول الاسبوع ده مشافش من خلالها ان رشا طلعت ل اخوه مرة واحدة،، حطلها كاميرا في اوضتها بحيث لو هو اللي بيجلها شقتهم. بردو محصلش. ملقاش دليل واحد بيثت انها بتخو، نه لدرجة انه شكو فيها بدأ يقل وهو بيقنع نفسه ان كلام ابنه هو فسره غلط وان اكيد كانت بتطلعه فعلا تطلعه اكل زي هي ما قالتله قبل كده وان اكيد مفيش مابينهم اي حاجة وانها ممكن تكون بتتعامل معاه بتلقأيية لانها بتعتبره كـ أخ . خصوصا انها بنت خالتهم يعني متربية معاهم وواخده عليهم
…………..
عند حورية
كانت قاعدة مع بيري وهي بتقولها…. انا قررت خلاص اني اتطلق يابيري
بيري… صح ياحورية. كنت عاوزة اقولك كفاية كده.انتي خلاص اخدتي حقك منهم وذ، لتيهم كفاية.. اخرجي من البيت ده بقا.. بس تفتكري هيوافق يطلقك بسهولة
حورية….. لو رفضت يطلق بهدوء هخلعه. هو عارف انا بقيت شغاله مع مين. يعني موضوع طلاقي منه بقا اساسا سهل. وهو عارف كده ف اكيد مش هيحب اني ارفع عليه قضيه هيكون متأكد اني هكسبها ويرفض يطلق. اكيد هيشتري نفسه دا غير الفيديو اللي هيخاف ابعتو لاخوه.
بيري…. طب وانتي هتعملي ايه. هتبعتلي الفيديو ل امجد
حورية… طبعا. انا مش هسيبه متغفل ومخدوع فيهم.. خصوصا اني متاكده انهم مش نادمانين علي وسا، ختهم هما بس خايفين. لكن محسيتش بذرة ندم واحدة في عينه او في عينها. دول اوسا،، خ يابيري.
بيري… بس انا خايفة عليكي هياذوكي
حورية…. مش هيلحقو امجد مش هيسيبهم عايشين اصلا
….
مساءا
محمد وقف قدام شقة ضغط علي جرس الباب وفي ثواني كانت فتحت الباب واحدة في اواخر العشرينات واللي بمجرد ما لقيته قدامها اترمت في حضنه وبقت تحضن فيه باشتياق وهي بتقول.. وحشتني. وحشتني اووي
بعدت وهي بتبصله بحب واشتياق وبتقول… بقال كتير مش بتجيلي
محمد دخل وهو بيقول… اديني جيت
…..
عند رشا اللي خرجت البلكونة فجاة بصت قصادها لقت عاصم واقف هو كمان في بلكونة اوضته
ابتسمت بخبث وبعدين قالت… عاصم ازيك
بصلها عاصم ورد عليها… اهلا يارشا ازيك
رشا… تمام.. احم بقولك ايه. عاوزاك.
بصلها عاصم باستفهام
رشا…. عاوزة اتكلم معاك يعني. الموضوع يخص حورية
عاصم بلهفة…. مالها
ابتسمت من جواها بخبث وقالت…. هطلع اقابلك فوق السطح لان مش هينفع نتكلم هنا.
عاصم… تمام
..
فوق السطوح كانت طلعت رشا وقابلها عاصم اللي علطول قالها….في ايه مالها حورية
رشا…. انا عارفة انك بتحبها و عاوزها بأي طريقة. وعارفة انك عاوز تنتقم من محمد اللي خدها منك زمان..
اتنهدت بغل وقالت…. انا هساعدك في الموضوع ده. هخليك تطولها زي مابتتمني
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مأساة حورية)