روايات

رواية وتين الزين الفصل الثالث 3 بقلم شهد السيد

رواية وتين الزين الفصل الثالث 3 بقلم شهد السيد

رواية وتين الزين الجزء الثالث

رواية وتين الزين البارت الثالث

رواية وتين الزين
رواية وتين الزين

رواية وتين الزين الحلقة الثالثة

نيڤين: وتين
نظرت وتين خلفها ووجدت اصدقائها يقفون، فصرخت بفرحه قائله: بنات وحشتوني
واسرعت باحتضانهم بشده وكذلك هنا التي ذهبت لهم واحتضنتهم ايضاً وبعد فتره ذهب زين واصدقائه وكذلك معتز الذي ذهب معهم وجلست الفتيات مع بعضهن
روز: كدَ يـَ وتين متقوليليش انك بتتخطبِ
وتين: والله العظيم جيت فجأه وكمان انتم كُنتم فـِ دبي
نيڤين: انتِ عارفه اننا نجيلك حتى لو فـِ المريخ صح
وتين بضحكه: صح
ميار: بتتخطبِ من غيري يـَ ند.له
وتين بضحك: اوه ميار حبيب قلب اخوك طب تيجي ازاي دِ تعالي اخطبك لصاحب زين
ميار: بتتكلمي جد
ضحكت البنات على ميار
مي: اه منك يـَ وتين كُنت هموتك اول ما البنات قالولي
وتين: هو مين اللِ عرفكم
مي: انتٌ مكنتيش عاوزانا نعرف ولا ايه
وتين: لا والله كُنت هقولك بس الوقت مكنش مساعدني
مي: اه، روز اللِ قالت لينا
نظرت وتين الى روز وقالت: مين قالك يـَ روزي
روز: احم…. احم.. احم
وتين: حنجرتك بتو.جعك يـَ روزه

 

 

 

روز: ايه.. لا خالص اصل هنا هيَ اللِ قالت ليَ
هنا: صحابك دول ولا مُش صحابك كانوا هيزعلوا ولا مُش هيزعلوا الحق عليا يعني
ضحكت وتين بشده على هنا وقالت: اهدي يـَ بنتي هو انا همو.تك دَ انا هحضنك والله وكمان اشكرك
هنا: بجد انا افتكرتك هتموتيني ولا حاجه
نيڤين: تِمو.تك!! دَ وتين بتخاف من خيالها
وتين: ايه الاحراج دَ بس
امتلئ البيت بصوت ضحكت البنات وفـِ الخارج يجلس محمود والد وتين وهو سعيد بوجود اصدقاء ابنته بجانبها فهو من اخبر هنا ان تتصل بهم وقد نفذت هنا ذلك بناءً على مطلبه
زين: مالك يـَ أمي من ساعة ما جينا من الخطوبه
هويدا: لا يـَ حبيبي مفيش حاجه
زين: متأكدة
هويدا: اه متأكدة تصبح على خير
زين: وانتِ من أهل الخير
دخلت هويدا غرفتها وهيَ تتذكر عندما رأته لاول مره فـِ الجامعه ولكن صديقتها كانت تحبه وتحكي لها عن حبها له فتركت حبها من اجل صديقتها
فِ مكان اخر لاول مره هنروحه، يقف هو بعظمته وجبروته ” أنس المصري”
قمحاوي اللون طويل بعض الشئ يعمل فِ المافيا ويُلقب بِ “أسد المخابرات”وسنعرف هذه الحكايه فِ الاحداث القادمه
أنس: هل فعلت ما اخبرته لك
– نعم، يا سيدي فهم الان جاهزون حتى يهجموا
أنس: اذن، اجعلهم يبدأوا القتال
– حسناً يَـ سيدي

 

 

 

رحل ذلك الشخص وبقى أنس مع نفسه
أنس: هما دلوقتي هيهجموا
-ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أنس: انا مُش خايف على نفسي، انا اهم حاجه عندي انتم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أنس: طيب، خُدوا بالكم من نفسكم، سلام
_______________________.
اغلق أنس الهاتف ونظر للفراغ فِ شرود………………………
فِ الصباح
معتز: هنا.. هناا اقوليلي مين القمر دِ” كان بيوريها صوره روز”
هنا: انتَ مالك يـَ خوياا
معتز: يـَ بنتي انا اخوكِ احترميني شويه
هنا: روح يلا اجري من هنا
معتز: ماشي يـَ هنا هعرف بطريقتي
هنا: قال طريقتك اه، انتَ عندك طريقه
معتز: اه عندي احسن منك
احمد ومروان ومعتز وزياد وعدي: هو مين القمرات اللي كانوا فِ خطوبتك دِ يحبيب اخوك
زين بضحك: معتز روح اسال اختك
معتز باسئ: لسه جاي من عندها وطر.دتني من البيت
ضحك الشباب على طريقه معتز واخبرهم زين ان هؤلاء البنات صديقات وتين واتوا لحضور الخُطوبه
احمد: يعني هيمشوا علطول ولا قاعدين
زين: الله اعلم بقى مُش عارف

 

 

 

مروان: انتَ لازم تعرف يـَ خوياا
زين بضحك: من عنيا يخوياا
مروان: حبيب اخوك
وفجأه وهم يتحدثوا دخل احدهم……………………………………
يا ترى مين اللي دخل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وتين الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى