روايات

رواية عنيدة الادهم الفصل الثامن 8 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الفصل الثامن 8 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الجزء الثامن

رواية عنيدة الادهم البارت الثامن

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الادهم الحلقة الثامنة

تاني يوم الصبح
مازن: أسيل قومي تليفونك بيرن قووومي
أسيل بنوم: امممم قايمه حاضر
مازن: تليفونك بيرن من بدري قومي
أسيل: اهو جايه
مازن بزعيق : جايه فين بقولك قومي تليفونك بيرن
أسيل: طب متزعقش طب
مازن: طب يلا علشان عاوزك
أسيل: في ايه
مازن: قومي الاول
أسيل: اوووف حاضر
مازن: عندك حاجه النهارده
أسيل: اها عندي تمرين مكثف علشان المهمه
مازن: بت انتي متأكده انك هتروحي مش خايفه

 

 

أسيل: لا بالعكس أنا نفسي في كده من زماان …..قولي انت كنت عاوزني ليه؟
مازن: مش أنا الي عاوزك ماما و بابا و قالوا لي اصحيكي
أسيل: طيب حاضر اطلع انت و انا جايه وراك
مازن بتردد: هو انت كلمتي ريماس امبارح
أسيل: اه، ليه
مازن : قالتلك حاجه
أسيل: زي ايه، هو في حاجه
مازن براحه: لا بس بسأل عادي
أسيل بخبث: تمام
.
في الخارج
والد أسيل: حتى لو أسيل وافقت انا مش هجوزها قبل م تخلص دراستها
الأم: لا هتضيعوا من ايديها ده شاريها و شوفه كلمك كام مرة
الأب: و انا مش هجوزها غير لما تخلص دراستها
الأم: طب اسألها و شوفها الاول
الأب: هسألها مع اني واثق من ردها
الأم: اسكت بس و اسألها
مازن: مش مصدق أن المجنونه دي هتتجوز
أسيل: بتجيبوا سيرتي في ايه؟ سامعه اسمي ؟
مازن: متخفيش كل شر طبعا
أسيل: الله يكرمك طمنتني

 

 

الام بخفوت للاب: قولها
الأب: هقولها اصبري…بيوجه كلامه لآسيل : أسيل انت موافقه على عمرو
اسيل بكسوف: الي حضرتك شايفه
الأب: طب هو عاوز الفرح يكون اخر السنه دي
أسيل: يعني كمان شهرين لا طبعا مش موافقة
الأم: ليه يعني مش موافقة
أسيل: ماما انا مش هتجوز غير لما اخلص دراسة
الأب: كنت واثق من ردك بس امك أصرت أسألك
أسيل: حبيبي ي بابا
الأم: خليكي كده هيزهق و يسيبك
أسيل: انا مضربتهوش على ايده علشان يجي يتقدم
مازن: ماما أسيل مش هنكمل دراستها غير في بيت ابوها احسن ليها
أسيل: الله يخليك
مازن: عدي الجمايل
الأب: طب الخطوبه هتبقى اخر الاسبوع يعني كمان اربع أيام
أسيل: الي تشوفه ي بابا
أسيل بخفوت لمازن: هصالحك انت و ريماس
مازن بخوف: احنا مش متخاصمين
أسيل: اه بأمارة امبارح في المطعم لما شافت رقم البت الملزقه الي معاك في الشغل على تليفونك
مازن: طب استري عليا و الله م اعرف جابت رقمي منين
أسيل: ياااه ي غلبان و متعرفش رقمها اتسجل عندك ازاي و لا مين رد عليها واتس من فونك
مازن: والله كانت بتسأل ع الشغل
أسيل: هصدقك و اكدب عنيا

 

 

مازن: خلاص و هعملك الى انت عوزاه
أسيل: خلصانه
الأب: بتقولوا ايه انت و هي
أسيل بخبث: بيقولي انو هيوصلني التدريب النهارده…….احيييه التدريب الساعه كام
الأم: الساعه 2
أسيل بنبرة بكاء: مكنش يومك ي أسيل هموت النهارده
الأم: لو بطلتي كلام و دخلتي تلبسي هتلحقي و كده كده مازن هيوصلك
مازن: و انا مالي
أسيل: و حياه عيالك لتسكت و تستناني
مازن: عدي الجمايل
أسيل بتدخل تلبس ..بتلبس دريس اسود و خمار كافيه و تنزل تركب مع مازن
أسيل: يلا بسرعه ده انا هتعلق
مازن: احسن
أسيل: اطلع يلاا
مازن: اللهم لا شماته بس أنا شمتان
أسيل: هتشمت حلو لما ريماس تعرف انو البت الملزقه دي كانت بتحبك
مازن: أسيل انت اختي حبيبتي
أسيل: دلوقتي بقيت حبيبتك
مازن: ده انتي طول عمرك حبيبتي
أسيل: اه انت هتقولي
بعد فترة بيوصلوا
أسيل: متنساش تدعيلي لما اموت
مازن: هوزع صدقات ع روحك بس ادخلي يلاا
أسيل: مازن منك لله …بتدخل

 

 

مازن: والله هبله و بيمشي
أسيل: السلام عليكم
ادهم: لسه بدري ي انسه
أسيل: والله غصب عني
ادهم بزعيق: حظرتك قبل كده و برده كررتي التأخير
أسيل بخوف: م هو ا اصل ا
ادهم : انت هتهتيئ
اسيل: انا اسفه مش هيتكرر تاني
ادهم بزعيق: 70 ضغط حالا
أسيل: حاضر
اسيل بخفوت : كل ده علشان ساعه واحده تأخير منه لله
ادهم: بطلي برطمه و اتحركي
أسيل: انا اسفه حاضر
عند مازن
هايدي (البت الملزقه): انا كنت بدور على الملف الأحمر يا مازن انت مشفتهوش
مازن: لا شوفيه في الدرج
هايدي : دورت عليه كتيرر و مش لاقياه ممكن تدور معايا عليه
مازن: انا مش فاضي دلوقتي عندي شغل لما اخلص هدور معاكي
هايدي: بس أنا محتاجاه جداا دلوقتي
مازن: دوري عليه ي هايدي و سبيني اخلص علشان همشي بدري
هايدي: ليه في حاجه
مازن: لا بس خارج مع خطيبتي
هايدي: انت بتحبها
مازن: جداا
هايدي : طب و هي
: هي بتحبه ي اختي
مازن بخوف: ريماس اوعي تفهمي غلط
هايدي: مين دي ي مازن

 

 

ريماس: انا خطيبته ي اختي
هايدي: انت عامله زي الاطفال كده ليه
ريماس: احسن م اكون زي العواجيز و لا ايه ي ميزو
مازن: اها طبعا تعالي بره
هايدي: اه فعلا، انا هايدي زميله مازن في الشغل و صحاب جدا
ريماس: و انا ريماس خطيبه مااازن
مازن: طب هنستأذن احنا ي هايدي
ريماس: ليه خلينا ده انا لسه متعرفتش على صاحبتك هاايدي
مازن : مرة تانية يلا بقا
بيأخدها و بيقعدوا على كافيه قريب من الشغل
مازن: اهدي هفهمك
ريماس: فهمني ي اخويا امبارح الاقي رقمها متسجل عندك و دلوقتي تقولي صاحبته فهمني علشان مكسرش دماغك
مازن: ريماس اهدي و متعليش صوتك عليا
ريماس : هديت اهو
مازن: والله م في غيرك في قلبي و هي كانت بتدور على ملف و حتى لو كانت جايه تكلمني انا عمري م ابص لغيرك انا بحبك انت
ريماس بكسوف : و انا بحبك بس امسح رقمها ممكن
مازن: انت تؤمري ي حبي ، تشربي ايه
ريماس: اي حاجه
مازن بينادي الجرسون
الجرسون: و انا بقول الكافية نور
مازن: منور بالي فيه
الجرسون: امال مدام هايدي مجاتش معاك ليه
مازن: غور منك لله وبيكمل في نفسه: راحت عليك
ريماس:مدام هايدي و تقوم علشان تمشي
مازن: استني و الله انت فاهمه غلط
ريماس: ابقي خلي وتكمل بتريقه : مدام هايدي و تمشي
مازن: اه منك لله م صدقت صالحتها

 

 

بيمر يومين و مازن بيحاول يصالح ريماس و هي مش موافقة و أسيل ملتزمه بمعاد التمرين و عمرو بيجهز ل الخطوبه و التسليم و فرحان إن أسيل وافقت و ادهم كثف التدريب علشان المهمه و جه معاد العمليه و كلهم اتجمعوا في المقر
ادهم: مش مهم تطلعوا كويسين قد م مهم أنكوا تمنعوا التسليم …التسليم ده لو تم الشباب كلها هتبوظ و مصر هتدمر بمعنى منع التسليم اهم من حياتكوا مفهوووم
كلهم: مفهوم
ادهم: أسيل و نور و معاذ و ايه هتدخلوا من الباب الخلفي و الباقيين من الامامي هنحاصرهم بس اوعوا تظهروا قبل م نتأكد أن التسليم بدأ فعلا
معاذ: طب م احنا ممكن نمسكهم قبل م التسليم يبدأ
ادهم: لا لازم نتأكد انهم بدأوا و ميكنش مجرد تمويه علشان يمسكونا
أسيل: مش دول عصابه صغيرة
ادهم: بس مش هما الرأس الكبيرة هما شغالين لصالح حد و مفكرين انو احنا مش هنشك فيهم علشان لسه خارجين من السجن
أسيل: تمام
ادهم: يلا اتحركوا
وصلوا مكان التسليم و كل واحد بقى في مكانه
معاذ: بصوا هناك هما دول
أسيل وايه : فين
معاذ: هناك اهم
أسيل بصدمه:
______________________________
تفتكروا أسيل شافت ايه صدمها؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى