روايات

رواية حياة صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة حسن

رواية حياة صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة حسن

رواية حياة صعيدي الجزء الثاني

رواية حياة صعيدي البارت الثاني

حياة صعيدي
حياة صعيدي

رواية حياة صعيدي الحلقة الثانية

يقول الرسول ﷺ
“أنا في روضتي حي .. أسمع كل من صلى علي ”
– صلوا عليه 💛
دكتور ياسين: هي لسه بنت بس
مصطفى بقلق: بس اي انطق
ياسين: بنت حضرتك واخد جرعه من (المورفين)
مصطفى بستغراب: اي ده
ياسين: للأسف ده نوع مخدرا”ت مهديه
مصطفى بصدمه: اي انت بتقول اي مستحيل بنتي تاخد مخدر”ات
ياسين مشي و مصطفى قاعد علي الكرسي و حط ايده علي وشه
توفيق قرب من مصطفى
توفيق: هتعمل اي دلوقتي يا مصطفى بيه
مصطفى رفع راسه و بص لي توفيق نظره مش مفهومه
في مكان تاني
المجهول: ها يا ياسين احكي
ياسين بأحترام: طلعت بنت يا باشا بس
المجهول : بس اي
ياسين: بتاخد جرعه مخدر”ات يا باشا
المجهول بعصبيه : امشي من وشي
ياسين مشي بي خوف
تاني يوم صحيت حياه بأزعاج بسبب ضوء الشمس
حياه بوجع: ااااه دماغي و بتبص حوليها بتستوعب هي جات اوضتها ازاي
حياه بزعيق: احلام انتي يا زفت الي اسمك احلام
احلام الخدامه كبيره في السن: ايوه يا ست حياه
حياه بعصبيه: ساعه علشان تيجي لما اندهلك تيجي علي طول
احلام: اسفه يا هانم
حياه: اعمليلي القهوه بتاعتي
احلام بحترام: حاضر
حياه: انا جيت هنا ازاي انا مش فاكره حاجه
احلام: مصطفى بيه هو الي جابك هنا
و مشيت احلام قبل ما حياه تسالها علي حاجه تانيه
حياه: ااااه انا دماغي هتتفرتك مش فاكره انا جيت ازاي
و قامت دخلت تاخد شاور
بقلم بسمله حسن
في نفس الوقت مصطفى نده لي سليم
مصطفى: بص يا سليم يابني انت عارف انا بحبك قد اي و يمكن بعتبرك ابني الي مخلفتهوش
سليم بحترام: شكرا يا باشا ده كرم من حضرتك
مصطفى: بص يا سليم انا عايزك تكون الحارس الشخصي لي حياه بنتي
سليم: حضرتك انا بشتغل هنا سواق مش حارس لي حد بعد ازنك
سليم لسه هيمشي وقفه صوت
مصطفى: بنتي بتاخد مخدر”ات
سليم بصدمه: اي
في مكان تاني في الصعيد
في محافظة سوهاج
الجد بغضب: لحد متا ولدي هيفضل قاعد في مصر مش المفروض ينزل عشان يتجوز بنت عمه دي
هاله: والله يا عمي كلمته و قالي نازل قريب
بقلم بسمله حسن
الجد: نفسي افرح بيه ياهاله واشيل عيالو قبل ما اموت خلاص مبقاش في العمر بقيه
هاله: بعد الشر عليك ياحبيبي انشالله انا وانتا لا
الجد ابتسم ودخل مكتبه منغير ولا كلمه
********
حياه خرجت من الحمام لقت احلام جابت القهوه
احلام بحترام: القهوه يا هانم
حياه: Sorry
احلام: ولا يهمك يا هانم
حياه قربت من احلام و حضنتها: Sorry يا داده انا عارفه انك زعلتي مني
احلام طبطبت علي ضهرها: وانا عمري ما هزعل منك ده انا الي مربياكي
و خرجت من الأوضه و حياه بتشرب القهوه و قررت تخرج
****
سليم بصدمه: حضرتك بتقول اي
مصطفى بحزن: للاسف هو ده الي بقولك عليه
انا عارف الي بقوله ده شي غريب بس محدش يعرف يحافظ علي بنتي غيرك
سليم برفض: حضرتك ممكن تجبلها حارس شخص ليها لكن انا مينفعش
مصطفى: هيكون ليك مرتب غير بتاع الشغل عندي
سليم: طيب ليه انا عندك ناس كثير
مصطفى: علشان انت راجل و هتحافظ و هكون مطمن عليها وانت معاها
سليم لسه هيعترص شاف
حياه و هي نازله من علي السلم
حياه: دادي انا رايحه النادي
سليم اتجنن لما شافها لابسه جيبه قصيره وتوب ابيض كت و كان باين كل تفصيله في جسمها
بقلم بسمله حسن
سليم بعصبيه واندفاع: اي القرف الي انتي لابساه ده
حياه رفعت حواجبها: وانت مال اهلك خليك في حالك وملكش دعوه
سليم قور علي ايده علشان ميمدش ايده عليها
سليم بغضب : احترمي نفسك و اعرفي بتكلمي مين
حياه باستهزاء: هيكون مين يعني انت حته سواق لوكل بتشتغل عندنا
مصطفى بغضب: حياه احترمي نفسك ده هيكون الحارس الشخصي بتاعك
حياه ضحكت جامد: بقا ده الحارس الشخص بتاعي
و شورت عليه بقرف Sorry
دادي بس ده He doesn’t finish in the man’s market, this man is a family
ميكملش في سوق الراجله راجل ده عيل
سليم بعصبيه ******
مصطفي بصدمه: حياااااااه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى