روايات

رواية تاج الفهد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد البارت السادس والعشرون

رواية تاج الفهد الجزء السادس والعشرون

رواية تاج الفهد
رواية تاج الفهد

رواية تاج الفهد الحلقة السادسة والعشرون

رد فهد ع التلفون واول مافتح الخط سمع صوت صوات جامد..
فهد بارتباك: الوو الوو مييين
عشق: الحقني يافهد انا عشق الحقني ف حد خطفني
فهد بااستعياب: خطفك ازاي انتي بره ازاي م فاهم
عشق: هو ده وقته الحقني يافهد ارجوك
فهد: طب انتي فييين مكانك فيين
عشق:انا بعد القصر بشارعين تقريبا
قفل فهد معاها وهو مخنوق وبيكلم نفسه: هي مشاكلها مش بتخلص انا عارف
تاج بقلق: فهد رد عليا ف اي مين كان بيكلمك
فهد: عشق
تاج بغيرها: بتكلمك ليه ومالك بان ع وشك التوتر ليه كده
فهد: تقريبا ف حد بيضايقها
تاج بعدم فهم: بيضايقها ازاي يعني ف القصر؟
فهد: لا بره هي مش القصر اصلا
تاج: ايي وازاي تخرج ف وقت زي دي
فهد وهو بيقوم من ع السرير علشان يلبس: معرفش معرفش ياتاج انا هروحلها اهو
تاج: هلبس وهاجي معاك
فهد بصوت عالي وهو بيلبس الشوز: قولت لا انا مش مستعد اخاطر بحياتك وانا معرفش ف اي هناك
تاج وعيونها مدمعه: ماشي خلي بالك من نفسك
فهد: متقلقيش هاخد رعد معايا
وسابها وخرج من الاوضه وهي قاعده ع طرف السرير حاسه بنار غيرها بتحرقها من جوا
……………
رعد: خير يابشا هنروح فين
فهد: مشوار حوالينا القصر كده
رعد: تحت امرك يابشا اتفضل
ركب فهد العربيه وساق بي رعد حوالينا القصر
فهد: اقف هنا يارعد بسرعه
وقف رعد ونزل فهد من العربيه وورا رعد لحد ماشوف نور عربيه چيب وف صوت بنت جواها بتصوت….
جري فهد بسرعه ومعاها رعد وكسروا قزاز العربيه…
لقوا عشق لبسها متقطع وعماله تعيط وعمار حضنها قرب فهد منه بطريقه مخيفه وخدوا م العربيه وبدا يضرب ف بكل قوته وامر رعد انه ياخده ع مخزن القصر ومحدش يقربله غير لما اجيلوا…
رعد: تحت امرك يابشا
رفع رعد عمار ع كتفه وخدوا ومشي وفهد دخل العربيه قلع القميص اللي كان لبسه ولبسه لعشق وخدها ونزل بيها من العربيه..
فهد وهو سايق العربيه: انا عايز اعرف اي اللي نزلك من القصر ف الوقت ده هاا
عشق وهي بتعيط:قولت انزل اتمشي وبعدين مبعدتش عن البيت ده حوالين القصر ولبسي كان كويس بنطلون طويل وتشيرت بكم
فهد بعصبيه: انتي شايفه اي ان حوالين القصر امان مثلا مفيش بنت بتخرج من بيتها ف وقت زي دي فاهمه عجبك اي اللي حصل من شويه عايزه ضيعي نفسك زي الاول..واكمل بسخريه:يا مدام عشق
عشق بصدمه وهي بتبرقله جامد: م.. م.. مدام
فهد :انتي فكراني مش عارف ولااي ده انا بنفسي اللي خليت الدكتور يوافق ينزلك الجنين قولت يمكن تفوق لنفسها شويه
عشق بعياط: فهد انا.. ان.. انا
فهد: ياريت مسمعش صوتك لحد مانوصل
سكتت عشق وهي جواها خوف من فهد هي مكنتش عايزها يعرف حاجه عن المواضيع دي كلها وفضلت تلعن ف نفسها..
فهد: وصلنا القصر هتفضلي سرحانه كده كتير
عشق: ها لا هنزل اهو
نزلت من العربيه ولسه بتقفل الباب لمحت تاج واقفه ف البلكونه فاعملت نفسها بتعيط وهيغمي عليها
عشق: الحقني يافهد
فهد بص ورا ولقي شكلها تعبان فاشلها ودخل بيها وتاج نار الغيره بتاكلها فانزلت بسرعه
دخل فهد وهو شايلها وهي لفها ايدها حوالينا رقبته شفيفها لمسه وشه
فهد: انتي واقفه ليه كده ياتاج
كانت واقفه ع والسلم وحاطه ايدها ف وسطها وبتتكلم بعصبيه
تاج: انت شايلها ليه كده واي اللي ملبسها قميصك!؟
فهد: هحكيلك بعدين بس الاول نطلعها اوضتها
قربت تاج من فهد ونادت ع خيريه
تاج بصوت عالي: داده خيريييييه
جت خيريه وهي بتفرق عيونها من النوم…
خيريه: خير يابنتي ف حاجه
تاج بسخريه: تعالي معايا نسند عشق هانم لفوق
فهد حاسس بغيرتها فاحب يخليها تغير اكتر..
فهد: لا مش هينفع دي تعابنه مفيش مشكله انها هطلعها
تاج وهي بتبرقله: لاانا هطلعها اوعا بقا كده
عشق بدلع وصوت منخفض: لا يافهد ارجوك انا مش قادره طلعني انت
تاج بغيظ: لا مانا هطلعك وهريحك خالص
شدتها تاج من ايده ونزلتها ع الارض بعنف وجت خيريه مسكت ايدها وبدوا يطلعوها لفوق وفهد واقف مكانه مبتسم ع غيرتها الواضحه..
تاج: بس حطيها هنا ياداده واتفضلي انتي
خيريه: ماشي يابنتي عن اذنك
تاج وهي بضم ايدها الاتنين حوالين صدرها: ع فكره حركاتك دي بلاش منها علشان انا عارفها كويس وعايزكي تنسي فهد لاني مش هسمح لحد يقربه منه فاهمني
عشق بسخريه: انتي لو واثقه ف نفسك وف مش هتقولي كد
تاج: لا انا واثقه ف نفسي كويس اوي بس مش وثقه فيكي انتي
عشق: عايزكي بس تشوفي وتتفرجي ع اللي هيحصل ياقطه
تاج: اكيد هتفرج بس عليكي وهو فهد بيخلني انا بطردك بره القصر خالص باايدي
عشق بضحكه صوتها عالي: هنشوف يامدام تاج
تاج بصتلها بااستحقار وسبتها ومشيت بس افتكرت حاجه ورجعتلها تاني
عشق: اي رجعتي تاني ليه
تاج: اقلعي
عشق بعدم فهم: اقلع اي
تاج: قميص جوزي اصلي هغسل وهولع في
عشق: اها لا مش هدهولك اصلي هنام بي زي ماكنت بنام ف حضن فهد زمان
تاج بعصبيه قربت منها وبتحاول تقلعها القميص
عشق: اوعي كده اي اللي انتي بتعملي ده
تاج: انا مش هطلع من هنا حتي لو فيها موتك
عشق عرفت انها مش هتتحرك فعلا فاقامت وقفت وبدات تفك زراير القميص بدلع
عشق: اهو حاجه تاني
تاج وهي مكسوفه تبصلها: ياريت تغطي نفسك بعد كده
وسابتها ومشيت راحت لفهد هي عفاريت الدنيا كلها ف وشها
………..
سيا بتكلم ف الفون…
سماح:يعني انتي كويسه يا حبيبتي
سيا: والله ياماما انا كويسه مفيش حاجه مالك بس
سماح: مفيش ياقلبي بس بعدت عنك فتره طويله وحاسه اني اهملت معاكي اوي
سيا: لا ياحبيبتي انا فاهمه ان كل ده علشان الشغل وبعدين فهد وتاج معايا ع طول
سماح بعصبيه: هي تاج دي موجوده معاكوا ع طول كده ماهي صحبتك طبعا
سيا: ياماما والله لو قربتي منها هتحبيها اوي
سماح بمقطعها: خلاص ياسيا مش عايزه اسمع عنها حاجه خلينا ف المهم
سيا بتنهيد: ف اي ياماما
سماح: انا عرفت من مدحت ان عشق رجعت من السفر امبارح
سيا: اها فعلا جت
سماح: طب اسمعيني كويس انا مش عايزه يكون ليكي كلام معاها ومن غير ماتساليني ليه
سيا: حاضر اللي تشوفي ياماما
سماح برتياح: ماشي يابنتي يله روحي نامي بقا تصبحي ع خير
سيا بحب: وانتي من اهله ياماما
……………..
تاج وهي بتقفل الباب بعصبيه وبترمي القميص ف الارض وبدوس عليه برجلها… وفهد قاعد ع السرير بيبصلها
وبيحاولي يكتم صوت ضحكته عليها
فهد: لما انتي غيرانه كده ماتكسري غروك وتعترفي بحبك
تاج وهي بتقرب عنده وبتقف قدمه: مش هنكر اني مش غيرانه وانا قولت هدي لنفسي وقت اتاكد من مشاعري الاول ولحد ماده يحصل متقربش من اللي اسمها عشق دي خالص وتحترم وجودي واني مراتك قدام الكل
فهد: انا محدش بيديني اومرا ياتاج ويقولي اعمل اي ومعملش اي
تاج بنظره فيها براءه: اعتبره طلب مني مش امر
فهد هو بيشدها من ايدها جامد عليه وبيبعد خصلات شعرها من ع وشها
فهد بحب: وانا مش قادر امنع نفسي عنك اكتر من كده عيونك بتسحرني ياتاج
تاج بخجل وخدودها بدات تبقا لونها احمر: ف… فهد ابعد انا مخلصتش كلامي
فهد: قولي الي انتي عايزه وانتي ف حضني كده لاني مش هسيبك
تاج: هو انت مش هتيجي ف يوم وتحن لحب عشق
فهد وهو بيرفع وشها ليه وبيبص ف عيونها: انا محبتش عشق اصلا علشان احن لحبها تاني قولتلك ان ده كان لعب عيال وبس… وقرب منها والتهم شفيفها بشغف انا محبتش ولاهحب حد غيرك ياتاجي… فهد وهو بيبعد شويه
فهد: نامي ياتاج علشان مش هقدر امنع نفسي اكتر م كده
تاج بخجل شدت الغطا ونامت وفهد قرب منه وخدها ف حضنه وناموا الاتنين….
…………..
عشق طالعه من الحمام ولفها فوطه ع جسمها وبتقعد قدام المرايه وبتفتكر الي حصل وهي بتضحك بضحكه خبيثه..
فلاش باااااااااك
عمار وهو بيشدها من ايدها جامد وبياخدها بره الديسكو وهي بتصوت
عشق: اوعا ايدك كده قولتلك مش بمزاجك
عمار وهو بيفتح عربيته وبيدخلها جواها وبيقلع قميصه: لا بمزاجي وغصب عنك قرب منها وبدا يقطع بلوزتها…
عشق بدلع وبتحط ايدها ع صدروه وبتبعده شويه:عندي ديل كويس وهنفذلك اللي انت عايزو
عمار:وانا موافق من غير ماعرف بس نطلع ع شقتي الاول
عشق:معنديش مانع
طلعوا ع الشقه ودخلت عشق معا…
بعد شويه وقت..
عشق وهي بتقوم من ع السرير ولفها حواليها فوطه: نفذتلك طلبك اهو اعتقد انت وعدتني
عمار وهو بيقوم ويقعد ع السرير: المطلوب مني اي
عشق: هتاخدني بعربيتك لحد المكان اللي هقولك عليه وانا هكلم فهد وهفضل اصوت وانت سايق العربيه واقوله الحقني انا ف حد خطفني وبيتهجم عليا حوالين القصر وبعد كده هقفل علشان يصدق انك سمعتني واول ماانت تشوف عربيته جايه عليك هتقطلعي لبسي وانا هصوت
عمار: بس انا كده هتعرض للخطر لانه اكيد هيبلغ البوليس
عشق: لا متخفش هيخاف ع اسمه الكبير من الاعلام والهري ده عمار: طب انتي هتعملي ليه كده مش فاهم
عشق بحده: مش لازم تفهم ع فكره اعمل اللي بقولك علي وانت ساكت
عمار: تماما انا هقوم اخد دش والبس بسرعه
عشق: استنا
عمار: ف حاجه تاني ولااي
عشق:مهما حصل الكلام ده ميتقال لحد علشان ساعتها هخلص عليك متفكرش اني سهله واها اكيد فهد هياخدك يحطك ف مخزن القصر متخفش اانا هبقا اخرجك بطرقتي
عمار: خلاص فهمت
عشق: دلوقتي انا عايزة بنطلون وبلوزه بكم
عمار بتفكير: تقريبا ف حاجه زي دي موجوده ف الدولاب ده انا داخل اخد شاور علشان نخلص من اليله دي.
باااااااااااك
عشق باابتسامه خبيثه: انا هقربك مني يافهد وهوريكي ياتاج انا هخليكي تاكلي ف نفسك لحد ماتموتي بحرقتك عليه.
…………..
ف صباح يوم جديد…
صحيت تاج من النوم وهي ف حضن فهد وبصتله بحب وابتسامه وفجأه
تاج بصوت عالي: فهههههههههههد
فهد وهو بيقوم يقف ع السرير: ايييي ف اي الي حصل
تاج وهي بتضحك بصوت عالي: هموت من الضحك بجد مش قادره
فهد وهو بيبصلها بنص عين: جبتي لنفسك بقا
تاج وهي بتبصله وبتقوم من ع السرير وبتجري : خلااااص يافهد بقاا
فهد وهو بيجري وراها: مش هسيبك تعالي هنا
تاج: ع فكره هتتاخر ع الشركه مينفعش كده
فهد: خلاص تعالي علشان متاخرش
تاج بخجل: لا انت قليل الادب ولو جيت هتعمل زي امبارح
فهد بضحك: ماانا لو جبتك المره دي هعمل اكتر من الي حصل امبارح
تاج وهي بتشهق: ياقليل الادب ياسافل انت
فهد وهو بيتحرك: انا قليل الادب طب متزعليش بقا
تاج: لا خلاص خلاص هاجي لوحدي اهو
مشيت تاج اتجاه فهد بخطوات بطيئه بخجل…
فهد وهو بيشدها من خصرها: شطوره وانتي بتسمعي الكلام كده
تاج: ط.. طب ينفع تسبني بقا
فهد: بشرط بوسيني
تاج: لا طبعا مش هعمل كده
فهد: خلاص هتفضلي كده وانا مرتاح ونتي ف حضني اصلا
تاج: خلاص… بتقرب منه وعينها ف الارض باسته ف خده وبعدت عنه بسرعه
فهد بضحك: انا هروح اجهز قبل ماتموتي من الكسوف كده
…………
سيا قاعده ع السفره بتلعب ف الموبيل لحد مالكل ينزل علشان يفطروا
عشق وهي بتشد الكرسي وبتقعد: صباح الخير
سيا: صباح النور
عشق: امال فين فهد
سيا بتاكيد:اكيد مع مراته تاج فوق
عشق:مالك ياسيا بتردي علي قد السؤال ليه كده
سيا:لا….
قطع كلامها ضحكت تاج وفهد وهما نازلين من ع السلم
سيا بتبصلهم بحب وامته علاقتهم بقت حلوه كده..
وعشق بتبص عليهم بنظره حقد وغل….
فهد وتاج:صباح الخير
سيا بحب:ياصباح الورد ع اجمل اتنين
فهد:طول عمرك كلامك قمر ياسو
قعد فهد ع راس السفره وجمبي سيا والجمب التاني تاج وجمب سيا عشق
قعدوا فطروا ف هدوء تحت انظار عشق وتاج لبعض وملاحظه فهد……
خلصوا فطار وفهد استاذن علشان يمشي ع الشركه وباس دماغ سيا وتاج وموجهش اي كلام لعشق اللي بتاكل ف نفسها وسابوهم ومشي…..
عشق:عن اذنكوا بقا هروح اتمشا ف الجنينه
سابتهم ومشيت وتاج بصت لسيا اللي قاعده دماغها مش معاهم اصلا
تاج:مالك ياسيا
سيا:مش عارفه ف حاجه ممطمنه قلبي حاسه ان سليم ف حاجه
تاج:لا متقلقيش فهد مراقبه اصلا علشان عارف تصرفاته واكيد لو ف حاجه كان فهد زمانه عرف وقالنا
سيا:تمام
تاج:جهزي نفسك علشان يومين وهنسافر ان شاءالله
سيا وهي بتهز راسها بالموافقه:ماشي
…………
حسام: ياصباح الجمال
ورد: صباح النور
حسام: اي بتعملي اي كده
ورد: بفطر علشان هروح لتاج اطمن ع سيا
حسام: تمام وانا ف البيت هلبس وعليكي هناك علشان هشوف سيا
ورد: تمم سلام
قفلت ورد وحسام قاعد ف اوضته بيفكر: اي ياقلبي الزفت انت تايه بين سيا ورد ليه كده ماترسالك ع بر ورحيني
……………
ف شركه فهد دخل الشركه بفخر كبير كالعاده لحد مادخل مكتبه وطلب قهوته
السكرتيره:حمدلله ع سلامتك يامستر فهد
فهد: الله يسلامك هاتيلي كل الملفات علشان امضيها لحد ماراجع ع الملف ده علشان ف حاجات متراكمه ف الشغل اوي
السكرتيره:تحت امر حضرتك عن ازنك
خرجت السكرتيره وموبيل فهد عمال يرن لحد مارد
فهد بعصبيه:بترن ليه كل ده هعتبر نفسك مخصولك شهر
_…………
فهد بصدمه كبيره:اي سلييم انت بتقول اييييييي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تاج الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى