رواية عشقي الوحيد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم اسراء بكار
رواية عشقي الوحيد البارت الحادي والثلاثون
رواية عشقي الوحيد الجزء الحادي والثلاثون
رواية عشقي الوحيد الحلقة الحادية والثلاثون
نرجع لبطلتنا لما لقت الجرس بيرن والوقت متأخر فتحت الباب لقت هديه صغيره متغلفه فتحت لقت فيها مسدس صغير وورده ملطخه بالدم وورقه مكتوب فيها بالدم (المره الا فاتت حد انقذك مني المره دي لا) بطلتنا اخدت الهديه ومش عارفه مين الا عاوز يأذيها وقلبها بيدق من الرعب دخلت تصلي قيام الليل علشان تهدي شويه حلمت نفس الرؤيه تاني لكن المختلف أن الأعداء أكثر نامت وقامت الساعه 7 حضرت ليهم الفطار ومراد نزل شغله ونور وكنزي بيساعدوا امهم في المطبخ وجني وجاسر اتجوزا وخلفوا مريهان ونور اتعرفت علي شاب اسمه أدم وحيقدم ليها بعد سنه تانيه بطلتنا نزلت شغلها في الشركه في مصر وفي نفس الوقت بتشوف الشركه الا بتديرها التانيه كانت قاعده بتشتغل علي مكتبها علشان وراها شغل كتير لقت شهاب الدين دخل .
شهاب الدين :اهلا مهندسه اسراء .
اسراء بنفاذ صبر :عاوز اي علي الصبح يشهاب .
شهاب الدين بخبث :انا بحبك عاوز اتجوزك .
اسراء بضحك :لا والله روح شوف شغلك احسن ليك .
شهاب بغضب :في أي ياسراء أنا قولت حاجه غلط ومسك ايديها .
اسراء بغضب طاحت أيده وضربته كف :اوعي تنسي نفسك يشهاب وايدك الا مسكت ايدي دي حكسرهالك اوعي تفتكر اني مش عارفه انك زعلان اني خدت لقت السفيره انك زعلان من منصبي في الشركه أنا مش نائمه علي وداني علي عارفه كل حاجه وانت لو اخر راجل في العالم مش حبصلك يلا بره .
شهاب بعضب :العبي في عداد عمرك يا اسراء وطلع بغضب .
بطلتنا قعدت بغضب علي المكتب قامت تصلي الضهر نفس الوقت بطلنا كان سمع كل حاجه من جهاز التصنت الا في المكتب كسر المكتب كله وقعد علي الكرسي بغضب العالم كله محمد دخل استغرب من منظره قال :اي يا احمد انت عملت اي في المكتب .
احمد بغضب :محمد اطلع بره دلوقتي .
محمد بصدمه من منظره :انت بتقول اي .
احمد بغضب عارم :بررررره احسن ليك .
محمد طلع بره وبطلتنا صلت وكملت شغل لقت شخص غريب اول مره تشوفه في المكتب .
اسراء:اهلا بحضرتك .
علاء الدين:انتي بقه الا عامله قلق هنا وفي أمريكا.
اسراء بقوه :مين حضرتك عاوز اي .
علاء الدين:أنا علاء الدين ابن عم انور مدير الشركه وزميل شهاب الدين.
اسراء بضحك :اه مهو الطيور علي اشكالها تقع عاوز اي برده.
علاء بغضب :انا جاي في ملكي وشركتي .
انور بغضب :علااااء أنت ملكش حاجه انت خدت كل فلوسك زمان لما مشيت في سكه المخدرات .
علاء بغضب:انت تمسك واحده غريبه الشركه وانا لا .
انور بغضب :اخررررررس اسراء اختي الصغيره واه مسكتها شركه وهي الأولي لأنها تستاهل وهي انضف منك فاااهم واسمها سياده السفيره مفهوووم .
علاء الدين طلع بغضب واسراء بصت لانور بصه هو عارفها وقال :متبصليش كدا هو ميستاهلش لانو مش بعتبره من العائله لانو اخد الشركات غصب عن جدي وخلي الشركه دي تخسر وخد فلوسها علي المخدرات وخد فلوسه وهرب وانا الا كبرت الشركات دي ولولاكي كان زمانها وقعت.
اسراء :خلاص يا انور الا انت عاوزه اعمله.
انور :خلي بالك من نفسك مفهووووم.
اسراء :حاضر .
في بيت أسر وجايدا علي الغداء .
جايدا :يماما يلا بقه تعالي اتغدي سيبي جايدا تلعب لوحدها .
هدي :ملكيش دعوه كلي انتي .
اسر :براحتك يعمتي مش هتلاقي اكل.
هدي :علشان اخليك تطبخ غيره .
اروي :أسر عاوزاك في موضوع.
اسر :في أي يا اروي.
اروي بصت لجايدا وأسر استغربهم وقال :مالكوا انتوا الاتنين .
جايدا : بصراحه يا أسر في عريس متقدم لاروي.
اسر ساب الاكل :مين .
اروي بتوتر :دا المحامي الا بشتغل عنده ياسر الالفي .
اسر بحده خفيفه:واحنا رايحين نحب ولا نشتغل .
اروي بصا لجايدا بتوتر وقالت جايدا :فيها أي يا أسر نصيبها .
اسر :موافق بشرط .
اروي :اي هو .
اسر :خليه يجي بكره الساعه9 بليل ومفيش شغل انهارده ولا بكره .
اروي :ايوه يا أسر بس انا ورايا شغل حخلصه انهارده واجي بكره أما وهو .
اسر :لا الا عندي قولته .
اروي :ماشي .
خلصوا اكل واروي كلمت ياسر وبطلتنا راحت شقتها لقت شهاب الدين وعلاء الدين في وشها انصدمت قالت بقوه :خير اي الا جابك انت وهو .
شهاب الدين :مفيش اتفضلوا.
بطلنا كان طالع من شغله وشاف اسراء نازله من الشركه اطمن عليها من بعيد وشاف شهاب وعلاء وراها طلع وراها وقال :لا مفيش اتفضلوا .
بطلتنا انصدمت وقلبها بيدق زي الطبل ومش شايفه غير عيونه وسرحت فيهم لونهم الزيتي وخد المفتاح منها وفتح الشقه وخدها من أيدها ودخلها وقفل الباب .
شهاب :انت مين يلا .
احمد ببرود ضربهم وقال اخر مره تلاحقوها ومشي.
بطلتنا دخلت الشقه وهي مصدومه كلت ونامت وقامت الساعه 10 بليل تصلي قيااام الليل وقرأت قرأن وكلمت جيهان .
اسراء:اذيك يجي عامله ايه.
جيهان :عامله ايه يقلبي مش عارفه اقولك ايه والله يسو الشغل الا شوفتهولي هنا مريحني جدا والمدرسة هنا مرتبها حلو معلش بقه متقله عليكي وقاعده في شقتك يومين بس وحشوف مكان .
اسراء بزعل :كدا يجي انا وانتي اخوات شقتي هي شقتك.
جيهان :قلبي يجي مش ناويه تيجي .
اسراء :حخلص بس الشغل هنا أنا موكله واحد زميلي يشوف الشركه ومتابعه الماجستير من اللابتوب .
جيهان :خلي بالك من نفسك .
اسراء :حاضر.
بطلتنا قفلت ونامت نرجع لبطلنا رجع بيته متأخر وصلي ونام وأبوه دخل يطمن عليه ولسه حيطلع لقي صوره كبيره لاسراء استغرب الاول واتصدم لما لقي احمد كاتب عليها عشقي الوحيد فرح في نفس الوقت وطلع من الاوضه تاني يوم ياسر اتفق مع أسر علي الخطوبه وتم قرايه الفاتحه و الخطوبه بعد اسبوع وتم قرائه فاتحه نور وادم وبطلتنا كانت فرحانه بأختها الا انا جاء اليوووم المنتظر الا حيقلب حيااه ابطالنا الاتنين …..؟
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)