روايات

رواية أحببت معاقا عقليا الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق السيد

رواية أحببت معاقا عقليا الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق السيد

رواية أحببت معاقا عقليا الجزء الرابع عشر

رواية أحببت معاقا عقليا البارت الرابع عشر

احببت معاقا عقليا
احببت معاقا عقليا

رواية أحببت معاقا عقليا الحلقة الرابعة عشر

الدكتور بأسي: انا اسف ال…….
جاسر بعصبية وهو يجذبة من ياقة معطفة الطبي: محصلهاش حاجة يلاااااا قول محصلهاش حاجة هي كويييسة يلااااااا انطق ساااااكت لية هي محصلهاش حاجة
الدكتور بخوف: اهدي اهدي هي محصلهاش حاجة محصلهاش حاجة بس لو سمحت سبني
جاسر بلهفة: بجد محصلهاش حاجة هي كويسة صح ايوا كويسة
احمد بتوجس: جاسر اهدي ووجه حديثة للدكتور بنتي مالها يادكتور في اية
الدكتور بعملية: اللي كنت عايز اقولة إنها محتاجة تعمل العملية في اقرب وقت كل دقيقة بتعدي دلوقتي خطر عليها
جاسر برعب: ققصدك اية وعملية ااية
………: قصدة ان شروق مريضة قلب ومحتاجة عملية زرع في اسرع وقت
جاسر بصدمة: شريف ازاي ااانت بتقول اي
احمد بصدمة: اانت بتقول اية ابنك بيقول اية يامحمود
محمود بحزن: دي الحقيقة احنا بندور لها علي قلب بديل
احمد بحزن: يعني بنتي هتروح مني بعد مرجعت لحضني تاني لا مش هسمح يحصلها حاجه
شريف: قولي يأياد اللي قولتلك علية موجود
“اياد هو نفسة الدكتور وهو صاحب شريف زميله في المستشفي شريف دكتور كمان ”
اياد بتوتر: ااه القلب جاهز بس يعني اللي حصل…
شريف بنظرات ذات مغزي: تعالي معايا
وابتعدوا عنهم
شريف: في اية يلا حصل اية

 

 

 

اياد: بصراحة القلب اللي هنا مش هينفع لاختك
كدا مقدمناش غير ما”فيا الاعض”اء مفيش حل تاني
شريف: انا موافق بس الكلام دا ميطلعش برة ياياد مفهوم
اياد: متقلقش دلوقتي هنتواصل معاهم ازاي
شريف: فاكر جبران اللي عملتلة العملية من اسبوع انا متأكد ان هو تبع الما”فيا انا هروحلة معايا عنوانة يارب يقبل يساعدنا
ذهب إليهم ليطمأن علي صحة اختة ويذهب لجبران في منزلة
شريف: بابا انا هدخل اطمن علي شروق
جاسر بسرعة: انا عايز اشوفهاا
شريف بإماءة: يلا بينا دلفوا جميعا إليها
وجدوها مسطحة علي الفراش وجهه شاحب كشحوب المؤتي ليست كعادتها يتسألون هل تلك الفتاة التي امامهم هي نفسها الفتاه التي تعشق المرح والضحك لا تسمح للحزن ان يدق بابها هل سيفقدونها الي هنا وتوقف عقلهم عن التفكير
جاسر بصوت يجاهد ان يخرج طبيعيا: شروق
شروق بصوت يظهر علية التعب: بابا انتو لية كلكم هنا انا كويسة وعايزة اخرج
شريف بدموع: هتخرجي ياحبيبة قلب اخوكي هتخرجي وهترجعي احسن من الاول ومش هتحسي بالتعب دا تاني اوعدك هتبقي كويسة هعمل كل اللي هقدر علية علشانك
شروق بتعب: وانا واثقة فيك
شروق بمرح مصطنع: اية دا انتو كلكم زعلانين كدا لية هو انا مت ولا اية لا مبحبش جو الافلام الهندي دا
احمد بدموع: سامحيني يابنتي سامحيني انا السبب في رقدتك دي سامحيني
شروق بمرح: تصدق يابوحميد بعد اللي شوفتة في العيلة دي انا حاسة ان انا لو مت هيطلعلي شبية وابقي عشت فيلم هندي بحق وحقيقي ياااااه دا هيبقي فيلم ولا في الاحلام
احمد بضحك: يعني انتي عايزة يبقي ليكي شبية ولا تعيشي فيلم هندي
شروق بهمس: اية دا هي تفرق
احمد بنفس اسلوبها: ايوا اومااال
شروق بهمس: اذا كان كدا انا عايزة من الواد اللي وراك دا “وهي تشير علي جاسر ” شبيه علشان بنتخانق علية انا وصحابي
احمد بضحك: واشمعنا الواد دا
شروق بنفس الهمس : مهو جاسوري ليا انا والشبية يبقا لشبيهتي بعد ماموت
احمد بغضب افزع جميع من كان بالغرفة : شرووق مسمعكيش تتكلمي عن الموت تاني مفهووم وغادر للخارج يمنع دموعة من السقوط
شروق بضعف: كلنا هنموت يابابا كلنا الموت راحة لينا من حجات كتيير اوووي هنغادر الدنيا الخداعة دي هنبقا عند ربنا مفيش ظلم مفيش مكان لاي حاجة غير العدل وبس مفيش اسرار وخبايا ولا الغموض دا كلة
جاسر واخيرا نطق بصوت متحشرج: متسبنيش ياشروق
شروق: لية

 

 

 

جاسر بدموع يجاهد عدم سقوطها : انتي مش هينفع تسبيني انتي كمان ارجوكي متسبنيش كفاية امي اتقت”لت ومقدرتش انقذها قوليلي انك مش هتسبيني ياشروق مش اهقدر اعيش من غيرك انتي كل حياتي ارجوكي قوليلي إنك مش هتسبيني
شروق بتأثر: مش هسيبك بس عايزة اشوف نرمين لو سمحت
جاسر بإستغراب: بس نرمين مش هنا عايزة تشوفيها لية
شروق بسخرية: مش اختي ولا حضرتك نسيت المسرحية اللي كانت في البيت من شوية واللي محيرني بقا ازاي كانت عارفة إنها اختك وزاي كانت عايزة تتجوزك في اقرب وقت الموضوع دا مش داخل دماغي
جاسر: هي فعلا حاجة غريبة وهي الوحيدة اللي هتجاوبنا علي الاسئلة دي بس انا عايز اطلب منك طلب قبل اي حاجة
شروق بإستغراب: اتفضل
جاسر بحب: شروق انا بحبك وقولتلك انا طلقتك لأني وقتها مكنتش عارف انا مين غير كدا ان اسمي في البطاقة الرسمية بيثبت إن انا اخوكي يعني قدام القانون انا خوكي مش جوزك بس دلوقتي غير
شروق بعدم فهم: ايوا يعني عايز اية
جاسر وهو يجلس علي ركبة امام فراشها: تتجوزيني ارجوكي وافقي انا بتعذب وانا شايفك قدامي كدا ومش قادر اضمك لحضني ارجوكي وافقي واوعدك لما تخفي هعملك احسن فرح إسلامي في الدنيا زي مابتتمني
شروق بدموع: مش هتزعلني ابدا ابدا
جاسر بحب: مستحيل ازعلك ابدا
شروق: هتجبلي مصاصات كتيير وايس كريم في الشتاء
جاسر بحب: هجبلك مص…
اجبلك اية مصاصات هو انا بتقدم لبنت اختي
شروق بتذمر: خلاص مش موافقة
جاسر بسرعة: هجبلك مصاصات وايس كريم وشبسي وبيبسي وكل اللي تطلبية وعد بس توافقي وهوديكي الملاهي كمان ولو عايزاة الكاراتية اللي كان بيطلع زمان دا اجبلك لو طلبتي حتي لبن العصفور بس وافقي بقا رجليا وجعتني
شروق بفرحة: بجد موافقة
جاسر بسعادة وجنون: بابااااا ياباباااااا بابا احماااااد واااافقت وااافقت الحقني بالمأذون قبل متغير رأيها بسرعهة يابوحميييد
احمد: من غير الشوشرة دي كلها يابغل احنا في مستشفي المأذؤن اهووو
“الحمدلله ان انتو فاكرين انكم في مستشفي”
شروق وكانها بحالة صدمة مما حدث
لم تفق إلا علي جملة المأذون الشهيرة
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمعا بينكما في خير”
جاسر بحب: ضمها برفق ودفن رأسه في عنقها يستنشق عبيرها بحبك بحبك يامجنونتي
شروق ومازالت علي صدمتة: هااا مين اية اللي حصل اية دا

 

 

 

جاسر بضحك: انتي لسة فاكرة يعني وكلتي عمي محمود وكيلك وانتي لسة مصدومة
شروق : انا بقيت مراتك بحق وحقيقي وانت اهبل كدا لا مش عايزة لا خلاص مش لاعبة
جاسر بغيظ: دخول الحمام مش زي خروجة ياحلوة
وفجاءة قطاعهم صوت طلقات نارية لم يعرفوا اين موقعها
شروق بصراخ: ايية دا في اييية بابااااا
جاسر: اييية فييي اية اية صوت ضرب النار دااا….. قاطعه صوت يعرفة جيدا بضحكات خبثية
………….: هههههة سبرايز سبرايز
احمد بصدمة: اانت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت معاقا عقليا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى