روايات

رواية خفايا القلوب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نور محمد

رواية خفايا القلوب الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نور محمد

رواية خفايا القلوب البارت الثامن والعشرون

رواية خفايا القلوب الجزء الثامن والعشرون

خفايا القلوب
خفايا القلوب

رواية خفايا القلوب الحلقة الثامنة والعشرون

سندس بلعت ريقها بندم وحسره وقالت:انا زمان مره سمعتك انت وهند وانتو بتتكلموا سوى على اللي حصل بينكم وهي بتقولك انها حامل منك وبعدها انا واجهتها لما حسيت باغيره بتاكل قلبي عليك لاني حبيتك اوي اوي من الطفوله بس من شده غيرتي منها معرفش قولتها ايه يعني خوفتها من الموضوع كله بس والله ماكنت اقصد انها تعمل كده في نفسها والله ياحمدي ماكان قصدي يحصل كده؟
بقلم نور محمد
حمدي سمعها للنهايه وتهند بوجع كبير وقال:اهدي ياسندس وانا هقولك الحقيقه اختك هند منتحرتش اختك هند اتقتلت
سندس سمعته وبرقت فيه بصدمه وزهول وقالت:انت بتقول ايه لا مستحيل ومين اللي قتلها؟
حمدي نزلت دموعه بحزن ووجع وقال:اللي قتلها يبقى عصام ابن خالتك
سندس بصدمه وعدم فهم:عصام ابن خالتي ازاي وليه يعمل كده طيب ويوسف اخويا يعرف الحقيقه دي
حمدي بنفي ودموع:لا واوعي يوسف يعرف السر ده يوسف لو عرف الحقيقه هيروح يقتل عصام بدم بارد وبعدها هيسجن بسببه وانا مش عاوز اخسره لانه مهم اوي عندي
سندس تهندت بوجع وحزن وقالت:طيب وحق هند هنسيبه كده دي ميته من سنتين وانت ازاي سبت حقها كده بسهوله دي ياحمدي مش دي بنت عمك برضو
حمدي بصلها بحزن وقال:وانا مين قالك اني سبت حقها انا ندمته بس مقتلتوش لسه لاني شاكك في حاجه وعاوز اوصل لها منه
بقلم نور محمد
سندس بصدمه وعدم فهم:حاجه ايه دي ياحمدي؟
حمدي بشك وتفكير:انا حاسس انه مخبي عننا حاجه كبيره اوي اصل انا يوم وفات هند شوفته وهو خارج من عندها قبل ماادخل واشوفها قدامي ميته.. في سر انا متأكد انه مخبي عننا حاجه كبيره بخصوص هند بس مش عارف هي ايه؟!
سندس بصتله بتفكير وقالت:طيب انت ناوي على ايه دلوقتي معاه
حمدي ابتسم بخبث وقال:انا طول السنتين اللي فاتوا وانا براقبو كويس وخلاص هانت وعرف ايه الحقيقه اللي مخبيها هو عننا ووقتها اوعدك اني هقتله بأيدي كمان
سندس سمعته وقربت منه بخوف وقالت:لا متقتلوش انا مش عاوزه اخسرك بسببه ارجوك ياحمدي
حمدي قربها منه بحنيه وضمها بقوه وقال:متخافيش انا مش هسيبك ابدا ياسندس اوعدك
سندس ابتسمت براحه في حضنه وهي بتدعي ربنا ان يفضل ديما معاها كده
بقلم نور محمد
وعلى الجهه الاخرى في منزل يوسف
جميله بزهق:وبعدين يايوسف كفايه كده ارجوك ماهي موجوده في بيتنا هناك مرتاحه مع امي وعماد وسندس كمان خلاص اهدي بقى
يوسف بعند:لا مش ههدى لغايه ماتاجي تعيش معايا هنا في البيت هي اصلا قاعده هناك بصفة ايه انا اخوها وده بيتها وانا عاوزها تعيش هنا معايا
جميله ابتسمت وقربت منه بسخريه وقالت:انت بتغير على اختك من اخويا عماد من كده يايوسف
رد يوسف بضيق وغيره:لا طبعا بس ميصحش كده وكمان ماما بايته معاهم هناك ليل نهار معاها ومش بشوفها في البيت هنا غير فين وفين يبقى تاجي تعيش معانا هنا احسن بقى
جميله قربت منه وحاوطه وجهه بأيدها بحنيه وقالت بحب:حاضر ياقلبي بس اهدي انت ليه غيران كده منها دي اختك الصغيره برضو اهدي وانا معاك هنا والا ده مش كفايه عندك
يوسف بصلها بتركيز وحب وقرب حضنها بقوه وقال:انتي بالدنيا كلها عندي ياجميله انتي حبي وحياتي وام ابني كمان ياجميلتي
جميله ابتسمت بحب في حضنه وبادلته الحضن بعشق كبير بس فجأه دخل حمدي البيت وهو بيقول:يوسف الحقني في رجل كبير وباين عليه انه غني كده اجه عاوز ياخد ليلى مننا انا معرفوش
يوسف سمعه وبعد عن جميله بسرعه وجرى لخارج البيت بخوف وجنون
وفي منزل حمدي وتحديدا الصالون
كان في رجل هيبه وباين عليه انه غني اوي قاعد بهدووء وهو حاطط رجل على رجل وقال:اعرفك بنفسي الاول انا مراد الموجي رجل اعمال وصاحب مصانع الادويه الاكبر في لبنان ها فين ليلى بنتي بقى
عماد كان واقف قدامه بتوتر وخوف وقال:بنت حضرتك موجوده في الحفظ والصون يافندم بس هي يعني تعبانه شويه كده و
سكت عماد فجأه لما مراد وقف بخوف وقلق وقال:تعبانه مالها بنتي فين انت عملت فيها ايه؟
عماد خاف من رد فعل مراد قدامه وقبل مايتكلم دخل يوسف زي المجنون وهو بيقول:اختي فين ليلى او هند فينها؟
مراد سمعه وبص تجاهه وهنا انصدم بشده وقال:مصطفي الزوهيري لا مستحيل انت مصطفي
يوسف بصله بصدمه وعدم فهم وقرب منه وقال:وانت تعرف بابا منين وانت مين اصلا؟
مراد فضل مزكر في ملامح يوسف اوي وهنا دخل حمدي بسرعه وقال:ايه اللي حصل هنا فاتني ايه؟
مراد وجه نظره تجاه حمدي وقال بصدمه وزهو:انتو عيال مصطفي و احمد الزهيري
وبص على عماد بصدمه وقال:وانت كمان معاهم مش كده؟
عماد مكنش فاهم حاجه ويوسف وحمدي بصله بعدم فهم وتعجب وهنا يوسف قرب من مراد بضيق وقال:وانت مين وتعرف بابا وعمي منين انا اول مره اشوفك في حياتي اصلا
مراد بصله بصدمه وضحك بقوه وقال:يااه على النصيب مر وقت طويل من اخر مره شوفتك فيها يابن مراتي السابقه
يوسف سمعه وبرق بشده وقال:نعم انت بتقول ايه مرات مين انت بتخرف تقول ايه ياجدع انت؟
مراد ابتسمله وقرب منه وقرصه بخفه في خده مثل الاطفال وقال بسخريه:عيب يابابا تكلم طليق مامتك السابق بالطريقه دي انا برضو زمان كنت في مقام مصطفي بباك
يوسف وعماد وحمدي بصوله بصدمه وزهول وقبل ماحد ينطق بحرف واحد دخل شاب تاني غريب وهو بينهد بقوه كبيره وقال:لقيتها ياعمي ليلى هنا مش كده؟
الكل وجه نظره تجاهه بعدم فهم ومراد ضحك وقال:تعال ياعز قرب خطبيتك ليلى هنا ياحبيبي
حمدي ويوسف وعماد كلهم بصو تجأه الشاب ده بصدمه وزهول كبير وقالوا سوى: ايييه وكمان خطيبها وو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القلوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى