روايات

رواية حافية القدمين الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين علاء الدين

موقع كتابك في سطور

رواية حافية القدمين الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين علاء الدين

رواية حافية القدمين الجزء الخامس

رواية حافية القدمين البارت الخامس

حافية القدمين
حافية القدمين

رواية حافية القدمين الحلقة الخامسة

👑أستغفر الله العظيم واتوب اليه 👑
جاسم دخل غرفه صبا يطمن عليها كانت نايمه. جلس بجانبها وهو يتاملها.
كانت رقيقه زي النسمه . وهو بايده وبعنفه اللي حولها لانسانه معندهاش مشاعر و بتتعامل بعنف
صبا تملمت في الفراش وفتحت عينيها. لتجده امامها.
صبا: انت بتعمل ايه هنا
جاسم : بطمن عليكي . عامله ايه
صبا: احسن منك ومن اهلك
جاسم : اكيد
صبا: ها
جاسم : صبا. مفيش امل نصلح علاقتنا
صبا: هه . مستحيل
جاسم: حتي المستحيل مع الوقت بيكون ممكن
صبا: انسي يا جاسم
جاسم : انا بحبك
صبا: انا بكرهك
خرج من اوضتها ومن البيت كله. وهو مش طايق نفسه الكلمه دي بتخليه يكره نفسه
رجع البيت متاخر .. وطلع علي اوضته .
مر اسبوع وجاسم طول الوقت بيعتذر لصبا.
صبا صحتها اتحسنت. نزلت تلعب في النادي ملاكمه .
والمدرب نظم ماتش بينها وبين بنت تاني. وصبا اتغلبت عليها. .
المدرب: تدخلي بطوله مصر
صبا : هدخل البطوله الدوليه
المدرب : لازم تكسبي الاول وتكوني اول جمهوريه
صبا: هكسب
المدرب : البطوله هتبتدي اخر الاسبوع. وانا هسجل اسمك
صبا: تمام . المسابقه هتقعد قد ايه
المدرب : شهر
صبا: اوك .
خرجت صبا من النادي . وجاسم جاله تليفون انها كانت في النادي . . طبعا متابع اخباره لانه مخلي واحد بيرقبها 😒
رجعت البيت ودخلت خدت شاور. وجابت مرهم الكادمات وبتحاول تدهن كتفها .
جاسم وصل وفتح الباب عليها كانت لابسه
بادي كب وشورت وواقفه حافيه .. بصلها واتصدم من منظرها. كانت مثيره
صبا: متحلمش كتير
جاسم بتوتر : ااحلم بايه
صبا: باللي فكرت فيه
جاسم بصلها اوي. وبعدين بص علي كتفها.
جاسم : كتفك ازرق كده ليه
صبا: وانت مالك
نفخ جاسم وقرب منها خد المرهم من ايديها.
صبا: عايز ايه . انا مليش مزاج اتخانق
جاسم: انتي كنتي فين
حط المرهم علي كتفها وتاوهت بالم .
صبا: وانت مالك
جاسم: انا جوزك.
صبا: هه .
جاسم: عارف انك كنتي بعيد وبتعملي اللي انتي عايزاه ومحدش بيسالك ع حاجه .. بس انا واثق في اخلاقك انك مش بتعملي غلط
صبا: ده لانك . انت كرهتني في صنف الرجاله كلهم
جاسم عينه علي ضهرها و ايده بتلامس بشرتها ومش مركز في كلامها.
صبا لفت ليه وزقته : فوق لنفسك
مسك ايديها وقرب عليها وبهمس : فوقيني انتي .
صبا: بكرهك . ومش هخليك تلمسني.
جاسر نفخ بضيق وخرج من البيت. كله وهو هيتجنن منها .
صبا: في داهيه.
البطوله ابتدت وصبا طول الوقت بتتمرن في النادي.
واي ماتش بتلعبه بتكسب فيه وابتدي اسمها يتشهر.
عد الشهر وكسبت البطوله للملاكمه ..
المدرب : في بطوله دوليه في فرنسا . كمان شهر
صبا: سجل اسمي. هلعب باسم مصر
المدرب : تمام .
لسه هتخرج من النادي كان جاسم قدمها واقف ع العربيه وساند جسمه عليها .
صبا وقفت شويه وكملت طريقها لعربيتها . بس رجعت تاني ومسك المفتاح وجرحت عربيته. .
وهو واقف باصصلها وايده في جيبه
صبا بصتله بتحدي .
جاسم : تسلم ايدك .
صبا: تحب اكمل في وشك
جاسم : احب اوي
رفعت حاجبها . . ولسه هتتكلم كان في صوت واحد بينادي عليها .
لفت باستغراب. كان خالد
خالد : صبااا.
صبا : خالد.
خالد : مبروك.
صبا: الله يبارك فيك
خالد : عرفت ان انهارده النهائي واتفرجت ع الماتش كنتي جامده
جاسم : والله العظيم كانت جامده
خالد : مين ده
صبا: متشغلش بالك . تعال نحتفل
خالد : تمام . بس انا اللي عازمك
جاسم مسك ايدها وعينه احمرت وعروقه بارزت .
جاسم : انتي رايحه فين
خالد : ايدك لتوحشك
جاسم ضربه بوكس في وشه .. وخالد وقع في الارض.
صبا:خالد .. انت مجنون
جاسم : مين ده يا هانم
صبا: ده صديقي يا غبي
جاسم : صديقي. ليلتك سودا. انتي كده زودتيها اوي. انتي كنتي بتصحبي رجاله ..
صبا لسه هتتكلم بس كان خالد ضرب جاسم مره ورا مره في وشه وهو مش واخد باله وبيكلم صبا
صبا بعدت خالد وهي بتصوت والناس اتلمت
صبا: خالد بس.(شاورت علي العربيه) اركب العربيه وانا جايه.
خالد بصله بغضب. صبا: خالد. امشي
فتح العربيه وركب فيها منتظر صبا .
جاسم قام من ع الارض.: والله لاقتله
صبا: جاسم. خالد ده اللي بيدير الجيم بتاعي . ويكون
صديقي مش اكتر من كده . وانت الاول اللي ابتديت وضربته
جاسم : مش هنتكلم هنا. لينا بيت . قدامي
صبا : ارجع البيت. وانا اما اخلص هرجع .
جاسم مسك ايديها وهي بصت علي ايده وكشرت
نزل ايده من عليها. جاسم : صبا انا بحاول اتحكم في اعصابي معاكي . متزودهاش
مشيت بلا مبالاه وركبت مع خالد وسابته واقف هيتجنن.
جاسم اتصل بالراجل اللي بيراقب صبا وقاله يفضل وراها
وصلو لمطعم ودخلت مع خالد قعدت علي ترابيزه
خالد بصلها كتير : جاسم بيحبك
صبا: اشمعانه
خالد : بيغير عليكي وباين عليه الغيره.
صبا: انت كنت عارف انه جاسم
خالد : اه كنت عارف انه جوزك . بس ضربته عشان اللي عمله فيكي
صبا ضحكت .. خالد : يستاهل. وكنت هعمل اكتر من كده. بس انتي اللي وقفتيني
صبا: سيبك منه. قولي ايه اخبار الجيم.
خالد : كل حاجه تمام . و بحط المكسب في حسابك
صبا: مش بتكلم عن كده وانت عارف
خالد : بتتكلمي عن ايه
صبا: هبه
خالد : طلع عندك حق .
صبا: قالتلك انها بتحبك
خالد : اه.
صبا: وانت
خالد سكت : انتي عارفه
صبا: خالد بجد انت صديقي . واقرب واحد ليا . انا حاسه اني مش هعرف ادخل في علاقه تاني.
خالد : انا هستناكي
صبا: هكون انانيه لو واقفتك علي اللي انت بتعمله. ادي نفسك فرصه وقرب من هبه. يمكن تحبها
خالد : صبا . انتي بتقولي ايه
صبا: خالد انا لا اصلح للحب .
خالد : بس انا بحبك
صبا: ادي لنفسك فرصه وعيش حياتك .
خالد سكت.
صبا طلبت الاكل . وكلت هي وخالد واتكلمو وبعدين مشي
اما هي فرجعت البيت كان جاسم قاعد في اوضتها منتظرها والدنيا ضلمه فتحت النور واتفاجات بيه
صبا :انت قاعد كده ليه
جاسم : صاحبك مشي
صبا: انت شايف ايه
جاسم : شايف انك مبقتيش زي الاول. حتي اخلاقك
صبا رزعته قلم علي وشه. . وهو كان لسه هيمد ايده عليها.
رفع ايده وهي وقفت قدامه بتحدي . . نزل ايده تاني وخرج من البيت لانه قرر مايتعملش معاها بعنف تاني.
سمعت صوت العربيه بتتحرك بسرعه.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حافية القدمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى