روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسراء بكار

موقع كتابك في سطور

رواية عشقي الوحيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد البارت الرابع والعشرون

رواية عشقي الوحيد الجزء الرابع والعشرون

رواية عشقي الوحيد
رواية عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة الرابعة والعشرون

نرجع لأسر لما نزل يشوف جايدا بتكلم مين لقي اروي دخلت الاوضه من غير ما تخبط وواقفه جمبه في وبتبص لجايدا وبتمثل الحزن وقالت :معلش يا أسر متزعلش منها .
اسر :ماشي ياروي حصل خير .
وجاي ينزل لقي اروي حطت ايديها حولين رقبته وجايدا شافتهم واروي بصت ليها بشماته وجايدا عيطت بقهر وهي بتذاكر وكملت مذاكره وأسر شال ايد اروي وقال بحده :اخر مره تعملي كدا يأروي مفهوم .
نزل أسر علشان يروح يجايدا لقي احمد بيرن عليه .
اسر :اهلا حضره العقيد اخبارك اي .
احمد بحده :بلا عقيد بلا زفت اسمع يا أسر تنزل دلوقتي تدخل جايدا لان الجو برد وأقسم بالله لو عملتها حاجه لحد ما اجي بكره أنا حدفنك حي تقريبا أنا غلطت لما خليتك تتجوزها انا جاي بكره من بدري تدخلها وملكش دعوه بيها فاااهم وانت عارف كويس أنا اقدر اعمل اي وقفل في وشه .
اسر نزل لقي عمته بتحط العشاء وأروي نزلت وراه .
هدي :يلا يا أسر بحبيبي تعالي اتعشي وخلي جايدا تنزل .
اسر :لا يعمتو مش عاوز ألف هنا علي قلبك .
هدي :مالك يا أسر وفين مراتك .
اروي بسخريه :الهانم كانت بتاخد حبوب منع حمل وأسر احلي حاجه عملها ضربها وطردها بره البيت خلينا نخلص منها .
هدي بحده استغربها أسر واروي :اخرسي يا اروي احسنلك وانت مراتك فين .
اسر :في الجنينه بره.
هدي بحده اكبر :في الجو البرد دا تتطردها لي هي خدامه عند جنابك لي تعالي ورايا وانتي يا استاذه اروي تكملي العشاء وخلي ليلتك تعدي .
هدي طلعت لقت جايدا قاعده هدومها مبلوله وبتبكي بتترعش من البرد وبتذاكر علشان امتحانها .
هدي :جايدا .
جايدا بجمود:نعم .
هدي :دخلتها جوه وقالت :أسر حضر الحمام لمراتك وطلع ليها هدوم .
أسر بحده :هي متلزمنيش ومش عاوز اشوف وشها ولسه حيمشي .
هدي بحده اكبر :أاااااسررررر .
اسر :لف ليها وقال نعم .
هدي بغضب :ضربته بالقلم وجايدا انصدمت واروي انصدمت وقالت :لما اتكلم متسبنيش وتمشي فاااهم ومتنساش نفسك يابن اخويا وكمان من الأصول مراتك مهما حصل مترمهاش كدا لا تقعد وتفهم منها إلا حصل وعلشان اوضحلك اروي هي إلا حطت الدواء وانا واثقه أن جايدا متعملش كدا لأن انا عارفه أن بنتي بتحبك وعاوزاك باي طريقه وحالا تحضر الحمام لمراتك وتنزل انت وهي علشان تتعشي فاهم اتفضل .
اسر مشي وهدي راحت لاروي وضربتها هي كمان بالقلم وقالت :يخساره تربيتي فيكي لي كدا تعملي كدا لي تخربي بينهم كدا .
اروي بغضب راحت لجايدا :ارتاحتي يارب تكوني ارتاحتي أنا بكرهك بجد انتي ولا حاجه يجايدا انتي واحده يتيمه ملكيش أهل واروي مكملتش وهدي ضربتها كمان قلم وقالت :بكره الصبح تلمي هدومك وتروحي بيت ابوكي هو يربيكي وياريت تفوقي يبنتي لان ربنا بيقول كمان تدين تدان واتفضلي اتخمدي يلااا.
هدي حضنت جايدا وطلعت معاها تدخلها علشان تاخد شاور ونزلت هي وأسر اتعشوا وطلعوا جايدا نامت علي الارض .
اسر :اطلعي نامي علي السرير علشان الجو برد .
جايدا :أنا مش متحركه من مكاني .
اسر :يلا يجايدا قومي بقه سيبي خلافنا علي جمب .
جايدا بقهره وعياط :انا مش متحركه قولتلك وملكش دعوه بيا لحد أبيه احمد الصبح يجي فااهم .
اسر سابها لحد ما نامت شالها علي السرير وتاني يوم احمد وصل البيت علي الساعه 9 جايدا فتحت .
احمد :عامله ايه يجايدا مالك بقلبي في أي .
جايدا :الحمد لله يا أبيه كويسه وحضنته بطفوليه .
اسر نزل وشافها كدا اتكلم بغيره مكتومه وقال :منور حضره العقيد اتفضل .
هدي كانت بتحضر الفطار وفطروا وبعد الفطار حكت جايدا لاحمد كل حاجه احمد بغضب :أسر الا عملته مع مراتك دا ميتكررش تاني مفهوم علشان أنا مندمكش علي حاجه واعرف ان اقدر أطلقها منك سواء في وجودك أو في غيابك .
اسر :أنا عارف اني غلطان بس غصب عني .
احمد :ولو يا أسر لازم تثق في مراتك خصوصا انت عارف ان ملهاش غيرك اتحكم في عصبيتك شويه .
اسر :حاضر ححاول تسلملي .
احمد حضن أسر واطمن علي جايدا وسافر تاني واروي راحت بيت ابوها وجايدا راحت امتحانها وأسر كان عنده شغل وهدي بتحضر الغداء ليهم .
نرجع لمراد كان نايم علي السرير جسد من غير روح موجوع ومكسور وهو بيفتكر خيانه حبيبته وصاحبه .
فلاااااش باك :
لما مراد دخل يجيب محفظته وهو بيفتح الباب لقي حنين بتكلم في التليفون :هانت يحسام حخطب مراد ونفلسه .
حسام بخبث :طبعا يقلبي مش حشوفك انهارده .
حنين :لا انا بجهز لخطوبتي أنا ومراد .
حسام :الله يسهلوا يعم هانت خلاص .
حنين :اه ياقلبي فعلا حكلمك لما اروح فيديو.
حسام :اوكي سلام .
مراد روح بيته متأخر جدا و مصدوم ازاي دا يحصل ونام لحد الساعه 11 فاق علي خبطة باب اوضته لقي …؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى