روايات

رواية خداع العشق الفصل الرابع 4 بقلم عائشة الكيلاني

رواية خداع العشق الفصل الرابع 4 بقلم عائشة الكيلاني

رواية خداع العشق الجزء الرابع

رواية خداع العشق البارت الرابع

خداع العشق
خداع العشق

رواية خداع العشق الحلقة الرابعة

مصطفى ببرود:ـ ساكته يعني
هنادي بتوتر ممزوج بثبات:ـ اطلع بره اطلع بره بيتي يا مصطفى و كفاية لحد كدا انت سبتني زمان و حازم ميعرفش عنك حاجة انت عندك ابن تمام انا محدش يقدر يخد ابني مني و الى يجي ناحيته هدوس عليه خصوصا انت انا تعبت فيه و كنت هموت واجهت صعوبات فيه و انت بكل سهوله جاي عايز تخده انسا يا مصطفى حازم اساس مش ها يصدقك لانى قولتله ان ابوه مات يعني مش هتعرف انا بكرهكك يا مصطفى بكرهك اوى كمان
مصطفى بص ليها بصدمة و قام واقف قدامها ميفصلش بينهم اى سنتي قال بهمس:ـ مش اكتر مني انا كنت بعشقك بس بعد الحركات الرخيصة دى مش هتشوفي الا سواد زى شعرك كدا
بعد عنها قبل راسها و مشي بغضب هنادي قعدت على الأرض و بقت تبكي
هنادي بانهيار:ـ بكرهكك بكرهكك…. احجزلي على اول طيارة بسرعة
مصطفى ضرب ايديه على التركسيون بغضب:ـ غبي شوفت دماغك ودتك فين خسرتها يا غبي.. الو يا سها
سها:ـ مصطفى بيه هنادي هانم حجزت على اول طيارة شكلها مش رجعة تانى هتخد حازم معاها
مصطفى بهدوء:ـ طب اقفلي دلوقتي سلام
هنادي ركبت عربيتها و اتحركت مصطفى كان بيبص عليها بحزن
بعد وقت في المدرسة هنادي سحبت ورق المدرسة بتاع حازم رجعت البيت حطت هدومها و هدوم حازم في الشنط و ودعت اهلها فتحت الباب
الاب بغضب:ـ انت اي الى جابك هنا مش مكفيك الى عملته
ماجدة:ـ امجد اهد مش كدا و انت يبني روح لحالك
مصطفى ببرود:ـ مانا مينفعش اروح لحالي غير ما اخد ابني
هنادي بغضب و عصبية:ـ ااانت اتجننت اطلع بره و الا هق.تلك
الظابط:ـ حضرتك مطلوبة في بيت الطاعة و مش دى قسيمة جوازكم برضو
امجد:ـ اي التخريف دا انت طلاقتها افهم بقا اطلع بره
مصطفى:ـ هو انت متعرفش مش انت رديتها بعديها بدقايق
هنادي:ـ طالعت روحك يا مصطفى و اخلص منك يارب
الظابط ببرود:ـ فعلا باين عليها مش متوازنة نفسية تقدر تخد الولد من غير اى حكم أو محاكم ياريت تحلوها بشكل ودي علشان ابنكم على الاقل
حازم رفع عينيه لهنادى:ـ ماما هو في اي انا مش فاهم
هنادي:ـ مفيش حاجه يا حبيبي اطلع على اوضك دلوقتي
مصطفى شد حازم من ايديه:ـ انا هخد ابني معايا مستحيل اسيبه ليكى بعد كدبتك دى ميت ها اشربي بقا بنتك الى مضيق علشانها كدبت عليا و قالت ان ابني مات مش بس كدا دى كمان ودتني المقابر ازوره
امجد بعدم فهم:ـ تزور مين
مصطفى:ـ ابني الى مات نزل ميت لكن غفير المقابر الله يكرمه قال على كل حاجة قولت يمكن توأم بس للأسف طالعت متجوز كدبة
امجد بص لحازم:ـ تعال يا حبيبي.. سها خدي حازم على اوضة
سها:ـ حاضر تعال يا حبيبي
سها طالعت مع حازم
امجد بص لهنادي:ـ انتي فعلا عملتي كدا
هنادي ببرود:ـ أيوة يا بابا
ماجدة ضربت على وشها بصدمة:ـ ي لهوي
امجد ساكت مش عارف يقول اي لكن قال بغضب:ـ حقها تعمل اكتر من كدا انت فاكر انى هتعطف مع حيوان زيك
مصطفى:ـ و مين قال انى عايزك تتعاطف معايا انا بس بقولك على مامرات بنتك عليا انا مش ماشي كن من هنا غير لم اخد ابني برضاكم غصب عنكم هخدو و انا مش بهدد انا بقول بس
هنادي:ـ لا محدش هيخده مني عايز ابنك صح تمام
هنادي بصت لى السكينة الى على التربيزة اتجهت ليها و حطت السك.ينة على رقبتها
امجد:ـ هنادي روقي
ماجدة حطت ايديها على بؤها بصدمة:ـ هنادى اعقلي يا حبيبتي
هنادي بصت لى مصطفى:ـ عااايز ابنك يا مصطفى تمام لازم اموت علشان تخده مني غير كدا انسا انا تعبت فيه عيشت ايام سودا بسببك جاي دلوقتي عايز تخده لا و الف لااا محدش هيخد ابني مني ساامع يا مصطفى محدش هيخد حازم مني
هنادي بدات تضغط على السكي.نة ماجدة واقفة مرعبة كانت مغمضة عيونها لكن محستش باى ألم فتحت عيونها بصت له بصدمة
مصطفى مسك السك..ينة و ايديه بت.نزف بغزارة بص ليها بهدوء و تفحص
مصطفى بغضب:ـ سهااا هاتي حازم
مسك ايديها بقوة و غضب و خرجوا بره الفيلا ركبوا عربيته و حازم ركب من وراء
حازم:ـ هو احنا رايحين فين
مصطفى:ـ على بيتنا يا حبيبي
حازم بص لهنادي:ـ ماما ازاي رايحين بيتنا مش بيت جدو هو بيتنا هو اونكل بيقول اي
هنادي ساكته و سرحانة مصطفى بص ليها بغضب بعد وقت وصلوا للقصر دخلوا و اهل مصطفى كانوا فرحانين اوى بحازم
هنادي شدت حازم ليها و مسكته بقوة و خوف و طالعت
العمة بغضب:ـ ما كله بسببك و بسبب افكارك خايف عليها اوى البت نظراتها غدر يا مصطفى قولها و اخلص
مصطفى:ـ عمتي دا موضوع قديم و انا هحله
العمة:ـ انا لو مكانها اقت.لك طلامة مش فارقه معاك اتجوزتها ليه
مصطفى:ـ المصيبة انى بحبها
فوق
حازم:ـ انا مش صغير علشان تقعدي تقولي مفيش انا لازم افهم مين دا و احنا هنا ليه
مصطفى من وراء:ـ انت هنا علشان دا بيتك و مين دا ف انا ابوك يا حازم
حازم:ـ ازاي و ماما قالت ان بابا مات ماما قوليله حاجة
مصطفى بغضب:ـ سهاا
سها جت بسرعة
مصطفى :ـ خدي حازم على اوضته أمينة هدلك عليها
سها :ـ حاضر تعال يا حازم
هنادي بغضب:ـ انت مش بتحس بقولك مش عايزك افهم بقا و حس
مصطفى قفل الباب و قف قدامها بص ليها و…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خداع العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى