رواية كذبة الحب الفصل العشرون 20 بقلم صفاء حسني
رواية كذبة الحب البارت العشرون
رواية كذبة الحب الجزء العشرون
رواية كذبة الحب الحلقة العشرون
مراتك قالت ان وبدا ينتبهى مازن
الولد عنده 5 سنين و3 شهور والحمل 9 شهور يعني الولد مني أنا لأني غبت عنها 6 سنين لما رجعت بعد سنه ومش لقيتها ودورت عليها مفيش أثر رجعت تاني علشان اكمل علاجي وأيقنت انها ضاعت من حياتي ولم قابلت صاحبنا مروان أداني رقمك وعنوان شركتك وقالي إنك اتجوزت ماهي وانتقلت علي القاهرة كان وقتها أبويا تعب وجاله شلل ومكانش بينطق كل اللي كان بيعمله بيشاور علي صور لحنان وانا مش فاهم وشاور عليك فهمت انك تعرف مكانها ظبطت أموري وفتحت الشركة وجيت مصر وقدمت عرض للشركة بإسم مستعار علشان اواجهك افتكرتك اتفقت مع أبويا علشان تبعدها عني وكانت المفاجأة اني شوفتها قدامى واسمها متغير…
وبعد كده ضحك بهستريا وكمل
واكتشف انها عندها ولد وأنها رجعت فلوسي ومش سرقتني وبغباء افتكرت انها اتجوزت …
قطع حديثه اسر :
بس هى فعلا اتجوزت لكن علي الورق علشان تكتب الولد ب إسم أب
الكاتبة صفاء حسنى الصفحه الرسميه روايات الكاتبة صفصف
كذبة الحب
اكمل مازن الضحك بهستريا :
وانا زى الأهبل فضلت أراقبها علشان أتعرف علي إللي أخدها مني ههههههه وكل دا وأنا مش عاوز افهم وجيت عندك وكانت ماهى هتقول بس سكتت وأنا مصمم فين جوزها وعمال انصحها تبلغه إزاى مفهمتش لما طلع الولد نفس الفصيلة إزاى مفهمتش لما قابلت الولد كذا مرة ولعبته وكنت بحاول أوقعه يقولي مين أبوه هههههههه وقلت لإبني يمثل أنه تعبان علشان أبوه يجي ههههههه أنا كنت السبب أني هخسر إبني وكل دا و مكنتش فاهم …..
يفوق علي قلم علي وشه …🤚
حنان تيجي هى ونور
ونور يسمع كل كلام مازن
وفجاءة تقترب حنان وتضربه بالقلم…
حنان : يعنى أنت السبب أن إبني يكون في الحالة دى منك لله يا شيخ ما كنت تيجي تسألني بس أقول إيه دا طبعك تلف من ورا الحاجة علشان توصل للغرض ومش مهم مين يدفع الثمن …
وضع مازن ايده على وشه :
مكنتش عارف وانتى ليه اختفيتي ليه مقلتيش…
ضحكت حنان بسخريا :
لي اختفيت يا حنان ليه يا ام اسر عشان حسيتى ان كرمتك كانت في الارض ورغم كدة زليت نفسك واتصلت بيه كذا مرة عشان يرجع ولم قطعت الامل وبحثت عن عنوان الشركة و بعت ليك جواب لما علي إيد صاحبك آسر وكتبت فيه أني حامل في أبنك كان الرد من أبوك…
((مدحت : إبني عمره ما هيعترف بابن واحدة أمها نهلة ))
ورمي شيك في وشي ومشي بعد ما صدمنى انك متجوز ….
وورني صورتك مع مراتك كنت عايز
إيه اتوصل ليك والا اعمل ايه وفى الاخر تطلع حنان السبب !!!! ايه الجبروت دا ،اطلع من حياتي يا مازن كفاية تدمير فيها أبوس إيدك أنا ما صدقت وقفت علي رجلي بعد كل الظروف اللي مريت بيها من موت ابويا واختفائك من حياتي ومعرفتى أن أمى هي مرات أبوك وجنونها وحملي شوفت سنين سوده وانا بشتغل وأبني علي حجرى علشان يوم ما تظهر متقولش ليه أمك سرقت فلوسي تروح انت تحرضه يضر نفسه علشان غرورك أنت عمرك ما تنفع تكون أب أخرج من حياتي المشكلة مش عند حنان المشكلة عندك انت وانا وأبني مش هندفع تمن غباءك تاني مفهوم …!!!!!
نور : مازن هو أبو ابنك ؟!!!!!!!
الكل يلتفت علي وجه نور ….
حنان : أنت تعرف مازن ؟!! يا نور قبل كدة.
ينصدم مازن بصدمة هو نور بيكون هو زوجك
اسر :اه هو انتم تعرفوا بعض ازى وامتى
نور :دى حكاية طويلة بس انا متصورتش بجد مازن يكون هو الشخص اللي اتخلي عنك
مازن :انا ماتخليتش عنها علي فكرة هى اللي رفضت تيجي معايا وكمان بعت ليه رسالة لم عملت حادثة وهى رفضت اتخليت عنى وراحت اتجوزت سعتك وخبت علي حملها كمان وجى تقول كلام محصلش عشان تطلع نفسها مظلومة
شهقت حنان :
نعم انت بتخرف بتقول ايه
مين اللي اتخلي عن مين انت اي اللي جابك اصلا جاي علشان تخسرنى اي تانى انا حياتى طول ما انت مش موجود كانت مستقرة ترجع انت تلخبطها تانى لو سمحتوا خرجوه من هنا
مازن :انا مش خارج واقعد مع ابنى ومش اسيبه تانى مفهوم
حنان تصفق
والله برافو عليك المشهد العاطفي ده انا انخدعت بي من 7 سنين نفس الواقفة ونفسي التحدى المزيف
ابتسم مازن :
طب كويس انك فاكرة وفاكرة كمان أن نفذت وعدى
حنان :اه طبعا فاكرة ما وعدك هو السبب في كل اللى حصل لي كنت عايشة هادىه مع ابوى رضي بعيشتى وبضحك من قلبي في لحظة انت ظهرت في حياتى ودمراتها
مازن :هو انا بردوا واللي انتى اللي نطيتي في حياتى فجأة بعد ما كنت بدأت أنسي واتقالم على موت أمى وفكرتنى بكل الوجع وجننتني
الكاتبة صفاء حسنى الصفحه الرسميه روايات الكاتبة صفصف
وقفت حنان وسيحت ليه :
الحمدلله انت كنت مجنون من بدري مش محتاج جنان قاعد تعيط زى الطفل النونة الساعة بتاعتى انتى حرامية وصدقت هربت من شكلك رجعت ولحقتني في الجامعة و روحت رميت ليك البزاز بتاعتك ومشيت بس انت اي كنت زى اللاصقة وبعد كدة تقول أن انا السبب وابوى وفيلم الانتقام روح يشيخ روح وتلوح بيده وتلف ظهرها
اكمل مازن والكل كان بيتفرج عليهم وبيضحك عليهم وهم زى الديوك :
والله يا اختى طفل نونو وانت باقي كنتي اي مش كنت هتموتي توقعي شاب غنى ومن اول كلمة حب وقعت صح علشان تكويشي علي كل حاجة واكيد عملتي كدة مع سعدته ما دى الطريقة بتاعتك الموعوده تتمسكنى لحد ما تتمكني
شعرت حنان بقهرة وكانت واقفه بحزن
وفجاءة نور ضرب مازن بالقلم هو كمان النحاية التاني عشان😂 متزعلش :
لحد هنا واسكت ومش اسمح ليك بكلمة مع مراتى وانسي انك عندك ابن لأنك معندكش إثبات مع السلامة يا مازن مدحت الطرطور
رفض مازن ومسك ايد نور:
انت اقد القلم ده يا نور فعلا تعمل في 🐕 جميل يفضل 🐶
ادخل اسر فى الاخر :،
خلصتوا وصلة التسيح لنفسكم
ممكن تسكت بقي يا مازن لو سمحت أمشي كفاية تهينى في الكل
رفض مازن: مش همشي
صرخ نور: مين اللي ال. 🐶ك لب انا واللي انت علي الاقل مرميتش مراتى وأبنى وهربت بالعكس انا اللي كنت اصيل وسترت على حبيبتك وخليت ابنك يكون ليه اب ام انت ولا حاجة وملكش اي جميال عندى
في اللحظة دى ام نور لم سمعت اسم مازن
اترعبت وعمرها ما تخيلت ان ممكن الماضي يرجع اقدم عينيها كدة وسالت عشان تتاكد
مين مازن وابنى ازى نور اتعرف عليه انا اختفيت عنهم من سنين وهربت من كل الماضي وفي الآخر البنت اللي اخترتها هى اللي تربط ما بينهم تانى وترجع الماضي لا استحالة وبعصبية: نور انت جاي من السفر تعالي نروح نرتاح
رفض نور :
أمى اسر تعبان مش ينفع كمان نسيب حنان
ام نور :اسر رجع ابوه ليه وحنان احنا عملنا معها الواجب وزيادة ياللي نروح
مع زهول الجميع وخصتنا حنان
رفض نور :مينفعش يا أمى
ردت ام نور :
لا ينفع وتقرب من حنان بصي يا حنان من النهاردة أنسي انك تعرفي ابنى ورجع الولد ل ابوه واحنا كدة عملنا الواجب وزيادة معاكى وهخلي ابنى يبعتلك قسيمة الطلاق
استغربت حنان لكن محبيتش تكون تقيلى :
اكيد يا أمى ممكن اعرف اي اللي حصل وموترك كدة
رفضت ام نور تقول حاجه ورفعت صوته :
انا مش ام حد أخرجي من حياتنا ونور هيبعت القسيمة ليكي بكرة ونخلص من الشبكة السوده دى
انصدمت حنان من تعبير ام نور
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كذبة الحب)