رواية لعنة الفراعنة 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رحمة نبيل
رواية لعنة الفراعنة 2 الجزء التاسع والعشرون
رواية لعنة الفراعنة 2 البارت التاسع والعشرون
رواية لعنة الفراعنة 2 الحلقة التاسعة والعشرون
صلى عليك الله يا عــلم الهدى، ما حن مشتـــــاق وســار دليل
RAHMA NABIL 美心
انصت الجميع للضوضاء وصوت الصراخ العالي الذي يأتي من خارج غرفه ميسره وابريس في الفندق
مصعب بتأثر /آه قلبي مش قادر دي صرخه انثي مجروحه او مقفوشه ايهما أقرب
نظر له سيف بحاجب مرفوع بمعني ( حقا)
هز مصعب رأسه بتعجب / في إيه والله زي مابقولك تلاقيها واحده مقفوشه آداب انا عارف المحن ده تلاقيها بتصرخ بريئة يابيه
هز سيف رأسه بيأس علي اخيه فخرج ابريس وميسره لرؤيه ما يحدث ونسي ان يغلق المكالمه وبمجرد الخروج وجدوا الشرطه تخرج فتاه وهي تضع الملائه عليها ومعها شاب أيضا ومن مظهرهم يعلم الجميع ماذا كانوا يفعلون
نظر مصعب ببسمه / اها جالك كلامي اهي مقفوشه بس إيه هو ابوك مركز علي السمانه ليه متطلع فوق يا حاج
كان ابريس يمسك الهاتف باهمال وهو يضع يده بجانب ساقه لذا كانت الصوره مصوبه فقط علي الأقدام
كاد سيف يغلق المكالمه فصرخ عدي / اصبر يا عم انت…. انت جاي في اللحظه الحاسمه وتقفل
سيف بتعجب / لحظه حاسمه؟؟؟
مصعب وهو يركز مع الهاتف / أمال دلوقتي البنت دي تثور وتنتفض وترمي الملاية وتصرخ وتقول انتم مش عارفين انا مين
في ذلك الوقت رفع ابريس الهاتف دون أن ينتبه ان المكالمه مازالت مفتوحه
وبمجرد ما رفع ابريس الهاتف حدق الجميع بفم مفتوح بصدمه واقترب مصعب من شاشه الهاتف كثيرا وهو يهتف /ياتستفنكلييييييييييييييييي
تحدث ابريس بتعجب للشرطه / هو في ايه حضرتك
ميسره وهي تضرب كتف ابريس / واحده لابسه ملايه بيضه ومعاها شاب وخارجين من الاوضه بشرطة كانوا بيعملوا ايه اكيد كانوا بيصلوا جماعه
نظر لها ابريس بتذمر علي حديثها ولكن اجابه الشرطي / في بلاغ وصلنا من احد النزلاء ان الانسه كل يوم شاب شكل يدخل لغرفتها فاداره الفندق اتصلت بينا وجينا لقيناها في وضع مخل مع الاستاذ
مصعب وهو يعض علي شفتيه / ياريتني كنت انا يا أخي يا رتني كنت انا…… ادخل زووم عليها يا ابريس زوووم يا جدع خلي الغلابه تتفرج
وضع سيف يده علي عين تاج الذي لا يفهم اي شئ وكيف له ان يفهم مايحدث حوله فهو منعزل عن أي شئ تماما ليس لديه سوي كتبه فقط
سيف وهو يضرب كتف مصعب بغيظ وتحذير / واد انت لم نفسك كده
مصعب وجسده تقريبا علي قدم سيف الذي يحمل الهاتف / انت مش شايف الناس اللي بترفص النعمه دي اخص عليهم فين الضيافه يا مصريين بقي احنا نعمل كده في ضيوفنا لا لا يا سيف اخلاق المصريين اتغيرت آوي
نظر له سيف بقرف / فعلا بقت اخلاقهم زفت علي دماغهم اوعي كده يا عجل من علي رجلي
قال آخر كلماته وهو يبعد مصعب من علي قدمه ونظر للهاتف وهو يغلق المكالمه بينما مصعب يصرخ / لااااا القمر راح فين ليه يا سيف ليه بعد ما تديني كل حاجه ترجع تاخد كل حاجه كده ليه حسبي الله ليه كده طب كنت سيبني اخد اسكرين طيب ليه كده
ضربه سيف في رأسه / اتخمد ياض شويه لحد الغدا
مصعب وهو يتمدد علي الفراش بتذمر / وانا هيجيلي نوم بعد اللي حصل يا أخي المستورد حلو اوي لا ده الواحد يدخل لغه لما يكبر عشان اعرف اشقط بيها اجانب زي الكريم كراميل ام ملايه آه لو كانت وقعت
هز سيف رأسه بيأس ونظر لعدي وتاج الصامتين وجد عدي قد ذهب في نوم عميق وتاج يغمض عينه وهو علي وشك السقوط في النوم ابتسم وجذب الغطاء عليهم ثم جذب مصعب لاحضانه وهو يفسد شعره بيده / نام يا مصعب نام يا حبيبي
ضحك مصعب بصخب وعانق أخيه بل ابيه بحب شديد بينما سيف عانق بيده الاخري كلا من تاج وعدي وهو يتنهد بتعب فهو دائما ما يستيقظ فجرا ثم يذهب بعد الصلاه للتدريب في الخارج وفي الجو القارص البروده ولكن هو تعود علي ذلك ثواني وكان يسقط في النوم نظر له مصعب ثم اقترب وقبل جبينه بحب اخوي وهو يهمس / مش عارف ازاي ممكن حد يشوفك قاسي يا سيف لو حد شافك قاسي ووحش يبقي باختصار ميعرفش مين هو سيف لان بالنسبه لينا سيف هو رمز الحنان والحب ربنا يديمك لينا
ثم قبله مجددا في جبينه وضمه ونام هو أيضا بينما سيف فتح عينه فهو يستيقظ من أقل حركه بجانبه ابتسم سيف بعشق هل يمكن أن يحب الانسان احد اكثر من نفسه والاجابه نعم هو يحب إخوته اكثر من نفسه ومستعد ان يموت فقط لأجل بسمه منهم ضمهم جميعا بعشق ونام مجددا
RAHMA NABIL 美心
بينما عند ابريس نظرت ميسره بشماته للفتاه وتحدثت بفرحه باللغه الانجليزيه / آه يا عزيزتي اتمني لكي أقامه سعيده بمصر
نظرت لها الفتاه بغضب شديد وكادت تجيب لولا ذلك الشرطي الذي جذبها بعيدا وهي تتوعد لهم بالاسوء بينما ميسره كانت تصفق بفرحه شديده نظر لها ابريس وهو يضيق عينه بشك وهمس بتحذير / ميسره
ميسره ببراءه / قلبها
ابريس ولم يستطع مقاومه بسمته فهمس لها / انتي اللي عملتي كده صح…. انتي احد النذلاء اللي بلغ
ميسره ببراءه شديده /أنا؟؟؟؟ اخص عليك يا ابريس لا اخص عليك والله هو أنا وش ذلك
ابريس وهو يجذبها لغرفتهم بضحك / ده انتي ذلك نفسه ادخلي يا تعباني
ضحكت ميسره بصخب / والله أنا قولت الرحله دي هتحلو
ابريس وهو يغلق الباب بيأس / انتي شرانيه يابت انتي
ميسره وهي تتحدث ببراءه وصدمه / أنا؟؟؟؟ أبدا محصلش وحياتك بس هي اللي بتبص لحجات مش بتاعتها
زفر ابريس بملل / مش كنا خلصنا من الحوار ده وانتي زرعتيها زرع البصل علي الشط
ميسره بعند /ولو ولو لازم تتعلم الأدب بعدين هو أنا بتبلي عليها ما هي طلعه متكفنه في الملايه اهو مع الواد اللي معاها يعني منها بنتقم ومنها بنقذ سمعه مصر إيه ياريس انت نسيت الإخلاص للبلد ولا إيه يا جدو ابريس
ضحك ابريس وهو يجذبها لاحضانه / لا يا لمضه منستش يا قلب جدو
RAHMA NABIL 美心
كانت كريمه تجلس مع نيره وطمطم ونسرين امام التلفاز فتحدثت نيره بملل / إيه الملل ده يا جدعان والله البت ميسره كانت عامله حس للبيت
طمطم ببسمه / قربت ترجع لما كلمتها اخر مره قالت إنها هترجع كمان اسبوع يعني كام يوم وتلاقيها نطت هنا
كريمه وهي تأكل الموز ببرود / ياختي ما هي سايبه حاجه من ريحتها اهي ده كفايه الواد المعفن اللي اسمه مصعب ده لوحده بلوه ولا الطفس عدي
ضحك الجميع علي حديث كريمه ولكن قاطع ضحكاتهم صوت رنين الجرس فنظرت كريمه لسامر الذي يلعب في هاتفه / الاخ بسكوته معلش لو هنقاطعك عن أعمالك ممكن تشوف مين اللي علي الباب
زفر سامر بملل / طيب
ثم ذهب للباب وفتحه وهو ينظر لهاتفه ثم تحدث / آيوه مين
سمع صوت انثوي مدلل يهتف / مستر جاسر موجود
انتبه سامر للذي يتحدث ورفع عينه التي مرت بقدمها حتي وصلت لوجهها فهمس / مزة في بيتنا ياللهول
تحدث الفتاه بدلال / ها؟؟؟
سامر وهو ينظر بجهل / ها ايه
الفتاه بضحكه جعلت سامر يهمس/ اللهم صلي على النبي ده الواد مصعب مش هيخرجك من هنا مش بعيد يغتصبك او نسرين تولع فيكي بصي المهم انك مش هتخرجي سليمه
تحدثت الفتاه بملل / هيييي انت بقالي ساعه بكلمك روحت فين
سامر بتفكير /كنت بفكر ياتري مدافن العيله جاهزه ولا نفتح مدافن الصدقه بتاعت البلد
نظرت له الفتاه بجهل/ أنا جايه من فرع القاهره لمستر جاسر وروحت للفيلا بتاعته بس البواب قال انه هنا ممكن تناديه او حتي سيبني ادخل انا جايه من سفر وتعبانه
ابتعد سامر عن الباب وأشار لها للدخول / يا خسارتك في الموت يا قمر
ثم نظر لها وأشار لها للدخول حيث النساء دخل هو قبلها ونظر لهم وهم يجلسون باهمال حيث كانت نيره ترفع قدمها اليمني علي قدمها اليسري وتقوم بتقليم اظافر قدمها وكريمه تشاهد التلفاز وفمها ملئ بالموز بطريقه بشعه ونسرين تحمل معتز الصغير وطمطم تتصفح هاتفها بملل
دخل سامر وهو ينظر لهم بقرف ثم نظر للفتاه خلفه / والنبي محنا عايشين
ثم تحدث بصوت عالي / عندنا ضيوف
ولم يكد احد يعي ما يقوله حتي دخلت الفتاه وهي تعيد شعرها للخلف بدلال وتنظر حولها بتعجب فتحت نيره فمها وهي مازالت تضع قدم علي الاخري بينما كريمه وقف الطعام بحلقها ونسرين نظرت لها بحاجب مرفوع من اعلي لاسفل وطمطم همست لنفسها / المغفور إليها بنفسها
همس سامر الذي وقف بجانبها / تفتكري مصعب هيزعل لما يعرف ان في بيتنا مزه ومحدش صحاه
ضحكت طمطم بخفوت / دلوقتي قلبه يدله ويجي يابني ده بيرصد البنات من علي بعد
هز سامر رأسه باقتناع وأعاد نظره للمعركه التي تدور بين الجميع
كانت نيره تمد جسدها لتري قدم الفتاه فسقطت أرضا بحده فضحكت طمطم بشده عليها هي وسامر فنظرت لهم نيره بحده وتحدثت / الشماعه تشتاق إليك يا سامر ها
صمت سامر بسرعه وهو ينظر للفتاه بتحسر
كانت نسرين اول من يتحدث/ نعم اتفضلي انتي مين وعايزه مين
تحدثت الفتاه ومازالت مصدومه من هذا الاستقبال / احم عايزه مستر جاسر
فزعت كريمه وسقطت أرضا من صرخه نسرين / نعممممممممممممممممم مستر مين يا عنيا
RAHMA NABIL 美心
فتح مصعب عينه بانزعاج وهو يسمع صوت تاج ولكن لا يميز اي حديث منه تحدث مصعب وهو ينظر لتاج بعدم انتباه / نعم يا تاج عايز ايه
تاج وهو ينظر أرضا بهدوء / جعان يا مصعب
مصعب / اديك قولتها اهو مصعب مش عدي روح لعدي هو تخصص الاكل مش انا
نظر له تاج بحزن / عدي شكله تعبان
انتفض مصعب برعب ونظر لعدي بفزع / تعبان إزاي
تاج بعدم معرفه / معرفش هو كان بيتكلم وهو نايم وماما في مره قالتلي اللي بيتعب بيتكلم وهو نايم
زفر مصعب براحه فعدي احيانا يتحدث أثناء نومه جذب مصعب تاج لاحضانه ونهض وهو يحمله / تعالي يا تاجي تعالي يا تاعبني هشوف ليك اي لحمه من بتاعه عدي
ثم همس / مع اني اشك انه ساب حاجه لعامه الشعب الغلبانين
هبط مصعب الدرج وهو يحمل تاج علي ظهره ويققز به الدرج وتاج يضحك بصخب فجأه سمع الجميع صوت صراخ يأتي من غرفه التلفاز
نظر مصعب بتعجب لتاج / هو فيه إيه كريمه ولعت
هز تاج رأسه بعدم معرفه واتجه لغرفه التلفاز ليري ماذا يحدث
كانت نسرين تصرخ بالفتاه بجنون ثم اخذت تردح لها / إيه يابت يا معفنه يكونش الأكسجين اللي ضارباه في شعرك ولا النفخ ده مخليكي تفكري انك حلوه
تحدثت الفتاه بغضب / انتي واحده سوقيه أساسا وكلامي مع مستر جاسر
أمسكت نيره نسرين بشده بينما نسرين تصرخ / تآني هتقولي مستر جاسر
ثم نظرت لنيره بحده / شوفتي بتقولها إزاي بتدلع وهي بتقولها البت دي عايزه تفرسني طب وربنا لاسحبها من شعرها والمع بيها بلاط البيت والبيوت المجاوره كلها
اخذت نيره تهدئها / معلش عيله عيله يا نسرين
تحدثت الفتاه بصراخ / كل اللي حصل ده هيوصل لمستر جاسر ومش بس كده وكمان حسام
تركت نيره نسرين وهي تلقيها بعيدا وهجمت علي الفتاه وجذبت شعرها / حسام مين يابنت ال…. انتي مفكراني زي البت الهبله دي بوق وخلاص لا ده انا سوابق يابت
كانت كريمه تأكل تفاح وهي تصرخ بحماس وتحييهم وتصفر بفرحه / آيوه اديها يابت يا نيره البت الباربي دي
جذبت طمطم نيرة من فوق الفتاه بصعوبه فسطقت الفتاه بعيدا علي مصعب الذي بمجرد دخوله للغرفه حتي سقطت الفتاه في احضانه ورغم عمر مصعب ال13 الا انه كان طويل جدا حيث يصل لكتف الفتاه رغم ارتدائها للكعب العالي
مصعب بتعجب وهو ينظر للفتاه / حد يعمل في النعمه كده اخص عليكم
ثم ضمها وهو يربت علي ظهرها / معلش يا غاليه هما كده ستات البيت دول مش وش نعمه بعدين نيره دي أساسا بلطجيه انا من رأي نطلع نريح فوق شويه لحد ما الجو يهدأ
تحدثت كريمه بسخريه / جرا ايه يا هدهد الجناين اهدي علي البت لحسن شكلها اتفزعت
ضحك مصعب بخبث ونظر للفتاه وغمز لها / بحق يا حبعمري اتفزعتي
نظرت له الفتاه بصدمه ثم ابتعدت عنه وعدلت ثيابها وشعرها ونظرت لهم بعند وجلست علي احد المقاعد بجانب كريمه ووضعت قدم علي قدم فانحسر فستانها القصير فامالت كريمه جسدها ونظرت لها وهي تصفر ثم رفعت جسدها مجددا ونظرت للفتيات / بطل….. البت بطلللللل
ابتسمت الفتاه بغيظ وهي تنظر لنيره ونسرين وتحدثت بتكبر / مش هتحرك من هنا غير لما مستر جاسر وحسام يوصلوا ويعرفوا اللي حصل هنا يا همج
مصعب وهو ينظر للاعلي / ياااه يارب ياكريم انت عالم بيا وعالم اني زعلت علي القمر بتاعت الملايه فعوضتني بواحده اي نعم مش قالعه بس ملحوقه نقلعها احنا
ضحكت طمطم بصخب فقد سمعته / قنبله سفاله
بينما تاج يقف بجانب سامر وهم ينظرون للحرب المشتعله بينهم قاطع حرب العيون صوت الرجال بعد أن عادوا من الخارج وقد احضروا الغداء معهم فقد خرجوا لشراء الطعام للجميع
سمع الجميع صوت جاسر وهو يتحدث بتعجب / شاهي؟؟؟
تحفز جسد نسرين ووقفت كريمه علي الاريكه وهي تصرخ وتشير لجاسر / اهوووو طلع عارف اسمها يابت يانسرين والله اعلم يعرف ايه تاني اضربيه يابت شرحيه وعوريه اقولك اخلعيه الخاييين هما كده صنف عايز الحرق
ثم قالت وهي تهز كتفها / يا بتاع شاهي
نظرت لها طمطم بتعجب فمن ثواني كانت فقط تأخذ وضع السخريه والهدوء والان انفجرت بجاسر
ركض صلاح الي كريمه وحملها فوق كتفه وهو يخرج بها قبل أن تقول المزيد بينما هي تصرخ بنسرين / اوعي ياكل بعقلك حلاوه يابت عارفاكي هبله وهيبلفك بكلمتين يا جااااسر يا وااااطي
انفجرت طمطم في الضحك علي كريمه التي يبدو أنها كانت تتحفز طوال الوقت لجاسر
نظرت نسرين بغضب لجاسر الذي لا يفهم مايحدث حوله وايضا حسام الذي لم ينزع نظراته من علي نيره التي تتوعد له بنظراتها
همس حسام / هو فيه إيه
سامر وهو يتحدث لوالده / الظاهر كده ياوالدي العزيز انك هتحتاج لحجز في فندق ليله آتنين اسبوع حسب بقي حدود معرفتك بالصاروخ الأرض جو اللي متمركز في القاعده ده
نظر له حسام بجهل هو لايعرف ما علاقه شاهي مساعدة جاسر بهذا الجو المشحون
نسرين وهي تشير لشاهي / تعرف البت الملونه دي منين يا جاسر
جاسر وهو ينظر لشاهي بتعجب ولشكلها المبعثر / دي شاهي المساعده بتاعتي في فرع….
لم يكمل حديثه حتي وجد شاهي تتحدث ببكاء مصطنع / مستر جاسر حضرتك اللي حصل هنا مش ينفع السكوت عليه
نسرين وهي تكاد تهجم عليها لولا طمطم التي امسكتها / وانتي لسه شوفتي حاجه يامعفنه ايه يابت ده انتي نصك نفخ والباقي شفط يا ختي
ضحكت طمطم بشده بينما كان جاسر مازال لايفهم شئ فتحدث بحده / نسرين اهدي مينفعش كده فيه إيه
دخل عدي مع سيف واتجه لجاسر وجذب حقائب الطعام منه / عنك انت يا غالي متعصبش نفسك بس
ثم اخذ الطعام وذهب للمطبخ لكي يأكل بينما كان سيف يستند علي إطار الباب وهو يشاهد ما يحدث ببرود شديد وبحانبه احمد الذي نظر بهدوء الي ما يحدث بين والديه
نسرين بصراخ وجنون / هو ايه اللي مينفعش ها البت دي تخرج من بيتي حالا يا جاسر
جاسر بغضب شديد وهو يشير للباب / اطلعي فوق لان شكلك اتجنيتي خالص
نظرت له نسرين بعناد وكادت تعترض لولا صراخه الذي هز جدران المنزل / اطلعي يا نسريييييين
سقطت دموع نسرين وهزت رأسها ببرود ثم اتجهت لصغيرها معتز وحملته وخرجت وهي تمسح دموعها بينما نيره تحدثت باعتراض / إيه يا جاسر انت بتشيط فيها كده من غير ما تعرف ايه اللي حصل
جاسر بعصبيه / حسام سكت مراتك انا مش طايق نفسي
نظر حسام بعتاب لنيره ولكن نيره لم تصمت وتحدثت باصرار / لا يا بوص اسمحلي بقي مش هسكت غير لما تعرف الاستاذه المحترمه دي اول ما جت قعدت تتكلم بوقاحه وبجاحه ولما عرفت ان نسرين مراتك قعدت تبصلها بقرف وتقولها بقي انتي اللي مستر جاسر فضلك علي الكل مكنتش اعرف ان مستر جاسر ذوقه بلدي كده وقعدت تتنطط وتتكلم بطريقه زباله وقتها نسرين هبت فيها وحصل اللي حصل ايه كنت عايزها تروح تاخدها بالحضن وتقولها عندك حق كنت عايزها تشوف واحده بتتغزل في جوزها وتتدلع وهي بتوصف فيك وانت علي مكتب وفي جمالك وانت سرحان ولا كنت عايزها تسكت وهي بتسمع الانسه المحترمه بتوصفك لما تكون نايم في مكتبك وقد ايه انت كيوت ولطيف ها رد انت تستحمل تسمع الكلام ده من راجل علي مراتك يا بوص ها
ثم نظرت لحسام وتحدثت / البت دي تنطرد من الشركه ومش بقول الكلام ده بصفتي مراتك لا بقوله بصفتي واحده بشتغل في الشركه واخاف علي سمعتها من أمثالها واه انت تحمد ربنا ان مراتك ست طيبه وهاديه لان لو اللي حصل ده كان في حسام كنت هتلاقي القمر دي قطع بس نسرين كانت الطف من انها تضرها آوي بس اقسم باللي خلقني لو انا لكنت قطعتها حتت
ثم نظرت للفتاه بقرف وانسحبت بغضب وخلفها طمطم التي نظرت لجاسر بعتاب / نسرين مغلطتش هي اول ما البنت قالت إنها عايزاك وهي اتعصبت بس مسكت نفسها بعدين لما بدأت تبجح قامت اتعصبت عليها هي مش غلطانه أبدا
ثم تركتهم وخرجت نظر مصعب للفتاه بغضب وهمس / الحلو مش بيكمل
ثم تركهم وخرج وخلفه الباقون ولم يتبقي سوي جاسر وحسام وشاهي
كادت شاهي تتحدث / مستر هما مش……
لم تكمل كلامها بسبب يد جاسر التي منعتها من إكمال حديثها / اشششش ولا كلمه انتي مطروده وابقي وريني اي شكره هتقبل بيكي بعد التقرير اللي هينكتب فيكي
تحدث الفتاه بفزع / يا مستر مش انا دول كذابين انا بس قولت انك……
صرخ جاسر بهياج وغضب / اخررررسي بس اخررررسي اقسم بربي لولا انك بنت كنت علمتك الأدب انتي فاهمه دي مراتي اللي ضفرها برقبه دسته من عينتك مراتي االي هنتيها من شويه اطلعي برررره واحمدي ربنا انك خارجه علي رجلك برررررره
شاهي ببكاء / يا مستر انا اس….
لم تكمل كلامها بسبب صراخ جاسر وهو يضرب الطاوله امامه بقدمه فاسقط ما عليها بغضب / بررررررررررره اطلعي برررررره
ركضت شاهي للخارج برعب وهي تمسح دموعها بينما اقترب حسام من جاسر الذي ينتفض جسده بغضب شديد قربت علي كتفه وهو يشعر بتشنج جسد أخيه / روح لمراتك وراضيها يا جاسر
ثم تركه ورحل بينما وضع جاسر يده علي رأسه وهو يشتم نفسه علي غباءه كيف يفعل هذا بها بحبيبته وجميلته نسرين القلب ومعشوقته الوحيده كيف اوصله غضبه لهنا
ركض سريعا ليراها ولكن توقف علي حديث طمطم التي تقف في اعلي الدرج / مش هنا رجعت البيت
استدار جاسر بسرعه كبيره وركض بأسرع ما عنده لدرجه انه نسي ان يستخدم سياره وركض علي قدمه حتي الفيلا الخاصه بهم والتي تحتوي علي حديقه مشتركه مع فيلا حسام دخل بسرعه للفيلا وهو يصرخ باسمها / نسريييييين
RAHMA NABIL 美心
دخل صلاح غرفته وهو يحمل كريمه علي كتفه وهي تصرخ / خلاص يا ابو صلاح نزلني انا بس كنت بخوفه يا جدع….. نزلني متخافش مش هقتله
اقترب صلاح من الفراش والقاها عليه بعنف ونظر لها بشر فعادت للخلف بظهرها / استهدي بالله يا استاذ لكوح صلي علي النبي كده انا بس كنت حابه اعمل توتر للاجواء
نظر لها صلاح ببلاهه / ده بدل ما تهدي الدنيا بتولعيها
كريمه بضحكه شريره / اسكت هو أنا مقولتش
صلاح / لا يا ختي مقولتيش
كريمه / مش انا شريره ومتربتش كمان آه والله زي ما بقولك كده
اقترب منها صلاح بسرعه مخيفه فصرخت وهي تعود للخلف /ابو صلاح ايه هنتهور ولا إيه ده شيطان ودخل بينا
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
*عاوزه تخش روام روايات علي 📌واتس خش علي الينك كده 💞🥀*
*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
*روايات ابو تولين👧*
~روايات جامده ممتعه 🥰~
“`اي روايه عاوزها هتلاقيه علي
الجروب 🤍💞“`⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
دخل مصعب للمطبخ ليشرب فوجد عدي يجلس علي الطاوله وحوله حقائب الاكل ويأكل بشراهه كعادته ضحك مصعب عليه واقترب منه وفتح أحدي الشنط وأخرج منها قطعه دجاج وصعد الطاوله وجلس بجانبه نظر له عدي وفمه ملئ بالطعام بتعجب
مصعب / في إيه بتبص كده ليه
عدي وهو يتحدث ويمضغ الطعام / لا بس قولت مش هشوفك غير بليل عشان القمر اللي كانت بره
ضحك مصعب / لا يا خويا القمر طلعت فشنك
عدي بتعجب / فشنك إزاي يعني طلعت من غير ضمان ولا صيني
ضحك مصعب بشده / لا يا خويا بس طلعت مش كويسه كانت بتعمل مشاكل بين جاسر ونسرين يعني حلوه من بره ومن جوا وحشه
هز عدي رأسه باقتناع / وجهه نظر برضو يعني عايز تفهمني انها لو كانت كويسه من جوا كنت هتشقطها
مصعب ببسمه / اي نعم ده انا كنت…. ولا بلاش عشان مفتحش عينك علي الحجات دي
نظر له عدي بصدمه / واد انت ١٣ سنه وهي تلاقيها كسرت ال ٣٠ ده انا شوفت الكرمشه اللي حوالين عينها من علي بعد ياجدع
مصعب وهو يتناول الطعام / ما هو عشان كده صرفت نظر
نظر له عدي وهو لا يصدق حديث أخيه / عشان التجاعيد
مصعب بضحك / لا وعشان قلبها الأسود
ثم تحدث بتأثر / انت فاكرني ايه بس يا عدي حيوان ميهمنيش غير الجمال الخارجي
هز عدي رأسه برفض وحزنا لحديث أخاه فاكمل مصعب بمزاح / أنا فعلا ميهمنيش غير الجمال الخارجي.
ضحك عدي بيأس علي اخيه الذي لم ولن يتغير أبدا
اكمل مصعب حديثه بشرود / فعلا الجمال الخارجي ليه عامل مهم بس في انتظار اللي تخليني ابص ليها من جوا لان كل اللي بشوفه بيكون خارجي وفقط
نظر له عدي وتحدث / مين عارف يمكن تيجي اللي تخليك تحفي وراها
مصعب وهو يأكل ويهز رأسه / مش ممكن ده اكيد هتيجي اللي تسرق قلبي ده ووقتها هضطر آسفا اني اتوب
ضحك عدي بشده علي حديث أخيه الذي يظهر للمستمع انه شاب في مقتبل حياته وليس مجرد مراهق
دخلت كريمه المطبخ وهي تتحدث لطمطم / جهزي صندوق وحطي فيه اكل لنسرين وجاسر وبعد الاكل ابعتيه مع…..
صمتت وهي تري الفتيان يجلسون وحولهم الطعام ابتسم عدي بغباء وهو يشير بيده / الاكل حلو يا جماعه تقدروا تاكلوا انا بس كنت بعمل تشيك كده علي السريع
ضحكت طمطم بشده / بحب الواد ده آوي
عدي وهو يرمي لها قبله / حياتي ليكي
صرخت كريمه / هقتللللللكككككككك يا عددددددددددييي
RAHMA NABIL 美心
استيقظت ميسره بفزع وهي تصرخ وتنظر حولها برعب وهي تري الغرفه بها بصيص صغير من الضوء الذي يدخل من النافذه نظرت حولها وهي تبحث عن ابريس ولكن لم تجده رفعت الغطاء وذهبت للحمام وأخذت تغسل وجهها بعنف وهي تبكي بسبب هذا الكابوس الذي يلازمها المعركه التي حدثت قبل رجوعها وحورس والجميع ولكن المختلف في هذا ان أولادها هم من بالمعركه ودائما تري احد ابائها ينزف وحوله إخوته يبكون وهي مقيده وتصرخ بشده ولا يمكنها الحراك
نظرت للمرآه بعيونها الحمراء وهمست / اهدي ده مجرد حلم مفيش حاجه من دي هتحصل حورس مات خلاص ايوه حورس مات خلاص وانتهينا منه هو مات
اخذت تردد الكلمه كثيرا حتي سقطت بجوار الحوض وهي تبكي ثواني وشعرت بأحد يسحبها لاحضان دافئه وآمنه ومن غيره حبيب روحها ونصفها الاخر مدت يدها هي الاخري وضمته بشده وهي تبكي بينما هو يربت عليها بحنان وهو يعلم سر بكائها لابد انه الكابوس الذي تحلم به دائما منذ ذلك اليوم همس لها ابريس بحنان وهو يقبل رقبتها بعشق /اشششش مفيش حاجه كله بخير انا وانتي وسيف ومصعب وعدي وتاج والكل بخير احنا كلنا كويسين وهنفضل كده كلنا اقوياء وانتي كده صح
نظرت له ميسره وهي تهمس له / كلنا اقوياء
ابتسم ابريس وكوب وجهها وهو يمسح دموعها باصبعه ثم يقبل عيونها بحنان / كلنا اقوياء بعدين فين البت ميسره الهبله اللي مفيش حاجه بتهمها ها كده هتخلينا اعيد نظري
ميسره بغباء / تعيد نظرك في إيه لا مؤاخذه بعد اربع عيال و16 سنه جواز جاي تعيد نظرك دلوقتي
ضحك ابريس بصخب ثم نهض وهو يحملها وخرج بها ووضعها علي الفراش واقترب منها كثيرا وهي تنظر له بتخدر ثم اغمضت عينها بعشق وهي تتنفس أنفاسه بينما هو قبل جبينها وابتسم لها وهمس / جهزي نفسك عشان عاملك مفاجأه
نظرت ميسره له بصدمه وهو يدخل الحمام / انت بتبوس امك ولا إيه ناقص تاخد ايدي تبوسها يا أخي تبا لك بوظت اللحظه الرومانسيه أمال في الروايه يقول وتسطحت علي الفراش وهو يعلوها ثم اقترب منها بشده وقبلها قبله وغرقا معا في عالمهما الخاص
ضربت يدها باليد الاخري / أنا بقي عايزه العالم الخاص تسطع وتسطحنا يعلوها وعلتني اقتراب واقتربنا فين بقي القبله ها فين قبلة مميس
ضحك ابريس من الداخل / روحي البسي يا ميسره عشان منتأخرش
زفرت ميسره بضيق وذهبت لتبدل ثيابها
RAHMA NABIL 美心
دخل جاسر لغرفته سريعا وجد نسرين متسطحه علي فراشها وهي تبكي بشده اقترب منها بقلب يبكي مع بكائها
جلس علي الفراش بجانبها وهمس والندم يأكله / نسرين انا….
لم تسمعه نسرين وتركته وركضت للخارج وهو خلفها ينادي عليها / نسرين حبيبتي حقك عليا انا.. انا غلطان والله حقك عليا بس انتي عارفه لما اتعصب طب يهون عليك جسور حبيبك ها يهون عليكي جاسر تخاصميه
توقفت نسرين ونظرت له بصمت قليلا ثم تحدثت وهي تنظر أرضا ببكاء / لا ميهونش عليا
ابتسم جاسر ولكن سرعان ما اختفت بسمته وهو يسمعها تتحدث بألم / بس انا هونت علي جاسر
اقترب منها جاسر بسرعه وجذبها لاحضانه بعشق وندم / حقك علي قلبي حقك عليا يا عشقي انا اسف والله اسف يا نسرين متعيطيش عشان خاطري
جلس احمد بجوار سيف وتحدث باسف / اسف
نظر له سيف بتعجب / اسف ليه؟؟
احمد بالم / اخر مره كلمتك بطريقه مش كويسه أبدا أنا معرفش ايه اللي بينك وبين اخواتك اكيد مش هتدربهم بعنف كده عشان بتستمع بضربهم اكيد فيه سبب انا اسف يا سيف بس مصعب…
قاطعه سيف وهو يجذبه لحضنه ويربت عليه بحنان / بس متعتذرش يا احمد عادي ولا يهمك انت اخويا وانا مش بحب اخواتي يعتذروا مني لاني مش بزعل منهم أساسا
ابتسم له احمد وتحدث بجديه / انت فعلا طيب يا سيف مش عارف ازاي فكرت انك قاسي اسف
ابتسم له سيف وتحدث / باباك و مامتك
ابتسم احمد / متقلقش بابا هيراضي نسرين بسرعه هي بتحبه وهو بيحبها والموضوع هيتلم بسرعه متقلقش
ابتسم له سيف وسمع صوت كريمه وهي تنادي / يلا يا عيااااال الغدا جاهز
ابتسم سيف ونظر حوله ونادي / تاج يلا عشان تتغدي
اغلق تاج كتابه وتهض سريعا واتجه لسيف ببسمه بريئه جميله جعلت سيف يبتسم دون اراده وهو يقبله بحب ويتجه للداخل وهو ينادي لعدي ومصعب ابتسم احمد وهو ينظر له كيف يمكن أن يكون شخص بهذا الحنان والحب لاخوته قاسي
هز رأسه ودخل للمنزل خلفهم وهو يدعي الله أن يتصالح والديه
RAHMA NABIL 美心
خرجت ميسره من الفندق مع ابريس وهي تنظر حولها بتعجب ابتسم ابريس وقبل يدها بحنان وأشار لسيارته فصعدت بجانبه وهي تنظر للمكان الساحر فهي اختارت شرم الشيخ بالتحديد لمناظرها الخلابه وجوها الرائع نظرت لابريس بعيون عاشقه بينما ابريس كان يشعر بنظراتها
أخرجت ميسره رأسها من النافذه فلفحها هواء شديد اخذ يحرك شعرها وهي تضحك باستمتاع شديد حتي شعرت بتوقف السياره فنظرت لابريس بتعجب فابتسم لها وخرج وجذب يدها خلفه وهو ينظر بعينها وهي فقط تبتسم له فجأه توقف وهو ينظر امامه فنظرت لما ينظر فاتسعت عينها بانبهار وفرحه وهي تنظر له بعدم تصديق / ابريس انت….
ابتسم ابريس لحماسها الشديد بينما هي نظرت لذلك البالون العملاق بفرحه شديده فاقترب منها ابريس وهمس في اذنها / قولتي انك نفسك تطيري وتشوفي المكان من فوق وانا مقدرتش اشوف شمسي نفسها في حاجه ومعملهاش
نظرت له ميسره بعيون عاشقه وقفزت لاحضانه وهي تضحك بسعاده وهي تهمس له / بعشقك يا ابريس بعشقك اوي اوي
ابتسم ابريس وهو يشدد من ضمها ويهمس لها / وانا بعشقك
أخذها ابريس وصعدوا البالون وامسك يدها ثواني وكان البالون يرتفع ليشق السماء بينما هي تنظر حولها وله بفرحه وعشق كبير وهي لا تصدق انها مع حبيبها في هكذا أجواء كان ابريس يقف خلفها وهو يضمها بشده ويقبل عنقها بعشق ويهمس لها / كل سنه وانتي دايما بين احضاني يا شمسي
ميسره وهي تغمض عينها وتشعر بنسمات الهواء تلفح وجهها/ هو أنا ممكن احبك واعشقك آكتر من حبي ليك حاليا مظنش يا ابريس عشقي ليك كسر الحدود وعداها من زمان قلبي تعب من حبك يا ابريس
أمسكت يده التي تضم خصرها ووضعتها علي قلبها / اسمع دقاته اللي بتصرخ وهي بتناديك وبتتوسل قربك قلبي بقي ملكك انت يا ابريس قلبي معرفش الحب غير بيك ومعاك قلبي مش بس عشقك لا قلبي هام بيك وبقي مهووس بيك يا ابريس بعشقك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنة الفراعنة)