روايات

رواية ضي القمر الفصل التاسع 9 بقلم زهرة اللوتس

موقع كتابك في سطور

رواية ضي القمر الفصل التاسع 9 بقلم زهرة اللوتس

رواية ضي القمر البارت التاسع

رواية ضي القمر الجزء التاسع

ضي القمر
ضي القمر

رواية ضي القمر الحلقة التاسعة

مهاب سمع كلام فارس وأسر وراح يقابل نضال اخوه التوأم وقعد معاه لكن طول القاعدة وهو مش مطمن و قلقان
مهاب : اهلا بيك يا نضال منور معلش اعذرني أنا بس مستغرب من ظهورك ومتفاجأ شوية أنا آسف جدا
نضال : أنا كمان استغربت زيك لما لقيت امي بتقولي انك عندك اخ ساعتها حسيت أن دماغي بتلف بيا مبسوط اه لكن بردو قولت ازااي لو واحد طلع له يقوله أنه اخوه فجأة ممكن يقول اي ويعمل اي
مهاب : أنا فاهم انت فكرت في اي طبعا بس يمكن ربنا عمل كدة علشان نتقابل في وقت احنا محتاجين فيه لبعض وانا موجود معاك اهو خلاص
مهاب : تشرب اي يا نضال ؟
نضال : ممكن قهوة مضبوط
مهاب : جرسون لو سمحت عاوز اتنين قهوة مضبوط بعد اذنك
الجرسون : تحت امر حضرتك يافندم حالا القهوة هتكون عند حضرتك
مهاب : قولي بقااا انت درست اي وعيشت ازااي وكدة احكيلي
نضال لمهاب : أنا عيشت مع امي ودرست كلية شريعة وقانون يعني الي حد ما تمام دلوقتي بشتغل معيد في الكلية يعني تقدر تقول لحد ما عايش وانت بقاا
قعد مهاب مع نضال لحد بليل لكن اكتشف أنه محتاج لأخوه اكتر من اي وقت فأخذه معاه البيت وخلاه مقيم معاه
مهاب : دا بيتي اللي انا عايش فيه يا نضال ودي الاوضة بتاعتك اللي هتقعد فيها
نضال : بجد مش عارف اقولك اي شكرا انك موجود
مهاب : متقولش حاجه نورتني بجد يا نضال ومبسوط انك هتكون معايا
مهاب بعد ما ساب نضال في البيت راح لفارس في بيته مهاب دق الباب طق طق طق طق
فارس : اي يا مهاب قعدت معاه ولااي اي اللي حصل احكيلي
مهاب : الواد طلع طلع كان عايش مع أمه ومكنش حد مبلغه أن ليه أخ
فارس : ازاااي يعني مكنش يعرف و اشمعنا دلوقتي بالذات يعني
مهاب : أنا متلغبط بجد ياجماعة وبعدين أنا حاولت اكسب وقت وجبته عندي البيت
فارس : اي خلاك استعجلت بس على العموم مااشي
أسر : لا هو صح يافارس لازم يحسسه أنه مش شاكك فيه لان لو هو شاكك فيه حتى الواد هياخد حظره
فارس : صح ايوه فعلا مفكرتش في دا قبل كدة
طيب خلاص على العموم خليك زي مانت كدة وانا هجيب معلومات عنه بطريقتي الخاصة المهم يفضل تحت عينيك
مهاب : مااشي يا فارس ربنا يستر ويطلع الواد دا صادق
جه اليوم الموعود لخطوبة منة وأسر وأسر ومنة الفرحة مكنتش سيعاهم أنهم اخيرا بقوا سوا
أسر : حاسس ان الدنيا مش قدي النهاردة يا فارس
فارس : مبروووك ياحبيبي الف الف مبروووك بقولك اي الخاتم دا حطه في شبكتك من غير كلام واسئلة يلا يا عريس مبروووك
أسر : الله يبارك فيك يا فارس عقبال ما تخاوي النونو الصغير أن شاءالله
فارس بضحك: يا عم هو لسه اتولد انت كمان لما يتولد ساعتها نفكر إذا كنت هخاويه ولالا
أسر : على رايك صح شكلي حلو ولا اي رايكم
مهاب : اجمل عريس في الكون والله مبرووك يا صاحبي
منة : اهلا اهلا بالعريس اتاخرت لي بقاا اوعى تكون هتخطب غيري اقتلك فيها
أسر : هو أنا جاي لمنة حبيبتي ولا جاي لسفاحه مالك ياست الكل ياقمر اهدا علينا كدة
قمر بضحك : معلش اعذرها أصلها متوترة فا اهبلت بتقول اي كلام وخلاص
أسر بابتسامة : خطيبتي واتحملها بقااا اعمل اي امري لله
جه أسر علشان يلبس منة الشبكة لكن تولين كانت مجهزة خطة تبوظ بيها كل حاجه كانت تولين متفقة مع شخص يضرب نار على أسر وقمر لكن للاسف الخطة فشلت هنشوف هيحصل اي سوا
مجهول : ضرب نار على أسر وقمر لكن الرصاصة مصبتش اي حد ابدا
أسر : هو اي اللي بيحصل ومين الناس دي يا فارس
فارس : دول بودي جارات جايبهم يحميك انت ومنة علشان تولين أنا عارف الاعيبها كويس ممكن تعمل اي حاجه
أسر : مكنتش متخيل أنها مؤذية للدرجادي يعني
فارس : خليك في ليلتك دلوقتي يا عريس يلا من هنا
رقصوا الجميع وكانوا فرحانين ومبسوطين جدا أسر ومنة بالخطوبة لكن أسر كان قلقان على منة جدا بعد اللي شافوه بعينه
منة : حبيبي متكشرش علشان الناس مياخدوش بالهم اني واخدك غصب ولاحاجة اضحك كدة
أسر : مش مصدق اللي حصل خايف عليكي اوووي ❤️ 🌺 🥀
منة : من امتا الرومانسية دي كلها يا عم أسر لا اله الا الله محمد رسول الله
فارس : مش مصدق ياقمر أن أسر بقاا عريس اخويا الصغير بقااا عريس
قمر : أن شاءالله يكونوا اجمل زوجين زيي أنا وأنت كدة
الاب : الف مبرووك يا أسر مش هوصيك على بنتي
تشيلها في عينيك الاتنين
أسر : اكيد في عيوني يا عمي متقلقش عليها كدة
جه شخص ضرب نار على أسر وهو بيشد منة على ناحيته علشان يحميها فارس أمر البودي جارد يحلقوا بسرعة قبل ما يهرب
فارس : حصلك حاجه حبيبي انت ومنة حصلك حاجه يا منة
منة بعدم تركيز : لا لا محصلش حاجه أنا بخير الحمدلله
فارس : أسر لازم تيجوا تقعدوا عندي في البيت لازم
أسر : لا ليه يعني كل دا علشان اللي حصل النهاردة متخافش يا فارس أنا قد اللي حصل واكتر منه متقلقش عليا ولا على منة
فارس : أنا خايف عليكم انت ومنة انتوا أمانة في رقبتي بصرف النظر انك اخويا يا أسر ها قولت اي
أسر : قولت امري لله حاضر نعمل شهر العسل بس واجي اقعد معاك أنا ومنة
منة : ازاي بس يا فارس عاوزنا نقعد معاك انت وقمر مينفعش مش هتبقوا واخدين راحتكم في بيتكم كدة مننا
فارس : منة متقوليش كدة تاني انتوا مش هتقلوا علينا ولاحاجه علشان تقولي كدة البيت زي ماهو بيتي بيت اخويا وبيتك
منة : ماااشي اللي تشوفه يا أبيه فارس براحتك
أسر : يلا يامنونة علشان هخرجك خروجه محصلتش
هنركب مركب في النيل وهنتعشى سوا كمان اي
رأيك
منة : الله نفسي اركب مركب في النيل اووي بحبك اووي يا أسر
أسر : وانا كمان بموت فيكي ياروح أسر نفسي اخبيكي جوة قلبي علشان مفيش اي حاجه وحشه تحصلك
منة : طول ماحنا مع بعض أن شاءالله هيحصل كل خير ومفيش حاجه وحشة ابدا
أسر : الجو جميل هنا على المركب صح يا منون
منة : الجو حلو اووي وانت احلى يا حبيبي ربنا يخليك ليا
فضلوا أسر ومنة يغنوا ويرقصوا سوا على المركب وكانوا فرحانين ببعض اووي
أسر : اجمل عروسة اللي ملك ايدي دلوقتي ولااي
منة : لا حاسب احنا مجرد اتنين مخطوبين لسة الجواز
أسر : ماشي كلامك يا حبيبتي نصبر لغاية الجواز
منة بضحك : كدة هتستنى كتير اووي يا استاذ أسر
أسر : انتي فرحانة فيا ماشي ماشي ليكي روقة
أسر وصل منة البيت بعد الفسحة اللي عملها ليها واستنها لحد ما وصلت البيت وطمنته عليها رنت على أسر وقالتله
منة : أسر أنا وصلت البيت خلاص مع السلامة
أسر : ماشي يا حبيبتي خدي بالك من نفسك
الاب : اي ياحبيبتي حمد على السلامة كان يوم جميل اووي اووي ربنا يسعدك يارب
تتوقعوا اي هيحصل البارت الجاي واي موضوع ظهور نضال ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى