رواية بوادر عشق الفصل العاشر 10 بقلم ريتاج محمد
رواية بوادر عشق البارت العاشر
رواية بوادر عشق الجزء العاشر
رواية بوادر عشق الحلقة العاشرة
كل ما يفتكر منظر فريدة وهو منيمها وبيفتح ف بطن$ها وهي بتصرخ كان بيزيد اكتر
وكان هو عمال بيصرخ زي النسوان
وعبد الرحمان كان بيغوط ف الجروح
ومسك ايدة التانيه وبدأ يعمل فيها نفس الحاجه
والدكتور يصرخ
قال بتلذذ وهو بيسمع صوت صراخه_صوت اكتر زي النسوان يا***
خليني اتمزج واستمتع زي مانتوا كنتوا بتستمتعوا كدة
ولا انا مليش حق ولا ايييييه
قالها بزعيق
الدكتور بألم ورعب _ارحمني ااااااااه
انت مجنون ..سيبني ااااااااااه
_الشارع الي وراه يروح امك ،بعدين انت عايزني أرحمك بأي عين يابن الو***
اشحال كنت بتعمل الانيل والأدل بس عادي اهو بتجرب احساسهم ؛بس ايه رأيك حلو احساسهم مش كدة ؟
_ابوس ايديك ارحمني
والله بموت
_يكش تولع
وبعدين هو دا يجي ٠.١ % من الي كنت بتعمله يا****
بعياط_تُوبت والله توبت اسففف
ارحمني ونبي
_لا سوري محدش قالك توب على أيدي
انا جوايا في نار وعايزة تطولكوا كلكوا
بس اقولك عشان انا رحيم هسيبك؛ بس لحد ما تلبس البدله هجيلك كل يوم امسي عليك
سلام يا يادكتور
قالها ساخرًا وهو بيتُف علية بقرف
وخرج ومشي
راح لفريدة المستشفى
والكانت قاعدة بتشرب عصير
فريدة ببرود_خير
عبد الرحمن ببسمه_عامله ايه دلوقت؟
_عامله زفت على دماغك
انت عايز مني ايه
انا بكرهك افهم بقى واتفضل غور من حياتي ومش كل شوية تفضل تنطلي كدة كتير
بجنيه_وهو بردك ينفع حد يغور من حياته ؟
انا بحبك
_وانا مش طايقاك
ولو فاكر انك لو كل شوية تنطلي انا هحن واقول خلاص يبقى انت متعرفنيش
انا كرهتك ياعبد الرحمن
انت نظرتك وانت باصصلي بجمود كانت كفيله تقفلني منك
شوف انت رايح فين ياعبد الرحمن وابعد عتي وانسى انك عرفتني فيوم
_انا اسف
_رجعلي بيها ثقتي فيك وانا هسامحك
بعزيمه_هرجعهالك يافريدة وهتشوفي ودة وعد من انهاردة لحد اليوم الي هتبقى فية فحضني
_دا ف كابوس ان شاء الله
ببسمه ساحرة_احلى كابوس والله
وقرب وحضنها
فريدة بزعيق_عبد الرحمن متعصبنيش
متخلينيش اناديلك الدكتور يطلعك برة !!
بتناكه _وريني هيعمل ايه
دنا عبد الرحمن يابت
ولعلمك انا الصبح طلعت بمزاجي اه محدش طلعني غصب عني
_طب اتفضل بررررررررة
_طب هاتي بوسة واطلع
بعصبية وهي بتزقه _غووور بقى انا قرفتني
هو انت معندكش كرامه عماله اقولك مش طايقاك بكرهك بكرهك وانت بردو معندكش كرامه ايييه ياخي معندكش دم
سابها وهو بيبصلها كتير بلوم
وخرج وقفل الباب من غير ولا كلمه
فريدة بتوتر _هو كان بيبصلي كدة ليه
ماهو يستاهل و..ايدة اي الي انا بقوله دا يكش يولع
ساعتها الممرضة كانت داخله وهي بتبتسم بهيام
فريدة باستغراب _لو سمحتي
الممرضه ببسمه هيام وهي مش مركزة اصلا_ايوة
_ممكن اعمل تليفون من عندك
_اها
_هو انتي بتتكلمي كدة ليه؟
_اصلك مشوفتيهوش وهو خارج كان عامل ازاي
يلهوي قمر قمر ابن اللزينه
بجد يابختك بيه
شكله بيحبك اويي
اوعدنا ياااارب
فريدة بغيرة وغضب_طب ممكن تنجزي
عايزة اعمل مكالمه
امسكي قالتها وهي بتناولها التليفون
رنت على تمنى من رقمها الشخصي الي ردت باستغراب_الو مين معايا؟
_انا ياتمنى تعاليلي
_انتي فين
فريدة بتعب_ف المستشفى
تمنى_مستشفى ايه يافريدة هو كل شوية اجيبك من مستشفيات
انتي فين
فريدة للمرضه_احنا فين
_هاتيها انا هكلمها واخدت الفون
ووصفت لتمنى المكان
وبعد وقت كانت تمنى وصلت وسألت عن فريدة وطلعتلها وهي بتقول _هو انتي يافريدة مابتكليش لية هو انا كل يومين هجيبك من المستشفى بسبب الاكل هو انتي عيلة يافريدة ؟
_بس انا مش هنا عشان اغمى عليا!
باستغراب_امال؟
بتردد_انا كنت مخطوفه و
بصى ورفعت الزي الطبي ل تمنى الي اتصدمت وهي بتحط ايدها الاتنين على بقها بصدمه وبتقول _انتي ! انتي مين الي عمل كدة فيكي .
وعيطت
_تمنى انا مش جايباكي تعيطي
انا جايباكي تخرجيني عشان عايزة اروح
تمنى راحتلها وهي بتحضنها بخوف وبتقول_انتي حاسه بحاجه
بتوجعك
_يتمنى بقولك عايزة اخرج ياتمنى
وبعدين لا مبتوجعنيش لسة أثر المسكن شغال
تمنى حضنتها وقعدت تعيط _ياحببتي
كنتي مخطوفه واتعمل فيكي كدة وانتي لوحدك عرفيني بس مين الحيوان الي عمل فيكي كدة وانا والله ما هسيبه
_خلاص يتمنى الحمد لله انها جت على قد كدة _يحببتي ،انا والله ما كنت اعرف انا انا كنت فاكرة اغمى عليكي
ليه متصلتيش بيا علطول
_هتصل بيكي ازاي ياتمنى بقولك طنت مخطوفه
هو انا بقولك كنت فدريم بارك
بقولك ايه ياتمنى روحي روحي ربنا يهديكي خلي الدكتور يكتبلي خروج
تمنى _حاضر يروحي
هروح بسرعه وخرجت عشان تخلي الدكتور يكتبها خروج
اما فريدة فكانت بتفكر ف عبد الرحمن
♡…………………………….♡
عند عبد الرحمن كان قاعد ف العربية
عقله بيقوله خلاص فكك منها
وهي هزقتك وانك راجل شرقي وكرامتك فوق كل شي
وقلبة بيقوله ان هو الي وصلها لل هي فيه دلوقت ولازم يستحمل لحد ما تسامحه
وعقله يقوله بطلع عبط تسامح ايه ماهي بقت كويسة اهي
وقلبة يرد كويسة ايه بس
بمنظرها دا بص متعتبش على كلامها هي كانت متعصبة منك وحقها بصراحه
ويرد العقل_بس يلا معاها حق ايه
عبد الرحمن بزعيق_بااااااااااااااااس
ودور العربية وهو ناوي على حاجه
عتد لؤى كان قاعد عالمكتب
وهو بيفكر ف تمنى وان هي قد ايه بتشغل حيز كبير من تفكيرة ومجرد التفكير فيها بيبتسم
وانه حاسس انه معجب بيها
وعايز يتقدم
قاطع تفكيرة دخول معتصم الي قال بعصبية _ولااااااااا لم اختك دي عشان وربي لو طولتها لهفرمها
لؤى ببسمه مستفزة_السايح بنفسة عندنا
_ولااااااااا مش انت واختك
اتزفت خليها تخلص وتيجي بدل ماروح انا اجيبها من وسط صحابها من شعرها
_طب ابقى جرب
_دي بتقولي انت ملكش حكم عليا وانا اجي براحتي مدام لولي عارف
بثقه_ما دي حقيقة على فكرة
بغيظ_متخلينيش اقوم اديك بوكس فوشك المستفز دا
_لا قوم يلا
_اووووووووف انا ماشي وخلي اختك ترجع حالا وتبطل استفزاز زيك سلام
وخرج
ولؤى ضحك عليه
عند عبد الرحمن
بعد ساعه
كان وصل عند بيت
فريدة
رن جرس الفيلا
والخدمه فتحتله الباب
ودخلته وهو قالها انه محتاج يقابل تمنى
وهي طلعت نادتها
وتنمية نزلت بعد ما اتطمنت على فريدة
وقالت ببسمه_انت زميل فريدة مش كدة
عبد الرحمن ببسمه_صراحه لا
باستغراب_نعم ؟
عبد الرحمن ببسمه وتوتر_احم انا الظابط عبد الرحمن عز الدين!
بدهشة_ازاي. وانت المفروض ف نفس الجامعه معاها
_بصي هو الموضوع كبير
دلوقتي انا ظابط ومش طالب
وعندي ٢٩ سنه ومش ١٩ سنه
وانا كنت فمهمة جوا الجامعه
عن عصابه بيع اع$ضاء
و………وحكالها كل حاجه بما فيهم الي حصل لفريدة
تمنى ببسمه _طب الحمد انكم قبضتوا عليهم
ولون فريدة كانت هتبقى ضحية بس الحمد لله هي بخير
_مهو دا الي جاي اكلمك فيه اصلا
فريدة ف خطر
عشان في شخص هرب وهو كان حاضر كل حاجه وغالبا هيحطوا فريدة فدماغهم
_طب وانتوا مش هيحطوكوا فدماغهم
ببسمه_احنا كدة كدة ف دماغهم ونفسهم يخلصوا مننا بس انا بتكلم دلوقت على فريدة
احنا كشرطه وظباط
المفروض نحمي كل شخص نقدر نحمية من اي خطر
تمنى بخوف _طب هتحموها ازاي
مش فاهمه
_لا مهو بصي هو مش هتحموها
هو انا هحميها
و احم بصي عشان انا صراحه بحب اختك
بس هي مدياني الوش الخشب وانا عايزك تساعديني
_ايوا يعني عايز ايه انا مش فاهمة
_عايز اتجوزها
بس بصي قبل ما تتكلمي ماتفهميش غلط انا عايز اتجوزها لسببين
اول سبب اني بحبها
وتاني سبب اني احميها
_والله مش عارفة اقولك ايه بس
انا اول مرة اشوف كدة
يعني عمري ماشوفت حد بيطلب حاجه زي كدة بتطلب بالطريقة دي
_والله صدقيني دا كلام مؤقت
_والله انا هشوفها واقولك
لو لقيتها موافقة كان بها
مش موافقة خلاص
ببسمه_ان شاء الله توافق
_بس عشان خاطري حاولي معاها
_والله يعني انا شايفه حُبها فعينك ف هحاول وربنا المستعان
بليل
_ايوة يتمني يعني في أيه مش فاهمة
تمنى بتوتر _عبد الرحمن متقدملك
وصراحه بقى انتي لازم توافقي
بدهشه_نعاااااااااااااااام دا ف المشمش
بعد يومين
ببسمه_بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير ومودة ورحمه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بوادر عشق)