رواية قاصر احيت قلب الجبل الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي
رواية قاصر احيت قلب الجبل الجزء الثاني
رواية قاصر احيت قلب الجبل البارت الثاني
رواية قاصر احيت قلب الجبل الحلقة الثانية
بابا والنبي ما تسيبنيش ليه ارجوك
شريف بحزن… بس يباشا ايه الي بتقوله ده ام ولي العهد ازاي. دي لسه صغيره.. بص يباشا انا اسف انا عايز بنتي وخلاص مش عايز الوصلات
جبل بعصبيه…. هو لعب عيااااال يااا خوياااا غووور قال عايز بنتي قاااال
بابا ما تسيبنيش والنبي
جبل بخبث….. اممم بقا كده خلاص روحي معاه
روح بفرحه… بجد بجد اروح معاه
ايوا… روحي معاه طالما مش فارق معاك انه يتسج*ن بسببك.. روحي يالا
روح بدموع…. انت ليه بتعمل كدا ها انت كنت طيب.. الوقتي انت بقيييت وح*ش
شريف بدموع…. يالا ياروح يابنتي خلاص… انا مش عارف كان عقلي فين وانا بسلمك ليه كدا وانا عارف انه شيطا*ن في هيئه بنآدم
جبل ببرود…. حلو الشو داا بس بحب اضيف التاتش بتاعي ومسك فونه… الو اه حابب ابل*غ عن واحد حرامي.. ههه لا سرق جبل الزيتاتي وفكر انه ممكن يفلت بعملته دي ههه غبي بقا ااه معايا وصولات مش وصل واحد و بامضته كمان.. تمم مستنيكو
روح جريت عليه بدموع…..خلاص خلاص واللهِ بالله عليك سيبه والنبي والله هعمل الي انت عاوزه خلاص
جبل بخبث وطلع ورقه من جيبه….. امم ماشي بس امضي هنا
روح بضعف ودموع….. اي دا
امضي وانتي ساكته اخلصي
حاضر حاضر
اممم تمم كدا.. يالا يشريف سكه السلامه
شريف بندم وبيبكي…. بالله عليك يباشا انا الي غلطت مش بنتي ارجوك سيبها
روح بقهر ودموع مغرقه وشها ومش قادره تشوف بباها كدا وهو بيترجاه…. بابا ارجوك امشي
شريف بدموع….. انا مش عارف عقلي كان فين وانا ا
بابا خلاص الي حصل حصل ارجوك امشي
شريف مشا وهو بيبكي وندمان
جبل بجمود….. بطلي عياط
بصتله بخوف واستحقا*ر….. انا ازاي ما شوفتش وشك الحقيقي وكنت فكراك ملاك طاهر طلعت شيطان…
جبل بغضب جحيمي وهو بيمسكها من شعرها…. لا يقطه مش عشان ساكت ليكي تتمادي فيها انتي لسا مشوفتيش الشيطان الحقيقي… غوووري فوووق يالا
روح بدموع وقهر….. طب انا هنا ليه طيب
جبل ببرود وهو بيشرب سيجارته…. ما انا لسا قايل عشان ولي العهد
روح بصدمه والدموع مغرقه وشها…… انت مجنوووون بالله شكلك مجنوووون ايييه الي انت بتقووووله داااااا اناااا لسا صغيره اوي حرام علييييك اناااا لسا 14سنه
جبل ببرود….. حلو كنت فاكرك واللهِ اصغر من كدا … اخلصييي اطلعي فوووق وحذاااري تنزلي تاااااني من غير اذنيييي فاااهمه
استوب روح… بنوته كيوت قموره اوي بعيون تشبه عيون القطط بلونها الرصاصي الفاتح اوي وبشرتها بيضه زي التلج و خدودها ورديه وشفايفها نفس اللون الودي الهادي وشعرها العسلي طويل جدا معدي ركبتها قصيره بجسد مثير ممشوق ناعم مش لايق على سنها تخبئه بهدومها الواسعه الفضفاضه عندها 14سنه بريئه وطيبه جدا لدرجه السذاجه)
جبل شاب في منتصف العشرينات طويل القامه عريض المنكبين يتميز بالصرامه وهيبته التي ترهب كبير وصغير رغم كر*هه الشديد للنساء الا انه زير نساء يعتبرهم للم*تعه فقط بشرته بيضاء عيون عسلي شعره بني كثيف ناعم مما يجعله اكثر وسامه و يمتلك دقن جذابه تذوب فيها النساء)
ايمن بصدمه…… لا انت شكلك اتجننت على الاخر يا جبل
جبل ببرود…. ولا اتجننت ولا حاجه
ايمن على نفس صدمته….. انتي عااارف انت بتقول اييي انت لو كنت اتجوزت بدري كنت خلفت قدهااا .. طب اشمعنااا هي بالذات دي صغيره اوي
جبل ببرود….. عجبتني وكمان كل ما تكون صغيره احسنلي هعرف امشيها على مذاجي وتعرف طباعي كويس وكمان انت عااارف جدي وصيته اتجوزها
ايمن بصدمه…… اوعى تقولي ان هي دي الي بدور عليها
هز راسه ببرود…. ايوا هي بنت عمتي صفاء
مش عارف مش مقتنع بكل كلامك دا ليه.. انت حبيتها
جبل بسخريه….. حبيتها هو دا بيحب وبيشاور على قلبه
ايمن بحزن….. جبل البت بريئه اوي مش عايزها تدخل عالمنا دا
جبل بغيره…… وانت مالك بيها
ايمن بضحك…… والنبي شكلك حبيتها بتغير عليها مني يا اهبل دا ناا اخوووك وهي خلاص بقيت اختي
جبل ببرود…. طب ابعد انا ماشي بقا
ايمن بغمزه….. اي داا خلاص مس قادر على بعدها ثانيه
مردش عليه ومشا
بقلمي بسمله بدوي
دخل لقاها قاعده على السرير وبتعيط…
جبل ببرود…. بتعيطي ليه
اماااا اكون بكلمك تردي علييياااا فااهمه
بصتله بخوف والدموع مغرقه وشها
بحركه سريعه قعدها على رجله ومسك ايدها…. اهدي خلاص متبكيش… قلبه وجعه على منظرها اوي
متزعليش
روح بطفوله….. لا زعلانه منك اوي هه نهت كلامها بنظره عتاب
ما انا مابحبش الي بيعصي كلامي
لا انا بقيت بخاف منك
سند برقبته على كتفتها…. انا ليه بس دا انا طيب
لا مش طيب لو طيب مش هتعمل في بابا كدا
انا عملت اي هو الي باعك
اكتفت بنظره عتاب
خلاص ماتزعليش بقا هرجعك لباباكي خلاص
بجد بجد
ايوا
انت احلى عمووو في الدنيا بحبك اوي نهت كلامها بحضن وطبعت قُبله على خده
جت تفصل الحضن شدد من احتضانها اكتر ودفن وشه في عنقها
ردت بخوف… ااا حرام الي بتعمل دا
مردش كان في عالم تاني… انتي جميله اوي
لسا هيقرب قامت ضرباه بالا”لم جامد
جبل بغضب جحيمي….. ايه اليي عملتييه دا يبنت*****
ردت بدموع….. انت انت الي بدأت
انتي خلاااص بقيتي ملكي بتاااعتي فاااهمه يعني اعمل الي اناعاااايزه فاهمه
وربنا ايه مش خايف منه هتروح منه فين هاا
بصلها شويه مستغرب كلامها الي مش لايق على سنها واااه انا مش ملك حد انااا ملك نفسي بس ولسا راحه تقوم.. ضغط على خصرها بايده باعتراض ودفن وشه في شعرها تاني… مينفعش كداا حرام وهتخش النا*ر
قاطعهم فتح الباب بغضب…. ايه صوووت العياط دا يا جبل ااايه الي بيحصل هنا داااا وو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية قاصر احيت قلب الجبل)