روايات

رواية أحببت مربية ابنتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هايدي حجازي

رواية أحببت مربية ابنتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم هايدي حجازي

رواية أحببت مربية ابنتي البارت الثامن عشر

رواية أحببت مربية ابنتي الجزء الثامن عشر

أحببت مربية ابنتي
أحببت مربية ابنتي

رواية أحببت مربية ابنتي الحلقة الثامنة عشر

في قصر ادهم
فرح: عم محمود ينفع طلب
عم محمود : طبعا يابنتي
فرح: ممكن متقولش لادهم أن في حد جه النهاردة
عم محمود: طيب يابنتي
فرح: شكرا جدا
عم محمود: العفو يابنتي ده واجبي
***************
عند نوران
في السيارة
نوران: انت متأكد ان ده طريق الدكتور
اياد: لا الأول هناكل لاني جعان و ثانيا هتروحي لسيف وبعدين نروح للدكتور
نوران: اه صحيح انت قولت الساعة 8 دي الساعة 2 دلوقتي
اياد: منا علشان كدة بس انا كلمته قولتله يقدمه هيخليه 7
نوران: طب كويس
اياد: مفيش أي أخبار عن محمود بتاعك ده
نوران:لا متجبليش سيرته
اياد؛ هههه طيب ياختي
نوران: إلا قولي صحيح
اياد: ايه
نوران: ايه مفيش جواز ولا بت ولا ايه
اياد: لا ياختي انا مش بتاع الكلام ده الواحد يعيش حياه سعيدة كدة بنات حوليه مش اخد واحدة تسود في عشتي
نوران: على رايك
اياد: متقوليش انك مش نكدية
نوران: لا يا بابا انا غيرهم
اياد:يا جامد
و ضحكت و أكملوا الطريق في صمت
*******************
في قصر ادهم
بعد ساعتين
جاء ادهم و قال
ادهم:فروحتي انا جيت
جائت إليه فرح سريعا بابتسامة و قالت
فرح: منور يا حبيبي حمدالله على السلامة
ادهم: الله يسلمك يا قلبي امال فين حنين
فرح: جوة بتلعب
ادهم و هو يتفحصها و يقول باستهزاء
ادهم: اوبااااا السلوبيت هياكل منك حتة يا فروحتي هتتعاكسي يا روحي
فرخ: ميرسي يا حبيبي
ادهم بجدية و بعصبية : قومي غيريه
“كانت فرح تلبس سلوبيت طويل و لونه أزرق جينز و قامت بعمل شعرها ضفيرة إلى الجنب”
فرح: يا ادهم والله انا لابسة طويل اهو و مش مبين حاجة و مش هتعاكس متخفش وبعدين ده انت لسة قايلي انه حلو
ادهم: يوووه طيب يا فرح وبعدين انا كنت بتريق
فرح : ياعم خلاص بقا و هعدي التريقة بمزاجي
نظر اليها بغضب و لم يرد
فرح ببراءة: انت زعلت
ادهم باقتضاب: لا
فرح و هي تقبله من خده
فرح: طب و كدة زعلت
ادهم بهيام: اه اوي
و هي تقبله مرة أخرى لكنه امسكها و قبلها من شفايفها و هي خجلت كثيرا لكنها استسلمت له كان يقبلها بكل حب و شوق و استمروا هكذا لمدة 5 دقائق
حتة بعدت فرح عنه و
فرح: ها كدة إذن انك مش زعلان خالص
ادهم : بعد البوسة دي تؤ تؤ تؤ تؤ خاااالث
و ضحكت و
فرح:طيب هروح اخد حنين و ارجعلك
ادهم: عايز حضن طيب
فرح:مش كفاية الي عملته امبارح و بعد دلوقتي و عاوز حضن يا قليل الادب
ادهم: هو انتي لسة شوفتي حاجة بس اصتبري
فرح: هتخوفني من اولها
ادهم بحنان و هو يقبل راسها: انا لو خوفتك في يوم يبقا مستهلش اعيش
فرح: بعد الشر عليك أوبا بقا ينفع كدة هننسى حنين
و تركته و ذهبت إلى غرفتها
******************
في غرفة فرح
دخلت و قالت
فرح:يلا بينا يا حنين بابي برا
حنين بحماس:يلا بينا
و مسكت يديها و خرجوا مع بعض
*****
في الصالة
نزلوا و قال ادهم بانبهار
ادهم:نهار اسوح يلهواي على القمر يا ناس
و حملها و
ادهم: قمر 14 ياخواتي
حنين: ميرثي يا بابي انت كمان حو اوي
ادهم: مش احلى منك يا عسل انتي
فرح: هههههه يلا بقا
ادهم بضيق: طب يعني السلوبيت ضيق الصراحة
فرح: يا ادهمتي بقا
ادهم: يلا توكلنا على الله
و ضحكت و طلعوا و ركبوا السيارة
****************
و ذهبوا إلى المول و اشتروا اشياء كثيرة و ثم ذهبوا إلى السيارة و
ادهم: ثواني هعمل حاجة و ارجعلكم خليكي هنا
فرح:طيب ماثي
و ذهب ادهم الى محل ملابس
*************
في المحل
دخل ادهم و ظل يبحث على فستان ما حتة وجد فستان طويل و يلمع وجميل جدا و بدون اكمام و لونه اسود و قال ادهم للموظفة
ادهم:لوسمحت انا عايز الفستان ده مقاس متوسط
الموظفة : أمرك
ادهم:السعر كام
الموظفة: هو غالي شوية 10000 لأنه صنع إيطالي و لحظن حظ حضرتك قطعة المتوسط آخر قطعة عندنا
ادهم: طب تمام هاخده اخذه ادهم و حاسب عليه و خرج من المحل
***********
عند فرح
كان هناك شاب يعاكس فرح و يقوم بمضايقتها و ثم امسك الشاب بيديها و ضربته فرح قلم و عندما رائ ادهم هذا الموقف كان يشبه الثور الهائج و ثم ترك الحقيبة التي كان بها الفستان و تحرك سريعا إلى الشاب و زقها بعيد عن فرح و ضربه ضربات متتالية
ادهم في كل لكمة: انت تعاكس اي حد غير الناس الي تبعي يا روح امك و لو شوفت وش أهلك هنا هقطعه
الشاب بخوف: حاضر
و ذهب سريعا مثل الفار الخائف من الصياد وقال
ادهم بضيق: مش قولتلك بلاش السلوبت ده و كانت فرح تنظر إليه بحب و فقط و قال ادهم بضيق: مالك بتبوصيلي كدة ليه
فرح: انت حلو اوي بجد
ادهم بثقة: عارف
فرح:يارتني ما سالت
ادهم و لقد ذهب واخذ شنطة من الأرض و عاد إلى فرح و قالت
فرح: ايه ده
ادهم:ده فستان هديها لبنت في عيد ميلادها كدة و بت ايه مزة
فرح بغيرة: و اسمها ايه بقا الزبالة دي
ادهم: ماحنا طلعنا بنغير اهو
فرح: انا اغير لا طبعا
ادهم: طب عيني في عينك كدة
و فرح لم تسطتع ان تضع عينيها بعينيه و ضحك و قال
ادهم:تعالي نروح نجيب هدية حنين
فرح بضيق : طيب
و ركب السيارة و ذهبوا
******************
في معرض سيارات
وصلوا إلى معرض سيارات
فرح: انت هتشتري عربية جديدة
ادهم: لا هشتري عربية لحنين
فرح:طب و ليه يا ادهم حنين لسة صغيرة و عقبال ما تكبر هيبقى في موديلات جديدة و العربية دي ممكن تبوظ جيب حاجة تستفيد منها دلوقتي
ادهم: أجيب ايه طيب
فرح: جبلها عربية الصغيرة دي للأطفال تقدر تركبها مثلا
ادهم:صح عندك زوق يابت
فرح: في حاجة اسمها فن اختيار الهداية مش أي حاجة كدة وخلاص
ادهم: انتي بتتفرجي على أحمد حلمي كتير
فرح:اصراحة اه عرفت منين
ادهم: لا ما هو باين
فرح:هههه طب روح بقا و على فكرة انا لسة زعلانة منك
ادهم برخامة:طب وانا اعملك ايه
فرح بضيق: متعملش
و كان ادهم يحاول أن يكتم ضحكت و صار بسيارته و بعد مدة وصل إلى محل الالعاب و قال
ادهم:تعالوا معايا يلا
فرح: لا طبعا لازم تنزل انت لوحدك هي مش ينفع تشوف الهدية
ادهم: صح طب خليكم هنا و اقفلي اللوكر
فرح: طويب متخفش
و ذهب ادهم للمحل
*****************
و بعد مدة عاد مرة أخرى
و قالتله
فرح: ها عملت ايه
ادهم:كله تمام هيجيبوها وقت العيد ميلاد
فرح: طويب
ادهم: تحبوا تاكلوا فين
فرح: أي حاجة
ادهم:مممم طيب
و ثم بدأ بتدوير السيارة و تحرك بها
*****************
و ذهبوا إلى المطعم
و وصلوا و جلسوا في طاولة لهم و
فرح: ادهم ممكن اقول رأيي في حاجة
ادهم: اتفضلي يا حبيبتي
فرح: بص هو انت مش لازم تعمل حفلة عيد ميلاد حنين مع رجال أعمال و كدة و زائد بردو أنها مش عندها صحاب خالص
ادهم: ممممم والله فكرة مش جات في بالي
فرح: احلى حاجة هي البساطة نعمل حفلة انا و انت و حنين و دادة و عم محمود و الحراس و الخدم هتبقى حلوة اوي والله
ادهم: تعرفي بساطك و طيبتك دي بعشقهم
ابتسمت بخجل و ابتسم ادهم و قبل يديها و ثم نقل بصره الى ابنته و قال
ادهم: حنين عاوزة حفلة كبيرة ولا صغير
حنين: لا ثغيرة
ادهم: هههه ماشي ها هتاكلوا ايه
فرح: هأكل كول سلو مع حنين
ادهم: نعم ياختي هو ده أكل
فرح: بعمل دايت يا ادهمتي
ادهم: لا مفيش دايت معايا انا هطلبلك برجر اوك
فرح: بس الدايت
قطعها و قال
ادهم: قولتلك مفيش حاجة معايا اسمها دايت و حنين هجبلها بطاطس و كول سلو
فرح:هههه ماشي
و طلب الطعام و ظلوا يتحدثون حتة جاء الطعام و بدأوا بتناوله
و في نصف الطعام قالت فرح
فرح: ايه يا ادهم مش ناوي تدخل حنين الحضانة ولا ايه
ادهم: لا طبعا هدخلها بصي يا فرح انا هعمل كل الحاجات الي في دماغك بعد الصفقة انشاء الله وبعدين الحضانة لسة شعر 9 واحنا فس شهر 6 دلوقتي انشاء الله هدخلها
فرح: انشاء الله يا ادهم
و أكملوا تناول طعامهم في صمت
******************
و عند نفس المطعم
اياد: ها هتروحي لمحمد ولا لا
نوران: لا
اياد: طيب
و ثم صدمت نوران عندما رأت هذا المنظر
اياد عندما نظر إلى وجها و
اياد: مالك يابنتي
نوران: بص بص
و نظر إلى اتجاه التي هي تنظر اليه و وجد ادهم و فرح ياكلون الطعام و يتحدثون و يضحكون و
اياد: لا شكله مبسوط اوي
نوران بغل: ده انا مش وصلت للي هي فيه ده
اياد: يابنتي انتي لما توصلي تبقى صديقة من أصدقاء ادهم دي حاجة لوحدها unbelievable
نوران: طب اسكت طيب و يلا نمشي علشان معاد الدكتور
اياد: طيب.
و ثم نده على النادل و دفع فاتورة و ذهبوا
****************
عند طاولة ادهم
ادهم: فرح
فرح: ايه
ادهم:هو ايه الحاجة الي حبتيها فيا
فرح: هو كل حاجة بس اكتر حاجة هي طيبتك و ضحكتك
ادهم: علشان غمازة و كدة
فرح: ههههه لا و من غير غمازة انت بردو ضحكتك حلوة
ادهم: اهو انا بقا الي عاجبني فيكي هو اسمك لوحده يا فرح قلبي
و ضحكت فرح و هو مسك يديها و قبلها برفق شديد و هي نظرت إليه بخجل و
حنين بطفولة و هي تقدم إليه يديها و تقول
حنين: بوث أيدي انا كمان يا بابي اثمعنى فيح
ضحكوا بشدة و امسك ادهم بيديها الصغيرتين و
ادهم: احلى بوسة لاحلي حنين في الدنيا
حنين: حبيبي يا بابتي
و ضحكوا و
ادهم في سره : عقبال ما نجبلك اخت كمان يا حنين يارب
و بعد 10 دقائق
فرح: يلا نمشي
ادهم: يلا
و دفع الفاتورة و خرجوا من المطعم
*****************
عند نوران
وصلوا إلى العيادة
و لبست نوران لبس العمليات و جلست في السرير و قبل ما تدخل العملية
نوران: ادعيلي
اياد و وهو يقبل يديها
اياد: ربنا معاكي
و هنا أشعر جسد نوران و ابتسمت له و دخلت إلى غرفة العمليات
******************
عند ادهم
وصلوا إلى القصر و دخلوا و قالت فرح:المشوار كان طويل اوي يا ادهم دي حنين نامت من التعب
ادهم: معلش يا حبيبتي بس علشان نجهز كل حاجة
فرح: طب انا هغيرلها و اجيلك
ادهم: طيب وانا بردو اه الاوضة تجنن يا حبي
فرح: ايه ده انا مشوفتهاش طب هغيرلها و انيمها و اجيلك علطول
ادهم:وانا مستنيكي
و ذهبت فرح إلى غرفتها
*************
في غرفتها
غيرت لحنين و تركتها تنام قليلا و بعدها غيرت ملابسها إلى بجامة بينك و بنطلون ابيض و قامت بعمل شعرها ديل حصان و ثم ذهبت اتجاه شرفتها و نظرت من الاعلى وجدت ادهم واقف قدام البسين قفلت الشرفة و نزلت سريعا اليه
*****************
في البسين
ذهبت فرح و وجدت ادهم سرحان و ذهبت اليه بخفة و قالتله
فرح: بخ
ادهم: عفريت انصرف انصرف
فرح: ايه الظرف ده
ادهم: ظرف طارق
فرح: ها ها ها ها
ادهم:ههههه بحب اغلس عليكي مش عارف ليه
فرح: علشان انت رخم يا حبيبي
ادهم:كتة طب انا زحلان
فرح: أزحل
ادهم: بقولك ايه ما تطلعي كدة اوضتك شوفيها لو في حاجة كدة ولا كدة
فرح: ليه
ادهم: شوفيها بس
فرح: طويب
و طلعت غرفتها و وجدت فستان اسود لامع جميل و هنا ابتسمت بسعادة و و دخلت إلى شرفة غرفتها و نظرت من الأعلى و وهو كان يضع يديه في جيب بنطاله و ينظر إليها بابتسامة واسعة و
ادهم: منا مش قولت ان المزة هو انتي يا فرح قلبي
فرح بفرحة حقيقية: يخربيتك يا مجنون و نزلتله مرة أخرى
************
نزلت سريعا إليه و حضنته و هو حملها و حضنها جامد جدا مما جعل فرح تقول
فرح: هفطس😂
ادهم و بعد عنها: انتي ليه بتفصلي اهلي
فرح: كتة
ثم قبلة خده و قالت
فرح: شكرا يا دوما عفستان الحلو ده و تصبح على خير لاني تعبانة جدا و عايزة انام happy dreams babe
و تركته و ذهبت
ادهم: happy dreams babe؟ يا مراري طب مفيش بوسة
لفت و نظرت إليه و قالت
فرح: تؤ تؤ تؤ تؤ لما نتجوز يا بيبي تشاو
و تركته و ذهبت إلى غرفتها
ادهم: امرأري طب مش هتشوفي طيب آلاوضة طاه نظرت إليه فرح و شاورتله
و ثم ابتسم
و ذهب إلى غرفته هو ايضا
*************
وعند فرح
ضحكت و قالت
فرح : ربنا يخلينا لبعض يا ادهم
و قبلت حنين العديد من القبلات من كتر السعادة و نامت بجانبها و هي مبتسمة برضا
******************
عند ادهم
ادهم: يخربيت كدة ده انا قشعرت يارب جمعني بيها بأسرع وقت
و بعت لها رسالة و ثم ابتسم و نام
******************
و عند نوران
خرج الطبيب من غرفة العمليات و
اياد: ها حصل ايه يا دكتور
طبيب: الحمدالله هي نزفت كتير بس حاولنا نوقفه و البيبي سقط
اياد: طيب هي فين دلوقتي
طبيب: هي دلوقتي تحت البيج و هتصحي بكرة الصبح تقدر تروحلها بكرة
اياد:لا انا هقعد هنا
طبيب:على راحتك عن اذنك
و ثم تركه و ذهب و جلس اياد على أحد كراسي العيادة و وضع راسه على كفية يديه و فضل هكذا لبضع ثواني حتة اعتدل في جلسه و نام و هو يسند رأسه في الحائط
***************
و
في صباح جديد
في غرفة ادهم
يستيقظ ادهم من نومه و يذهب الى المرحاض و يجهز نفسه و يلبس بدلة بلون البيج و يقوم بعمل شعره الى الوراء بطريقة جذابة و وضع بعض العطر في بدلته و اخذ متعلاقته و نزل إلى غرفة فرح
*****************
و هبط من الدرج و دق باب الغرفة و
فرح: ادخل يا ادهم
و دخل و قالت باستغراب
ادهم: عرفتي منين اني ادهم
فرخ: هههه مهو مفيش غيري انا و انت في القصر و عم محمود نايم و الحراس برة مفيش غيرك وبعدين ريحتك واصلة لغاية آلاوضة فعرفتك
ادهم: اه يا بنت الظينة طيب ممم قرأتي الرسالة
فرح: اها حلو اوي
و ابتسم و ظل ينظر اليها و
فرح و هي تنظر إلى عينيه و تقول
فرح بنصف عين: انت عاوز حاجة صح
ادهم: اه بس هي صعبة شوية
فرح: عيوني عاوز ايه
ادهم: تسلميلي عيونك بصي ياستي انا هروح لدادة و عاوزاكي تعملي غذاء أما ارجع
فرح: طبعا يا حبيبي غالي و الطلب رخيص
ادهم قبل رأسها و
فرح: خلي بالك من نفسك يا ادهم
ادهم: متخفيش يا روحي انا انشاء الله هوصل بسلامة و أبقى اطمنك عليا انا همشي بقا
فرح: مش هتستني اما حنين تصحى
ادهم: للأسف لازم اروح بدري بقا
فرح:طيب لا اله الا الله
ادهم: سيدنا محمد رسول الله
و خرج من الغرفة بل من القصر بأكمله
و تنهدت فرح تنهيدة عميقة
*****************
عند اياد
طبيب: حضرتك تقدر تدخلها هي صحيت دلوقتي
اياد: متشكر
دخل إلى الغرفة وجد نوران تجلس في الفراش و يبان عليها الحزن و التعب قليلا و
اياد: عاملة ايه
نوران: الحمدالله
اياد: العملية كانت صعبة
نوران: اوي نفسية و معنوية
اياد:انشاء الله تجيبي بيبي و انتي راضية و متأكدة انك عاوزاه من شخص يكون بيحبك بجد انتي بتحبيه
نوران بوقاحة: انا الحاجات دي مش بقيت بحطها في دماغي يا بابا الي زيي مينفعش يحبوا …. يحبوا الفلوس و الخروج الشغل المصلحة
اياد بخنق: المهم حمدالله على السلامة
نوران: شكرا
اياد؛ هروح اجبلك شوية عصير علشان دمك
نوران:طيب ماشي.
و خرج اياد من الغرفة و هو يشعر بشفقة من ناحيتها فهي تقوم بهذه الأشياء لسبب ظروفها القديمة
*************
عند نوران
عدلت وضعية نومها بهدوء و
نوران:اه يا ضهري ياني اااه
و ثم نظرت إلى الجنب الأيمن و أخذا الهاتف و اتصلت بشخص ما
*****************
و عند سيف
جاء له هاتف و عندما نظر إلى الشاشة و ابتسم بثقة و رد و قال
” ايوة مين ”
” انا نوران ”
” ايوة ازيك انسة نوران ها فكرتي في الي قولتهوله ”
” اه انا موافقة ”
” تمام أوي و اوعدك انك مش هتندمي هبلغ البوص بقرارك و اكيد هتفرح جدا بلموضوع ده ”
” تمام انشاء الله يتبسط من شغلي انا و رامي
” المهم انكم تقابلوا بعض ضروري و انا هتصل بيه و هخليه يعملكم معاد”
” طيب تمام أوي وانا هستنى منك الرد”
و ثم تابعت بحيرة و قالت
“بس في حاجة ”
“ايه هي”
“رامي بقاله كتير معرفش حاجة عنه فمش عارفة اعمل ايه معاه و اتصلت بيه بيقول الرقم غلط ”
“طب هكلم البوص و هو اكيد هيعرف مكانه ” و اوعدك اني مش هتاخر على حضرتك ”
“أتمنى ده سلام”
“سلام ”
و قفلوا مع بعض
**************
و ابتسم سيف و اتصل بنرمين و قالت له
“ايوة يا سيف ازيك ”
“تمام وانتي”
“تمام في أخبار ؟”
“ايوة وافقت على العرض ”
“طب تمام أوي ”
“لازم بكرة نروح و نشوفلك لبس و نيو لوك جديد ”
“تمام بكرة الساعة 1 الضهر نروح ”
“تمام سلام ”
” سلام ”
**************
و عند نوران
دخل اياد و وجد أن نوران تنتهى المكالمة مع شخص ما و
اياد: اتصلتي بمين
نوران: سيف
اياد: اه و ايه الاخبار
نوران: تمام هيشوفلي معاد معاها
اياد: أعملي حسابك اني هاجي معاكي
نوران: طيب ماشي
و اعطاها العصير و
اياد: طيب انا هروح انام بقا و اجيلك بليل سلام
نوران: سلام
و خرج من العيادة
*****************
وعند فرح
كانت فرح قلقة و شاردة دائما في ادهم حتة قطعها صوت حنين و هي تقول ببكاء
حنين: اهئ بابي فين يا فيح
فرح: انتي صحيتي يا حبيبتي
حنين: اه فين بابي
فرح:مالك يا حنين
حنين: لا أثل انا حلمت حلم وحث
فرح و هي تحضنها و بقلق
فرح: متخفيش ده حلم و هيروح لحاله و قالت بحماس مزيف تغطي بيه قلقها: يلا نروح نستحمى نلعب مع بعض
حنين: ماثي
و حملتها و ذهبوا إلى المرحاض
***********
عند ادهم
بعد 4 ساعات وصل البلد و وصل المكان التي قالت له حسناء ان ياخذها منه و ترجل من سيارته و ظل يبحث بعينيه على حسناء حتة وجدها تشاورله بيديها و ذهب اليها و حضنها و قال
ادهم بارهاق و فرح: دادة ازيك يا حبيبتي عاملة ايه وحشتيني والله
حسناء: وانت كمان يابني وحشتني و وحشتني فرح و حنين اوي و وحشني البيت
ادهم: خلاص هتروحيله انهاردة
حسناء : لا يابني انت شكلك مرهق في أوتيل على أول الشارع 4 ستارز و حلو انضف أوتيل في البلد بس يعني هو بنسبالك مش قد المقام
ادهم: ملوش لزوم يا دادة
حسناء: لا هنقعد يوم يعني هنقعد يوم و مفيش نقاش
ضحك ادهم و أخرج موبايله و قال
ادهم بخنق : ياربي الحظ ده
حسناء:في ايه يابني كفلة الشر
ادهم: بقالي كتير مش كلمت فرح و الموبايل فصل شحن و انا وعدتها أن كل ساعة اكلمها
حسناء: طب خد جوالي يابني
ادهم: اسف يا دادة هتعبك
حسناء: ده انت ابني متقولش كدة
قبل رأسها بحنان و قال
ادهم:حبيبتي يا دادة
و اتصل بفرح و وضع الهاتف في اذنيه ينتظر رد منها
************
عند فرح
في غرفة ادهم
كانت فرح تجلس في غرفته حتة تشعر انه موجود معها و وجدت حنين تذهب إلى النوم من كتر اللعب فنيمتها و ذهبت إلى الحديقة
************
في الحديقة
ذهبت و جلست في المرجيحة و قالت بها داخليا
فرح:بقالك 4 ساعات يا ادهم و مفيش تليفون واحد ياربي ده انا هموت من القلق و قطع عليها تفكيرها هو رن هاتفها و لما وجدتها حسناء ردت سريعا و قالت
فرح بلهفة: الو ماما وحشاني والله و ادهم وصلك ولا لسة
ادهم: انا ادهم يا فرح مش الدادة
فرح:حبيبي انت كويس كدة يا ادهم مش تكلمني طول المدة دي ده انا كنت هموت من الرعب عليك
ادهم: والله يا حبيبتي الموب فصل شحن نسيت اشحنه قبل ما أسافر و كان يدوبك 10 في المية
فرح: طب انت كويس يا حبيبي
ادهم: انا كويس يا عمري وانتي و حنين عاملين ايه وحشتوني اوي
فرح بدموع: احنا كويسين طول مانت كويس ادهم خلي بالك من نفسك و من الدادة يا قلبي
ادهم: ولا و طلعنا رومانسيين
و بكت فرح وقال:
ادهم: ونبي يا فرح مش تعيطي قلبي بيوجعني كدة هي يوم بس و هرجعلك تاني و بعدين ده انا مسافر و راجع بعد يوم يعني مش قضية و هديكي بوسة من عندي هدية
فرح بدموع: يا قليل الادب
و ثم اكملت بحزن
فرح: ايه ده هو انت مش هتيجي دلوقتي و ثم بكت كثيرا
و ضحك ادهم على طفولتها و قال
ادهم:امسحي دموعك ياما مش هاجي
و مسحتها فرح سريعا و قالت
ادهم: خلاص مسحتها خلاص
ادهم: ايوة كدة خلي بالك من نفسك يا فرح بقا و بوسيلي حنين
فرح: حاضر يا ادهم
ادهم: بحبك يا فرح
فرح: وانا بموت فيك
و قفلوا مع بعض و تنهدت فرح بارتياح لانها اطمنت على حبيبها و دخلت داخل القصر و نامت في غرفته بجانب حنين
*************
عند ادهم
نظر ادهم لحسناء التي كانت تنظر اليه بعض من نظرات الحيرة و الاستغراب و الفرح و هو فهم هذه النظرة و قال بدون أن هي تسأله عن شئ
ادهم: هفهمك كل حاجة لما نروح الأول و نأكل و نستريح
حسناء: طيب يابني
وذهبوا الى الاوتيل و حجز ادهم غرفتين لهما و ذهب كل واحد منهم الى غرفته الخاصة
************
في غرفو ادهم
دخل ادهم و تمدد على الاريكة التي كانت موجودة بلغرفة و ثم نهض و دخل الى المرحاض و اخذ استحمامه.
و بعد 10 دقائق
خرج و هو يقوم بتنشيط شعره و لبس شورت ابيض و بلوزة حمراء عليها حصان اسود و كان شكله جذاب جدا و قام بعمل شعره الى الوراء كلعادة و كان شكله جذاب جدا وخرج من غرفته
*************
ذهب ادهم إلى غرفة حسناء و أخذها و ذهبوا إلى المطعم التي توجد في الاوتيل
**************
و في اطعمها جلسوا و طلبوا الطعام و بعد وقت قصير جاء النادل و وضع الطعام و ذهب و
حسناء: احكيلي بقا
و حكى لها كل ما حدث منذ أن قال لها حكايته إلى الآن و قالت حسناء بفرحة عامرة
حسناء: مبروك يا حبيبي الف مبروك فرح بنت طيبة و تستاهل كل خير يابني
ادهم: مش متخيلة يا دادة انا بحبها قد ايه و حاسس أن الي حصل مع ملك مش هيحصلي معاها
حسناء: يابني انت بتقارن فرح بواحدة كانت أخلاقها مش كويسة يابني وبعدين دي شكلها بتحبك اوي
ادهم: دايما أتخيل حياتنا مع بعض و لو جه يوم و خلفنا بجد إحساس جميل اوي
حسناء: ربنا يخليكم لبعض يارب
ادهم: يارب يا دادة يارب
حسناء: ادهم يابني
ادهم: ايه يا دادة
حسناء: لسة مفيش أي حاجة جديدة عن موضوع تدبير موت ملك
ادهم بضيق: يا ماما عدة سنتين على الموضوع ده و خلاص موضوع و راح و ربنا رحمها
حسناء: طيب يابني
و أكملوا طعامهم و عندما انتهوا منه ذهبوا إلى غرفتهم و دخل ادهم غرفته و نام نوما عميقا من الإرهاق و نام و هو يحلم بحبيته و فرح أيامه و حياته فرح
***************
و عند سيف و نرمين في كافيه
سيف: كدة كله جاهز و تمام و لبس و كل حاجة زي الفل و خدي الورق ده و احفظي الي فيه صم زي اسمك
نرمين: اكيد يا سيف
سيف: هاخد منهم معاد بعد بكرة ايه رايك
نرمين: موافقة طبعا
سيف: تمام أوي
نرمين: همشي بقا انا لاني تعبانة اوي
سيف: تحبي اوصلك
نرمين: مانت عارف اني معايا عربيتي هقدر أسوق لوحدي متخفش
سيف: ماشي تمام
و خرجت و ركبت سيارتها و ذهبت إلى بيتها
***************
و عند نوران في المشفى
جاء اليها اياد و دخل و
اياد: مساء الخير
نوران و هي ترتب شنطتها
نوران: مساء النور
اياد: ها عاملة ايه
نوران:احسن كتير و دكتور قالي اني اقدر امشي دلوقتي
اياد: اه منا عرفت علشان كدة جيت
نوران:طب يلا بينا
و أخذها و خرجوا من المشفى
*****************
و بعد 5 ساعات
وصلوا إلى البيت و
نوران: ياااا خمس ساعات العيادة بعيدة اوي
اياد: مانتي عارفة ان الحاجات دي الحكومة مركزين عليها فبياخذوا وضعهم بفا
نوران:طيب
اياد : انتي عاملة ايه
نوران: كويسة جدااا حاسة اني عايزة اشرب و اروح.ديسكو و أطير كمان
ضحك و
اياد:طب كويس أوي بقولك
نوران: ايه
اياد: مفيش أي أخبار عن اختك
نوران: متقولش اختي هي مش اختي اصلا
اياد بعصبية و قرف: هو انتي تتطولي تبقى اخت نرمين صبري
نوران: مالك يا اياد بتكلمني كدة ليه
اياد: بطلي غرور بقا لأن لو قولت ماضيكي هتتخرسي
نظرت إليه و قالت
نوران: شكلك كدة عايزة تشرب ويسكي هو الي هيهديك و يخليك تفوق شوية
اياد: بلا اشرب بلا مش اشرب و نظر اليها و
اياد: فكري شوية يا نوارن فكري في حياتك شوية و بلاش التفكير الزبالة ده بقا
و ترك البيت و نظرت إليه و فكرت في فكرة قذرة و ذهبت إلى غرفتها سريعا
************
عند نوران ايضا
بعد نصف ساعة خرجت من الغرفة و هي لابسة لانجيري باكمام رفيعة جدا و شفافي جدا و مفتوح فاتحة كبيرة من الصدر و الضعر و اتصلت بأياد و قالت بصوت دافئ و ناعم و دلع و خوف مصطنع
نوران: اياد عاوزاك ضروري
اياد: عاوزة ايه
نوران: النور قطع وانا خايفة انا لوحدي
اياد بقلق عليها و خنق: طيب جايلك
***********
و بعد 10 دقائق
وصل اياد البيت و فتح الباب بلمفتاح له لأنه لديه نسخة اخرى منه و عندما دخل فتحت النور و هو عندما نظر اليها بهذا المنظر بلع ريقه و شعر بقشعرية في جسمه و بدأ يصيب بلعرق و احمر وجهه كثيرا و اقتربت منه و لمست شفتيه و وضعت يديها على صدره و شعره برقة و دلع و قالت:
نوران :انا كدة اطمنت لما بقيت جنبي هو محدش قالك اني بحبك ولا ايه
نظر اليها اياد و ثم حملها و هي تضحك و ذهبوا إلى الغرفة
***********
و في صباح جديد
استقيظت نوران و نظرت بجانبها وجدت اياد نائم ابتسمت بخبث و صحيته بدلع و قالت
نوران:ياد اياد كل ده نوم
و فاق اياد و قال
اياد بابتسامة: صباح الخير
نوران و هي تقبله من شفتيه: صباح النور يا حبيبي
اياد:حبيبك ولا جوزك
نوران :بجد هتجوز
اياد: بس عرفي
نوران: طب ما تكمل فرحتي بمليون جنيه
اياد : لو قولتي نتجوز رسمي كان ارحم بس مليون جنيه و ماله كله مش يغلي عليكي يا قمر هو اه انتي فقيرة زمان و كدة بس ايه جامدة
نوران:عارفة طبعا ههههه يلا قوم البس خلينا نبعد عن الدلع شوية و نشتغل
اياد و هو يشدها:لا ندلع شوية كمان
(كتكم الارف إلهي يقع عليكم قطر مش تقوموا تاني شريرة انا ثح😈نيهاهاهاهاها احم احم نكمل)
****************
و عند فرح استيقظت
و وجدت حنين بجانبها و تنظر اليها و تلعب في شعرها و و تقول
فرح:صباح الخير يا حنون انتي بتلعبي في شعري😂 عاجبك ولا ايه
حنين: أثل ثعرك حو اوي يا فيح و نااااعم😍
فرح: مانتي كمان شعرك حلو اوي زي ابوكي كدة
و ضحكت حنين وقالت
فرح: يلا نقوم و نغسل وشنا و نلبس و نخرج مع بعض شوية عقبال ما بابا يجي
حنين: ماثي
و ذهبوا و غسلوا وجهم و لبسوا و نزلوا الى الحديقة
**************
نزلت و هي تحمل حنين
و اتصلت بأدهم و وقتها ادهم كان يلبس الكارفيتة و أول ما سمع رنة موبايله و كانت على نغمة (يا مالي عيني بتاع تامر حسني😄😄) رد سريعا لانها رنة خاصة لفرح فقط و قال بهيام
ادهم: وحشتيني وحشتيني وحشتيني
فرح: وانت كمان وحشتني اوي عامل ايه
ادهم: وحش
فرح: ليه بس
ادهم:علشان فرح قلبي مش معايا.
فرح: هههه هيجي يوم و فرح هتبقى معاك علطول
ادهم: يسمع من بقمك ربنا ياختي المهم انتي عاملة ايه و حنين عاملة ايه وحشاني اوي
فرح:حلوين بقولك هتيجي على الساعة كام كدة
ادهم: يعني هتحرك على الساعة 4 و ارجع 8 بليل
فرح: طب مش هتروح بدري ليه
ادهم: لا أصل الاوتيل حلو و فهقعد شوية و هاجي علطول
فرح: طب لما توصل مصر كلمني و خلي
بالك من نفسك و من ماما
ادهم: من عنيا وانتي كمان خلي بالك من حنين و من نفسك كويس
فرح: ماشي يا ادهومتي سلام اه ادهم
ادهم:عيونه
فرح : انا و حنين زهقنين اوي ينفع نخرج بعربيتك انهاردة
ادهم: اه بس بصي خدي معاكي بودي جارد
فرح: حاضر شكرا بجد
ادهم: بت انا هبقى جوزك و كل املاكي هي املاكك و شكرا دي مش عايزة أسمعها تاني
فرح: حاضر يا حبيبي سلام يا ادهمتي
ادهم: باي يا فروحة قلبي
و قفلوا و
فرح /ادهم: هييييح
*********
و عند ادهم
لبس و جهز حاله و عندما فتح الباب وجد حسناء امامه قال لها
ادهم: انا جاهز يا دادة يلا نفطر بقا
و نزلوا و ذهبوا الى المطعم
************
في المطعم
قالت
حسناء:هنتحرك امتى يابني
ادهم: الساعة 4 يا دادة هناك في بسين جامد اوي وانا اصراحة ضهري وجعني و عايزة افكه عن طريق السباحة و جسمي متكسر
حسناء: سلامتك ياابني الف سلامة
ادهم: الله يسلمك يا دادة
حسناء: بس ايه رايك في البلد
ادهم: مش كنت أتوقع أنها تبقا كدة
حسناء: حلوة؟
ادهم: جدا
ابتسمت حسناء و قالت
حسناء في سرها: ياما نفسي احضنك يابني و اقولك اني انا مامتك مش حد تاني
و أكملت طعامها في حزن و نزل من عينيها البريئتين دمعة و
ادهم: مالك يا دادة
حسناء: انا كويسة يابني بس زعلانة على ابويا الله يرحمه
ادهم: الله يرحمه يارب هو في مكان احسن
و ابتسمت حسناء و أكملوا الطعام
**************
و عند فرح
خرجت و قالت لعم محمود
فرح : هاتلي عربية ادهم يا عم محمود
محمود: حاضر يا ست فرح
و قالت لواحد من الحراس
فرح: وانت ادهم بيه قال انك تحرسنا
الحارس: تمام يا فندم
و طلع عم محمود بسيارته و نزل الحارس و ركب السيارة و قالت
فرح: ساعتين تلاتة يا محمود مش هنتاخر
عم محمود: تمام يا ست فرح
فرح بابتسامة: وبلاش ست دي قولي يا فرح بس
عم محمود: لا اختشي على نفسي
فرح: لا متقولش كدة انت زي ابويا
و ابتسم محمود و ركبتت فرح السيارة و أخذت حنين على حجرها و قالت
فرح: ودينا. …
الحارس: أمرك
و بدأ الحارس بتحرك الى هذا المكان
****************
و بعد ربع ساعة
وصلوا الى المكان و
ذهبت فرح إلى محل حلويات و أخذت تورتة كبيرة نصها شكولاتة و نصها فانيليا و نصها كراميل و قال
الخباز : حضرتك عاوزاني اكتبلك حاجة عليها
فرح: اه ياريت و جابت ورقة و كتبت عليه و اديتهاله
الخباز: تحبي تخطي صور عليها
فرح: يبقا حاجى تجنن ينفع الصورتين دول
الخباز: تمام ثواني و التورتة هتخلص
فرح بابتسامة:خد وقتك
و فجأه وجدت حنين تشاور على كيك صغير و شكلها جميل جدا و قالت
حنين:عايثة ده يا فيح
و رجع الخباز و قال
الخباز :كدة التورتة خلصت
فرح: عاوزة 4 قطع من دي لوسمحت كمان
فرح: يبقا كدة كله كام
الخباز: 200 جنيه
و أعطت له المال و خرجت و ورأها الحارس و ثم ذهبت إلى محل هدايا
*****
ذهبت إلى المحل
و كانت الفتاه هي التي تديره
البنت: يا انسة تؤمري بحاجة معينة
فرح: اصراحة انا عايزة اجيب هدية لحد معين يعني و كدة
البنت : حبيبك يعني
فرح:اه
البنت: عندنا موضة جديدة نازلة نجيب سلسلتين يكون فيها صورة الحبيب و اسمه
فرح: طب انا عايزة بأسم فرح و ادهم و الصورة اهيه
البنت: طب ثواني و هعملها لحضرتك عايزة سلسلة لونها ايه
فرح: احسن لون عندك
البنت: تمام
و بعد. مدة قصيرة ذهبت اليها و قالت: ايه رايك يافندم
فرح: حلوة اوي بجد ينفع تعمليها كادو مناسب ليها
البنت: احطها في علبة و اكتب اسم حبيبك فيها و اعمل تشكيلة حلوة
فرح: ياريت
و ثم قامت الفتاه بما طلبته فرح و كان شكل الهدية جميل جدا و ثم لفت نظر فرح دبدوب شكله جميل جدا و كبير جدا و قالت
فرح: هو الدبدوب ده ملوش لون تاني غير الأبيض
البنت: في البني و البينك
فرح: طب مين احلى
الفتاه: الي يليقك للبنوتة هو الأبيض أو البينك بس هي بتحب ايه
فرح: لونها المفضل الأبيض
الفتاه: يبقا الأبيض هتحبه اوي لأن نص البنات بتتمنى الدبدوب ده بس هو غالي شوية و علشان انتي باين عليكي بنت حلال هعملك ديسكونت هو ب 300 بس هخليهولك ب 200
فرح: ميرسي ليكي بجد
البنت:معملتش حاجة انتي الي شرفتينا
و ابتسمت فرح و أمسكت بلاشياء و ساعدها الحارس و ثم ذهبوا ليركبوا السيارة و ركبوا السيارة و ثم قال
الحارس: هنروح فين
فرح: النادي
حارس: أمرك
و ذهبوا و إلى طريقهم للنادي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مربية ابنتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى