رواية بيت العيلة (النصيب) الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم وحيدة كالقمر
رواية بيت العيلة (النصيب) البارت الثالث والعشرون
رواية بيت العيلة (النصيب) الجزء الثالث والعشرون
رواية بيت العيلة (النصيب) الحلقة الثالثة والعشرون
كانو قاعدين في الكوشه لقيو عائلة سيد الانصاري داخلين القاعه
مراد بعصبية لما شاف خالد : وده ليه عين ييجي هنا
ملك وهي بتهدي في: مراد حبيبي اهداء مش عاوزه تحصل مشاكل
مراد بابتسامة: متخافيش يا حبيبتي مفيش مشاكل هتحصل
طلعو علي المسرح وسلمو عليهم
سيد : الف مليون مبروك يا مراد بيه
مراد: الله يبارك فيك
خالد: الف مبروك يا مراد بيه
مراد وهو بيسلم عليه بيضغط علي ايدو قوي
مراد: الله يبارك فيك
نزلوا و طلعو ميرنا و كوكو
ميرنا بغل حضنته : الف مبروك يا ملك
ملك: الله يبارك فيكي
كوكو كان رايح يحضن ملك وهو بيقول : الف مبروك يا ملك
راح مراد مسكو قبل ما يحضنه
مراد: تعال هنا وانا مش عارف نوعك اي
كوكو: اه مارو الف مبروك
مراد بابتسامة: الله يبارك فيك أو فيكي انا مش عارف
كوكو بزعل : اخص عليك يا مارو..ميرو تعال شوفي مارو
ميرنا : الف مبروك يا مارو
مراد بابتسامة: الله يبارك فيكي
ملك قاعده متعصبه وهم نزلوا
مراد بص علي ملك : انتي كويسه يا روحي
ملك بابتسامة: كويسه يا حبيبي
اشتغلت اغنية الصعيدي دايما رايس علشان متربي كويس
ملك سحبت مراد: تعال نرقص علي الأغنية دي بحبه
رقصو بلا عصي وخلصت الأغنية جات غيره وفضلو يرقصوا
ملك : تعبت عاوزة اقعد
وهما قاعدين في الكوشه
مراد بابتسامة:ملك شوفي مين جه
بصت ملك بفرحه: جدو حبيبي
الجد حضن ملك: الف مبروك يا ملك
ملك: الله يبارك فيك يا جدي
الجد حضن مراد : الف مبروك يا ولدي
مراد: الله يبارك في عمرك يا جدي
الجد بتحزير: خلي بالك منه اد اغلى الغاليين
مراد بحب: دي في عنيه
خلص الفرح وكل واحد راح علي بيتو
ملك دخلت الوضه
ملك: الحمدلله الفرح خلص علي خير
مراد: الحمد لله
مراد بغمزه: طب اي
ملك بتوتر : هروح اغير الفستان وهنصلي
مراد : ماشي
لبست ملك الاسدال وصلو خلصو صله
مراد مس ايد ملك
ملك : عاوزه اقولك علي حاجة
مراد: قولي
ملك: انا كنت مخطوبة قبلك
مراد: انا عارف
ملك: متعرفش الباقي
مراد: متحكيش دلوقت انا معاكي العمر كله و هسمعك
ملك: مش هتسيبني
مراد : ابدأ…طب اي هنفضل نتكلم
ملك بكسوف: مراد ..انا هروح اغير الاسدال
مراد: ماشي يلا
ملك طلعت من الحمام و هي مكسوفه واول لما مراد شافه راح عندها
مراد بانبهار : اي الجمال ده
مراد كان بيقرب من ملك وملك جريت وهو جري وراها وهما بيضحكو مراد مسكه
مراد: هتهربي مني فين …..وبقيت مراتو حلالو
في الصباح الباكر
كانو بيخبطو
مراد كان نايم و ملك كانت قاعده لبسه عبايه استقبال و مستنياهم
ملك : مراد أصحه مراد
مراد: مين الي بيخبط كده
ملك: اهلي و اهلك
مراد: جايين ليه
ملك: جايين علشان الصباحيه قوم
مراد: حاضر
راح غسل وشه و ملك راحت فتحت الباب دخلو بزغريت و معاهم الكل
ام ملك: ملك يا بتي احنا ماشيين
ملك بزعل: ماشيين اقعدو شويا كمان
ام ملك: وران اشغال يا بتي مش هينفع
ملك: ماشي وحضنت أمه جامد ..هتوحشيني اوي يا ماما
ام ملك : وانتي كمان يا بتي
ملك حضنت نور: هتوحشيني اوي
نور: وانتي كمان يا روحي
و حضنت سها و سما: وانتو كمان هتوحشوني
سلمو عليه و نزلو و مراد لسه طالع من الحمام لقي ملك زعلانه
مراد: ملك مالك
ملك بزعل: مشييو يا مراد العربية جات دلوقتي و خدتهم
مراد وهو بيحضنه : متزعليش يا روحي قلب مراد نكمل شهر و نروحلهم
ملك بفرحه: بجد ..بس شهر كتير اوي
مراد بغمزه: ده شهر العسل الي هنسافرله
ملك بصدمه: احنا هنسافر
مراد: طبعا هنسافر .. عاوزة تسافري فين
ملك: مش عارفه
مراد شال ملك: تعالي نفكر هنروح فين
عند سيد الانصاري في الشركة
ميرنا بعصبية : اي يا بابي قعدت تقولي اصبر اصبر لحايت ما اتجوز اهو
سيد: ما انتي الي عبيطه معرفتيش توقعيه كان زمانك مكانه دلوقتي و واخد كل أملكه
خالد: هنعمل ايه
سيد بخبث: لازم نصبر شويا و هشاركو في الشغل واخليه يثق فيه و بعدين هنبدا نخطط معا بعض
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيت العيلة (النصيب))