روايات

رواية سيطرت علي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية ماهر

موقع كتابك في سطور

رواية سيطرت علي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم آية ماهر

رواية سيطرت علي البارت السادس والعشرون

رواية سيطرت علي الجزء السادس والعشرون

سيطرت علي
سيطرت علي

رواية سيطرت علي الحلقة السادسة والعشرون

عمر :تيته فين بابا عايز اقوله علي حاجه
سعاد: بابا مش عارفه ثواني ارن علبه اي بقا الحاجه اللي عايزها اقولها لبابا
رتاج : عمر يأتيه عايز ياخد من بابا فلوس يجيب العربيه اللي شافها علي التلفزيون
سعاد: بتضحك والله حاضر ياقلب تيته وانتي مش عايزه حاجه كمان
رتاج: عايزه عروسه كبره وشوكولاته وكمان
سعاد: اي كل ده حاضر ثواني ارن علي بابا روحوا اوضتكم وانا هجبالكم اللي عايزينه
عمر: ورتاج حاضر ياتتيه
سعاد:طلع الفون وبترن علي عمار وفي الوقت ده محسن دخل اوضتها وكان عايز يتكلم معاها
سعاد: بترن علي عمار ومش بيرد عليها
هدي: عمار تلفونك بيرن شوف مين يمكن حاجه مهمه
عمار: مش وقت تلفونه دلوقتي سبيه يرن
هدي: عمار شوف مين
عمار: حاضر حاضر وكان لسه هيفتح المكالمه التلفون فصل شوفتي مافيش حاجه
هدي: والله بس بقا انا هروح اشوف الاولاد كانت قايمه ومسكت ايدها وشدها عليه وقعت علي صدره العاري
عمار: بس انا لسه ماخلصتش كلامي
هدي: مش كفايه كده ولا اي
عمار: بيقرب عليها وبيهمس عند ودنها انتي شايفه كده
هدي: سرحت في عيونه وهساته تمممم
عمار: متاكده
هدي: امم
عمار: مش سامع رد ياهدي غير اممم
هدي: فاقت من شرودها قصدي ايوه ممكن تبعد بقا
عمار: من قلبك
هدي: مش عارفه
عمار: يبقي لا تعالي بقا
هدي: بس بقا
عمار: اششششششش
في شقة سعاد
محسن :ممكن نتكلم شويه علشان الاولاد حتي لسه متجوزين انتي نسيتي ولا اي
سعاد :الكلام بينا انتهي وانت اللي نهيتوا امبارك يامحسن
محسن: والله كنت مدايقه علشان هدي ماتزعليش مني انا اول ماشوفت هدي كويسه اطمنت
سعاد: بس أنك اتهمت ابني ودايقته بكلامك في المستشفي وحسستوا انو السبب في اللي حصل وهوا ادايق وانا فهمته انك مدايق علي حفيدته
محسن: والله غصب عني انا بحبك انتي وابنك انا اللي جوزته لحفيديتي
سعاد: مش واضح كده بصراحه
محسن: قرب من السرير انا اسف ماتزعليش وراح عندها وباس ايدها وجبينها وخدها
سعاد: خلاص سمحتك
محسن: بصالحك
سعاد: لا كده مش اوي مسمحاك خلاص بس وانت مدايق حاول تسيطر علي غضبك علشان الكلام بدايق اوي
محسن: حاضر ياباشا انا اسف انا السبب في اللي حصل معاكي امبارح
سعاد :خلاص ولا يهمك يا ابو كريش
محسن: بيضحك كرشي والله سبتي كل جسمي ولفت نظرك كربشي وعضلاتي اي مش باينه
سعاد: عضلات اي يا راجل يا عجوز انت
محسن: انا عجوز وانتي اي ياست البنات
سعاد: لا انا لسه شباب في العشرينيات
محسن: بيضحك وسعاد كمان
سعاد :امال فين هدي وعمار انا مش شايفهم
محسن: في شقتهم انتي ناسه انهم عرسان جداد ولا اي سبيهم علي راحتهم
سعاد: والله نسيت خالص اني هوا متجوز بسببك علي فكره
محسن: وانا عملت اي
سعاد: لله طيب
محسن: عبالنا ياقمر انت
سعاد: بيتضحك احنا كبرنا علي الكلام ده ياعجوز انت
محسن: انا عجوز اوعي تفكتركي الشعر الأبيض ده والكرش ده اني كبرت انا اسد
سعاد: بتضحك والله انت دمك عسل طيب يااسد تعالي نطلع سوي انا وانت نطلع للعرسان الجدادا ونباركلهم
محسن: لا مش دلوقتي كمان شوبه
سعاد :طيب يلا نشتري انا وانت للألعاب لاولاد علشان عابزين عمار يشتريلهم وهوا مش فاضي دلوقتي
محسن: خلاص ماشي انا هجهز نفسي وانتي كمان متاخريش ياقمر انت
سعاد: حاضر يا ابو كريش
بعد شويه سعاد ومحسن والأولاد طلعوا من الشقه
رتاج: فين بابا ياتيته
محسن: بابا مش فاضي دلوقتي عندو شغل مهم
عمر: بس انا عايز بابا يطلع معايا
سعاد: قولتلك ياحبيبي بابا مش فاضي يلا بقا علشان مانتاخرش
ورايحين علي محل الألعاب والاولاد معاهم واشترهوا كل اللي محتاجينهم
في شقه عمار
هدي: ممكن اروح استحمي بقا اتاخرت اوي علي الأولاد
عمار: مش مهم
هدي :لا ابعد كده عن اذنك يا اخ
عمار: يعني بعد كل اللي عملتوا اطلع اخ في الاخر حرام عليكي
هدي: رمت عليه المخده والله انت مش طبيعي انا همشي احسن تحصلي حاجه بسببك
عمار: بيضحك تمام ماشي هشوف مين كان بيرن عليا ماتتاخريش
هدي: حاضر
عمار: أي ده ماما كان بترن عليا ازاي ماخدتش بالي وبيرن عليها الو ياماما كنتي بترني عليا في حاجه ولا اي
سعاد :لا يا حبيبي مافيش كنت بطمن عليك بس
عمار :اي الدوشه اللي عندك دي
سعاد: بشتري ألعاب الأولاد انا محسن
عمار: اي ده انت اتصالحتوا انتي وجدي
سعاد: اه الحمد الله
عمار: طيب كويس ماتتاخريش خدي بالك من نفسك الاولاد معاكي عربيه ولا ابعتلك عربيتي
سعاد: حاضر لا معايا محسن ماتقلقيش يلا سلام
عمار: سلام
في الوقت ده دخلت هدي الاوضه
هدي: مش ننزل بقا
عمار: لا مش هننزل
هدي: اي ده ليه بقا
عمار: مافيش حد في الشقه ماما طلعت هي وجدك يشتروا العاب الأولاد
هدي: بجد يعني اتصالحوا خلاص طيب كويس
عمار: الحمد الله انا كنت محضر سغل جامد اوي ليهم علشان اصالحهم مش مشكله تتعوض ان شاء الله
هدي: طيب قوم استحمي بقا علشان نجهز الغداء انا وانتى قبل ما يوصلوا ونتغدي سوي بمناسبه الخبر الحلو ده
عمار: لا ماتعمليش اكل انتي تعبانه دلوقتي انا هطلب اكل من المطعم ونتغدي سوي كلنا لما دراعك يخف ابقي اعملي اكل براحتك تمام
هدي: اممم خلاص ماشي
عمار: نطلب من مطعم اي بقا
هدي: في مطعم انا بحب اكله اي رئيك لو نطلب منه
عمار: طيب تمام قوليلي اسموا وانا اطلب
هدي: تمام
بعد شويه سعاد ومسحن ولاولاد رجعوا علي البيت عمار وهدي مستنينهم في الشقه
عمر: بابا شوف تيته جابتلي اي
عمار: حلوه خالص
رتاج: وانا كمان ياماما شوف
هدي: قمر ياحبيبي ماما
سعاد: الف مبروك ياعرسان
عمار: الله يبارك فيكي ياماما
محسن: حضن هدي الف مبروك ياحبيتي
هدي: الله يبارك فيك ياجدي
سعاد: انا نسيت خالص انكم عرسان سبب محسن طبعا بس خلاص انا هجهزلكم احلي اكل بايدي كان المفروض يبقي انهارده الصبح بس مش مشكله حصل خير
عمار: لا ماتتعبيش نفسك ياماما انا طلبت اكل من مطعم والاكل في الطريق يعني روحوا غيروا هدومكم يكون الاكل علي السفره
رتاج :عمر حاضر
سعاد: بجد طيب ماشي
محسن: وانا هنزل اغير هدومي مش هتاخر
سعاد: انا جايه معاك
الكل اتجمع علي السفره والاكل وصل والكل بدا ياكل وبيفتكروا مواقف وبيضحكوا ومبسوطين وتلفون عمار بيرن اول ماشاف المكالمه ارتبك وهدي لاحظت عليه
عمار: طيب عن اذنكم ياجماعه في مكالمه مهمه
هدي: تمام
عمار: طلع من الشقه واقفه علي السلم ويبفتح المكالمه
يارتي اي اللي هيحصل والمكالمه دي وراها اي وياتري عمار مخبي عنهم حاجه ولا اي هنعرف في باقي الأحداث

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيطرت علي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى