روايات

رواية لست من نسلي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سوارا

رواية لست من نسلي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سوارا

رواية لست من نسلي البارت الخامس والعشرون

رواية لست من نسلي الجزء الخامس والعشرون

لست من نسلي
لست من نسلي

رواية لست من نسلي الحلقة الخامسة والعشرون

: استني اسمه سامح وامه اسمها بدريه سعد؟؟؟
نهر باستغراب : ايوه هوا انت تعرفها؟؟؟
زياد بتفكير وصدمه : معقول يا مالك؟؟؟
مالك وهو بيحط ايده على راسه : الله يخر..بيتك يا حسام حتى وانت ميـ..ـت مصايبك معانا!!
نهر بعدم فهم : مش فاهمه كلامكم مال سامح؟؟.. وايه علاقته بحسام
زياد باستيعاب : كده يا مالك سامح يبقى ابنك!!
نهر بصدمه : ده اللي هوا ازاي؟؟؟
مالك بتنهد :
كان بيجري في الجامعه وهو متأخر على المحاضره بتاعته بتوقفه بنت جميلة وهي بتعيط
بدريه بعياط : لو سمحت
مالك باستعجال : معلش شوفي حد غيري انا مستعجل والله
بدريه بانهيار : مقدرش اشوف حد غيرك الموضوع كبير اوي ومحدش حيحلها غيرك و يخص حسام اخوك!!
مالك بيقف والخوف بينهش قلبه من حالتها وهو عارف مصايب آخوه : في ايه؟؟.. حسام عمل ايه؟؟
بدريه ببكاء : حسام اخوك عايز يتجوزني عرفي غصب عني
مالك بصدمه : اييييييييه؟؟؟
بدريه بانهيار : استغل ضعفي واني مليش حد غير اخويا وهو أتعرض لحاد..ثه واتشل من شهرين وهو كان عنده مشكله معاه فعايز ينتقم منه ويتجوزني غصب عنه قدام عيونه والا هددني بأنه هيقـ..ـتله وهيـ***** قدامه!!
مالك بصدمه : اييييه… متخافيش انا هتصرف معاه!!
بدريه بخوف : لالا ارجوك اعمل اي حاجه غير انك تتكلم معاه حتى لو انت وقفته عنده شله اصحابه بيهددوني برضو
مالك بتفكير و قله حيله : انا مش هقدر اتصرف غير مع حسام واوقفه.. طب جربي تبلغي عنهم!!
بدريه ببكاء شديد : حاولت ومشيت القسم كلهم أصحاب نفوذ وواسطات تخيل الراجل اتصل على اب واحد فيهم وضر..بوا اخويا المشلو.. ل جامد يوميها كقرصه ودن ليا لو فكرت!!
مالك بصدمه : لا كده الموضوع كبير اوي!!
ناديه بتوسل وبكاء : عشان كده انا جيتلك ابووووس ايدك اتجوزني
مالك بصدمه : اييييييه؟؟؟
ناديه بانهيار : ده الحل الوحيد ارجوك ارجوك عشان خاطر ربنا انا مليش غير اخويا ده انا امو..ت لو جراله حاجه طب اعتبرني اختك ولا اتخيل اختك في مكاااني ارجوك
مالك بتفكير : طب بصي انا مش هينفع اتجوزك عشان لسه زي ما انتي شايفه انا في الجامعه ومليش دخل مصروفي من ابويا بس هشـ
بدريه : ولا عايزه منك ولا فلوس ولا حاجه وهنتجوز جواز مؤقت بس حاجه تخليهم يعرفوا اني مراتك ويبعدوا عني!!
مالك بهدوء : بصي يا استاذه انا لما اتجوز مش هتجوز جواز مؤقت ولا ليه مده محدده عشان نحل مشكله لأنه حرااام وانا لما اتجوز هتجوز بجد واصرف على مراتي واعملها اللي عايزاه واللي ربنا أمرنا بيه إنما الكلام اللي بتقوليه ده كلام غريب صراحه ومينفعش معايا
بدريه : خلاص خلاص اعمل اللي عايزه المهم تساعدني
مالك بيومئ لها وبيمشي
نهر : وبعدين حصل ايييه اتجوزتها بعدين انا ازاي معرفش بالكلام ده؟؟؟
مالك : بعدها اشتغلت مع دراستي وبقيت شغال وبدرس بعدها اتجوزنا وجبت منها ولد صغير سميته سامح بعدين اكتشفت انها برضو بتخوني مع صاحبي نفسه وبتراسله ولما صارحتها قالتلي انا كنت بحبه اساسا بس بسبب اخوك اضطريت اتجوزك وطلقتها وانا لما اتجوزتها محدش كان يعرف غير اهلي وأهلها يمكن عشان كده ما تعرفيش بس بعد فتره عرفت انها تو..فت وفي ناس قالولي أن ابني ما..ت معاها غريبه
نهر : صح على فكره المرأه دي ما..تت فعلا من زمان اللي كانت معاهم واحده اجنبيه أساساً وهي تبقى مرات ابوه
مالك بغيظ : ابوه هو انا على فكره
نهر بابتسامة ورطه: اه اقصد الراجل اللي في العربيه كان اسمه
مالك بتنهد : عاصم عبد المجيد
نهر بصدمه : صح!!.. عرفت ازاي؟؟
مالك : هوا ده اللي كل ما اتجوز واحده الاقيه بيجري وراها ويتجوزها
نهر بتفكير : مالك انت بتقول ان كل ما تتجوز واحده وتطلقها هوا بيتجوزها صح؟؟
مالك بيومئ لها بمعنى ايوه
نهر : طب مش ممكن سهر تكون بنتك برضو ؟؟.. انت بتقول الاجنبيه كان عندك منها طفل وقالتلك اجهـ..ـضته مش ممكن بيكدبوا عليك زي ما سمعت بوفا.. ه سامح وطلع حي؟؟.. وطلع هوا بيربي ابنك!!
مالك بتفكير وصدمه : رااااحت عني ازاي؟؟؟… فعلا!!
وفي الصباح بياخد منهم خصله من شعرهم بدون ما بيعرفوا وبيروحوا يعملوا تحليل في المعمل بدون علم الاولاد
بعد مسافه بتطلع النتيجه
نهر : هاااا افتح النتيجه
مالك بخوف : خايف خايف من النتيجه
نهر وهي بتلتقط منه النتيجه وبتفتحها : ليه نتيجه ثانويه عامه؟؟؟.. وبتشهق بصدمه… النتيجه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لست من نسلي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى