روايات

رواية كذبة الحب الفصل العاشر 10 بقلم صفاء حسني

موقع كتابك في سطور

رواية كذبة الحب الفصل العاشر 10 بقلم صفاء حسني

رواية كذبة الحب الجزء العاشر

رواية كذبة الحب البارت العاشر

كذبة الحب
كذبة الحب

رواية كذبة الحب الحلقة العاشرة

فاقت حنان من تذكرها لحظات الحب الا عيشتها مع مازن وهى بتسمع اعتراف ابوها
أحمد :انا كنت مسؤول في مستشفي في طنطا عن مخازن أدوية ونهلة كانت ممرضة في المستشفى لكن مش سليمه كانت بتعمل أي شي مشبوه ممكن تساعد بنات تسقط تسرق دوا وتبيعه وقتها كنت متجوز وحنان عندها ٢ سنين …
ونهلة كانت صغيرة في العمر تقريبا 20 سنه او اقل كنت أنا بدقق علي كل حاجة في المخزن ومع ارشادات من الصيدلي هي دخلت علي في البدايه اخوى وبعدها حاولت تغريني وترسم الحب والإعجاب والارتياح ليا وبحكم شغلي بسهر برا البيت وهي كانت نبطشيتها بليل دايما مرة بمرة حسيت أنها بتجريني للحرام ..
لكن فوقت وعرفت انها بتعمل كدة علشان تعمي عينى ولما كشفتها اتهمتني بجريمة إهمال وسرقة أدوية وكنت هخسر مستقبلي وقتها جاتلي بكل بجاحة وقالت انها ممكن تخرجني منها بشرط تقضي معايا ليله وقتها ظهرت علي حقيقتها كانت هتدمر حياتي كانت مصورة فيديو وبعتته لمراتي آه خرجت منها واالكاميرات كشفت أن مدمنين سرقوا بس خسرت شغلي وكنت هخسر مراتي بس كانت رحيمة معايا وكمان شافت لي وظيفة أمين في المصنع إللي بتشتغل فيه وعزلت وسبت البلد واستقرينا في إسكندرية وهي لما كشفوها هربت من طنطا ظهرت مرة تاني في حياتي وكانت بتبتزني بالشريط مش بس مراتي تشفوه لا كل أصحابي في العمل
#كذبة #الحب
#الكاتبة #صفاء #حسنى
#الفصل #العاشر
قلتلها : اعلى ما في خيلك اركبيه مش بتهدد انا بحب مراتي
قالت : بس انا كنت بنت بنوت وأنت اتأكدت بنفسك لازم تتجوزني
قلت : إلعبي غيرها بنتى كبرت ومراتي حامل وانتى شوفي حامل من مين وجاية عاوزة تلزقيه في بعد كل السنين دى بعينك…
لكن هي اتعودت تنتقم مني
كانت كسرتي وحظي السي أن مراتي تتعب وينيقلوها علي المستشفى إللي هي شغالة فيها وبلغوني وروحت وهناك بنت الحرام لما عرفت انها مراتي استخدمت حقنه ملوثة من مريض ايدز وهي بتسحب تحليل منها..
حنان كانت قاعدة وبتسمع كلام ابوها : نعم ايدز هي ماما كانت مريضة بالإيدز طب ازاى مش حسيت وازاى عرفت ..
احمد : لأن الأعراض بدأت بضعف عام في الجسم وشحوب والحمى العالية جداً والتعرق الشديد خاصة في الليل. الصداع المؤلم جداً والمستمر. ..
كنا فاكرين بسبب الحمل وقتها لكن بعد كشف الدكتور انا اتاكدت أنه ايدز وطلب لازم تنزل الطفل لأن الأعراض انتشرت بسرعه رهيبة وبدأت
تتضخم الغدد بشكل مخيف. رجفة الجسد. فقدان الوزن
. وبعد كدة الإصابة بأمراض السرطان، سرطان في الرحم وعنقه، وفعلا استأصلت الرحم وانتى فاكرة كنت بحذرك انك تلمسي اغراض ماما هو مش بتتنقل عن طريق المس بالأشياء لكن كان من الأحسن التجنب وكنا حريصين عليكي انك مش تلمسي أي حاجة تخصها وسنتين المرض كان بياكل فيها علشان خوفت علي سمعتها ما بين الناس خبيت الموضوع محدش كان يعرف إلا الدكتور إللي كشف دا وكنت بشتري العلاج لحد ما ربنا افتكرها جن جنوني وكنت هقتل نهلة لكن ربنا كان رحيم علي اختفت من حياتي لكن النهاردة لم شوفتها كان نفسي يكون معايا سلاح واقتلها …
مازن كان يستمع لكل كلمة حتى وصل لاعرض الإيدز من الفزع قرب منه وكان يضربه انت كاذب انتم شركي …
حنان تقف وتشيل ايده بابا مش كاذب
مازن : لا كاذب وانتى و بنت الكاااااالب نهلة يبقي دى السبب في مرض أمي وعملت معها نفس إلا عملته مع مراتك والله لاقتلها
#كذبة #الحب
#الكاتبة #صفاء #حسنى
#الفصل #العاشر
اسر اهدى يا مازن طب لو انت فعلا صادق ليه مش قلت الحقيقة وان حنان بنت نهلة مش بنت مراتك لان التحريرات اثبتت ان مراتك فضلت وقت من غير انجاب
حنان نعم
مازن نعم الله عليك
حنان مش مصدقه أن مازن يعمل كدة ويتهمها هى وأبوها وفجاءة يغمى عليها
احمد :اه بنتها بس هى مش تعرف انا خبيت عليها نهلة فاكرة بنتها ميته
المحقق :انت بتقول اي ازى ده دا يعقل
أحمد :انت ليه مش مصدقني هو دى إلا حصل
المحقق يحس بتعب احمد طب خد العصير ده واهدى وكمل
…….
حنان تفوقى تلاقي مازن جانبها بعصبيه انت بتعمل اي جانب هنا
مازن :مش انا جوزك
حنان جوز مين يا بابا انسي وفين بابا
تلاقي نفسها في المكان المفضل ليهم
انت بتلعب بي
مازن انا ليه بس انا غلبان
حنان لا انت عايز تجنني مش انت طلبت مني اقبلك انا وبابا
مازن لسه بدرى علي المعياد
حنان ‘:اوف انت بجد اصبحت لا تضاق
ويجي ليه اتصال
حنان : ألو مين معايا
……: حضرتك حنان أحمد السيد ؟!!
حنان : آه مين حضرتك …
مازن يشعر بضيق وغيرة وينظر لها مين ..
حنان : مش عارفة رقم غريب …
مازن : ومن امتى بتردي علي حد غريب افتحي الاسبيكر …
حنان في نفسها هو ماله كدة ومين جابنى هنا واي الا حصل انا هجنن المهم انا اسمع كلامه وفتحت الاسبيكر صدمها
المجهول : أبوكى مات ….
#كذبة #الحب
#الكاتبة #صفاء #حسنى
#الفصل #العاشر
حنان تصرخ : نعم بابا انت كداب..
مازن يرد : حضرتك الموضوع دا مفهوش هزار يا حضرة أولا أنت مين وعايز إيه..
المجهول : أنا بلغت باللي شوفته مات قدام عيني وانتوا حرين ..
مازن : ألو رد يا حيوان…
حنان وديت بابا فين مش كان معاك في التحقيق
مازن تحقيق اي
حنان انا اموتك دلوقتى انت لعبت علي وعملت معايا علاقة وبعد كدة اخدنى علي التحقيق انا مش بكذب
مازن انا فعلا عملت معاكى علاقة بس مش كان تحقيق اسر بس كان بيعرف اي علاقة ابوكي واول ما بدا يتكلم انتى اغمى عليك
واسر رجعه علي البيت وانا جبتك هنا
حنان انت كداب
مازن ما بين نفسه ولسه لحد اكشف كل الحقيقة هجننك ومش انتى لعبتى عليا البراء انا كمان هلعب عليكي والبادى اظلم
يغلق المجهول السكة
#كذبة #الحب
#الكاتبة #صفاء #حسنى
#الفصل #العاشر
..ويضحك : ههههه نفذت المطلوب ..
نهلة : برافو عليك انت حاجزه فين …
المجهول : في مخزن قديم كان مسافر طنطا هو وناس تابع مازن وصحابه الا في امن الدولة رقبناهم وعرفنا كان عايز يثبت ليهم كل الا حصل في المستشفى وانا لحقته وخطفته وحبسته هنا
نهلة : تمام كدة أما نشوف المحروسة هتعمل إيه…
المجهول :وأيه الجديد …
نهلة : ههههه مازن اصبح يشك في حنان هو يقدر يكسرها
بيده علشان يحرم يلعب مع نهلة ..
المجهول : في حاجة لازم تعرفيها …
نهلة : هي إيه أنطق…
المجهول : البنت والولد إتجوزوا …
نهلة : نعم ازاى دا وامتى وأبوها يعرف دا ..
المجهول:مش عارف لكن اظن لا يوم ما عرف أن
انك السبب انتى حقنتي أمها بدم ملوث وهو انهار وانتقم منها لم واثقت فيه و راحت معاه علي الفيلا وضعفوا وعملوا علاقة وعرفت أنهم اتجوز
نهلة : ههههه فاكره مشترك معايا طب معاك قسيمة الجواز دي او صورة منها …
المجهول : سهلة جدا اقدر أجيبها …
نهلة : الأول أنا عايزه يشفوهم مع بعض لأبوها يجيله جلطة ويموت لوحده …
المجهول : تمام يا هانم
نهلة طب هما فين دلوقتى
المجهول ‘: هما في مكانهم المفضل هو نقله هناك
نهلة :طب ما كدا اتحلت تسلط جرسون يحطلهم في مشروب حاجة متخليهمش يسيطروا علي نفسهم والمرة دي
ابوها يشوفهم مع بعض وهي تايهة بسرعة ونفذ الخطة …
المجهول : طب الفلوس علشان التظبيط..
نهلة : إتفضل أهوه أنجز…
المجهول : تمام …
#كذبة #الحب
#الكاتبة #صفاء #حسنى
#الفصل #العاشر
استمرت حنان في البحث عن ابوها ورجعوا تانى
حنان منهارة وتبكي بحثت في كل مكان مفيش أثر ولما حدش شافه من بعد صلاة الظهر
والوقت أمسي وأصبحت الساعة العاشره مساءا ..
مازن : يا بنتى إهدى أكيد سافر أو زار حد من أصحابه لو في حاجة كنا عرفنا.
حنان : بابا عمره ما خبى عني حاجة وفي أي مكان بيروحه بيبلغني لو انت وراه والله ما ارحمك …
يجى اتصال من اسر ل مازن
في ايه يا ابنى رن رن
بلع ريقه اسر :
احمد انخطف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كذبة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى