روايات

رواية انتقام أنثى الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسام

موقع كتابك في سطور

رواية انتقام أنثى الفصل الخامس 5 بقلم شروق حسام

رواية انتقام أنثى البارت الخامس

رواية انتقام أنثى الجزء الخامس

رواية انتقام أنثى
رواية انتقام أنثى

رواية انتقام أنثى الحلقة الخامسة

_” برافو عليك يا بدورة ممثل هايل ”
كملت بحزن ” بس ليه قلت ان عندك كانسر انا كنت صدقت وقلبي وقع بين رجليا ”
بدر بمرح ” عشان نسبك الدور يا زهرة وتظهري ردة فعل حقيقية حتي الواد جابر ابني صدق انا فعلا ممثل هايل زي ما قولتي ”
كمل بغمزة ” خدي الشنطة دي فيها هدوم وشوية حاجات ادخلي الاوضة عشان تغيري هدومك وحطي شوية ميكب تقيل عشان محدش يعرفك منهم وانا هكون في الاوضة اللي جنبك هغير هدومي ده كويس ان الاوتيل بتاعنا والمطعم جنب بعض ”
_” هههههه فعلا معاك حق يا بدر يا قمر انت ”
_” طب يلا يا بكاشة ”
بعد شوية أزهار خرجت وكان شكلها مختلف تماما لابسها نظارة جميلة ومغيرة لون بشرتها ولابسة دريس اسود وباروكة سوداء بدل شعرها البني
ثواني وبدر خرج وكان لابس بدلة سوداء ولابس باروكة سوداء علي شعره الأبيض وشكله باين انه أصغر من سنه بكتير
أزهار بغمزة ” ايه الحلاوة دي يا خالو لا خالو ايه بس ده انا اللي خالو ”
بدر بغرور مصطنع ” عشان تعرفي بس وتبطلي تضايقيني انتي والزفت جابر ”
_” بنحبك يا راجل متزعلش ”
كملت بجدية ” احنا كده خلصنا الجزء الأول من الخطة وخلصنا لبس يلا نرجع المطعم وانا نبهت عليهم في المطعم يقولولي يا روز كويس ان فارس ميعرفش اي حاجة عن الأعمال اللي عندنا في العيلة انا اقترحت عليه مطعمنا لما سألني نروح فين ودي حاجة كانت في مصلحتي”
…………..
بعد خمس دقايق
كانت أزهار داخلة المطعم وهي ماسكة في ايد بدر فده خلي الكل يبص عليها وقد ايه هي جميلة
بصت بسخرية علي اللي قاعدة مكانها
راحوا قعدوا في الترابيزة اللي قدامهم
وفارس اول ما شافها عينيه لمعت بإنبهار وإعجاب وكان نفسه يقوم يكلمها بس مش عارف لان جومانة موجودة
جومانة بإستغراب ” بتبص لأيه يا حبيبي ”
فارس بتوتر بيحاول يخفيه ” ببص لك يا حبيبتي بحاول اشبع منك بس مش بقدر انتي دايما بتوحشيني ”
جومانة بخجل ” طالما كده بص براحتك ”
كملت بتذكر ” اه صحيح مقولتليش حصل ايه ”
فارس بإبتسامة واسعة ” اخييرا العجوز اللي اسمه بدر بيودع وهخلص من أزهار بقي وهاخد كل الفلوس اللي معاهم انا بجد مش مصدق ”
جومانة بسعادة لا توصف ” بجد يا فارس انت فرحتني جدا احنا لازم نقول لماما ”
في الوقت ده كانت أزهار بتسمع وبتسجل كل حاجة لأنها قبل ما تسيبه وتخرج حطت مسجل وجهاز تنصت في الترابيزة
بص اتصدمت لما عرفت ان حتي حماتها عارفة وكانت بتمثل عليها الطيبة والحنية
وبدأت تفتكر كل حاجة كانت بتعملها معها وهنا بس قربت انها مش هتثق في اي حد بسهولة تاني
مسكت موبايلها بسرعة وبعتت رسالتين واحدة لسديم انها تبدأ في خطتهم والتانية لفارس عشان تسأله عن إلياس
جومانة بحدة ” طب وإلياس هنعمل فيه ايه ”
فارس بعدم اهتمام ” هنوديه دار أيتام ”
أزهار وبدر بصوا لبعض بصدمة للدرجادي وصلت بيه البجاحة والحقارة انه يتخلي حتي عن ابنه اللي من صلبه
أزهار استغلت ان فارس بيشرب قهوة وقامت وقفت وعدت من جنبه وعملت نفسها اتكعبلت فالقهوة وقعت عليه حرقته
أزهار بصوت مختلف ” iam so sorry انت كويس ”
جومانة بغضب ” انتي عامية مش شايفة قدامك ”
_” اتكلمي بإحترام احنا في مطعم محترم ولو مش عجبك اتفضلي برا ”
جومانة راحت ناحيتها وزقتها ” وانتي مين انتي عشان تقولي لي كده ”
ازهار وهي بتبعدها عنها وبتضربها بالقلم علي وشها ” صاحبة المكان مثلا وبعد كده لو ايدك اتمدت هقطعهالك ”
فارس بهيام وهو بيمسك ايدها ” اهدي بس يا آنسه حقك عليا جومانة متقصدش انا اسف نيابة عنها متزعليش ”
أزهار حسست علي ايده بنعومة ” مش مشكلة قبلت اعتذارك واسفه علي الكوفي اللي وقعت انت موجوع ”
جومانة بغضب ” ابعدي ايدك عنه ده واحد متجوز وانت يا فارس فيه ايه انت اتجننت عشان تقول لي كده ”
فارس بغضب ” جومانة احترمي نفسك ويلا روحي اركبي العربية علي ما اجي ”
_” بس…. ”
_” من غير بسبسة يلااا ”
جومانة سابته ومشيت وهي حاسة باحراج انه كسافها قدام الكل
فارس باعتذار ” معلش يا جماعة سوء فهم حصل وخلص حصل خير كملوا سهرتكم ”
كمل وهو بيبص لازهار ” بعتذر كمام مرة يا آنسه …. ”
_” روز ”
_” اسمك حلو اوي يا روز انا فارس ”
_” ميغسي يا فارس كلك ذوق ”
فارس بإعجاب واضح ” ده الكارت بتاعي عليه رقمي تقدري تكلميني فيه اي وقت لو احتاجتي اي حاجة ”
خدت منه الكارت بابتسامة وهو استأذن منها ومشي تحت ابتسامتها الواسعة ان خطتها ماشية زي ما هي عايزة ”
بدر من وراها بهمس في ودنها ” ذكية يا قلب خالك طالعة لي ”
_” ههههه طبعا يا خالو هو انا اي حد بردوه ده أنا أزهار المسلمي ”
_” ابوكي وامك لو كانوا عايشين كانوا هيبقوا فخورين جدا بيكي الله يرحمهم ”
ازهار بحزن ” الله يرحمهم ”
كملت بمرح ” تعال ناكل مش معقولة المطعم بتاعنا ومناكلش فيه ”
_” ههههه يلا بينا ”
…………….
عند فارس قبل ما يوصل العربية افتكر إلياس ولو أزهار عرفت انه مش معاه هتطربق الدنيا عليه
راح بسرعة ناحية العربية وساق بيها بسرعة عشان يوصل جومانة وبعدين يروح
_” ينفع اعرف ايه اللي حصل جوا ده انت ازاي تعمل كده ولا تكون الحلوة عجبتك ”
_” يوووه انا مش فاضي اسمع الكلام ده يا جومانة مش عايز وجع دماغ انا ”
جومانة بصدمة ” وجع دماغ انا بعمل لك وجع دماغ يا فارس ”
_” اه ويلا وصلنا البيت انزلي ”
نزلت جومانة من غير كلام وفارس مشي بسرعة وجومانة كانت واقفة مكانها بصدمة وحست ان كل حاجة اتقلبت وبقت ضدها حتي فارس تصرفاته اتغيرت بقي له فترة ودي حاجة خليتها تقلق ليطلقها ويفضل مع أزهار او يروح لواحدة تانية

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام أنثى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى