روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل السابع والعشرون 27 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت السابع والعشرون

رواية مين هيجنن مين الجزء السابع والعشرون

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة السابعة والعشرون

ملك / بس والله ياغسان ده اللي حصل
الدكتور/ لا يامدام اللي انتي عملتي ده اسمه شروع في قتل اللي انتي حطتي ده سم بطئ المفعول
ولحسن الحظ فارس بيه لحقنا في اخر لحظة اسف ياغسان بيه انا هبلغ الشرطة
ملك / غسان والله ماعرفت مين الرجل ده صدقني يا غسان
غسان / انا عايز اسالك سؤال واحد مش انا قولتلك ممنوع نادي ايه داوء لعمي من غير اذن الدكتور
ملك / اقسم بالله العظيم ياغسان هو قال إن من طرف الدكتور غسان رد عليا انت ساكت ليه انت مصدق
غسان بنرفزه / انا مش مصدق حد انا عايز اعرف بس من الحيوان اللي عمل كده
حارس الأمن / تمام يافندم قبضنا علي المتهم وهو دلوقتي في غرفة الأمن
غسان / تعالي نشوف ايه اللي حصل
الدكتور/ انتي رايحه فين انتي مقبوض عليكي يامدام ملك مصطفى لبس مدام ملك الكلابشات
غسان / انت اتجننت دي مرات غسان الشامي
الدكتور / انا آسف بس دي جريمه قتل واحد متظهر الحقيقة مدام ملك
ملك / والله مظلومه ياغسان
وفي غرفه الأمن
الظابط /اتفضل غسان باشا
غسان / ممكن اعرف مقبوض علي مراتي ليه
الظابط/ للاسف الشديد مرات حضرتك متهمه في قضية قتل وشريكها في الجريمه
غسان قاطعه في الحديث وقال
غسان / لاحظه بس مراتي انا متهمه ازاي يعني
الظابط/ انت يابني هات المتهم من بره
مدحت / اه ملك كده تعملي كده مكنش اتفقنا ده ياملك
ملك بصدمه / انا اعرفك انا اول مرة شوفتك لما ادتني الدواء
مدحت/ به ياملك انتي نسيتي لما ادتنيني الروشته وقولتلي انك لازم تخلصي من عم جوزك عشان القصر بتاع بنته اللي ماتت عشان تاخدي ليكي
ملك بعصبية شديدة/ ابدا والله ماحصل انا اول مرة اشوفه
غسان والله ماعرف حاجه عن اللي هو بيقوله
مدحت / ماشي والصور دي كمان كذب والفيديو ده كمان كدب انا ياباشا معترف باني جبت الدواء بس مكنتش اعرف انه في حاجه تاذي حد
غسان / ممكن اخد مدام ملك علي انفراد شويه حضرة الظابط
الظابط/ اتفضل
غسان / ملك لآخر مرة هسالك انتي انتي اللي بعتي الحيوان ده يجيب الدواء
ملك بستغراب/ انت مصدق كلامه ياغسان
غسان/ اللي انا متاكد منه حاجه واحده بس انك فعلا قولتي امبارح لوعمي مات هتلعبي في الأوراق وتاخدي القصر ليكي
ملك بصدمه وذهول/ انا كنت بهزار ياغسان معقول تاخد الكلام بجد طب ازاي وهو أول واحد قبلني في القصر وكان بيحبني زي بنته وكان بيثق فيا
غسان / وللاسف ياملك خونتي الثقه دي وكل ده عشأن القصر
ملك / معقول تصدق اني اعمل كده
غسان / انتي عملتي كده وخلاص ياملك انا الحاجه الوحيده اللي هخليكي تعرفيها هي اني نزلتي من نظري
ملك / يااااه ياغسان بسهولة دي تتخلي عني
غسان / باسم كل حاجه حلو كانت بينا هقولك ابعدي عني وعن عيلتي
ملك / غسان بتقول ايه
غسان / بقول أن اختارتي حاجه هي عندك اصلا القصر اللي عندك كان باسمك لكن اللي حصل معرفتش اقولك ليه ياملك كده قولتلك عمي خط احمر ممنوع اي حد يقربله وحذرتك قبل كده لو بس فكرتي تاذي هزعلك وبرضو زعلتي لا وحاولي تتقتليه معقول ده ياملك ردي عليا
ملك بسخرية/ هههه انت خليت فيها رد انت عملت فيها قاضي وجلاد خلاص ياغسان
انت مش قابل اي دفاع
غسان بنرفزه/ لا قولي اي حاجه عايز اعرف الرجل ده عرفك وكمان متصور معاكي وده تفسيره ايه ياملك
ملك / هههههههههههه هههههههههههه انت عايز رد خلاص ماشي ياغسان انا اللي عملت كده عايز ايه تاني
غسان بعصبية شديدة قام بصفعه علي وجهها الجميل وقال حقيرة جعلت ملك تبكي في صمت كبير وهنا قال غسان لرجال الشرطة
غسان / شوف شغلك ياحضرة الظابط
الظابط/ مدام ملك تتعرفي انك اجارتي مدحت عشان يشتري الدواء ده
ملك/٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الظابط/ الإنكار مش هيفيدك والسكوت كمان اعترفي يمكن يخفف العقاب عنك شويه
ملك /٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الظابط/ قرر نحن محمد السيويفي حبس المتهمه ملك بيومي اربع ايام علي ذمه التحقيق
وتفجاء الجميع مما حدث وكانت مريم تتشجار مع غسان مما فعله بملك ولكن سيف مريم وكريم وايضا صديقه ملك والتي رائها سيف في فرح امينه فهي تعمل محاميه تتدعي
سوزان
وكان الجميع يحاول أنقذ ملك وكانت ملك في حاله لايرثه لها وكانت حزينه علي حالها وعلي حبيبها الذي لا يصدقها
استطاعت سوزان اخرج ملك بكفالة مالية علي ذمه القضية وذهبت ملك الي منزلها وكان بيومي في انتظارها ودار الحديث بينهم
بيومي / اهلا وسهلا ياملك هانم
ملك / وحياة ابوك ياباه تسبني في المصيبة اللي انا فيها
بيومي/ مانا قولتك اشتغلي راقصه وانتي اللي رافضتي
ملك / اديني هرقص علي حبل المشنقه قريب ارتاح بقي
بيومي / يعني المحروس جوزك مبيجيش ليه
ملك / هو انا بتكلم هندي بقولك بيني وبينه مصانع الحداد ومتهمه في قتل عمو تقولي يجيي
بيومي/ وانتي هتعملي ايه دلوقتي
ملك بنفذصبر/ هنزل اروح لتأمينه اشوف حل في المصيبه اللي انا فيها
بيومي / اتقفل في وشك باب الجنة يابعيدة غوري كان يوم اسود يوم ماخدتك الواد
مكنش حته حلاق قاعدتي علي قلبي عشرين سنة
في مكان آخر وبالتحديد عند ملك
مرعي / مسامسا ياملك
ملك بنفذصبر/ اللهم طولك ياروح مسا يامرعي
مرعي / تعالي شوفي قلبي واجعني اوووووووووي ازاي
ملك / الله يخربيتك انت شارب ايه اوعي خليني اشوف اللي ورايا
مرعي / لا يامزة الجيل انهاردة هنعمل دخلتنا يالا بقي
ملك / لا فوق يابرنس ده انا ملك اللي محدش يفكر هيقربلها تموته
مرعي / يا واد ياخطير لا عجبتني يابت اصل انا عايز اذل جوزك واجيب مناخيره الأرض
ملك / اتفو عليك ياكلب جوزي جزمته برقبتك غور جتك القرف وفوق لنفسك مش انا اللي تخلي مناخير جوزها الارض ده انا اخلي في السماء واموت نفسي لو هكون السبب في يوم اني اجيب مناخيره الأرض
مرعي حاول الاعتداء عليها وكانت تحاول الهرب منه ولكن كانت دون جدوى ولكن في اخر لحظة قامت ملك بقتل مرعي وتم القبض على ملك وبعد مرور أيام
جاءت معاد محاكمة ملك في قضية فارس
وايضا قضية مرعي
وفي هذا الوقت تقرب سوزان وسيف تم خطوبتهم
غسان يحاول الهروب من اي شيء له علاقه بملك
مريم تحاول اقناعه ببراءة ملك ولكن دون جدوى بسبب اثبت جميع الأدلة الجنائية عليها
ملك تطلب من الله أن ينقذها مما وقعت فيها وكان غسان موجود في قاعة المحكمة وكان ينظر إلي ملك وملك وتحاول أن تنظر له ولكن قلبها لايطاوعها
وكانت الصحافة في أنحاء القاعه وكانت حاله هرج ومرج ودخل القاضي قاعه المحكمه وهنا قالت سوزان
سوزان/ سيدي القاضي حاضرات الساده المستشارين أن مؤكلتي بريئه براءة الذئب من دم ابن يعقوب
القاضي / من انهي قضية يااستاذة المتهمه ملك بيومي متهمه في قضيتن قتل يبقي ازاي بريئه
وهنا تحدثت ملك وقالت ملك
ملك / انا اقولك ياريس ايه اللي حصل في القضيتين
القاضي/ انتي في التحقيقات متكلمتيش عندك حاجه تقوليها
ملك / باختصار ياريس ان مفيش ثقه في الزمان ده
القاضي /ملك قولي عايزة تقولي ايه مش عايز كلام مش مقتنع بيه
كريم / خلي سوزان هي تدافع عنك اسكتي انتي
ملك بسخرية / اسكت يابني منتش عارف حاجه
مريم بدموع/ ملك مالك في ايه
القاضي/ سكووووت مش عايز كلام في القاعه ملك قولي انتي عايزه تقولي ايه
ملك / ابدا ياريس اناواحد هذا مشفتش يوم حلو علي وش الدنيا ويوم ماالدنيا بدأت تضحكلي وهنا نظرت في نفس اللحظه التي نظرت اليها غسان وقالت وهي دموعها تنزل مثل الشلال وقالت
ملك / طلعت غلطانه وعرفت ان الدنيا دائما غداره مالهاش امان
القاضي بنفذصبر/ ملك انا مش فاهم حاجه دلوقتي انتي ليه حاولتي تقتلي فارس الشامي
وكمان قتلتي مرعي محروس ليه
ملك / انا معترف اني قتلت مرعي لأنه يستهل القتل
الجميع لييييييه
سوازن / سيدي القاضي أنا أطالب مؤكلتي هي عندها صدمه عصبيه
النيابة/ انا اعترض سيدي القاضي هذة كذبه حتي تضلل عداله المحكمة
القاضي / اعترض مقبول اتكلمي ياملك وقولي قتلتي مرعي ليه
ملك / انا عايزة اعرف حاجه واحده هتفرق ايه ماهو انا كده كده ميته يبقي هيفرق في ايه الاعتراف
القاضي / يمكن يخفف عليكي الحكم
غسان يحدث نفسه
غسان / اتكلمي دافعي عن نفسك ليه بتعملي فيا كده
ملك / انا مهتمه بس كلام ايه اللي اقوله يا ريس كل اللي انا عايزة اقوله هو اني فوضت امري لله
وهنا تحدثت سوزان بعصبية شديدة
سوزان/ ياريس ده اكبر دليل علي صحه كلامي مفيش حد بيقول أنه قتل لمجرد القتل مؤكلتي عندها صدمه عصبيه وهو ده اللي مخليها مش عارفه بتقول ايه
القاضي/ ملك لاخرمرة قتلتي مرعي ليه ياملك
ملك / عشان تاجر مخدرات وماشي يقتل خلق الله يبقي لازم يتقتل
القاضي / يعني انتي معترفه انك قتلتي مرعي قتل عمد مع سبق الاصرار
وهنا ينتظر الجميع كلمات ملك الاخيره وخصوصاً غسان وهنا نظرت ملك وقالت له بالاشارة أنه هو الذي ذبحها وقامت ملك بوضع يدها بطريقة مثل السكين وقالت له
بصوت أشبه الهمس ولكنه كان يستمع إليها وتفجاء من هذة الكلمات قالت ملك لغسان
ملك / دبحتني بيدك انت 😥😥
القاضي / ملك مبتردش ليه معترفه انك قتلتي مرعي
غسان يحدث نفسه
غسان / قولي لا ياملكي متوجعيش قلبي
ملك / أيوة انا اللي قتلته ياريس ولو عايش هقتله تاني
الجميع في حاله هرج ومرج ولايعرف أحد ماذا ينطق القاضي ولماذا ملك لاتنطق بالحقيقة
وهنا قال القاضي كلماته الأخيرة في قضية مرعي
القاضي / حكمت المحكمة حضوريا علي المتهمه ملك بيومي بتحويل أوراقها الي فضيله المفتي
الجميع يصرخون والجميع لا يصدقون ماذا حدث ولكن غسان كان في عالم اخر ولايعرف ماذا يعمل هل ملك مظلومه أما هي مجرمه وهنا نطقت ملك للصحافة وترد علي السؤال الذي سأله أحد الصحفيين وكان هذا السؤال
الصحفي / ملك انتي مرات غسان الشامي ليه محاولة ينقذك من القضيتين ياتري ايه السبب
ملك/ لاني انا مجرمه لاني انا فكرت اني ممكن في حد يحبني لدرجة أن ينقذ حبيبته أو يصدقها
الصحفي / ملك ليه عملتي كده
ملك / عشان نفسي امووووووت
وذهبت مع مع رجال الشرطة وأصدقائها كانوا في حاله لايرثه لها
وكانت سوسن لا تعرف ماذا حدث لملك وعندما علمت كانت في حاله لايرثه لها وقررت أن تتكلم وتكشف الحقيقة في المحكمة
وفي مكان آخر وبالتحديد عند ملك في سجن النساء كانت ملك تقلمت مع جميع النزيلت
السجن وكانوا يحبونها وكانت تجلس وتتحدث عن حياتها قبل أن تري غسان وبعد أن تزوجت غسان
وفجأة جاءت لها زياره مما لا يتوقعه أحد
نعم انها شاهيناز وكانت في غايه السعاده ولكن لم تكن لوحدها وكانت معها بكينام وهنا كانت المفاجأة بالنسبة لملك وهنا قالت ملك
ملك / انتي
شاهيناز/ طبعا انا انا جايه اقولك مبروك علي الإعدام في القضية الأولى ومبروك برضو علي ٢٥سنه في القضية التانيه
ملك بستغراب/ وانتي عرفتي منين
شاهيناز/ هههههههههههه اوعي تكوني فاكرة أن انا مش عارفه كل اللي حصل لا تبقي غبيه جدا ياملك عارفه ليه
ملك / ليه
شاهيناز/ لان انا اللي اجارت المتخلف اللي ادكي الداوء عشان تقتلي فارس الشامي وكمان يعترف عليكي بس ناوي يهرب بعدها من غير يستني الحكم وانا بصراحه كنت عايز ه اخلص منكم انتو الاتنين عشان الغبي مايتكلمش بس هو لما عرف أنه الموضوع هيوصل للااعدام جالي وكان هيموتني راحت قتلته وحطيت الخاتم من علبه المجوهرات بتاعتك عشان التهمه تثبت عليكي
ولحسن حظي عملتي قضية تانيه وكمان قتل يعني هتاخدي اعدام بدل المرة اتنين بس ياتري
هتنفذي الإعدام مرة ولا مرتين هههههههههههه
ملك / ممكن اسالك سؤال
شاهيناز / طبعا مش بيقولك نفسك في قبل ماتموتي انا تنفيذ طلبك يالا قولي بسرعه
ملك / انتي بتعمل معايا كده ليه عملتلك ايه
شاهيناز بتكبر/ عشان غسان فضلك عليا انا وبصراحة كده انا مبحبش حد ياخد حاجه بتاعتي وغسان كان بتاعي وانتي جيتي وخدتيه مني
ملك بسخرية/ اهو عندك اشبعي بيه مبقاش يهمني في حاجه ولو راجع الزمان بيا تاني انا مكنتش دخلت القصر ده ولا شوفت غسان وانتي يامدام بكينام ده انا وانتي دمنا وأحد هان عليكي كده خلاص ليه بتعملي معايا كده هو انا عملتلك ايه لده كله
بكينام/ ملك انا مش عارفه اقولك ايه بس كل اللي اقدر اقوله هو انتم هتاخدي اللي تستحقي في الدنيا دي
ملك / انا مش عايزة حاجة من الدنيا دي انا حاجه واحده ثم وضعت يدها علي بطنها وقالت بدموع انا عايزة ابعد ومحدش يعرف عني حاجه
شاهيناز بسخرية/ متخافيش بكره الحكم في قضيه فارس الشامي وصدقني هترتاحي اووووي هههههههههههه هههههههههههه باااااااي
وبعد خروج ملك من الزيارة وقعت مغشياً عليها وذهبت إلي دكتورة السجن وهنا دار الحديث بينهم
الدكتورة/ انتي محكوم عليكي بالاعدام
ملك / اه وبكره عندي قضية تاني وتقريبا نفس الحكم
الدكتورة/ مستحيل يحصل
ملك بستغراب/ ليه
الدكتورة/ انتي حامل في اسبوعين وكده الحكم هيقف لحد لما تولدي
ملك باابتسامه/ كنت حاسه والله بس ايه الفائدة انا وهو لازم نموت لان مفيش حد بيحبني يبقي حد هيحبه
الدكتورة/ لا حرام عليكي لازم أبوه يعرف وكمان المحكمة لازم يكون عندها علم
ملك / ربنا يسهل يادكتورة
ومر تاني يوم علي جميع الابطال كالعاده ولكن بالنسبة لملك كانت سعيدة لأنها تحمل في احائشها
وكانت دائما تتضع يدها وتتحدث مع جنينها ولكن الجميع كانوا يعتقدون أن ملك حدث لها جنون والجميع يبكون من أجلها لان القاضي ينطق للمرة الثانية على ملك حكم بالاعدام ولكن قبل أن ينطق دخلت سوسن وقالت
سوسن/ لاحظه يا ريس
القاضي / انتي مين وبتعملي ايه هنا وازاي تتدخلي كده
سوسن/ انا مين انا سوسن محمد القاضي وبعمل ايه جايه أنقذ ملك بيومي محمد سابقا وملك فارس الشامي حاليا وازاي ادخل كده عشان مفيش وقت دخلت بطريقة دي
الجميع في حاله هرج ومرج ولايعرف ماذا تقول هذه المراة العجوز ة وهنا تكلم القاضي
القاضي/ انتي عارفه انتي بتقولي ايه وايه هو الدليل على صحة كلامك
ملك في حاله صدمه كبيره وغسان أيضاً امسك قلبه الذي لا يهدئه ابدا وهنا قالت سوسن
سوسن/ السلسله دي هي اكبر دليل على صحة كلامي
فارس / السلسله دي بتاعت بنتي بس هي ميته وانا دفنتها بيدي ازاي تبقي عايشه
سوسن/ بنتك عايشه وكانت بين ايدك اللي ماتت دي كانت واحدة تانيه خالص بيومي كان مبيشتغلش ومني كانت شغاله في مستشفى وكان معهم امينه وكانت تعبانه اوي وبيومي نزل عشان يتصرف ويجيب فلوس وكان هيقابل واحد بيشتغل في مول كبير اووووي وهو كان جايبله شغل ولما شاف ملك مع غسان في المحل قرر ياخد الحلاق اللي في ودن ملك واستغل أن غسان انشغل بلحظه وأخدها وهرب وراح بيها البيت مني اختي اتخقت معاه وقالت له لازم يرجعها لأهلها وهو رفض بحجه أن أهلها هما اللي سبوها ومشيوه وان ناس تانيه كانت عايز تخطفها وهو أنقذها أما بالنسبة لبنت اللي حضرتك دفنتها دي كانت بنت هو خطفها فعلا بس ملك كانت بهدلة هدومها من الشكولاته ومني اختي لبيتها هدوم من بنتها امينه والبنت اللي ماتت دي كانت تعبانه وهو قال إنه هوديها لوحد صاحبه عشان عرفوه اهلها فين واللي عرفنا بعد كده انها ماتت وهو رمها في المياة
واظن أن في تحليل يبان صحه كلامي ياريس
سوزان/ اظن يا ريس بكده تكن مؤكلتي بريئه لان مفيش بنت تقتل ابوها
القاضي/ بس هي متعرفش أنه ابوها وكل اللي هي قالته مش هيفيد القاضي بحاجة
وهنا قالت بكينام
بكينام/ لا ياريس انا معايا دليل براءة ملك بس بطلب من حضرتك أن شاهيناز بسيوني متخرجش من قاعه المحكمه
القاضي/ ومين دي وايه علاقتها بالقضية
بكينام/ هي راس الأفاعي وهي الرأس المدبر هذا لكل حاجه وده تسجيل بصوتها وكمان كان معايا اذن من النيابة يوم ما راحت السجن كنت متأكدة انها هتتكلم في كل اللي هي عملته وراحت النيابة واحدة اذن باني اسجل الاعتراف والحمدلله انها قالت كل حاجه عملتها
القاضي / ملك من الواضح أن في ناس كتير بتحبك عشان بيحاولوه هذا ينقذوكي
ملك / ياريس طول مانت بتعمل خير ربنا يجعلك ناس تقف جانبك تعمل معاك اللي انت عملته مع غيرك
القاضي / ونعمه بالله بس لسه في حكم بالاعدام في قضية مرعي عايزة تقولي حاجه أخيرة
ملك / لله الامر من قبل ومن بعد انا كل اللي اقدر اقوله هو اني مظلومه وربنا شاهد عليا
بس معنديش دليل
فارس / ياريس انا ممكن اطلب منك طلب
القاضي/ اتفضل
فارس/ انا عشرين سنة وانا تعبان لفراق بنتي وهي قدم عنيا نفسي في حاجه واحدة بس نفسي احضنها اشم ريحتها قبل ماموت
ملك / بعد الشر عليك انت متعبش بس امانه عليك متقولش كده وادعلينابالرحمه
الجميع لايعرف ماذا تقصد ملك من كلمه ادعلينا بالرحمه
القاضي يمسح دموعه ولأول مرة في تاريخه الطويل يقول للشرطه أن تخرج المتهم من ففي الاتهام حتي تحضن ابيها وكانت هذه اللحظه التي يريد غسان ان يحضر هو أيضا ملك
ملك تحضن الجميع وكان سيف وكريم هم الدعم بالنسبة لها وكان يدعون الله حتي ينقذها واخذت الشرطة ملك مرة أخري ملك الي قفص الاتهام ولكن ظهر بيومي بموقف لأول مرة في حياته وهنا قال بيومي
بيومي/ لاحظه ياريس انا عندي دليل براءة ملك من قضية مرعي
القاضي/ انت مين
بيومي / انا اللي خطفت ملك من عشرين سنة وانا اللي معايا براءتها
القاضي/ فين هو دليل برائتها ده
بيومي/ ده فيديو علي تليفون واحد كان عايزني اشتري منه ولما فتحته وشوفته عرفت هو عايزني تشتريه ليه عشان هو خايف يجي هنا ويتقبض عليه اكمنه مسجل خطر
سوسن / ينيلك وانت مش خايف ياموكوس
الجميع هههههههههههه هههههههههههه
بيومي / اهو ضمت نومه واكله ياست ام كريم
سوسن/ من جه هتاكل فانت هتاكل علي قفاك ياموكوس
الجميع هههههههههههه هههههههههههه
القاضي / سكووووت من فضلك ياحاجه اسكتي شويه
بيومي/ القصد بقي يابيه ده الفيديو
وكان الفيديو عن محاولة اغتصاب مرعي لملك وهنا طق الحكم ولكن غسان في حاله لايرثه لها وكان يستغبي نفسه علي كل لحظه ظلم فيها ملك
القاضي/ حكمت المحكمة حضوريا علي المتهمه ملك بيومي بالبراءة من التهم المنسوبة إليها صاح الجميع وقالوه
الجميع / يحيا العدل يحيا العدل
القاضي /سكووووت وحكمت ايضا علي شاهيناز بسيوني بالحكم المشدد ٢٥ سنه
وحكمت المحكمة ايضا علي بيومي محمد بالسجن ١٠ سنوات رفعه الجلسه
ملك / الحمدلله يارب
وخرجت ملك الي الدنيا من جديد وكانت سعيده للغاية وقررت أن تعيش مع سوسن وتحاول أن تتقالم أن تعيش من دون غسان ولكن لاتعرف فإنها مغرومه بحب غسان
وهنا دخلت عليها سوسن وتقول لها
سوسن/ لحد أمتي هتفضلي مسكه السلسله بتاعته وتفكري فيه
ملك تمسح دموعها وتقول ابدا ياخالتي انا بس صعبان عليا أنه مصقدش كلامي وأنه اخد كلامي الهزار بجد
سوسن/ هو معذور ياملك هو قالك قبل كده أن عمه خط احمر وانتي هزارتي ونفس اللحظه حصل اللي حصل انا لو مكانه نصدق
ملك / لا ياخالتي لو هو اللي في نفس الموقف كنت هكدب اي حد واصدقه هو
سوسن/ مانتي عارفه غسان يبقي في وقت العصبيه مبيقاش هو سامحي ياملك انهاردة فرح مريم وكريم لو جه واعتذر سامحي وخلي الفرحه فرحتين عشان خاطر اللي بطنك
ملك / بالسهولة دي ياخالتي والبهداله والذل اللي شوفته ده ملوش اي خاطر عند حد لا خالتي انا صحيح بحب غسان ومش عارفه انساه وصحيح بحب اللي بطني عشان حته منه جوبا بس كرامتي ياخالتي اهم من اي حاجه
سوسن/ ربنا يهديك ياملك وترجعي لغسان
وبعد مرور ساعات طويلة من تحضير الخاصة للفرح وكانت ملك في غايه الجمال وكان غسان لا ينزل عيونه من عليها فهي اجمل من اي مرة رائها فيها فهي كانت ملكه جمال الكون كما لقبها دائما وحاول غسان مرارآ وتكرارا أن يتحدث معها وهي كانت تهرب منه ولكن هو غني لها أغنيتها المفضلة وهي التي تثبت له أنه في قمه الاشتياق لها وهي ايضا غنت له ولكن في نفسها وبعد انتهاء الفرح ذاهب غسان الي منزل ملك وطلب منها أن تعود إليها ولكن رافضت وقالت له انها لن تعود إليه مرة أخرى وقالت له انها امنيتها الوحيدة في حياتها الجديدة أن يخرج من حياتها ولن يفكر العودة مرة أخرى وذهب غسان وهو في قمه اليأس ولكن جاء علي حتي يقتل ملك لأنها ترفض الزواج منه دائما وهنا قال علي
علي / ملككك انا هقتلك عشان لا تبقي ليا ولاغيري فاهمه انا كنت بحبك وانتي اختاري غيري يبقي تكوني ياملك عشان ناري تبرد
ضرب علي طلقه ناريه لكن غسان ضحي بعمره وقال لملك
غسان / شبيك لبيك امنيتك بره حياتك بين ايدكي انا صحيت بعمري عشان انتي تعيشي وتفضلي عارفه اني بحبك وبموت فيكي انتي وبس
ملك / غسان لا متبسبنش لوحدنا غسان انا حامل لازم بنتنا تتربي في وسطنا وتفضل تحملها اد ايه انت بتحب امها غساااااااااأاااااااان فوق ياغسان
غسان / انتي احملها انا بحبك ازاي وازاي المجنونه حبت المغرور وخلتيه ميعرفش يعيش من غيرها
ملك / غساااااااااأاااااااان لاااااااأأااأاا
وبعد مرور ساعات طويلة في المستشفى تم اقذ غسان وكانت ملك تحمد الله ليلا ونهارا وكانت لاتقوم من أمام غسان وكان غسان يفتح عينه كل خمسة دقائق حتي يطمئن على أن حبيبته مازلت معه وبعد مرور أيام استرد غسان كامل صحته وذهبت ملك إلي قصرها الجميل وعاشوا أسرة سعيدة جداً وخصوصاً بعد أن انت الي الدنيا ملك الصغيرة والتي كانت هي حبيبت غسان وهي البئر الذي يلقي فيه اسراره وكانت ملك سعيدة جدا من تعلق ملك الصغيرة لغسان ولكن كانت تستشيط غاضبا من محاوله تسلل ملك الصغيرة علي ملكيتها الخاصة وهي أن تنام في احضان غسان ولكن غسان كان في غايه السعاده لأنه يريد ملك وهي في قمه غضبها مريم انجبت سوسن الصغيرة واكتشفوا انها نسخه من وحداتها ولكن جدتتها كانت سعيدة من أفعال سوسن الصغيرة وأيضا ملك الصغيرة
واجتمع الجميع في قصر ملك وغسان وهنا قالت ملك
ملك / هههههههههههه انا عايزه اعرف ياخالتي انتي عندك الزهايمر ولا لا
سوسن/ لا معنديش بس لو عايزة عادي
ملك / لالالا ونبي ابوس ايدكي انا استويت
الجميع هههههههههههه هههههههههههه

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى