روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الخامس والعشرون

رواية مين هيجنن مين الجزء الخامس والعشرون

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الخامسة والعشرون

سوسن/ واد يا كريم
كريم/ نعم ياماما
سوسن/ البت ملك واحشني اووووي
كريم / هي اللي وحشتك برضو ولاالمحشي اللي واحشك ياسوسو
سوسن / هههههههههههه لا والله هي ياواد مانت عارف اني بحب ملك
كريم / ماشي علي العموم هي عزمنا انهاردة علي محشي وشويه كده اخدك وامشي
وعزمه امينه كمان
سوسن/ وانت لسه قاعد مكانك قوم ياواد انت بتعمل ايه
كريم / لا ابدا بفيس مع مريم عشان كمان معزومه
سوسن/ ليه يابني كده مش مكسوف من نفسك وانت بتعمل كده مع خطبتك الهي تتوكس
ياخي اعملها في الحمام البت تقول عليك ايه ياموكوس جتك القرف
كريم / هههههههههههه والله انتي مشكله اقولك يالا بينا عشان منتاخرش وابقي اكتب لمصر لمريم الواتساب اني مشيت
سوسن / طب وهي هتعرف منين انك سيبته
كريم بستغراب/ هو ايه ده
سوسن/ ياواد مش انت بتقول أن الواد ساب هي هتعرف منين أنه ساب وهو ساب ايه بالظبط
كريم / امشي دلوقتي ياماما وانا احكيلك الموضوع ده بعدين
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وملك
قام غسان من نومه وهبط الي ملك وكانت ملك مشغوله لدرجة أن لاتشعر بوجوده وقام غسان باحضتانها من ظهرها وقام برفعها من علي الارض ودفن وجه شعرها الطويل الناعم ويشم رائحتها وقال لها بكل رومانسيه
غسان / حبيبي ساب حضني وقام بيعمل ايه
ملك بحب/ ابدا بس اصلي كنت بعمل الاكل عشان الجماعه علي وصول
غسان / وليه تتعبي نفسك احنا نطلب دليفري وخلاص
ملك / ليه يعني أنا مش بحب الدليفري وبعدين انا بعرف اعمل اكل ولاانت نسيت
غسان بعند / طب مفيش حاجه هتتعمل وهنجيب من بره وانتي تعالي بقي اقعدي في حضني شويه
ملك بكسوف/ احمممم احنا لسه مخطوبين ايه انت نسيت وبعد بس بقي متبقاش مجنون كده انا خلاص قربت اخلص كلها خمس دقايق وكل حاجه تبقي تمام
غسان / ماشي ومش عايزة مساعدة
ملك بحب/ تسلملي يا قلبي مش عايزة اتعبك معايا
غسان/ ده انا اتعب واموت نفسي عشان اشوفك سعيدة
ملك / بعد الشر عليك متقولش كده يا عمري هو تتفكر أن بعد الشر موتك في سعادتي
ده انا اموت
غسان / بعد الشر عليكي يا عمري ويخليكي ليا عارفه اكتر حاجه خايفه منها ياملكي
ملك / ايه ده غسان الشامي بيخاف
غسان/ اه من ساعه مادخلتي حياتي وانا بخاف تبعدي عني اويحصل حاجه تفرق بينا
ساعتها هتبقي حياتي ملهاش معنى ويبقي الموت أفضل ليا
ملك بمزح/ لا متخافش انا هفضل كبسه علي قلبك لحد ماموت وتتدفني بيدك كمان
اخذها في أحضانه وقال لها بكل رومانسيه
غسان / ششششششش مش عايز اسمع الكلمه دي تاني مره مأشي انتي الحاجه الوحيده اللي مخليه حياتي ليها طعم
ملك / للدرجه دي بتحبني ياسوني
غني لها اغنيه وقال
غسان / من الدنيا دي انا بتمنك ومفيش كلام يوصف هواك لو قولتلك اني بموت فيك يبقي كده مقصر معاك
حبك خلاص أصبح في دمي ومعاك ياحبيبي بنسي همي وبخاف لحسد نفسي عليك اول ماشوفك بسمي
بحببببببببك انا
وهنا هبطت دموعها مثل الشلال ولكن رغم ذلك قامت بغناء اغنيه وقالت
ملك / مكتوبه ليك اللي انا تعشلها مكتوبه ليك علي اسمك حياتي كلها
اول ماقولت بحب لي انا مين تستاهلها غيري أو تقلها
مكتوبه ليك واهو كل حاجه في وقتها
تكمل حياتي اول مادخلتها
اول ما شافك قلبي شافت عيني فيك صورة حبيبي اللي في خيالي رسمتها
قول بقي ياحبيبي حبيبي لمين انا لو مش ليك
قول بقي ياحبيبي حبيبي نحب لمين غير فيك
طب ده انا حياتي احلامي وحياتي واقفه عليك
نور عيني حبيبي حبيبي لمين انا لو مش ليك
وهنا انتهت ملك من الغناء وقام غسان باحضتانها
واتفقوا على كل واحد يهدي الاخر اغنيه لا يجب أن يغنيها لاحد غيره وتكون هذه علامه لمعرفة مدي اشتياقه
وافق غسان ولكن كان عنده شرط وقال لها
غسان بمزح/ انا خلاص هتجوز وأبطل ابص علي البنات وهظبط نفسي وأبطل اقضيها اشغالات
ملك / هههههههههههه هههههههههههه بطل بقي انت اصلا مش حافظ اغاني شبعي قول بقي جد
غسان / انا موافق بس اعرف انتي جوزانا هيبقي رسمي الاول
ملك بتفكير/امممممم ماشي بص احنا فاضل عشرين يوم علي فرح مريم وكريم وان شاءالله
احنا كمان قول بقي
غسان / قولي انتي الاول
ملك /بحبك وداري ليلي ونهاري عملت لقلبي ايه صوتك نادني نسيت زماني اعمل في حبك ايه حبايبي ورموش عنيك تتداوي
بحبك يا ويلي سهرت ليلي حتي القمر سهران انا والليالي عشاق ياغالي عشاق بقالنا زمان
ملكت روحي وتقول جروحي اجرح كمان وكمان
بتحبي جننتني وغصب عني بصدقك
درايت عليك وروحي فيك
معلش اقصدي اشوقك
عشقك دواء قد الهوى وقد عمري بعشقك
وانتهت ملك من الغناء وقال غسان
غسان / بصي انا هغنيها وكل واحد مننا يسمعها لما يكون لوحده عشان يحس أنه مع التاني انا سجلت صوتك علي الفون وانتي كمان سجلي ماشي
ملك / تصدق فكرة حلوة برضو ماشي وكمان هعملها نغمه ليك انت وبس
غسان / انا عنيا تشوف غيرك انا مش هفتحها واي كلمه حلوة مش هسمعها
قفلت قلبي عليكي خلاص وكتبت عليه اه اسمك دمعتي ليه ده اناا موت نفسي
وماشوفش دمعه اه منك
قفلت قلبي عليكي خلاص وكتبت عليه اه اسمك دمعتي ليه ده انا اموت نفسي
وماشوفش دمعه اه منك
انا لو اطول افرشلك قلبي تمشي عليه
لاني انا اتخلقت عشان أحقق كل اللي بتحلمي بيه
وانتهى غسان من الغناء وقال لها بكل رومانسيه
وهو يقبل رأسها ويدها
غسان / قومي اجهزي عشان الجماعه علي وصول وانا كمان نطلع بس اظبط السفر الاول
ملك / لا طبعا انا مش هسيبك لوحدك تعمل السفرة اناهعمل معاك متخلنيش احس اني
مش في مصر
غسان بستغراب/ ليه بقي
ملك بمزح / اصل الرجل المصري معروف بجبروته وقوته هههههههههههه يعني ميعرفش
في الرومانسيه ابدا هههههههههههه
غسان / لا الرجل بطبيعته رومانسي بس الطريقه في التعبير هي اللي تبقي مختلفة
يعني الخوف علي مراته دي رومانسيه الدلع بتبقي رومانسيه
وهكذا
ملك / انا معاك في الرأي ده بس برضو مش كل الناس زي بعضها
وعمر الرجاله ماتكون رومانسيه زي الرسول صلى الله عليه وسلم
غسان / عندك حق بس برضو الرسول صلى الله عليه وسلم كان بيساعد زوجاته في البيت وكمان كان بيخيط هدومه بنفسه ومتنسيش لما حبيبته ومراته السيدة خديجة رضي الله عنها
العقد بتاعها اتقطع زعلت عليه اووووي لأنها كانت بتحب العقد ده اوووووووووي
فضل سهر ان طول الليل يعمل في عشان يشوف ضحكتها تاني
وكمان لما انا اكلك لقمه في بوقك الحلو ده انا اخد ثواب عشان اهتمامي بيكي شوفي بقي
انا اكلتك كام مرة
ملك / اه يعني أنا اللي هدخلك الجنه هههههههههههه
غسان بمزح / ده جبارين ده انتو طلعته ادم من الجنه انتي نسيتي أن ربنا حذرنا منكوه
وقال إن كيدهن عظيم
ملك بتحدي/ وقال برضو رفقا بالقوراير
غسان بنفذ صبر/ انا عارف اني مش هخلص معاكي قومي نحضر السفرة وبعدها نغير هدومنا
وبعد مرور وقت قصير ذهبت ملك الي تبديل ملابسها وبعد مرور وقت قصير وصل غسان
الي ملك وكانت ملك ملكه جمال
غسان يعني كوبليه صغير وقال لها بكل رومانسيه
غسان / الله علي جماله في كده الله انا قلبي كان في حاله شاف عيونه تاه
ملك / ايه كل الدلع ده انا هياخد علي كده ومش هتعرف تغيرني اديني حذرتك اهو
وقام باحتضنانها من ظهرها وقال لها
غسان بحب / من حقك تتدلعي عشان انتي حبيبي انا وبس بس قوليلي
الراقبه الحلوة دي فاضيه ليه
ملك بستغراب/ يعني ايه
غسان / يعني انتي عندك مجوهرات كتير اووووي ومش بتلبسي ليه منها
ملك / اصل انا بحب الاكسسوارات اكتر عشان كده مش بحب البس بس دي كل الحكايه
غسان / بس دي اكيد مش هتقليعها من راقبتك الحلوة دي خاااااااااالص
ملك / الله دي جميله اووووي ياسوني
غسان بسعادة/ بجد عجبتك ياملكي
ملك / طبعا عجبتني اووووي عشان اسمك بس عليها وانت اسمك غالي اوي عندي يا سوني
غسان / بصي يالا بقي عشان الجماعه وصلوه وانا بصراحه مش هينفع اسكت اكتر من كده عشان كده عيب اووووي
ملك/ ايه ده هما وصلو اصل انا مسمعتش حاجه خلاص يالا ننزل بقي
وهبط ملك وغسان وبعد السلام والتحية علي الجميع جلس الجميع علي طاوله الطعام وعلي رأسهم سوسن وكان الجميع يضحكون على كلامها وخصوصاً مريم وملك وهنا دار الحديث بينهم
ملك/ علي فكرة أنا زعلانه اوووووووووي عشان التأخير ده كله
سوسن/ معلش بقي نعمل ايه ليلي كريم كل ماقوله يالا نمشي يقولي اصل بفيس مع مريم
بقي ياربي الواد اللي طلعت بي من الدنيا والناس كانت تتمنى تتكلم معاه الناس هتجري
من اللي بيعمله
ملك بستغراب/ ليه ياخالتي
سوسن/ انتي غبيه انتي بقولك بيفيس هو مش عارف انها بتتعمل في الحمام ياموكوس جتك القرف
ملك انفجرت من الضحك وقالت
ملك/ هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه والله عيب عليك ياكيمو ازاي يعني تعمل كده وانتي يامريم مش عيب هههههههههههه هههههههههههه كده تخلي يعمل الحاجات دي كده هههههههههههه سوري ياكيمو
كريم بغيظ/ وانتي خليتي فيها سوري ياختي
ملك / ياخالتي بيفس دي يعني قاعد على الفيسبوك فهو بيختصر الكلمة
سوسن/ لا مليش في انا ياختي بقعد علي انستجرام وتيوتير مليش دعوه بالبتاع ده
غسان باعجاب شيديد/ والله برافو عليكي يا طنط تعرفي أن المشاهير والنجوم هما اللي يستخدمو الانستجرام والتوتير اكتر من الفيسبوك
سوسن/ ونبي ياغسان بفضل قاعد لحد لما يخلص بس بعيد عنك يبقي مش قادره
غسان بستغراب / هو ايه ده اللي بيخلص
سوسن/ هو انت زي مراتك والايه ياواد البرنامجEtبالعربي
ملك / وده ايه علاقته بده ياخالتي
سوسن / بصي ياناصحه هي tيعني ايه بالعربي
ملك / ت
سوسن/ تبقي تيوتير ياناصحه
ملك/ هههههههههههه هههههههههههه والله انتي مشكله ياخالتي
غسان/ وE
سوسن / الايمو ياناصح زي مراتك
غسان / هههههههههههه هههههههههههه
مريم / طب وبالعربي معناها ايه بقي
سوسن/ الفيس بتاعك انتي جوزك ياختي انتو تمارين أن معاكو شهادات وانتو حمير
الجميع هههههههههههه هههههههههههه
معاكي حق
ملك / طب كملي اكلك وعلمني عشان العلم نور
سوسن / يالا بقي هنمشي انتي غبيه وهتتعبني وانا عايزة اروح اشوف سمر هتعمل ايه
غسان/ سمر مين
سوسن / سمر مرات عدنان البت بعد الراجل ماتجوزها وخالها ملكه راحت تخونه مع ابن هو انت مش بتابع مسلسل العشق الممنوع والايه
غسان / لا والله ياطنط مش بتابع انا برجع من شغلي اقعد مع ملك شويه واناااام
سوسن/ ربنا معاك يابني
غسان / يارب ايه ياملوكا فين القهوة بتاعتنا
ملك / حاضر تعالي يامريومه انتي وامينه نعملها
وبعد مرور وقت قصير تحدثت مريم مع ملك
مريم / عامله ايه مع غسان
ملك بفخر/ غسان ربنا يباركلك شايلني فوق راسه
امينه / ربنا يخليكوا لبعض
ملك / آمين ياااااااااارب
امينه بمزح/ايه رايك في الجواز
مريم / عيب كده ياميمي
امينه / بس يابت ياهبله ده سؤال لازم نسأله لكل عروسه جديده كانت ملك علي طول تسأله
ملك / غسان مقربش مني انا طلب منه أن لازم ابويا يرضي عني وعن جوازنا ولما حصل اللي حصل يابني براحتي لحد لما أخرج من اللي انا في وانا طلت منه أن نتجوز بس مش دلوقتي وهو قال إن لا زم بعملي فرح وتلبس فستان وكده
مريم / يعني انتي هتجوزي أمتي
ملك / لسه مش عارفه بس تقريبا يوم فرحك برضو
مريم/ امممممم عرفتي أن غسان عيد ميلاده بكره
ملك / بجد يعني هو مقالش حاجه زي كده
مريم/ غسان مش بيحب يحتفل بعيد ميلاده عشان هو نفس اليوم اللي ملك بنت عمي الله يرحمها ضاعت فيه وكان عمي واخدهم المول وانا كمان كنت معهم وكان عمي خدني عشان نشتري الهديه لغسان بس غسان وملك كانوا في عالم تاني غسان كان كل سنه يشتري لملك هديه في عيد ميلاده لأنه كان بيعتبر ملك هي كل دنيته وساعتها ملك كانت زعلانه و هو كان عايز يصلحها وحدها يشتري ليها شوكولا عشان ترضى عنه زي ماكان ديما يقول لنفسه وحصل اللي حصل من ساعتها وهو بيقول ازاي يعني احتفل بعيد ميلادي
وانا ضعيت بنت اعز الناس علي قلبي
امينه / ياااه لدرجه غسان بيحب عمك
مريم / يوووووووو فوق ماتتخيلي ده في مرة مامي كانت بادي دواء القلب لعمي وكان المفروض تحط عشر نقط بس علي ربع كوبيه مياه قامت مامي بتتكلم في الفون وحطت ١٢نقطه وعمي كان هيموت قام غسان قلب الدنيا كلها وكسر الفون وخاصم مامي وقال اي حد هيفكر ياذي عمي مصيره الموت
ملك / كل ده ممكن غسان يعمله
مريم / واكتر كمان قوليلي بقي انتي هتجيبي هديه ايه
ملك بتفكير/ امممممم مش عارفه بقولك ايه يالا دلوقتي عشان اتاخرت والقهوة هتبرد
وبعد خروج ملك وبعد مرور وقت قصير ذهب الجميع وكان غسان يشاهد التلفاز وجاءت ملك معها القهوة وظلت صامته ولكن كانت تفكر كثيرا الي أن وصلت إلى قرار وقاطتعها غسان وقال
غسان/ حبيبي وعمري سرحان في مين غيري
ملك / بصراحه في موضوع كده وعايزة موافقتك عليه
غسان بستغراب/ ايه هو
ملك / بابا في القسم وامينه قالتلي ان بابا متبهدل يعني أنا كنت عايزة اروح عشان
وهنا قاطعها غسان بغضب شديد/
غسان / لا والف لا مستحيل تروحي فين انتي مش فاهمه يعني اللي حصلك انسي ياملك
لو عايزة يخرج انا هحاول أخرجه باباكي لكن انتي مش هتروحي ابدا انا مش مستغني عنك
انتي نسيتي عمل فيكي ايه اقسم بالله العظيم ان كنت هقتله لو انتي اتكلمتي وقولتي لا كنت موته وبرضو سمعت كلامك مرتش تحليه انا كان ممكن اخلي يقضي اللي باقي من عمره في السجن
وبرضو قولت لا عشان خاطرك لكن تقولي انك تروحي هناك انسي
ملك / بس ياسوني ربنا قال بسم الله الرحمن الرحيم ( وتخفض لهم جناح الذل من الرحمه وقول لهم قولا كريما وقول ربي ارحمهم كما ربياني صغيرا)
غسان بعصبية شديدة/ صدق الله العظيم وقال برضو ولاتلقو بايديكم الي التهلكة انا بكره هخلي المحامي بتاعي يروح يطلعوه واظن كده كفايه ويالا عشان عايز انام عشان عندي شغل بدري
ملك / حاضر
وجاء تاني يوم علي جميع الابطال كالعاده ولكن بالنسبة لملك كانت مشغولة كثيرا
وكانت ترتب البيت وكانت ترسم علي سريرها بالورود الحمراء وكانت تكتب (بحبك وبموت فيك)وانتهت ملك من التحضيرات الخاصة وارتدت فستان الزفاف وهنا دخل غسان من باب ولكن تفجاء بالبالونات والورود وعندما فتح الباب سقطت عليه الورود الحمراء وبينهم رساله ( بحبك وبموت فيك روح عند السفرة ووشوف الرساله )
غسان بستغراب/ هي بتعمل ايه المجنونه ماشي انا اصلا جعان
وعند طاوله الطعام وجد كوب لبن وبجوارها رساله
غسان / هو ايه اللي بيحصل ماشي هي شكلها زعلانه وبتعقابني علي العموم ماشي براحتك انا نشرب عشان عطشان بس حلو جو الرومانسيه انتي فين ياملكي
وهنا ظهرت ملك بفستان الزفاف وقالت
ملك / مكتوبه ليك اللي انا انا وعشان
غسان باعجاب شيديد/ بسم الله ماشاء الله ايه ياملكي القمر ده
وهنا اقتربت منه بكل دلع وكانت تلعب بيدها الرقيقه في رابطه عنقه وقالت له
ملك / يعني عجبتك بجد ياسوني
غسان / طبعا بس انتي لبستي دلوقتي مش احنا اتفقنا على فرح
وهنا قاطعته وقالت بدلع
ملك/ تؤتؤتؤ اصل انا عرفت أن انهاردة عيد ميلاد حبيبي وعمري وقلبي وكل حاجه ليا في الدنيا كلها وقولت لازم اكون اول هديه في حياته الجديدة
غسان / ملكي عايز اقولك على حاجه
ملك / تؤتؤتؤ مريم قالتلي وانا مليش دعوه بحد انا عايزة احتفل بيه موافق علي الهديه بتاعتك
غسان بفرحه/ طبعا موافق يالا بينا
ملك / ايه انت علي طول مستعجل احنا لازم نصلي ركعتين لله ماشي
غسان / ماشي ياقمر معاكي حق يالا نصلي
وبعد مرور وقت قصير وبعد انتهاء غسان وملك من الصلاة والدعاء أن يبارك الله لهم في حياتهم الجديدة
وهنا قال غسان
غسان / كده كله تمام خلصنا صلاة. والدعاء كل حاجه في حاجه تاني يالا بقي
ملك بمزح / لا استني انا نويت اصلي ١٠٠٠ركعه لله الله اكبر
غسان بغيظ شديد/ نعممممممم ياختي ابقي صلي بعدين إنما دلوقتي دقت ساعه العمل
ملك / هههههههههههه هههههههههههه يامجنون
نسيبهم عرسان بقااااا 😂😂😂👊👊
و تاني يوم مر علي الجميع كالعاده ولكن بالنسبة لملك وغسان غير وفاق غسان وهو يلعب في شعرها الجميل وكان يغني لها بصوت أشبه الهمس
غسان بحب / تعرفي بحلم ايه دلوقتي تعرفي بحلم ايه بحلم يكونلي انا ابن منك نفضل نحضن نظرة عيونه تنسي الهم يحضن فينا يضم شايفك اطيب اه واحن ياحبتيبي ياحبتيبي لما هتبقي ام هيبقي شبيه وشبك هيبقي عمري وعمرك هيبقي روحي وروحك واتجمعو في قلب ودم هيكبر في عيني وعينك واتبهي علي ايدك انتي هيبقي احسن مني واهم
وهنا فاقت وقالت
ملك / صباح الخير ايه الدلع ده كله
غسان بحب / صباح الهنا علي حبيبي انا كل ده نوم انتي عارفه الساعه كام
ملك بكسل/ كام
غسان / فاضل خمس دقايق والمغرب تأذن
ملك / يااااه سبتني ليه نايمه كتير اووووي كده
غسان بحب وهو يدعيبها في شعرها الجميل قال بكل رومانسيه
غسان / شوفتك تعبانه ومش عايزة تقومي صعبتي عليا روحت اخدك في حضني ونمت جنبك
يالا بقي عشان نفطر
ملك / ايه ده كله وكمان ورد انت مدلعني اووووي وانا باخد علي الدلع ومش هتعرف تغيرني اديني حذرتك هههههههههههه
غسان / وانا مش عايزك تتغيري عايزك برنسيسه
ملك / بحبك اووووي
غسان / انا بقول بلاش نفطر ونتكلم في الموضوع المهم اللي كنت عايزك في
ملك / هههههههههههه انت ايه متشبعش كلام
غسان / لا اصل بحب الرغي اوووووووووي
ونسيبهم عرسان بقااااا 😂😂😂😂
وفي مكان آخر وبالتحديد عند بكينام الاسيوطي
بكينام بعصبية شديدة/ كده مينفعش ياسالي انتي استلفتي لحد دلوقتي ١٠٠الف جنيه وبصراحة كده مش عارفه اتكلم مع غسان في فلوس تاني حاولي تتصرفي من حد غيري
سالي بخبث/ كده ماشي شكرا
بكينام/ انا همشي عشان اتاخرت سلام علي فكرة معاكي يومين تتدفعي فيهم الفلوس ياكده يقدم الشيك للنيابة مش هينفع اخبي علي غسان اكتر من كده
سالي بخبث/ سلام
وبعد خروج بكينام من عند. سالي
نادت سالي ي سائقها الخاص وقالت له
سالي/ عملت اللي قولتك عليه
محمود / كله تمام يافندم
سالي بتوعد/ أما شوف يابكينام هتعملي ايه دلوقتي هههههههههههه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى