رواية لست من نسلي الفصل الثاني عشر 12 بقلم سوارا
رواية لست من نسلي الجزء الثاني عشر
رواية لست من نسلي البارت الثاني عشر
رواية لست من نسلي الحلقة الثانية عشر
وبيروح وبيفتح التسجيلات على تاريخ اليوم كان كل شيء عادي لحد ما جات لقطه المنتظره…
كان عمه ومراته وبنته وخالته وبناتها والعيله كلها جايين زياره بمناسبة رجوعه بعد اول اجازه ليه وكان كل شيء على مايرام لحد ما جات تغريد وضيفتهم عصير بعدها بمسافه الكل بقي شبه فاقد الوعي صاحيين بس مش واعيين بالحواليهم وجاء شخص هوا عارفه كويس وساعد تغريد وشال زياد ونهر وطلعهم على شقه عمه بعدها التسجيل ما بيلاقيش تسجيلات جوه شقه عمه
زياد باستغراب : طب شالنا **** ودانا فوق ليه ومفيش تسجيلات جوه الشقه!!
بعدها بيظهر الشخص ده وهو شايل مجموعه صور في ايديه وطالع زياد بيقرب اللقطه وبيحاول يشوف محتوى الصور دي ايه لحد ما تتضح له الصوره
زياد بصدمه : معقوله.. دي جر*يمه مدبره!!
: بت بت بت يا نهر استني بكلمك!!
نهر باستغراب : عايزه تكلميني انا؟
نفيسه بتوتر : ايوه انتي فاكره لما قولتي لي انك حامل وحسام ابو الطفل وو…
نهر بمقاطعه وجمود وهي بتحط ايديها على بطنها : الوحيد اللي هو أبو ابني واولادي هو زياد ومش غيره فاهمه؟؟؟… بعدين انتي ازاي تسأليني عن حاجه زي كده يا طنط مين ادالك الحق؟؟؟
نفيسه بخوف : ان. ن. ا
نهر بتذكر وحده : بعدين استني انا افتكرت حاجه اليوم اللي الثعبان لد.. غني فيه انتي كنتي معايا في الجنينه وبتدوري على حاجه وقعت عنك كده وانا فتحت التسجيلات وشوفت أن الثعبان ده انتي كنتي مطلعاه من بوكس في شنطتك!! انتي كنتي عايزه تمو.. تيني؟؟؟… ايه رايك لما اقول ازياء والعيله كلها؟؟؟
نفيسه بخوف : لالالا ابوس ايدك لا كله الا زياد حقك عليا مكنتش اقصد انا مكنتش عايزه أمو..تك انا كنت عايزه يغمى عليكي من الخوف ونخطفك بس موصلتش لكده!!
نهر بجمود : عموماً انا هسيبك المرادي وبمزاجي بس لو دايقتيني كده او كده او شوفتك بتعملي حركات أو اتكلمتي في حاجه بخصوص الموضوع أو سالتي فخافي مني!!
نفيسه بتوتر : مش هيتكرر تاني اوعدك
نهر بتبصلها بقوه مسافه وبتمشي
نفيسه بتفكير : رده فعل نهر دي بتأكد لي شكوكي أن نور مش حامل وده ابن نهر بس انا لازم اتأكد برضو!!
تغريد باستغراب : ماما انتي واقفه هنا ليه؟؟
نفيسه وهي بتمسكها من كتفيها : انا اتاكدت من شكوكي
تغريد باستغراب :اتاكدتي من اييييييه بالظبط مش فاهمه؟
نفيسه : اتأكدت أن مرات اخوكي مش حامل ودي لعبه من حسينه
تغريد بصدمه : اتاكدتي ازااااااي؟؟
نفيسه : مش مهم ازاي المهم أن نهر هي الحامل وابو الطفل شكلو زياد فعلا من ثقتها
تغريد بصدمه وهي بتجري : ايييييييييييييه زياد لالالالا انا معملتش ده كله عشان بالنهايه نهر تتجوز زياد!!
زياد بيبصلها بفرحه وعتاب لما بيلاقيها قدامه : نهر!!
نهر بتكشرله بس كان سادد الطريق قدامها : ابعدد افتح الطريق عشان امشي!!
زياد بابتسامه : نهر انا معملتش حاجه صدقيني
نهر بحده : زياد ابعد عن وشي!!
زياد : مش هبعد لحد ما تسمعيني وتعرفي الحقيقه وتشوفيها بعينك
نهر بسخريه : اووووه ماي قاد حقيقه؟!… هي عيلتك بتعرف الحقيقه ده انتو زورتوا خبر حمل بنتكوا وعملتوا حقيقه عاوزني اصدقكم!،
زياد بيتعصب وبيمسكها من ايديها بقوه وبيسحبها وراه وهي بتزعق فيه بعصبيه وبتحاول تفك ايديها منه
نهر بزعيق : سيب ايدي بقولك!.. سيـ..
زياد كان ماشي وهي وراه بيلاحظ باب أوضه الضيوف مفتوح شويه صغيره و تغريد واقفه مع نفس الشخص وواضح انهم بيتخانقوا
زياد بتركيز بيفتح الباب فتحه أكبر شويه وهو بيشاور لها تسكت : نهر اسكتي دقيقة عشان تعرفي الحقيقه بنفسك
نهر بتبصله باستغراب وبتسكت وبيتابعوا الحديث وبيسمعوا كل الحقيقه واللي حصل
نهر بصدمه وهي بتفتح الباب كبير : هوووووا انتوووو؟؟؟
الاتنين بيبصوا لهم بصدمه…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لست من نسلي)