روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الحادي والعشرون

رواية مين هيجنن مين الجزء الحادي والعشرون

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الحادية والعشرون

غسان بخوف شديد/ ملك.ردي عليا الله يخليكي
كريم / تعالي نوديها المستشفى بسرعه ياغسان
غسان بخوف / يالا
قام غسان بحمل ملك واجلسها في السيارة ووضع رأسها في حضنه وقام كريم بيقادة السيارة
وكان غسان مصدوم من منظر ملك ولا يستطيع أن التفكير في اي شيء اخر سوي كل شئ حدث بينه وبين ملك وطلب من الله أن ينقذها
لأنها هي الشئ الوحيد الذي يخاف عليه في هذه الدنيا
واخيرا وصلو الي المستشفى وحمل غسان ملك وقال بصوت عالي جدا
غسان بعصبية شديدة/ حد يجيب دكتتتتتتتور بسسسسسرعه
دكتور ببرود / في ايه مالها
غسان بعصبية شديدة/ انت بارد ليه شوف مالها
دكتور / خدوها عل العمليات بسرعه يا اااالا
وبعد مرور وقت وصلوه مريم وفارس الي المستشفى وكانو متوترين وكانت مريم بتبكي
وكان غسان لا يستطيع التحكم في أعصابه وقال بعصبية شديدة لمريم
غسان / ابوس ايدك يامريم بلاش اللي انتي بتعملي ده انا مش مستحمل حاجه اصلا
مريم بدموع / حاضر بس انت لازم تكون اجمد من كده عشان ملك
غسان بحزن / انا اسف يامريم متزعليش مني
مريم / ولايهمك ياحبيبي
غسان يقف أمام غرفه العمليات ويدعوه الله ويحدث نفسه
غسان / يارب استرها عليها يارب انا مليش غيرك اقف معايا دي الوحيدة اللي قلبي حبها
يارب احفظها من اي حاجه تاذيها
وفجأة خرج الدكتور وقال لهم
غسان بلهفة / خير يادكتور
الدكتور/ اطمنوهي كويسه بس لازم تفضل معانا يومين في المستشفى
غسان / يعني هي كويسه يادكتور
الدكتور / في الحقيقة هي عندها صدمه عصبيه بس الحمدلله هي لسه عذارء
وهنا تنهد غسان بارتياح شديد وقال الحمدلله
ولكن كانت مفاجأة عند الجميع
وبعد أن الدكتور تحدث إليهم غسان وقأل
غسان / ملك رافضت اني المسها غير لما الاستاذ ابوها يوافق علي جوازنا وانا احترمت رغبتها
كريم / الحمدلله انها جات لحد كده
غسان / الحمدلله بقولك ايه ياكريم
كريم / قول ياغسان
غسان / امشي انت وخد مريم وعمي عشان يرتاحو
مريم / لا انا هبات مع ملك روح انت عشان شغلك
امينه / لا انا هبات معاها روحو انتو كلكم
غسان / محدش فيكو هيفضل انا بس اللي هكون معاها ويالا بقي مش عايز كتر كلام
الجميع حاضر.
مريم / شغلك هتسيبه انت بتقول في اجتماع مهم مع شركة تركية
غسان/ مش اهم من ملك كل حاجه تغور المهم ملك
كريم / خليك انت مع ملك وانا وسيف هنشوف الموضوع ده
غسان / تسلم يا صاحبي
وبعد مرور وقت قصير ذهب غسان الي غرفتها وكانت الممرضه تعطيها إبرة مهدئة وكانت ملك تبكي وكانت الممرضه تحاول بشدة وتتعامل معها بطريقة غريبة وهنا دخل غسان وقال بعصبية شديدة
غسان بعصبية شديدة/ انتي غبيه انتي بتعملي ايه
الممرضه / ايه يااستاذ بديها حقنه فيها حاجه دي
غسان / وهو اللي بيدي حقنه يديها بالغباء ده امشي اطلعي بره
الممرضه / ده شغلي متدخلش في
غسان يجز علي أسنانه ويقول لها وهو في قمه العصبيه
اقسم بالله العظيم لو مخرجتي من هنا حالا انسي انك ست وساعتها هتشوفي اللي عمرك ماشوفتي
وهنا قالت ملك مالم يتوقعه أحد وهي تصرخ وتقول
ملك بصرخه كبيرة / طبعها ياغسااااااااااان دي عايزني
غسان بستغراب/ اهدي بس في ايه هي عايز منك ايه
الممرضه بتلعثم/ ابدا والله مش عايزة حاجة
ملك بخوف شديد وهي تحاول تستر جسدها العاري بعض الشئ بسبب الممرضه وتقول بخوف شديد
ملك / هي هي عاعايزة مني مني زي ما انت كنت عايز مني امبارح
وكانت بتحاول تلمس جسمي كله ولما انت دخلت عملت نفسها بتديني حقنه مهدئة
الممرضه / ده كدب محصلش حاجه زي كده
غسان بنفجار جعل جميع الدكاترة في خلال دقائق يأتون إليه
وبعد مرور وقت قصير تم القبض علي الممرضه وطلبت ملك الخروج من المستشفى لأنها لاتستطيع
الانتظار اكثر وبالفعل خرجت ملك وذهبت إلي قصرها وكانت تري كل شئ فيه بانبهار شديد وكان غسان يراها وهي حزينه وكان هو أيضاً حزين علي حالها
غسان يحاول إخراجها من حالتها ولكن دون جدوى
هي حزينه وصامته ولكن قاطع صامتهم صوت غسان وهو يقول
غسان / انا جعان اوووووووووي ايه رايك ناكل
ملك / مليش نفس
غسان / لالالالالالا انا نفتح نفسك اقولك تعالي نطبخ انا وانتي حاجه كده علي السريع
ملك بنفذصبر/غسان انا تعبانه اوي وعايزة اناااام
غسان بزعل مصطنع / كده ماشي بس علي فكرة أنا مكلتش من. الصبح اهون عليكي برضو
ملك / ماشي بس هقعد بس مش هاكل ماشي
غسان بفرحه/ مش بمزاجك وتعالي بقي اوريكي خبرات جوزك في الطبخ
ملك بمزح / طب اتصل الاول
غسان بستغراب/ بمين
ملك / بالاسعاف عشان التسمم
غسان / هههههه خفه محدش قالك انك دمك خفيف
ملك / كتييير
غسان / طب يالا ياخفيفه
وفي مكان آخر وبالتحديد عند كريم وأمينه
امينه/ انا مش عارفه اعمل ايه ابويا مش ناوي يجبها لبر
سوسن / رايحي نفسك ديل الكلب عمره مايتعدل ابوكي نجس وناوي يفضحنا
كريم وأمينه بستغراب / وانتي فاكرة
سوسن / وانا هعرف منين مش انتو الاتنين بتقوله هيفضحنا
امينه / هههههههههههه والله ياخالتي انتي اللي في ده نعمه
سوسن/ ياختي امال فين ملك بقالنا كتير مبتجيش هي زعلانه مني
كريم / لا ياماما اصل هي وقص عليها كل شي حدث
سوسن بحزن علي حال ملك ياحببتي طول عمرها شربه المر وهي فين دلوقتي
امينه / في بيتها غسان لسه قفل معانا وقال انها مش حابه تقعد في المستشفى بعد اللي حصل
والدكتور رافض اي حد يشوفها لمدة يومين علي الأقل وطلب من غسان انها تغير جو
وهو بكره هيروحو شرم الشيخ ومش عارفين هيرجعوه أمتي
سوسن / ربنا يفرجها ويعوضها عن كل شر شافته في حياتها
كريم وأمينه / آمين ياااااااااارب
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وملك
غسان / بس كده مفيش اي حاجه ناقصه يالا بقي عشان تاكلي
ملك / ايه ده كله انا مش هاكل حاجه انا عايزه انام
غسان / لا انسي انتي هتاكلي ده كله ولا هزعل منك مش هتكلم معاكي تاني ابدا قولت ايه
ملك / طب خلاص هاكل سلطه بس
غسان / لا طبعا علي اساس انك هتعملي ريجيم وهتاكلي سلطه بس هتاكلي الاكل ده كله ومش عايز مناقشة خلاص ويالا بقي اقعدي هنا
ملك بستغراب/ هنا فين
غسان / هنا في حضني انا عايز اكلك بايدي
ملك بسخرية/ علي اساس أنه عصفورة هتقعد علي رجلك
غسان / طبعا انتي مش شايفه نفسك خستي ازاي انتي بقيتي زي العصفوره اتخن منك كمان يالا بقي عشان عايز انام عشان ورانا سفر الصبح بدري
وبعد مرور وقت قصير انتهت ملك من تناول الطعام وقام غسان بتنضيف السفرة وقام بعمل القهوة وهنا استغربت ملك من مافعله غسان وهنا قاطعها غسان وقال لها
غسان / مستغربه ليه كده
ملك / اصل بصراحه كل يوم بكتشف فيك حاجه جديده ودلوقتي اكتشفت أن انت طباخ جامد اوووووووووي وكمان بتعمل قهوة حلو اوووووووووي بس انت ازاي يعني بتعمل كل ده وكمان بتنضف السفرة زي مايكون انت متعود علي كده
غسان / بصي ياستي انا سافرت امريكا وعشت هناك فترة كبيرة مرات خالي ست امريكيه علمتني ازاي اعتمد علي نفسي وازاي احضر لنفسي الاكل واغسل هدومي رغم أن عندها خدام كتير اووووي بس علمتني ان الحياة مش دايما سهله وبسيطه وإني لازم اكون مستعد لاي حاجه تقبلني سوء حلوة أو وحشه وكمان علمتني ان اللي يغلط يتحمل نتيجة أخطائه
وعشان كده اخدت قاعدة مهمة في حياتي
وهنا قاطعته ملك وقالت
ملك / من أفسد شيء عليه اصلحه
غسان / بالظبط كده ويالا بقي عشان ننام
ملك/ هتعمل ايه
غسان / هشيلك عشان نطلع فوق
ملك / لا مش لدرجه انا أقدر اطلع فوق لوحدي ارجو ك سبني وكفايه دلع
غسان بنفذ صبر/ خلاص مفييييييييش مناقشة
وبعد مرور وقت قصير ذهبت ملك وغسان في ثبات عميق
وفجأة
ملك /اااااااااااااااااااااه
غسان /٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ياتري ايه اللي هيحصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى