روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين الفصل الرابع عشر 14 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الرابع عشر

رواية مين هيجنن مين الجزء الرابع عشر

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الرابعة عشر

غسان / اول حاجه عمي يسامحني علي موت ملك بنته
ملك / بس هو بيعتبرك ابنه وبعدين انت ملكش ذنب يعني اللي حصل قضاء وقدر
غسان بحزن / انتي مش متخيله الاحساس بالذنب ده وحش ازاي
ملك / فعلا طب والتاني
غسان / مريم تكون سعيدة في حياتها
ملك / أن شاءالله ربنا يسعدها والتالته
غسان / اني أن اكون السبب في سعادة غيري
ملك / زي مين
غسان / مريم و كريم وسيف وعبده
ملك / عبده شخصية ظريفه جدا وتحسه جدع كده وابن بلد
غسان /والله ماشي
ملك / والرابعه
غسان / أن الشركة توصل العالمية
ملك /أن شاءالله توصل العالمية وتتحقق اللي نفسك فيه والخامسة
غسان /انك تسامحني ونبدا صفحه جديده مفيش فيها حد يستفز التاني أويجرحه وتتشغلي معايا في الشركه
ملك بتفكير/امممممم ماشي بس مش هشتغل معاك عشان انا مش بحب اخد فلوس علي حاجه مش بتعب فيها
غسان / ازاي يعني انتي هتشتغلي وهتاخدي فلوس مقابل الشغل يعني هتتعبي
ملك / اظن ان انا وانت عارفين اني مليش في شغل الازياء خااالص وأنك بتعمل كده من باب العطف وانا بصراحه مش بحب حد يعطف عليا
غسان / انا مكنش ده قصدي وبعدين انتي بتشغلي مع كريم ايه الفرق بقي
ملك / انا وكريم بنكمل بعض يعني هو يفصل فساتين سهره وبيعها للمحلات وانا اكويهم واجبله زبائن وانا باخد فلوس علي قد تعبي لكن عندك نبقي قاعدة علي كرسي وارد علي تليفونات واظبط مواعيد وانا ماليش في ده الصراحه فيبقي باخد فلوس علي حاجه متعبتش فيها عرفت الفرق
غسان / انتي فظيعه بتاخدي الموضوع بطريقة تانيه خالص علي العموم ماشي براحتك بس انا مش قصدي اللي انتي قولتيه ده خالص
ملك / ماشي ياسيدي قولي والسادسه ايه هي
غسان / اني القي بنت الحلال اللي تحبني وتستحمل عصبيتي
ملك/ بصراحه الله يكون في عونها دي هتاخد اكبر ملقب في حياتها
غسان / بقي كده وليه متقوليش انها امها دعتلها في ليله القدر عشان ربنا رزقها بيا
ملك بمزح / من اي اتجاه عشان ابقي عارفه ده انت فيك عصبيه وتكبر مش في حد
غسان / هاااا احنا احنا قولنا نفتح صفحة جديدة من غير ايه
ملك / هههههههههههه تكبر
غسان / ولا جنان
ملك / هههههههههههه ماشي قولي بقي رقم سابعه
غسان/ تاني اغنيه زوجك المستقبلي هتغني ايه
ملك/ دي مش امنيه ده سؤال ليا انت امنيتك ايه
غسان بنفذ صبر/ خلاص غني اغنيه لاني امنيه مش هتتحقق
ملك بستغراب/ ليه بس كده
غسان / هموت واشرب فنجان قهوه بس للاسف مفيش وقت فاضل ربع ساعة والفجر يأذن
ملك / ياااا ه هو الوقت فات بسرعه كده انا محستش بيه خلاص
غسان / ولاانا كمان ممكن بقي تقولي هتغني ايه
ملك/ انا هقول كوبليه صغنن عشان هروح مشوار وارجع علي طول ماشي
غسان بستغراب/ مشوار ايه عارفه الساعه كام
ملك / متخافش انا هنا الحسين كله عارفني وبيحبني مفيش حد يقدر ياذيني اصبر بقي عشان هغني
ملك / احم انا بعشقوا للدنيا أيوة اناهقولها متفائله بي دي فرحه الدنيا ومافيها جاتلي فيه وبدعي ربي يخليني ليه انا بعشقوا بكون ضعيفه بشوف انا بيستقوي بيه انا حابه نفسي طول ماهي ملك لي ملكني بكل احساسي فاكرني تملي مش ناسي ده اهلي وهو ده ناسي مليش بعديه في وقت مايجي قدامي بتبدا كل احلامي وتحضن صورته ايامي بموت انا فيه
غسان / صوتك حلو اوي
ملك / ميرسي انا مش هتاخر ماشي سلاااام
غسان / رايحه فين يامجنونه خلي بالك العربيه
ملك / متخافش عليا
وبعد مرور وقت قصير وصلت ومعاها امنيته السابعه وقالت
ملك بفرحه/ شبيك لبيك فانوسك السحري بين ايدك
غسان بستغراب/ ايه ده
ملك/ اتفضلي ياسيدي امنيتك السابعه
غسان / عملتي ازاي
ملك بفخر /ملك بيومي عامله مع كل واحد في الحسين واجب والف واحد يتمني اني اطلب طلب وانا راحت القهوة بس للاسف الشديد ملقتش حد فاتح عشان السحور والفجر قرب بس حظك بقي لقيت واحد كبير فاتح راحت قولتله
ملك بتمثيل/ ونبي ياحاج جوزي تعبان اووووي. والصداع هيفرتك دماغه ممكن اعمل عندك فنجان قهوه
صعبت عليه قالي ادخلي اعمليها
غسان / هههههههههههه هههههههههههه انتي صعب اووووي بتتصرفي كده علي طول
ملك / ماهو الجيش قالك اتصرف وانا اتصرفت وادي اول امنيه اتحققت والباقي علي ربنا بقي
غسان / شكرا ليكي ياملك انتي خليتني اعيش يوم من اجمل حياتي
ملك / العفو انا بحب اسعد اي حد وخصوصاً لما يكون في أيدي اني اقدر اعمل حاجه وبعدين احنا قولنا نفتح صفحة جديدة وانا بدايتها معاك بفنجان قهوة
غسان / هههههههههههه بصراحه جه في وقت بالظبط انتي طيب اووووي ياملك ربنا يسعدك زي مابتسعدي غيرك
ملك بكسوف/ الفجر إذن خلاص وانت شربت القهوة الحمدلله تعالي نصلي وبعد نودي النفجان للرجل لحسن يحسبوا حراميه
غسان / هههههههههههه ماشي بس انتي هتصلي ازاي وانتي مش لبسه طرحه
ملك /زي ماصليت من شويه انا معايا عبايه ومعايا طرحه
غسان / اه ماشي يالا.
وبعد مرور وقت قصير وبعد انتهاء صلاة الفجر وصلت ملك الي الراجل الذي أخذت منه فنجان قهوه وهنا دار الحديث بينهم
ملك/ مشكرين ياحاج محسن علي القهوة
محسن / العفو يابنتي انت عامل ايه يابني دلوقتي
غسان / الحمدلله بخير
محسن/ الحمدلله مراتك كانت خايفه عليك اووووي بيان عليها بتحبك اووووي ولامكنتش جاتلك لحد هنا عشان تعملك القهوة خلي بالك منها
غسان نظر إليها نظرة حب وقال
غسان / متخافش ياحاج هحطها في عينيا
ملك / مش عايز حاجه ياعم محسن
محسن / لا يابنتي تسلمي انتي اسمك ايه
ملك / اسمي ملك
محسن / وجوزك اسمه
ملك بتسرع / لا اصل ده
وهنا أوقفها غسان وقال
غسان / اسمي غسان ياحاج
محسن / عاشت الاسامي
ملك / طب انا همشي سلام ياحاج
محسن / لا استني
ملك بستغراب/ خير ياحاج
محسن / انا بعمل خواتم فضه ودبل كمان وانا شايف أن مفيش ايدك انتي وجوزك دبل خدي دول والبسيها
ملك / لا شكرا ياحاج محسن اصل انا عندي حساسية من الفضه
محسن / هههههههههههه حساسيه ولامكسوفه يلبسك الدبل وبعدين فال مش انتي تكوني متجوزة متلبسيش دبل خدي مني متكسفيش ايدي
ملك باحراج/ ماشي ياعم محسن
محسن / لبس مراتك الدبله ياغسان
غسان / حاضر ياحاج
محسن / بس قبل متلبسها الدبله اوعدها وعد وانتي كمان ياملك
غسان بحب/ اوعدك اني اكون سندك في الدنيا وعمري ماابعد عنك
ملك بكسوف/ اوعدك اني اخليك اسعد واحد في الدنيا كلها
محسن / ربنا يباركلك في مراتك ويخليهلك
غسان / شكرا ياحاج محسن ممكن اعرف تمن ا
وقبل أن يكمل حديثه قال
محسن / عيب يابني انت زي ابني ربنا يسعدكم وميفرقش بينكو ابدا
ويبعد عنكم الناس الظالمه
ملك وغسان / آمين يااارب
وبعد مرور وقت وصلت ملك الي السيارة وتحدثت مع غسان وقالت
ملك/ انا اسفه انا مكنتش اقصد كل ده يحصل
غسان / انا مش زعلان علي فكرة أنا مبسوط
ملك بستغراب/ مبسوط ليه يعني
غسان/ عشان اعتبرتها بشرة خير
ملك بستغراب/ بشرة خير ازاي يعني مش فاهمه
غسان/ يعني لو تفتكري من شويه قولتلك اني نفسي في حاجه جديده حياتي فيمكن الدبله دي تكون بشرة خير لصاحبه نصبيها
غسان بخبث/ انا عن نفسي مش هقلع الدبله دي من ايدي لحد ماموت
ملك بلهفة/ بعد الشر عليك متقولش كده
غسان بخبث / ايه خايفه عليا
ملك بكسوف/ لا اصل انا مبحبش حد يجراله حاجه خصوصا لو حد قريب مني
غسان / يعني أنا قريب منك
ملك بخجل / مش انت اخو مريم وحبيب عمي فارس وانت لو جارلك حاجه هما هيزعلو وهما غالية عندي اووووي فانا كمان هبقي زعلانه عليهم بس دي كل الحكايه
غسان / ماشي عمي هو كمان اغلي انسان عندي لو هواء لمسه ببقي هتجنن عليه
ملك / للدرجه دي بتحبه
غسان / واكتر لو بس يفكر يزعلوه انا امسحه من علي وش الدنيا كلها
ملك / انتي هتخوفني منك ليه
غسان / لا متخافيش بس لوفكرتي تاذي انا هزعل كل جامد اوووووووووي
ملك/٠٠٠٠٠٠٠٠
غسان / هههههههههههه انا بهزار انتي وشك عمل كده ليه انا عرف انك بتحبي عمي
وذهب الابطال الي منزلهم وتواعده علي لقاء بعد بعض ساعات
وفي مكان اخر ذهب غسان الي الشركه وقابل صديق عمره سيف وتحدث معه على كل شيء حدث
وهنا ساله سيف سؤال وكانت إجابته
متوقعة عند سيف
ياتري ايه هو السؤال
غسان بداء يحب ملك ولالا
مريم هتعمل ايه في حياتها
ياتري امنيات ابطالنا هتتحقق ولا لا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى