روايات

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة الجزء الثاني

رواية تزوجت اختي الصغيرة البارت الثاني

تزوجت اختي الصغيرة
تزوجت اختي الصغيرة

رواية تزوجت اختي الصغيرة الحلقة الثانية

كارما / نعم بتقول ايه حضرتك
مازن / بقولك ايه اوعي تفهمني صح
كارما / ههه خفه حضرتك امال قصدك فهمني
مازن/بصي يا كوكي ياحببتي اناهفهمك واكسب فيكي ثواب بس واحنا بره وهاتي ده بقي
كارما / مازن هات بقي مش كل مرة تاخده مني كده اخس عليك
مازن / اللي يحصلني يكسرني هههههههههههه
ادهم بغضب / وبعدين بقي احنا مش هنخلص من شغل العيال ده
وانتي يااستاذة كلي اكلك كله متسبيش حاجه
مازن بسخريه / ناقص تقولها وامسحي بوقك ومتنزليش حاجه علي هدومك
عشان لووسختي هدومك مش هجبلك شوكولا هههه ايه انت بتكلم واحدة في تانيه جامعه علي فكرة
ادهم / بس في نظري لسه عياله ومش مسؤله عن نفسها خلاص
مازن بغضب كبير وهو يقف من علي السفرة وممسك بيد كارما ويقول
مازن/ لا مش خلاص وبعدين انت بتكلمها كده ليه هي عملت ايه
عشان ده كله
ادهم/ يقف أمام مازن ويقول بغضب شديد لطريقه رد مازن ويقول
ادهم /اظن اني انا اخوك الكبير واخوها كمان يعني خايف علي مصلحتها زيك بالظبط وياريت تتكلم بطريقه احسن شويه
وهنا قال الاب
حسين / واظن اني لسه موجود والمفروض يكون في احترام ولو شويه صغيرين
كارما / انا اسفه ياعمو انا السبب
وقالت الادهم
كارما / انا اسف يااده
وقبل أن تتعذر ل ادهم أوقفها مازن وقال
مازن بغضب شديد / لا يا كارما انتي مغلطيش ومش من المفروض انك تتعذري لحد
الاب لفض النزع قال
حسين/ كفايه كده واتفضلوه عشان نفطر
جلس ادهم ولكن مازن قال
مازن / سوري يابابا انا هفطر انا وكارما بره في اي مطعم وبعد كده هوديها الكليه سلا م ياجماعه
حسين / خلاص روح بس متتاخرش عليها وانت راجع
مازن/ امسك يد كارما وغمز بطرف عينه وقال لها يالا كوكي وتسلم ايدك النسكافيه تحفه
كارما / بفرحه بس برضو هشرب منه هههههههههههه
مازن/ وهو يسخر من طريقه أخيه وهو ينظر إلي ادهم قبل أن يرحل
قال بس لما تخلصي طبقك كله عشان ربنا يديكي حسنه
كارما / قد فهمت مازن وقالت بطريقه طفوليه هههههههههههه حاضر يااونكل ميزو
ادهم / كأداة ينفجر من مازن وكارما ولكن عندما نظر له والده ساكت واكمل فطاره وذاهب وهو في قمه غضبه
وصل ادهم شركته وهو في قمه غاضبه وقال السكرتيرة
مني / ابعتلي سالي
مني / حاضر يافندم
وبعد مرور وقت قصير وصلت سالي الي المكتب وهي في قمه أناقتها وتقول
سالي / دومي حبيبي ايه ده كل هذا تأخير واحشتني
ادهم بغضب / اظن اني قولت قبل كده انك تتكلمي عدل طول مااحنافي في شركه
سالي / انا اسفه بس حبيت ادلعك مش اكتر بس انت مالك في ايه
مازن وكارما تاني صح
ادهم / انا خلاص مبقتش عارف مازن ده ايه حكايته ده مش طايق كلمه علي كارما والأني أفهمه الصح من الغلط
سالي بغيرة / اصل بصراحه انت مزودها اوووووووووي كل كلمه والتأنيه صغيرة صغيره ماتسبها تعيش حياتها زي ماهي ماعايزة
مش يمكن بيحبوه بعض
ادهم / هههههههههههه حب ايه يابنتي دي عياله صغيرة ده اكبر منها بخمس سنين بس هو بيحب زي أخته وبيخاف عليها بس اللي مضايقني أن تصرفاتها هي ودلعها الزيادة من بابا وماما ومازن بالذات
مش عجبني
وخايف يقلب لغلط ومينفعش تصلحه فهمتي قصدي
سالي بغيرة اكبر وحاله تختبر ادهم وقالت
سالي / ولا خايف انها تتجوز حد غيرك مثلا
وهنا انفجر ادهم من الضحك وقال
ادهم /ههههههههههههههههههه اه يا قلبي حرام عليكي ياسالي ضحكتني وانا مضايق
مين دي اللي اتجوزها كارما اللي كنت بشيلها وهي عندها سته شهور
وانا عند ي عشر سنين يابنتي ده لو اتجوزت بدري كان زمان عند قدها
لا انا فعلا مهتم بيها عشان هي اختي الصغيره مش اكتر
سالي بخبث ودلع / طب مانا صغيرة عند ي ٢٦سنه وبتحبني اشمعنا بقي مش بتعمل عليا كده
ادهم بجديه / اظن اني قولت قبل كده أن اللي بيني بينك ده شئ عادي وانتي بقي اللي بتحبي تفسريه بشئ تاني انتي حره وبعدين انتي عندك ٢٦ سنه لكن هي عندها عشرين يعني فرق ست سنين
طبعا فرق كبير اووووي هي لسه عياله صغيرة لكن انتي كبيرة وناضجه ومعارفه وكمان بتشغلي مصممه ازياء يعني عارفه يعني ايه مسؤلية لكن هي كبيرها تذاكر وتشرب اللبن قبل ماتنام وشكرا علي كده
فهمتي بقي ولا لسه
سالي باحباط / فهمت ياادهم بس برضو انت بتاعي انا وبس
ادهم / والله انتي حره يابنت الناس انا عرفتك اني مش بتاع جواز وإني بحب شغلي وبس
ويالا بقي عشان نشوف اللي ورانا
وعند مازن وكارما
مازن / خلاص بقي ياكوكي متزعليش انا اخدتلك حقك منه فوكي كده
كارما / هو ليه دايما يعاملني زي مايكون طفله صغيره
مازن / عشان مع حق انتي عطول قاعدة في الا وضه بتذكري وتشربي اللبن وتنام لا وكله كوم واللبس اللي انتي تلبسيه ده كوم تاني خالص
كارما بغضب طفولي / ليه بقي أن شاءالله وفيها لما اذاكر وانجح يعني عمي يصرف علياوفي الاخر أسقط
مازن / وحياة ابوكي بطلي شغل الهبل ده وبعدين دي فلوسك انتي
انا كل سنه بوريكي الحسابات وبعدين انتي من اغني عائلات البلد وفلوس عمي الله يرحمه وبابا مع بعض
يعني دي فلوسك وبطلي شغل الافلام الابيض وأسود دي وخالينا في الجد
انا بقولك ذاكري واطلعي الاوله كمان بس برضو خاليكي ليدي كده
والبسي وخاليك اشيك بنت في مصر مش تذكري وتشربي اللبن وتنامي الساعه تسعه عشان اونكل ادهم مش يزعل مني
كارما / هههههههههههه انا بعمل كده حرام عليك
مازن / اضحكي ياختي هو ده اللي انتي فالحه في ياكارما انا عايزك تتغيري يعني شعرك لبسك المكيك اب بتاعك كلك علي بعضك
اقولك انا هخلي البت نرمين تظبطك
كارما / اه صح هي عمله ايه دي وحشتني اووووي انا بقالي كتير مش بفتح الفيس عشان كده مش عارفه اتكلم معها
مازن / اهي مطلعه عين امي وبتدلع عليا اكمن عارفه اني متنيل وبحبها
كارما / هههههههههههه معلش يابيبي هي البنت كلها كده لازم يتمسكنوه لحد مايتمكنه
مازن بمزح وهي ده كله متمكنتش دي دخلت خد قلبي وسبتني من غير قلب اسكتي عشان هعيط واجيب ناس تعيط معايا اهي اهي
كارما وهي تنظر إلي ساعتها وتقول
كارما / الله يخربيتك اتاخرت علي المحاضره الاولى يالا بسرعه نمشي
مازن بجديه / اه صح ونبي يااوختشي يالا عشان انا كمان اتاخرت علي الشركه
وبعد مرور وقت وصلت كارما الي الكلية تحضر محاراضرتها
وهي ليست لها أي اصدقاء سوي مازن هو كل شئ في حياتها
وبعد أن خلاصت من المحاضرات انتظرت مازن ليلخذها الي البيت
كاعادتها
أما عند مازن
وبعد أن انتهي من شغله ذاهب الي ادهم وتحدث مع في بعض امور الشغل
ونظر في سعاته وقال
مازن / / ياه دي الساعه تلاته يدوب الحق اجيب كارما من الكلية اناهمشي بقي وانت ظبط الحاجات الأخيرة دي ماشي ياادهم
ادهم /ماشي روح انت بس بسرعه عشان ماتقفش لوحدها كتير
عشان مش هتعرف تعمل حاجه لوحدها
مازن بنفذصبر / حاضر وهجبلها شوكولا عشان راحت الكليه من غير ماتعيط حاجه تاني
ادهم / انت بتتريقه عليا يأمازن
مازن/ لا العفو حضرتك الكبير واحنا العيال اللي لازم نسمع الكلام ولاالا هتحبسنا في اوضه الفارين هههههههههههه سلام
ادهم / سلام ياخويا ربنا يهديك يأمازن انت وكارما

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى