روايات

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الرابع 4 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الرابع 4 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة الجزء الرابع

رواية تزوجت اختي الصغيرة البارت الرابع

تزوجت اختي الصغيرة
تزوجت اختي الصغيرة

رواية تزوجت اختي الصغيرة الحلقة الرابعة

كارما / ده انتي طلعتي مش سهله ياسالي ماشي
وقامت كارما بادخل الملفات المطلوبه في شنطه ادهم
ونست ووضعت رسوماتها التي لايعرف أحد عنها غير مازن الذي شجعها كثيرا وقامت باطفاء النور وخرجت من المكتب وخالدت الي النوم في ثبات عميق
وتأني يوم مر علي الابطال كالعاده ولكن هذه المرة غادر مازن ولو اول مرة من غير صديقه عمره ورفيقه دربه ويعمل من اجلها اي شئ لكي يريد ابتسامتها ولكن خرج وهو متاكد ان يحدث شئ ما
أما عند كارما / فهي تذكرت أن روسوماتها مع ادهم ولكنه لايعرف واذاعرف سوف يهدم لها كل احلامها ويقول لها أن طفله صغيره
أسرعت واتصلت بمازن وقصت عليه كل شئ حدث ومازن طمنها وقال إنه يستولي الأمر
أما كارما ذهبت الي الجامعة وانتهت من امتحاناتها ومن الدارسه
وذهبت واشترت لمازن الساعه التي سبق وسأل عنها ولم يجدها
ومعها ايضا بوكيه من الورد وايضا جيتار ومحفور اسمه عليه واسمها
ايضا
وذهبت الي القصر ورفضت اي مساعد ة من أحد حتي منيرة التي تعشقها وقالت لمنيرة
كارما / بصي ياطنط النهاردة انا هحضر الاكل عشان خاطر زومي ماشي ممكن حضرتك بقي تترتاحي شويه
منيره / طب ياحبتيبي ربنا يخليكوه لبعض عارفه يا كارما اللي يشوفك انتي ومازن يقول بتحبوه بعض وعايشين أجمل قصه حب في الدنيا
كارما / طب ماهو فعلا انا هو بنحب بعض بس حب من نوع خاص حب اخ لأخته وانا فخورة اني مازن اخويا برتاح مع مازن اوووووووووي في كل حاجه وهو اللي مهون عليا موت بابا وماما
الله يرحمهم وكمان فاكرة اول مرة مشيت كنت ساندة علي ايده واول ما تكلمت كان هو اول واحد قولت اسمه وعمري ماهنسي ساعتها شالني وفضل يلف بيا جامد اوووووووووي
منيره / هههههههههههه ساعتها ادهم بهدلوه عشان كان خايف لتوقعي منه
كارما بحزن/ ادهم طول عمره مش بيحبني وعلي طول يزعق فيا
منيرة / لالالالالالا ابدا مين قالك كده ادهم يوم الله يرحمهم باباكي ومامتك يوم ماتوفت زعل اوووووووووي واخدك وقفل علي نفسه
وفضل يعيط وكنا ساعتها قلقانين عليكي بس هو بصراحه مكنش بيخلي حد يقربلك وكان بياكل بيده وكمان هههههههههههه بيغيرلك هدومك هههههههههههه هو اه كان عند عشر سنين بس كان عاقله اكبر من سنه بعد كده كبر والمسؤلية ذات عليه
كارما بخجل شديد / ياخبر انتي بتقولي ايه ياطنط مازن عمره ماجاب سيرة بالمو ضوع ولاحكالي حاجه زي كده
منيره/ هههههههههههه عشان هو مش تتكسفي كل ماتشوفي ادهم
كارما / وهو انا كده مش هتكسف ده انا هموت لما اشوفه
منيره/هههههههههههه اسيبك انا بقي تكملي حاجتك سلام
وبعد مرور وقت انتهت كارما من التحضيرات الخاصة للحفله الصغيرة
وقامت من المطبخ وقالت إن هي لازم تكون اجمل ماتكون لاستقبال
اعز شي في حياتها
أما مازن
لما ادهم شاف الرسومات بتاعت كارما سأل مازن ومازن قاله أن بتاعت واحدة موهوبة وهو حاب أن يقف جانبها ويساعدها
ادهم كان مبسوط اووووي من الرسومات وأصر أن التصميمات دي تتنفذ بعد ماخد راي مازن باعتباره هو مكتشف الفنانه العظيمه دي
وادهم طلب منه انها تيجي حفله يوم الخميس عشان هيعرض التصميمات دي علي أرض الواقع ومازن كان فرحان اووووي لأنه كان نفسه يثبت لاادهم أن كارما كبيرة كفايه بدليل أن التصميمات دي بتاعتها بس هو اقوله من هيجبها يوم الحفله وهيعلن في اليوم نفسه
مازن راح علي القصر وهو في قمه سعادته ومعه بوكيه من الورد من اجمل مايكون ان يقال عليه بوكيه ورد وكمان فستان سهرة عشان يوم الخميس بس الفستان شاله بعيد عن كارما عشان عامله مفجأة
ودخل القصر هو ادهم وقال مازن
مازن / ايه ده هو البيت هادي ليه مصيبه لتكون كارما نسيت تجبلي الهديه ده انا هموتها
ادهم بستفسار / هديه ايه
مازن / اصل هي قالت
وقبل أن يكمل حديثه قالت كارما وهي تفتح النور وهي تنزل من علي سلم القصر وتقول هي في كامل أناقتها والتفت إليها مازن ولكن ليس مازن وحده نعم إنه هو ادهم ويقول في نفسه
ادهم / ياااه كبرتي ياكارما وباقتي مزه ايه انا بقول ايه فوق بلادهم دي اختك ياهبل
أما مازن قال في نفسه
مازن / جدعه يابت كوكي لوحتي الواد اول ما شافك تربيه اخوكي صحيح
وفاقوه علي صوت كارما وهي تنزل من علي السلم تقول
كارما /الهدايا موجوده في الحفظ والسوان بس لازم الاول اخد هديتي
وقفت امام مازن وتقول زومي حبيبي حمدالله على السلامه وقامت بتقبيله من وجنتيهي وقالت ايه رايك
مازن بهمس في اذنها فهمتي الدرس صح برافوه عليكي وثم اكمل حديثه بصوت عالي وقال بقولك ايه بابا انتي هاتي الهدايه اللي قولتي عليها
كارما بزعل مصطنع / قالت اخس عليك يازومي بتشك فيا ده انا كوكي برضو
ادهم / طب ممكن ندخل بقي عشان انا تعبان وعايز اتغدي وكان لأول مرة يشعر بالغيرة ولا يعرف لماذا ولهذا هو الحال الذي يفعلوه كل ليله
فاق علي صوت كارما
كارما بكل ثقه/ سوري ياادهم اتفضل وانتي بقي يازومي اتفضل انهاردة انت بتاعي هتعمل اللي اناعايزه وبس ماشي
مازن/ماشي بس برضو عايز الهديه الاول
ادهم / هو مفيش اكل ولا ايه
كارما / ازاي ده انا حتي اللي طباخه انهاردة بايديا دول
مازن/ ياسلام ايوه بقي انا بقالي كتير مكلتش من ايدكي الحلوة دي
كارما / هههههههههههه خلاص ياسيدي اتفضل كل قبل الاكل قبل مايبرد
مازن وكارما كان شايفين نظرات ادهم لكارما وكانت كارم فرحانه اوووووووووي لكن مازن قال بهمسانها تتقل شويه عشان دي اول خطوة في مشوار الالف ميل
وبعد انتهاء الغداء وقام مازن وكارما يتناولون النسكافيه ولكن كارما تفجاءت باادهم وهو يقول لها
ادهم / هو انا مليش في النسكافيه ده والايه
مازن وكارما في صدمه وذهول وصمت وفجأة قال مازن
مازن / طبعا ليك تعالي يا راجل خالي القعدة تحلو وكمان تعالي شوف كارما جبتلي ايه اصل هي قالت بعد تقوم تعمل النسكافيه
مازن/ قومي ياكوكي اعملي لاادهم النسكافيه وهاتي الهدايا معاكي
يالا
كارما بفرحه طفوليه / حاضر ياحبيبي
ادهم صدم من كلمه كارما والطريقه اللي كارما مازن بيتكلمه بيها مع بعض
وقال ادهم بنبرةغيرة ولا يعرف ماذا حدث له والذي تغير الي هذة الدرجه
ادهم / واضح انها واخدة عليك اووووي اللي يشوفك انت وهي بتحبه بعض وعايشين أجمل قصه حب كمان
مازن فهم نبرة صوته وقال
مازن/ كارما كل حياتي
ادهم اغمض عيونه وصدم وحزن جدا ولكن لايعرف لماذا
وفاق وهو يقول
مازن / انا بحبها صحيح بس زي اختي لا اختي ايه قول بنتي صحيح الفرق مش كبير بس هي كانت كل في حياتي وانا صغير وكنت بحب أخالي بالي منها واحافظ عليها وكنت وهكون السند اللي ليها في الدنيا دي
وهنا تنهد ادهم بارتياح كبير وهو يبكابر مع نفسه ويحاول بشته الطرق أن ينفض من رأسه فكرة الاعجاب بكارما
وهنا دخلت كارما وقالت أنا جيت يالا بقي تعالي شوف الهديه بتاعتك يازومي
مازن / حاضر ياقلبي يالا ياادهم
ادهم / يالا
يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى