روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الرابع 4 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل الرابع 4 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الرابع

رواية مين هيجنن مين الجزء الرابع

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الرابعة

ملك / ااااه ياابن الكلب اااه غور في داهيه جتك القرف

مرعي / دي بس عشان تبطلي تقفي قصدي تاني وبكره تيجي تبوسي رجلي عشان ارحمك

ملك / نجوم السماء اقربلك

مرعي / هههههههههههه ماشي بكره نشوف سلام يازوجتي العزيزه هههههههههههه

ملك / غور في داهيه راجل زباله

وبعد مرور وقت قصير وصلت ملك الي محل كريم وظلت تكوي وترتب الفساتين الي طلوع النهار وبعد ذلك قامت بااغلق المحل
وذهبت الي بيت كريم لكي تأخذ النقود ولكن لن تتركها في حالها بهذه السهولة

نعم انها خالتها فإنها مريضه بالزهايمر ولا تتذكر شيئا وهي تتدعي

سوسن

ودقت الباب وفتحت لها خالتها وقالت

ملك / سمعليكوه ازيك يا خالتي

سوسن / نعم خير ياشابه عايزه ايه

ملك / الله ماهي كملت اه ياخالتي عايزه كريم

سوسن/اه ياقليله الادب انتي اهلك ربوكي جايه وش الصبح وتقولي عايزه كريم عيب كده امشي اطلعي بره

ملك / ياخالتي انا ملك بيومي بنت اختك مني الله يرحمها

سوسن بستغراب/ يالهوي هي مني ماتت اه ياحبيتي ياختي وازاي يامقصوفة الرقبة متقوليش استني انا هدخل اغير هدومي واجاي معاكي

ملك بنفذصبر/ يالهوي امي ماتت بقالها سنه ياخالتي وانتي خدتي العزاء خلاص ياخالتي

سوسن / ولما هي ماتت بقالها سنه بتفكريني ليه ياموكوسه ها

ملك / الله يباركلك يا خالتي انا مش قادرة اتكلم ادخلي صحي كريم

سوسن / انتي مين يابت يالهوي حراميه الحقني ياكريم ياااالهوي

ملك بستسلم/ انا مش هتكلم ماهو لازم يصحي بقي انا خلاص تعبت

اقولك ياخالتي استني انتي

وقامت ملك بصرخ كبير تهز ارجاء البيت وقالت

ملك / يااااااا كرييييييييييييم

كريم بفزع ايه في ايه البيت بيولع ولاايه

سوسن / لا يامحترم واحدة من الزباله اللي انت تعرفهم الهانم قال ايه عايزة كريم القادرة

كريم بتنهيد/ حرام عليكي ياماما دي ملك بنت خالتي مني

سوسن بستغراب/ ايه ده هي مني خلفت أمتي دي مبتخلفش

كريم / ياامي خالتي معاها أمينه ودي ملك ركزي انتي مخدتيش الدواء ولاايه

سوسن/ بت ياملك
ملك / نعم ياخالتي ياحبيتي

سوسن/ مش انتي بتحبي امك

ملك / الله يرحمها كانت احن واحدة عليا ومن بعدها مشوفتش يوم حلو

سوسن / طب امك انا مسلفها ١٠٠جنيه هاتيها بقي

ملك / بقولك ايه ياخالتي

سوسن / قولي ياعيون خالتك

ملك / روحي عند امي وانتي اتصرفي معاها ماشي

سوسن / اه يا قليله الادب بتفاولي عليا عايزيني اموت

ملك / اشمعنا الذاكرة رجعتلك هنا بس يالا انا همشي هات يا عم كريم
الفلوس خليني امشي لسه هروح اغير واروح الشغل

كريم / استني بس ايه اللي في وشك ده

ملك بكذب / ابدا ده انا اتخبط في الباب المهم ايدك بقي علي الفلوس عشان يدوب الحق اروح

كريم / مالوكا متأكدة أن دي خبطه باب وأنها مش من بيومي

سوسن/ الهي تتكسر ايده البعيد

ملك / لا ياكريم زي ماقولتلك الباب اتخبط في
سوسن / بقولك ايه ياملك

ملك/ قولي ياحببتي

سوسن/ عايزه اكل محشي

ملك ماانا لسه عامله اول امبارح وبعته مع كريم

سوسن/. ولاشوفته ياختي

كريم / ازاي ياامي بس مش انا وانتي كنا قاعدين هنا بناكل في وبعدها عملتلك شاي

سوسن/ يالا يا كدااااب

ملك / يوم السبت إن شاء الله هيكون اول يوم وانا هاجي هفطر معاكو زي كل سنه واعمله بس دلوقتي سبيني عشان يدوب الحق الشغل

سوسن/ مين دي ياواد ياكريم اه ياقليله الادب انتي ايه جايبك شقه

واحد عزب يابت

كريم / هههههههههههه

ملك / ماشي ياخالتي انا غلطانه حقك عليا انا نزله وابقي شوفي مين
هيعملك المحشي سلام ياكيمو

سوسن/ طب ياحبتيبي اسيبك بقي عشان الحق اروح اتفرج على كريم

كريم وملك بستغراب/ كريم مين
سوسن/ كريم وفاطمه منه لله مصطفى مش هيسكت غير لما كريم وفاطمه يسيبوه بعض
يالا منك لله يامصطفي منكد علي البت علي طول

ملك وكريم / ههههههههههههههههه

ملك / طب ياصاحبي سلام بقي عشان انا فصلت خاااااااااالص

كريم / ماشي يالوكا ربنا معاكي وده حقك وفقي بوسه كمان

ملك بمزح/ لا خلي البوسه وهات والفلوس سلام

كريم/ هههههههههههه سلام

وبعد خروج ملك من بيت كريم

وبعد مرور وقت قصير وصلت الى منزلها وكان ينتظرها بيومي وكان

شارب كمية كبيرة من المخدرات وكان لا يميز أمامه وهنا دار الحديث بينهم

بيومي/ وصلتي ياهانم

ملك بسخرية/ لا لسه في السكه

بيومي / وليكي نفس تهزاري فين الفلوس

ملك بنفذصبر/ خد ياباه ومتنظرش مني فلوس تاني انا بجهز أمينه خلاص صرف امورك بنفسك بقي

بيومي/ يعني ايه وانا مالي تتجوز ولاتطلق حتي انا عايز فلووووس
ملك / وانا اجيلك منين ده عامله زي الحمار اللي بياف في الساقيه حرام عليك انا بني ادمه لحم ودم ارحمني يرحمك ربنا

بيومي/ خلاص انزلي اسرحي في جامعة الدول

ملك بصدمه وذهول/ يانهارك ابيض ياباه ده انا بنتك انت ايه معندكش دم

بيومي بعصبية قام بضربها وقال وهو يضربها انا معنديش دم انا هربيكي انا هعلمك الادب والله لو مجبتيش ٥٠٠جنيه لاموتك انتي فاهمه

ملك بدموع اعمل اللي انت عايزه انا لوموت هيبقي ارحم من عيشتي معاك انا نزله الشغل

وبعد خرجت ملك من منزلها توجهت إلى شغلها

وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان في منزله وعلي طاولة الطعام دار الحديث بينهم

مريم / انا امبارح ياغسان اعترفت بنت انما ايه حكايه

غسان / في الحفله

مريم / لا البنت اللي عملت الميك اب طلعت بنت كيوت خالص

فارس / فعلا بنت روحها حلوة وبيان عليها طيبه اووووي بقولك ايه مريم

مريم/ اتفضل يا عمو

فارس / يوم السبت اول يوم رمضان اعزميها عندنا تفطر معانا

مريم / ياريت ياعمو ولا ايه رايك ياغسان

غسان يحدث نفسه

غسان / ايه ده دي هي البنت اللي ركبت العربية معايا اناظلمتها

انا كنت بحسب انها عارفه انا مين وبتعمل وخلاص انا ايه اللي عملته ده
ياتري هي فين وبتعمل ايه دلوقتي

وفاق علي صوت مريم

مريم/ غسان غسان

غسان / خلال بتقولي حاجه ياميرو

مريم / بقولك ايه ايه رايك نعزمها

غسان / اوكيه اعملي اللي انتي عايزاه اعزميها

ولكن هنا قاطعتهم وقالت

بكينام بعصبية/لا طبعا لايمكن يحصل

مريم /ليه يامامي

بكينام/ دي جربوعه وشروحه

غسان / ليه عملت ايه

بكينام/ قصت عليهم كل ما حدث

وكان مريم وغسان وفارس يكتمون الضحك حتي لا تزيد من عصبيه بكينام

وتحدث مريم وقالت

مريم/ خلاص يامامي المسامح كريم

بكينام / مستحيل يحصل فاهمه غسان البنت دي لازم تتعلم الادب

غسان / والمفروض عليا اعمل ايه

بكينام/ اعمل كل حاجه عشان تذلها وتجيب مناخيرها الأرض

غسان وهو يقوم من علي طاوله الطعام وهو يقول

غسان / اسف ياماما انا عمري مااذيت حد وهي مش غلطانه حضرتك اللي غلطانه ودلوقتي عن اذنك مريم اعزميها عشان تفطر معانا

مريم بفرحه/ اوكيه يابوس

فارس / قومي كلميها دلوقتي عشان تبقي عارفه

مريم / حاضر ياعمو

بكينام/ طيب يبقي هي اللي جابته لنفسها

وصل غسان الي الشركه

وحدث مالم يتوقعه أحد

ووصلت ملك الي مكان عملها كانت تنتظر ها مفاجاه

مريم تحدثت مع ملك وحدثت مفاجاه قلبت الموازين

ياتري ايه اللي حصل

للابطال

غسان هعيمل ايه لما يشوف

ملك هتسامحه ولالا

وايه اللي يحصل لمريم بعد مكالمة ملك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى