روايات

رواية زوجتي الجريئه الفصل الثامن 8 بقلم منة محمد

موقع كتابك في سطور

رواية زوجتي الجريئه الفصل الثامن 8 بقلم منة محمد

رواية زوجتي الجريئه الجزء الثامن

رواية زوجتي الجريئه البارت الثامن

زوجتي الجريئه
زوجتي الجريئه

رواية زوجتي الجريئه الحلقة الثامنة

ريشه بتسحبه من ايده وبنره انبهار : الله المكان هما حلو اوي
يحيي بضيق : متمسكيش فيا كده
ريشه :اعمل ايه متحمسه رغم كل الي حصل اجمل حاجه اني خرجت معاك
يحيي :يله نرجع
ريشه: امال ليه خرجتني
يحيي برتياك وتوتر: مش عارف مش مهم ويله نرجع
ريشه : الاول رد ع سؤالي
يحيي: يله نرجع البيت
ريشه :احنا لسه واصلين
يحيي شدها من ايدها: يله
ريشه: طيب ممكن ادخل التوالت
يحيي وقف وبسرعه كتب مسدج لتوتا يسالها هي فين لحد ما قدر يوصلها
توتا ردت عليه بغضب : يحيي ليه المفروض نتقابل زي الحراميه
يحيي بيلف شمال ويمين: غصب عني انا هغفل ريشه عشان نعرف نتقابل لانها هتشتكي لبابا
توتا : مش مصدقه يعني مش كفايه اجبرك تتجوزها ودلوقت المفروض تلتزم بشروطها ايه ده
يحيي : حبيبتي متزعليش لو مش حابه ده مش هسمع كلامها اهم حاجه متضايقش
توتا : تمام هنعمل ايه عشان نعرف نتقابل
يحيي: مش عارف سبيني افكر
توتا: انت لسه هتفكر ودلوقت هو انا مش قولتلك مستعده من امبارح الا عملت ايه امبارح
يحيي: انا معملتش اي حاجه احلفلك يا حبيبتي ملمستهاش لحد دلوقت
توتا: ماشي فكر بسرعه
يحي فكر شويه وبعدين ابتسم وكتب لها الفكره
توتا كتبت بسعاده : الله دي فكره حلوه اوي
يحيي: فعلا جميله اهم حاجه عندي متضايقيش
توتا : هو انا ممكن اعمل اضافه للفكره
يحيي ابتسملها : طبعا اكيد
توتا كتبت الاضافه وهو قرائها وقال: هايله الاضافه دي للفكره
توتا كتبت : انا مراتك المستقبليه اكيد عارفني انا هايله في كل حاجه
…………..قصص منه محمد كاتب…………..
في كافيه
حاتم بصله : احكيلي ايه الوضع بدئت تحب ريشه
يحيي فرك ايده في بعض وبصله واتنهد ورجع بص تاني قدامه
حاتم :هي لسه توتا بتزعجكك
يحيي بضيق: انا مش بسميه ازعاج لان معنديش مانع انا فاهم اكيد توتا غيرانه
حاتم بتهكم : غيرانه هي بتزعجك طول الوقت لما بتكون مع مراتك زي اي زوجين
يحيي هز راسه بنفي: لاء يا حاتم انا وريشه موصلناش للعلاقه للمستوي ده ابدا افهم انا قلبي وكياني لتوتا وانا موافق انها تزعجني لان توتا الانسانه الي بحبها وكان المفروض اتجوزها
حاتم كشر وقال: ماشي لو ده رآيك جاوب ع سؤالي قبل ما تتجوز كام مره اتصلت بيك توتا ولا بعتتلك رساله نادر مش كده اعترف يا يحيي الكل شايف انك الوحيد المهوس بيها
يحيي بتبرير: يمكن كانت مشغوله
حاتم قفل ملامحه: مشغوله اوكيه اتقبل سبب انشغالها كم مره اتصلت بيك وبعتتلك رساله بعد جوازك
يحيي: كذا مره
حاتم: كذا مره
يحيي هز راسه بتأكيد :ايوه يا حاتم كذا مره
حاتم حط ايده ع كتفه بسخريه: مبروك بجد مبروك انت مش شايف لسه يا يحيي دي مش معناها غيره هي حاسه بالتحدي ناحيه ريشه ارجوك اقرء بين السطور وكل ما تهديها مساحه جوه حياتك وهتشوفها بتعمل امور تانيه كتيره
…………..
في مول كبير
يحيي : ريشه اظن تقدري ترجعي البيت لوحدك لان عندي شغل مهم لازم اعمله
ريشه وقفت تبصله وقالت: احنا جينا مع بعض خلينا نرجع مع بعض شغل ايه الي هتعمله في كافيه اروح معاك
يحيي بملل: عندي شغل غير اني اكون معاكي انام معاكي اشرب معاكي اكل معاكي مبقاش ليا حياه خاصه
ريشه ربعت ايدها: وانت ليه متعصب اظن اتفاقنا نبقي اصحاب عارفه انك واحد بتحب وسكت عايز تقرطسني وتتجوزها
يحيي بغضب: لحد هنا وبس
ريشه وقفت زعلانه انه سابها وراح يقابل توتا وواقفه تفكر ممكن ترجعه ليها ازاي لحد ما لقت حد بيبسبس ليها لفت ببتسامه وفرحه كبيرة : امجد
امجد بملامح حزينه: ليك عين تقولي اسمي
ريشه : انا بجد اسفه اني مقولتلكش اني اتجوزت
امجد بوش حزين: تمام ماهو انتي اجباري تعتذري لانك مقولتيش ع جوازك وده زعلني منك جدا وجرحني
ريشه اتنهدت: صدقني كل حاجه حصلت بسرعه وملحقتش حتي افكر وبالعافيه عزمت اقاربي المقريبين ليا فقط
امجد كشر اكتر: مصدقه كلامك يعني انا مش مقرب هو انا مش اقرب صاحب ليكي
ريشه : مش قصدي يا امجد انا بس مش عايزك تزعل
امجد: بسبب مين
ريشه : كنت دايما بقولك مستحيل اتجوز غير بواحد يكون زيك
امجد: بجد تمام وانتي قلقانه اني ازعل لانك عارفه ان الراجل ده مش زي مفكرتيش هحس بلاهانه منك
ريشه ضحكت : بجد انت لطيف حتي وانت زعلان
امجد بصوت كله قهره : انا مش بهزر يا رشا
ريشه: وانا اتاسفتلك بس خلاص حصل الي حصل واتجوزت يعني مش فرحان لسعادتي
امجد اتنهد : هقولك ايه لو انتي سعيده انا كمان سعيد لكن بشرط
ريشه : لا ليه هتحط شرط
امجد : بلاش تستعبطي وكآن ن امر جديد بينا اننا لما كنا نزعل من بعض نحط شروط عايزك توعديني انك تشاركيني احوالك سواء فرحانه ولا زعلانه لازم تحكيلي ها توعديني
ريشه ابتسمت: اوعدك وانا عارفه انك مش هتزهق مني ابدا
امجد : بالظبط اتفضلي وردتك المفضله يا اميره
ريشه بسعاده شمت ريحه الورده وقالت: امجد انت الوحيد الي بتقدر تفهمني
امجد بنظره كلها حب: ايوه انا الوحيد الي بفهمك بس انتي مش بتفهميني
يحي يقرب منهم :مين ده يا ريشه بيضايقك
ريشه : امجد ده يحيي, يحيي حبيبي ده امجد
امجد حب يضايقه مد ايده : حبيبي (كتم ضحكته وقال سوري يحيي
يحيي اضايق لكنه مد ايده يصافحه
امجد: بالمناسبه شكرا انك اتجوزتها والا كانت هتلزق فيا زي اللبانه
ريشه ضحكت: يا كداب مين الي كان بيمشي ورايا في كل حته
امجد : ايوه كنت معاها دايما بعد كده ممكن تتسلي معاها
ريشه : انا بتسلي انت الي عقلك صغير
امجد : تمام يا غبيه
ريشه ابتسمت ابتسامه واسعه:وانت كمان غبي
امجد :كدا متعادلين
ريشه ضحكت اوي : ايوه
يحيي مش طايق ضحكه معاها والغيره مشعلله في جوفه قاله بضيق :خلصتوا هزار
امجد: ايوه خلصنا
يحيي كشر بغيظ : نرجع البيت
امجد :مع السلامه
ريشه شاورت له باي ويحيي بيسحبها وراه بعصبيه منها لحد ما دخلوا البيت وبيدور ع اي سبب ومره واحده انفعل عليها: كل حاجه بتحصل بسببك اتخانقت مع توتا
ريشه شاورت ع نفسها : بسببي انا
يحيي: ايوه انتي بسببك شروط اتخانقت معاها
ريشه بصتله بشخط : جرالك ايه من يومين كنت كويس
يحيي: متغيريش الموضوع
ريشه: يا روحي انا مجبرتكش كل الشروط الي حطتهالك قبلتها بنفسك
يحيي: طبعا سهل عليكي تقولي كده ماهو مش انتي الي بتتحملي العواقب انا
ريشه: ودلوقت حاسس بأيه
يحيي اتك ع اسنانه بغيظ: انا متغاظ حاسس كأنك مسيطره عليا مقدرش اخرج مع حبيبتي
ريشه: وحاليا محدش له اختيار سواء قبلنا ولا اعترضنا احنا فعلا متجوزين
يحيي اخد نفس طويل وقال : هو انا هفضل لحد امتي استحمل اشوف وشك قوليلي
ريشه: اوكيه لو عايز تحتج ومش عايز تشوف وشي ليه مرفضتش من البدايه
يحيي: وخلاص اتجوزتك وبقي واقع ولا يمكن نغيره
ريشه: ايوه مثل ولا اقولك امسك سكـ ينه واطلع اجري في الشارع وقول لاء مش هتجوز هتصعب ع الناس ويهتفوا معاك
يحيي برقلها : هو انتي شيفاني مجنون
ريشه مكشره جدا : انت اتعديت الجنون روح قول لـ ابوك انه مكنش من حقه يجبرك ع الجواز زي ما هو عايز
يحيي: لاء طبعا
ريشه لفت وبصتله بتريقه : لاء ليه ماهو ده اسلوب الراجل الحقيقي بس انت معملتش كده مترجعش تشتكي بعد ما تجوزتني
يحيي: انا وافقت ع شروطك بسبب توتا
ريشه: بسببها واضح انك بتلومني لوحدي في كل ده كأني غضبتك تتجوزني وانت الي خفت ترفضني من الاول لكن بعد ما ارتباطنا راجع تشتكي وتتعصب وكأني مجنونه بيك
يحيي مسك دماغه بضجر منها: كل ما بتتكلمي اكتر كل ما بتعصبيني اكتر
ريشه: انت افتكر الشرط الاول والا
يحيي: والا هيحصل ايه
ريشه شاروت بالموبيل قدامه: والا هتصل بأبوك هو يتصرف معاك
يحيي بغيظ : يعني انا حبيت اخدعها تخدعني هي
…………………………
في الصالون
ريشه قعدت جنبه بهدوء: انت لسه زعلان عايزني اراضيك
يحيي بصلها وهو مستاء منها جدا
ريشه بخبث: يحيي سمعت الصوت
يحيي ضم حواجبه : صوت ايه
ريشه: صوت قلبي بيدقلك ( ضحكت) بأغنيه جميله
يحيي: اي اغنيه
ريشه: اغنيه حبنا
يحيي: ممكن تسكتي وتبطلي هزار ممكن ريشه انا كنت عايز اسألك مين هو امجد بالظبط
ريشه: امجد ده صديقي المفضل افضل بيست فريند ليا للابد
يحيي: وتفتكري انا ممكن اثق في علاثه بأسم الصداقه بين الراجل والبنت
ريشه مسكت دقنه ببتسامه: انت زي نيلي مش واثق ابدا
يحيي: مين نيلي
ريشه: مش لازم عرف تعبانه نفسي ادخل انام بس الاول هسألك مش عايزني الليله
يحيي: عايز
ريشه: قلت عايز صح
يحيي اتوتر: لاء قصدي مش عايز
ريشه: جواب نهائي
يحيي: ايوه نهائي
ريشه: متأكد
يحيي ارتبك : ايوه متأكد
ريشه قامت ومره واخده ميلت باست خده بعمق وقالت وهي بتبرش بعيونها: تصبح ع خير
يحيي قعد شويه يفكر مع نفسه مين هو امجد بالنسبه لريشه لحد ما قام عشان ينام وفتح الباب لقاها لابسه قميص نوم فوشيا بسرعه رجع لف بدهره وكلم نفسه: يحيي امسك نفسك هي بتحاول تغريك اجمد لاء انا هخلص كده ع الحال الاغراء ده وهي مثيره وجميله جدا لاء يا يحيي اصيبر وامسك نفسك
يحيي دخل بهدوء ورفع اللحاف وفرد جسمه وهو بيحاول يمسك نفسه
ريشه بصتله: ها لسه متاكد انك مش عايزني
يحيي بلع ريقه : مش عايزك
ريشه: تمام نام
يحيي اتعدل وميل عليها يبص ع جمالها)
ريشه وهي مغمضه: بلاش تبص عليا رغم مش هتعصب لو سرقت نظره عليا اتفضل
يحيي لف بجسمه للناحيه التانيه لحد ما غاب في النوم
…………….قصص منه محمد كاتب…………………
قدام شقه توتا
توتا بضيق: مراد هو انا مش قولت لك بلاش تيجي بيتي
مراد: ليه بقي انا جيلك من مكن بعيد اطمن عليكي انتي زعلانه من يحيي لكن انا الي بقيت ضحيه
توتا:مين قالك تيجي كل الرجاله كده قبل الجواز عنده استعدام يمشي في النار لكن بعده ممكن يمشي ع نور لمبه جاز
مراد: انا مش بلعب بيكي انا جاد في مشاعري ناحيتك
توتا: مراد انا معرفش بس تقدر تقول فقدت الامل في الرجاله
مراد بتفهم: عارف انه من الصعب عليكي تثقي فيا بسبب يحيي وابوكي لكن انا غيرهم
توتا بتعصبت : ممكن متجبش سيره ابويا
مراد بهدوء: انا سف اوعدك اكون مخلص ليكي لحد نهايه حياتي
توتا حست بحركه غير طبيعيه زي تكون حاجه عملت فلاش وهي قلقت
مراد لقلقها: في ايه
توتا : مش عارفه حاسه ان فيه حد بيراقبنا
مراد مسك كتافها: اهدي معتقده ان يحيي عنده وقت يتجسس عليكي يروح يتجسس ع مراته
توتا بنفعال : ممكن لا تجيب سيرته ولا سيره مراته
مراد: تمام تمام اهدي انتي متوتره كتير انسي
توتا بصتله بغيظ: مش قولت لك لا يمكن تدخل بيتي بعد كده
مراد ابتسم بخباثه : و انا مقولتش حاجه بس انتي حقيقي صعبانه عليا تحبي اطبخلك
توتا ضعفت ومراد وسعت ابتسامته الخبيثة لما دخلته البيت والي واقف يصور قال: هو انتي لسه شمال زي ما انتي
استوب ومنتظره رايكم والي جاي صعب ع ريشه لحد ما تنهار حرفيا من الي هيعمله يحيي وتوتا لحد ما ترفع عليه السكـ ينه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجتي الجريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى