روايات

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم إيمان وائل

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم إيمان وائل

رواية مطلوب عريس صعيدي البارت الرابع والعشرون

رواية مطلوب عريس صعيدي الجزء الرابع والعشرون

رواية مطلوب عريس صعيدي
رواية مطلوب عريس صعيدي

رواية مطلوب عريس صعيدي الحلقة الرابعة والعشرون

حمدي:يعني خلفت وعدك
مالك :دا مكنش وعد دي كانت صفقه عايز تجوزني بنتك عشان الاراضي
حمدي:ووصيه ابوك نسيتها ابوك كان موصي انك تتزوج زهرة بنتي نسيت ابوك الله يرحمه وانا خابر انك بتحب ابوك اوي هتكسر كلمته عشان مدمنه هتعمل ايه يا ولد الشهاوي
مالك :بس انا متجوز ومش هسيب مراتي
حمدي:الشرع حلل اربعه وبعدين انته معملتش فرح عملت خطوبه ومحدش عارف انك متجوز مدمنه وده احسن الجوازه والفرح هيكون فرحك علي زهرة والكل هيفكر انك متجوز زهره بس
مالك :نعم هو ده العدل
حمدي:هو ده الصح هتظهر جوزك بزهرة اما التانيه هتفضل معاك برده بس محدش هيحس انها مراتك عشان لو حد عرف انها مدمنه اسم عيلتنا والاسم الي ابوك الله يرحمه عمله هيضيع قولت ايه عشان خاطر ابوك يا ولدي ووصيته
مالك :بس مايا ملهاش ذنب عشان تعيش كده ومحدش هيتكلم عليها وهي بتخف
وبتتعالج
حمدي:وبعدين معاك يا ولدي هسيبك تفكر احنا هنعد اهنه لحد اما تكرر
يصعد مالك الي الغرفه وهو مهموم
ليجد مايا تمسح دموعها
مالك :انتي سمعتي
مايا : اه خبر حلو ربنا وعدك بواحده عسوله اوي ومحترمه
مالك :بس
مايا : كلامهم صح يا مالك وصيه ابوك الله يرحمه وبعدين انا هفضل معاك صح يا مالك مش هتتخل عني برده صح
مالك :لا مش هتخل عنك
مايا : انا حبيتك وهفضل احبك لاني معنديش غيرك بس مش همنعك انك تتجوز وتعيش حياتك وكده كده انته مش بتحبني اتجوز وعيش حياتك وسيبك من المسؤاليه دي ووعد مش هعملك ازعاج بس ليا طلب واحد انك تبقا تيجي تكلمني عشان انا اخدت علي كلامك اوي هو بعد اما تتجوز هتكلمني ذي الاول ولا هتسبني
مالك : مش
مايا بصلابه :متقطعنيش كده كده انا طول عمري واحده منحوسه اتمنيت البس الفستان الابيض ومش هلبسه هي هتطلع احلي بيه لانه مش ذي انا عشت معاك بصراحه احلي ايام حياتي بس انته ليك حياتك وهبقا زوجه جاهريه بس هبقا معاك برده
مالك : بطلي بقا كفايه قسوة علي نفسك
مايا ببكاء :بس دي الحقيقه هي هتبقا احسن مني في كل حاجه وهي احسنلك ووصيه ابوك وانا مدمنه وبعدين انته مش بتحبني يعني مش هتتأثر انا الي هتأثر
مالك :بس
مايا :هات
مالك :اجيب ايه
مايا :الدبله الي عليه اسمي
مالك :لا ليه
مايا :عشان لما تيجي تلبس الدبله التانيه مترميش اسمي علي الارض عشان هزعل اوي
مالك :لا مش هقلعه
مايا :😞 هات يا مالك انا مش زعلانه منك كده كده عارفه اني منحوسه بس امانه عليك لم تخلف بنوته سميها علي اسمي
مالك :كفايه بقا
مايا :عايزة مصلحتك وبعدين كده كده هتتجوزها بس هو انا هقعد في الاوضه انهين وهتبقا تيجي تشوفني ولا هتنساني بس متنسنيش وابقا تعاله كلمني هكلمك مش هزعل هستناك تكلمني دايما بس
يضمها مالك اليه وتبكي بحرقه
مايا ببكاء:بحبك اوي
مالك في خاطره يارب ساعدني هي ملهاش ذنب تتحمل كل ده هحطمها بايدي حرام واللهي الي بيحصل فيها ده حرام مايا انا اسف
نامت مايا في حضن مالك وكان يمسح علي شعرها ويفكر في خاطره
عرفت عن الوصيه انا خبيت عنك عشان كنت عايز اوصل لحل انا دلوقتي في نارين نارك ونار ابويه لو وافقت يبقا بظلمك وهحطمك بايدي ولو رفضت هشيل زنب وصيه ميت ابويا الله يرحمه وانا ابنه الوحيد اول مرة في حياتي ابقا ضعيف كده
ظل يفكر طول الليل ولم يغفل له جفن
وفي الصباح دلف مالك الي الحمام واخد شوار فتحت عيناها بكسل لتجده يرتدي ملابسه
مايا :انته هتروح الشغل
مالك :ايوة
مايا :وقرارت ايه
يتجنب مالك النظر في وجهها
مالك ببرود :هتجوز زهرة
مايا بحزن :الف مبروك وتنزل دموعها غصب عنها لكنها تمسحها
خرج من الغرفه وهو يلعن نفسه وتركه تكلم نفسها
مايا ببكاء:اهو فشل في الاختبار اهو وطلع فعلا مش بيحبك بس انتي حبيته بطلي اوهام شويه كنت نفكؤة انه حبك وهيتمسك بيكي بس كل الناس ذي بعضها غدارين ماشي يا مالك اتجوز ذي ما انته عايز بس انا مش انهارت باكيه وتندب حظها العاثر
اما هو نزل الي الاسفل
حمدي :قرارك
مالك بصلابه :موافق حدد الميعاد المناسب ليكم
بسنت بفرح :مبروك يا زهرة
زهرة :الله يبارك فيكي
فريده :رايح فين يا مالك
مالك :الشغل
فريده :مش هتفطر
مالك : ماليش نفس
————————-
وفي مقر الامن
مصطفي:دا انته مسخرة خليت يوم ١٢يوم ٢٨
فهد :التليفون يخربيته
مصطفي 😀كلت كل ايام الشهر يا مفتري
فهد :اسكت بقا كفايه ضحك هاجر عليا
يدخل مالك
مصطفي :تعاله شوف الي فاكر النهارده ٢٨
فهد.:مالك يا مالك مكشر ليه
مصطفي:هتلاقي مايا معكننه عليه
مالك بحزن : مايا دي غلبانه اوي ومنحوسه اوي وانا بكمل عليه
مصطفي:مالك يا بني اول مرة اشوفك كده
مالك :انا هتجوز
فهد : با انته متجوز ولما كلمتك امبارح كنت فرحان انك هتبقا اب قالب وشك كده ليه
مالك :هتجوز زهرة بنت عمي
مصطفي:نعم ومراتك انته مشفتش امبارح كانت بتتكلم عنك اذاي دا انته عالمها الوحيد
مالك بعصبيه :غصب عني ارحموني بقا كفايه الي انا فيه
مصطفي:اه افتكرت وصيه ابوك
مالك :ايوة
فهد :وهطلق مايا امته
مالك :مش هسيب مايا هتفضل معايا
فهد :وهي هتستحمل هتستحمل تسمع صوت اغاني فرحك عليها ولا انك تبقا مع واحده غيرها
مصطفي :شابوه ليك يا مالك هتديها الضربه القضيه
مالك بغضب:سبني في حالي بقا انته مش عارف انا حاسس بايه مفكرني مبسوط
مصطفي بخبث:انته كده كده مش بتحبها يعني مش هتخسر حاجه هي الي حبتك مش انته
—————————————–
وفي الفيله
كانت مايا نائمه تبكي لتدخل فريده لها
فريده :مايا حبيبتي مش هتفطري
مايا :مش عايزة
فريده :بس البيبي لازم يتغذا
مايا : البيبي بتاعي بس مش بتاع حد دي هتبقا بنتي لوحدي ولا عشان انا مش علني مفكرين هديكوا بنتي استحاله
فريده :اهدي يا حبيبتي محدش هيأخد منك حاجه
مايا :كدب كلكم كدابين
فريده :طب هسيبك تهدي
——–_–_–—————
وعند ياسر
مي:انته يا اخ انته مش هتروح شغلك
ياسر ؛واخد عرضه
مي: طيب
ياسر:يا مزة عايز افطر
مي :😒جهز لنفسك
ياسر😁:وانتي فين احنا متجوزين وبعدين دي اول مرة نأكل سوا كانت امبارح يلا يا حبيبتي هنساعد بعض في المطبخ
مي: متقولش حبيبتي
ياسر :حبيبتي عندك مانع
مي:مجنون
ياسر:انتي اجن
———-
وفي الطريق يوقف مالك سيارته
مالك :لو سمحت عايز علب شكولاته حلوة يشتري مالك شكولاته وبيتزا لمايا ويعود للبيت
حمدي:اهلا يا ولدي حددنا الخطوبه بكرة ايه رأيك
مالك :اي حاجه
يدخل مالك لفريده المطبخ
مالك :_مايا اكلت
فريده :لا مأكلتش اي حاجه ولا نزلت
مالك : طيب
تنظر بسنت للكيس هي وزهره
بسنت :ايه ده
مالك :حاجات لمايا
بسنت :طيب زهرة ملهاش في الحب ده شويه
زهره بخجل :بسنت اسكتي
مالك : في فرق مايا مراتي زهرة لسه مش مراتي وبعدين لو كان عندك دم كنتي اطمنتي علي مرات اخوكي تشوفيها منزلتش ومأكلتش حاجه ليه
بسنت :انا
مالك :انتي تخرسي وعلي فكره مايا ليها في البيت ده وانا مش هسيبها
يصعد مالك للغرفه ليجدها نائمه والدموع في عيناها ليمسح علي شعرها برفق
مالك :مايا اصحي
تستيقظي مايا وتنظر لمالك
مالك :جبت دول تعالي نأكل سوا
نظرت اليه بحزن مصاحب غيظ
مايا :مش جعانه
مالك :بس انتي مأكلتيش حاجه يلا عشان تأخدي العلاج
مايا :قولتلك مش جعانه ومش عايزة منك حاجه
مالك :عارف انك زعلانه مني بس واللهي غصب عني انتي متعرفيش ابويه كان بالنسبه ليا ايه كان مثلي الاعلي انا وصلت للي انا فيه دلوقتي بسبب تشجيع ابويا مايا انا مش هسيبك يلا كلي بقا اقسم بالله مأكلتش حاجه من الصبح نأكل سوا
يطعمها مالك بيده
مايا :بتضحك علي عقلي بالشكولاته والبيتزا
مالك في خاطره
عشان عارف انك قلبك طيب وبتسمحي بسرعه وبينضحك علي عقلك بسهوله.
مايا بحزن:هي الخطوبه بكرة
مالك :ايوة
مايا:وهتعمل ليه الي كنت عمله في الحفله ولا ليا بس
مالك :ليكي بس وبعدين لسه هنشتري الدهب
مايا بحزن:مالك يعني انا كده هبقا زوجه في السر يعني مش هخرج معاك خالص ولا هيبقا ليا الحق اني قول انك جوزي
مالك :لا ليكي الحق في كل حاجه انا جوزك وهفضل جوزك والكل هيعرف انك مراتي وعد واللهي الكل هيعرف انك مراتي بس اصبري شويه وانا هعملك الي عايزة
مايا: ٠٠٠
مالك :_ بتعملي ايه
مايا :هنام علي ما اظن انك لازم تروح تجيب الشبكه ودور علي عروستك
———————
يصل خيري المهدي الي مصر
خيري:يعني في اسكندريه
&&:ايوة
خيري:طب عايزك تنفذ بقا حاول تخلص منها قريب
&&:تمام
————————
ينزل مالك الي الاسفل
زهره :احضرلك الاكل
مالك :لا شكرا
زهره بلطف:طيب اعملك شاي
مالك بحده :قولت لا
———————-
وعند ياسر كانت مي واقفه في المطبخ لتحاوط خصره يد ياسر
مي:وبعدين في السافله بتاعك بتحترم نفسك شويه
ياسر:بنا محترم اهو انا عملت حاجه
يرن هاتف مي
مي:اوعا اما شوف مين
ياسر:هرد انا خليكي
راجي:الو ايوة يا مي
ياسر بغيره :_انا جوز مي
راجي:_اهلا يا حضرة الضابط اخبارك ايه
ياسر :الحمد لله وانته
راجي :بخير ومي اخبارها ايه ممكن تديهالي اطمن عليها
ياسر بغيظ :نايمه اصل سهرنا سوا امبارح انته عارف بقا عرسان جدد
راجي:اه ربنا يوفقكم
ياسر :يارب
يغلق ياسر الخط
مي:مين
ياسر بغضب وغيره :راجي
مي: وقفلت ليه كنت عايزة اكلمه
ياسر بغضب:لا واللهي وانا قفص جوافه ممنوع تكلمي راجي ولا اي حد تكلميني انا بس فاهمه
مي:انته بتقول ايه
ياسر :ذي ما سمعتي والتليفون اهو يهبد ياسر الهاتف في الارض لينكسر ويفشي غضبه في الهاتف ليدوس عليه عددت مرات
مي:انته واحد
ياسر:قبل اي حرف تنطقيها انا جوزك وراجل مسمحش لمراتي تكلم راجل غيري
مي:بس راجي ذي اخويه
ياسر :واللهي لو ابوكي حته مفيش كلام
مي:انته بتستعبط
يجذبها اليه
ياسر:انا حمش برده واللهي مش فرفور واعجبك اوي
مي :انته واحد
يقبلها علي شفتاها بقسوة وعنف ويتركها بعد ان تذوق طعم دماءها
وقفت تلتقط انفاسها بصعوبه ووضعت يدها علي شفتاها المتورمه
ياسر بحده:اسمعي بقا انا مش كيس جوافه ان كنتي انتي متربتيش فأن هربيكي
———————————-
وفي الصباح
فريده :رايح فين يا مالك
مالك _:الشغل
فريده :خطبتك النهارده
مالك:عندي شغل وهاجي علي العصر نجيب الشبكه ونخلص
حمدي:الشغل مقطع نفسه
مالك:ايوة مش فاضي
يخرج مالك وتنزل مايا
فريده : حبيبتي صباح الخير
مايا :صباح النور
حمدي:هي دي المحروسه
بسنت :ايوة يا عمي
حمدي: اسمعي انتي هتسيبي مالك هتطلبي منه الطلاق
مايا :مكنش الاتفاق كده
حمدي: يعني هتقبلي علي حالك تعيشي في الذل ده وبعدين انتي مش مناسبه ليه
مايا :يعني بنت حضرتك الي مناسبه
بسنت :علي الاقل مش مدمنين ذيك ولا مكرهوين ذيك من الكل
زهره بسخريه :يا واقعه مربرة مدمنه ومريضه نفسي خلي عندك دم وسيبي مالك في حاله
وقفت مايا تبكي بحرقه ولم يشفق عليها احد بل اسمعوها ما يأذي قلبها لتصعد الي غرفته تبكي بحرقه
جلست تبكي بحرقه ظنت انها عب عليه
لتتذكر هاتفها القديم بعد ان احضرها احمد لتفتح الهاتف
ليصل رساله لفارس بأن الهاتف متاح حاليا
فارس:تليفون مايا اتفتح
يرن هاتف مايا
تمسح مايا دموعها وتنظر للهاتف
مايا :فارس
مايا :الو
فارس:ياه اخيرا فتحتي دنا نفسي اسمع صوتك
تنفجر مايا باكيه
فارس:مالك يا مايا احكيلي احنا اصحاب برده اصحاب بقالنا١٣ احكيلي هسمعاك
مايا ببكاء:فارس انا
حكت مايا لفارس كل شئ
فارس:بقا بيتريقوا عليكي
مايا :اه
فارس:مش كنت انا احسن من مالك بس خلاص يا ستي متزعليش كده انا هجبلك حقك ولو انتي عندك فارس الشافعي مش اي حد
مايا :متعملش حاجه وانساني ماشي
فارس بكذب :اكيد احنا اصحاب وهنفضل دايما اصحاب
مايا :ان شاء الله هقفل سلام
فارس:بقولك هتفتحي الخط ده دايما
مايا بحزن :اكيد بنا هبقا لوحدي تاني
فارس بخبث: هكلمك كل يوم اطمن عليك
ماشي
مايا :بس
فارس: مفيش بس صحاب واخوات دايما
مايا : اكيد بس بقولك انته قتلت نرمين عشاني
فارس:مش انا الي قتلتها بس انا السبب في موتها انا اعمل اي حاجه عشانك
مايا :_وصلت للقتل يا فارس
فارس:فارس بيعمل اي حاجه عشان الي بيحبهم مش واحد بينفذ واصيه
مايا : اقفل يا فارس عشان بتعصبني
فارس:عايز اشوفك
مايا :_مش هينفع انا مش بخرج وبعدين خيري عايز يقتلني
فارس: متخفيش من خيري انا هتصرف معاها لو خيري خلص انتي هتنزلي الجامعه صح
مايا :ايوة
فارس:تمام كده هتصل كل يوم اطمن عليكي ولو عايزة حاجه قوليلي سيبك من الناس بتوع حرقه الدم دي انتي عمرك ما كنتي ضعيفه ولا هتبقي فين القطه بتاع زمان مايا الحب عمره ما بيكون ضعف انسي مالك ميتسهالش زعلك وعياطك ده
مايا :بس هو وقف جمبي
فارس بمكؤ:وفي المقابل دمرلك نفسيتك وخله ناس ميسوش يرفعوا صوتهم عليكي فاكري بعقلك مش بقلبك لو كان عايزك كان عمل المستحيل عشانك
مايا بحزن :معاك حق كل الناس خاينه وغدرين
فارس:انا معاكي دايما فكري كويس
مايا :شكرا لانك سمعتني
فارس:ولو في الخدمه اميرتي
مايا :اقفل بقا سلام
فارس: اوامرك جلاله الملكه
يغلق فارس الخط
فارس:ياه اخيرا فرصه جتلي ومايا هتبقا ليا قريب وابقا وريني بقا يا حضرة الضابط هتتطلع من المشاكل دي اذاي
وتجلس مايا تفكر في كلام فارس
مايا :فارس كان صح انا اتسرعت لم قولت لمالك اني بحبه خلاص انا قرارت مايا عمرها ما هتتضعف وان كنت حبيت مالك فنا هكره مالك ذي ما حبيته حته لو قسيت علي قلبي هيكون ارحملي من الذل ده وانا بقا هوريهم
—————————
حمدي:اذان العصر اذن وابنك مجاش
فريده :رني عليه
بسنت : مغلق
حمدي:هنجيب الدهب امته نص الليل والناس المعزومه
تنزل مايا وهي ترتدي فستان جميل وتجلس علي الاريكه
بسنت :ايه الي نزلك الناس زمانها علي وصول
مايا :وانا هفضل محبوسه عشان الناس
حمدي:بقولك ايه مش عايزين مشاكل
مايا :علي فكرة بقا لما مالك يجي هقوله علي المعامله دي وكلام الصبح
حمدي بسخريه :وهيصدقك اياك انتي مش شايفه الفرق بينك وبين بنتي ولا ايه
مايا : ايه الفرق يعني علي الاقل انا مش راجل بس مبترجعش في كلامي
يرفع حمدي يده ليصفع مايا لكن مالك يمسك يده
حمدي:مالك
مالك :دي مراتي مقبلش حد يرفع ايده عليه حتي لو كنت انته يا عمي
بسنت :هي الي غلطانه
مايا :غلطه في ايه انتوا الي غلطانين
حمدي: قليله الادب اهلك مربكويش
مايا :انا قليله الادب انا الي بترجع في كلمتي وعايزيني اطلب الطلاق انا الي بذل حد في كلامي واقولها مدمنه واهالي معرفوش يربوني وانا العب الكبير
مالك :ايه
مايا ببكاء:اسال عمك واختك وزهرة يا باشا ولو كدبت في حاجه هقبل حكمك يا مالك انا رضيت بالعيشه الذل دي عشان انا معنديش غيرك بس انا مش وحشه ولا برجع في كلامي مالك انته لو عايز تسبني معنديش مانع ولو عايز تطلقني خلاص انته حر مش هزعل
مالك بحده :حصل كده
حمدي: ايوة حصل
مالك بحده وغضب:اظن انك عارف اني وافقت علي الجوازة دي عشان الوصيه بس وعارف اني مش هطلق مراتي وحي تتطلب من مراتي انها تتطلب الطلاق
حمدي:وهي هتقبل علي نفسها الذل ده لحد ميته
مالك :زعل ليه الجوازه هتتعلن مايا مراتي وهتفضل مراتي وعلني مش سر كمان والكل هيعرف انها مراتي هي ذيها ذي زهرة وانته مبتحبش حد يغلط في بنتك متغلطش في بنات حد فاهم يا عمي واسمعوا بقا ان مش عايز مشاكل
حمدي:لو الناس عرفت ان دي مراتك هتتأذي في شغلك
مالك :ميهمنيش
تمسك مايا بيد مالك
مايا :مالك شكرا علي كل حاجه عملتها وقولتها بس بلاش تعلن اني مراتك هتتأذي متخفش انا هستحمل مش مشكله كلمهم اهم حاجه انته بس ومش مشكله سر او علني كفايه انك معايا بهو حظك بقا وقعت مع مدمنه ومريضه نفسي
مالك :مايا انا عارف اني بظلمك معايا وبحطمك بس واللهي غصب
فريده :الضيوف علي وصول يلا يا مايا اطلعي
مايا :حاضر
تصعد مايا للغرفه وكانت عين مالك عليها حتي دخلت تدخل مايا الغرفه
مايا بدأنا بقا هوريكوا بقا يا زهرة انتي وحمدي وبسنت ان مالك بتاعي بس وذي ما شعللت الدنيا النهارده هوريكم عشان تعرفوا اني مش طفله معاكم وهقعد اعيط ومش هقوله هو بيعتبرني مسؤاليه وبيحب يحافظ علي المسؤاليه اوي ودورك تتألم ذي ما جرحتني
——————————-
وفي المساء تسمع مايا الزغاريط وتضع يدها علي اذنها تبكي وتشعر بالوحده
مايا ببكاء :يا ماما تعالي خديني من الالم ده يا ماما بنتك ما شفتش يوم عدل
وفي الاسفل
كان الجميع سعيد مع عدا مالك الذي كانت عيناها علي الغرفه
فهد بحزن:مبروك
هاجر:الف مبروك بس ممكن اطلب منك طلب
مالك ؛قولي
هاجر:ممكن اطلع قعد مع المدام شويه اصل زمانها دلوقتي بتتقطع من جواها
مالك :اطلعي يا هاجر
تصعد هاجر للغرفه وتجد مايا نائمه علي الارض وتبكي
هاجر بشهقه:يا قلب اختك
مايا :هاجر
هاجر:حبيبتي قومي انتي حامل غلط عليكي كده
مايا :يعني هتفرق بهو خلاص راح
هاجر : امسحي دموعك اجبلك تأكلي زمانك جعانه
مايا :_لا شكرا هو مالك خلص ولا لسه
هاجر:لسه هيلبسوا الدبل
مايا :ممكن اطلب منك خدمه
هاجر:قولي
مايا :انزلي قوليلي هات الدبله الي انته لبسه
هاجر؛حاضر
تنزل هاجر لجلب الدبله ويرفض مالك خلعها
فريده :مالك مينفعش حد يشوفك لبس الدبله دي
مالك :محدش ليه دخل مش هقلعها
يرفض مالك خلع الدبله
راجي:عقبالك يا بسنت
بسنت :ان شاء الله
وبعد الانتهاء يصعد مالك لغرفته
مايا بغيره :خلصت
مالك :ايوة
مايا :_مبروك عقبال الفرح تصبح علي خير
مالك :هتنامي
مايا :اومال هقعد اكلم جنابك مخصوص با انته خطبت واحده كمان يا بجح وجي تكلمني كده عادي
مالك بحده :بت اتعدلي انتي بحالات
مايا بغضب: دلوقتي مش عجباك طبعا اه اصل انا مش ذي بنت عمك بالدم بيحن اطلع بره مش عايزه اشوفك هنا مش هتنام جمبي ولا هكلمك تاني
مالك باوي
:نعم
مايا :اسمع بقا كلام معايا ممنوع فاهم انا غلطانه اني حبيتك كويس اني اعقلت وطلقني فاهم طلاق نهائي
مالك :انتي في حد بيلعب في دماغك بانتي الي قولتي امبارح والصبح وتعاله كلمني يا مالك مش انتي دي
مايا :كنت بختبرك بس خلاص فشلت واسمع بقا انا مش بريئه كده انا قطه بتخربش
مالك :اموت انا في كده خربشي برحتك انا قدامك اهو
مايا :انته معندكش دم
مالك :اخرسي بقا واسمعي كلامي كويس بس كلامي ميتقلش لحد
مايا :مش عايزة واطلع بره انا بكرهك روح لمراتك الجديده
مالك بغضب :اخرسي بقا انتي ايه
اقترب منها وامسك بذراعها بقوة مفكرني مش حاسس بنار انتي عارفه كان منظري اذاي بقالي يومين منمتش بفكر عشان جناب حضرتك
مايا : بتفكر في ايه بكل حاجه واضحه وانته هتتجوز وتسبني احسن هرتاح من تحكمك ده تصدق فارس احسن منك
جز علي اسنانه بغضب وفي ثانيه احتضنت جهنم عيناه وبصوت كحفيف الافاعي
مالك :فارس احسن مني
مايا :ايوة احسن منك
مالك : عارفه انتي شكلك عايزة علقه من بتوع الاول ولا انا دلعتك
مايا بغضب : ليه عشان بقول الحقيقه انك واحد خاين واناني وانا بكرهك روح لعند حبيبه قلبك
لوا مالك ذراعها
مالك : بنا عندها اهو وسكت سكت
لحد اما هديها قلم يسقطها
مايا :انا مش حبيبتك الي بيحب حد بيعمل عشانه اي حاجه مش ذي واحد رايح يخطب انا بس رغبه عند الباشا
جز علي اسنانه اكثر واكثر وضغط علي ذراعها بقسوة
مالك :قولتي رغبه رغبه اني عايز اعمل عيله معاكي رغبه انك سيطرتي علي قلبي وعقلي وقلبتي حياتي رغبه مني اني مطبقش شغلي واقبض عليكي عشان متهمه رغبه مني اني بحب اكلمك واعندك رغبه مني انك لو زعلانه ازعل علي زعلك ول رغبه مني انك لو مأكلتيش افضل ذيك رغبه مني اني معرض شغلي للخطر عشانك لو هتتكلمي علي الرغبه فأن من اول يوم شفتك علي البحر وقولت هي دي رغبه مني اني هسجن عمي قريب رغبه مني اني ادوس علي قلبي واعمل خطوبه مزيفه لو هتتكلمي علي الرغبه فأن اه عندي رغبه بيكي في لسانك الطويل في شفتك الي طعمه حلو الي ادمنت عليها في شعرك في كل حاجه فيكي بس ده اسمه حب ايوة انا بحبك بحبك اوي كمان من اول يوم شفتك فيه لم رفعت المسدس عليكي ولم اتقابلنا في المول بحبك وبعشقك بعشق كل حاجه فيكي قبلها بقسوه علي شفتاها وتذوق الدماء في فمه وتركها لتتنفس
وقفت مذهوله ومصدومه من كلامه
مايا :انا مش فاهمه حاجه
يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مطلوب عريس صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى