روايات

رواية الملاك الحزين الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية الملاك الحزين الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية الملاك الحزين الجزء الثالث

رواية الملاك الحزين البارت الثالث

رواية الملاك الحزين
رواية الملاك الحزين

رواية الملاك الحزين الحلقة الثالثة

ملاك قامت بغضب:انتي اي الي جابك هنا وعاايزة اي
ميار بهدوء:ليكي حق تكلميني كدة بس انا اسفة
ملاك بسخرية:بجد حياتي بقت اجمل بكتير باعتذارك ده …وسكتت شوية وقالت بعيون حادة:برة اخرجي برة
ميار :بس .
ملاك بغضب:برةةةة
ميار بصتلها بحزن وخرجت فهي معاها حق تكلمها بطريقة دي
“ميار بنت خالتها نادية عندها 23 سنة”
خرجت وانا بصيت لاثرها بغضب وحزن وانا بفتكر الي عملته فيا زمان
“فلاش باك”
ملاك :في أي ياكارما جراني كدة لي براااحة
كارما وهي مكملة مشي ..ووقفت فجاءة في مكان
كارما :بصي كدة
بصيت بصدمة :نادر ..م ميار ..وبصيت لكارما بصدمة: ده بجد مسكين ايد بعض
كارما بصتلها وقالت بهدوء:ياريت تفوقي بقي ياملاك قولتلك أن هو مش بيحبك وانتي تستاهلي واحد احسن من كدة بكتير …اما عن ميار فتقريبا بتعمل كدة علشان مامتها وماما والي حصل
ملاك بصتلها بدموع :انا كنت بحبه اوي ومازلت ياكارما وميار دي كانت اكتر من اختي..لا انا لازم اوجهم واشوف هيعملوا اي لما يشوفوني
وجاية تمشي بس كارما شدتها بهدوء ومسحت دموعها:اوعي تضعفي اوعييي …زيارتها وملاك راحت باتجهاهم
ملاك بجمود:نادر
نادر يصلها ببرود :اظن فهمتي كل حاجة واني مبحبكيش ولا عمري حبيتك اصلا

 

 

 

 

ملاك كانت هتعيط بس اتمسكت وقالت بجمود مصطنع وبرود:ومين قالك اني حبيتك اصلا بلا قرف ..وجاية تمشي
ميار بغيظ:يعني اي
بصتلها بصة طويلة دي كانت اكتر من اختي واتكلمت ببرود:يعني زي ماسمعتي اني مبحبش المحروس الي جمبك ده واشبعوا بعض ..كتكم القرف …..وجاية امشي بس بصتلها وقولت بقرف:للاسف كنت بعتبرك اكتر من اختي ..وسبتها وسبت وهما الاتنين واقفين بيشيطوا من الغيظ
“باك”
ملاك بسخرية:قال اسفة قال .
وقامت نامت
—-
ملاك :ماما
ريهام :خليكي قوية ياملاك اوعي تضعفي لحد ابدا
ملاك بدموع:بحاول ياماما بحاول والله خايفة خايفة اوي كارما تجيلك مش هقدر اعيش من غيرها
ريهام:ادعيلها ياحبيبتي …حلي بالك من نفسك ياملاك ومن اخواتك خلوا بالكم من بعض ياحبيبتي
______________________________________________
ملاك بابتسامة:صباح الخير ياتيتا
حميدة بحب:صباح النور ..يلا اقعدي افطري
قعدت ملاك ومبصتش للقاعدين
نادية بغيظ:اي اتعميتي ولا اي
ملاك جزت علي سنانها بغيظ وقالت بهمس:ياصبر ايوب …وبصتلها بابتسامة باردة:معلش اصل عيني مبتشوفش الحشرات
نادية بغضب :انتي بت….
قاطعها دخول مازن :صباح الخير
رد الكل:صباح النور
مازن قعد جمب ملاك

 

 

 

اكملت نادية لاستفزاز:شايفة الزوق والله مش عارفة انتو كنتو في بطن واحدة ازاي
ميار هدوء:ماما خلاص
ملاك بصت علي السكينة الي جنبها ومسكتها وقالت بتهديد وهي بتو جه السك*ينة ليها :والله لو مسكتيش ي ست انتي لاقت*لك انا ميهمنيش انتي فاهمة
نادية بخوف:متقولي حاجة ياماما
حميدة بحزن :خلاص ياملاك اقعدي …وانتي يانادية اهدي شوية وملكيش دعوة بيها
مازن بعد السكينة عن ملاك :اهدي ياملاك مش كدة ياحبيبتي
ملاك قامت بعصبية:يوووه هو اي الي اهدي اهدي شايفين بشد في شعري مثلا ..ماهي الي عصبتني وانتو شاهدين …وبصت علي ميار ونادية بعيون حادة:وانتو ملكوش دعوة بيااا تاني مفهوم لحسن والله هتشوفةا مني وش تاني ..ياريت تقوليلهم ياتيتا
نادية كانت لسة هنتكلم بغضب بس ملاك خدت شنطتها وخرجت قبل ما تسمع ردها وده عصبها اكتر
نادية لحميدة: دي تربية دي
حميدة بغضب:انتي تسكتي خالص ..وبصت لمازن :وانت روح ورا اختك خلي بالك منها يامازن يابني
مازن بص لنادية بضيق وخرج
اكملت حميدة بغضب:انتي عايزة اي بقي اي الي رجعك بعد كل ده
نادية بحزن مصطنع:الله يسامحك ياماما انتي مش عايزة تشوفيني
حميدة :بس انتي هدفك مش كدة انتي هدفك حاجة تانية وانا عارفاه فامتلفيش وتدوري كتير ..وخدي بناتك وارجعي مكان ماجيتي مش كفاية الي حصل زماان عايزة اي تاني
نادية بجمود:بس انا مش خارجة من هنا لان ده مش بيتك لوحدك ده بيتنا كلنا وملكيش حق تقوليلي حاجة .
حميدة بغضب :هسيبك ماشي يانادية اقعدي مع اني ممكن امشيكي عادي بس هسيبك اما اشوف اخرتها معاكي اي …واكملت بتحذير:بس حسك عينك تيجي جمب ملاك أو مازن انتي فاهمة وانا هعدي الي حصل النهاردة بس بعد كدة مش هسكتلك
نادية :ده بدل ماتقفي معايا انا
حميدة :انا قولت الي عندي ..وسبتها ودخلت اوضتها
ميار بهدوء:ماما تعالي نمشي وبلاش مشاكل

 

 

 

نادية :نمشي اي انتي هب*لة يابت ولا اي مفيش الكلام ده هنعيش هنا أما نشوف اخرتها
ميار بصتلها بقلة حيلة وطلعت اوضتها
_________________
وصلت ملاك المعرض ودخلت علي مكتبها علي طول عكس طبيعتها
حسام دخل عليها باستغراب:ملاك مالك
ملاك بشرود:رجعت رجعت تاني رجعوا تاني
حسام بعدم فهم:مين دي
ملاك :خالتي وبناتها
حسام بصدمة :بعد الي حصل
ملاك بدموع : امم شوفت لا ورجعوا ببجاحتهم …كل اما اشوفهم افتكر كل حاجة انا تعبت اوي
حسام بحزن:اهدي خلاص ياملاك ..قاطعها دخول مازن
مازن بحزن:خلاص ياملاك بقي هدي نفسك
ملاك اخدت نفس بهدوء :انا جعانة
حسام ومازن قعدوا يضحكوا عليها
ملاك بغيظ:متضحكووش اطلبولي اكل
حسام بضحك:يخربيتك هموووت اومال اي بقي انا تعبت والزعل وكدة
ملاك :ومال الزعل بجوع منها لله الي في البيت دي سدت نفسي ..اطلبووولي اكل
مازن بضحك:ماشي ياختي …وفعلا طلبوا اكل وكلوا مع بعض
…….

 

 

 

شهد :ملاك هانم في حد عايز حضرتك
ملاك باستغراب:مين يعني مقلكيش اسمه طيب
شهد :لا مش عايز يقول
ملاك:طب دخليه
خرجت شهد وقالتلوا يدخل
ملاك بغضب :انت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية الملاك الحزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى